Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup aanschaffen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Pup aanschaffen

Ongelezen bericht door KarinW »

Het wordt zeker eind van het jaar voor mijn pupje komt, maar heb al echt heel veel gelezen.
Over voer, verzorging, opvoeding, cursussen, uitgaven enz.
Dingen genoteerd die ik belangrijk vind om te onthouden en wat ik moet aanschaffen.
Het wordt voor mij de eerste hond en wil dus zeker van zijn dat ik van alles op de hoogte ben.
Heb er nu echt al helemaal zin in en de vragen die in me opkomen stel ik dan ook.
Wil ook zeker wel vaak gaan kijken als ze er daadwerkelijk zijn.

Hoe waren jullie toen jullie voor het eerst een hondje/puppy kregen? Of ben ik de enige zenuwpees :roll:
(nouja ze kunnen tenminste niet zeggen dat ik er niet echt voor ga :LOL: )
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Re: Pup aanschaffen

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ik ben zo'n zenuwpees, echt afschuwelijk! Zo erg dat ik op een moment heb geroepen (toen ZaZa er al was overigens) "ik neem nooit meer een hond!" (of een kat, want toen die kwamen was het net zo erg).
Maar het gaat echt wel over. Ik kan nog weleens "mutsen" over wat het beste is, maar nu geniet ik vooral van haar, dat was in het begin wel anders!
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nou dat dagen aftellen gevoel heb ik wel heel erg gehad....zenuwen niet...ook niet bij mijn eerste hond...dat zit niet in me haha...
Maar kan me wel voorstellen dat je alles zeker wil weten!! Goed zo!! Geboeg mensen hier om te helpen! :)

Succes met wachten..hoop alleen niet dat je tot het eind van het jaar zenuwachtig blijft haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Mijn pup, waar ik heel lang op heb moeten wachten, komt over twee weken. :cheer: Zenuwachtig ben ik niet, wel gezonde spanning en ontzettend aan het aftellen :mrgreen: Ook wel genieten hoor van de voorpret, het bestellen van spulletjes, nog meer inlezen, zoeken van een goede dierenarts/school. :cheer:
Alles is ook al in huis, maar toen het vers vlees kwam (kippen/eendennekken, prooidieren, karkassen, vieze pens etc) werd het wel heel realistisch. Het lijkt me zo ontzetend leuk om ook vers te voeren :mrgreen:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het is natuurlijk spannend, ik zou ook zenuwen hebben denk ik. niets mis mee. Niet teveel twijfelen aan jezelf :)
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Hai Karin! Dus het gaat er dan toch eindelijk van komen! Wat leuk joh! :cheer:
groetjes
Petra
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

heeej karin :E:
Jaa ik ben ook hier hahaha..

Komt echt steeeeds dichter bij he..
Komt echt allemaal goed meid.
We hebben van t weekend nog een pup opgehaald.
Ik spreek je wel op msn erover :mrgreen:
Afbeelding
HHGoogle
Actief
Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door HHGoogle »

Onze voorbereidingstijd op een pup was lang, sinds afgelopen augustus ben ik bezig geweest om verschillende honden boeken maar vooral de diverse fora door te lezen. Sinds eind april hebben we een pup in huis, we hadden er vooral zin in, de zenuwen kwamen eigenlijk pas toen hij echt bij ons in huis was, de theorie moest in praktijk, en laat zo'n pup het nou net niet doen volgens de boekjes. Ben daarom ook blij dat we op puppycursus zijn gegaan, Google vindt het enorm leuk om daar te zijn en we gaan alle vervolgcursussen ook doorlopen.

Ik werk thuis en ik moet zeggen dat mijn productiviteit er niet op vooruit is gegaan met een pup aan mijn zijde, ik ben dan ook blij wanneer mijn vriendin aan het eind van de dag weer thuis komt :roll:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Qua voorbereidingen deed ik hetzelfde als jij, alleen ik voelde me geen zenuwpees hoor! Opgetogen, blij, vol verwachting - dat meer!

Ik was al lid van de rasvereniging voor ik een pup had, had me heel goed verdiept in wat ik zocht in een hond en waarom. Jij hebt je ook goed voorbereid, dat is voor de fokker van je pup alleen maar heel fijn!

Zenuwen moet je niet doen, gewoon genieten! Wat voor pupje ga je krijgen?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

MirandaH schreef:Qua voorbereidingen deed ik hetzelfde als jij, alleen ik voelde me geen zenuwpees hoor! Opgetogen, blij, vol verwachting - dat meer!

Ik was al lid van de rasvereniging voor ik een pup had, had me heel goed verdiept in wat ik zocht in een hond en waarom. Jij hebt je ook goed voorbereid, dat is voor de fokker van je pup alleen maar heel fijn!

Zenuwen moet je niet doen, gewoon genieten! Wat voor pupje ga je krijgen?
Ik gok op een poedel! :mrgreen:
waar komt het pupje vandaan? :mrgreen:
Afbeelding
KarinW
Zeer actief

Ja het is ook wel gezonde spanning hoor :D, maar je wil graag alles goed doen
Het wordt een middenslag abrikoos poedeltje en komt niet bij een bekende fokker vandaan.
Maar het is een adres waar ik een goed gevoel bij heb, heeft al eerder nestje gehad en daar ook pas weer een reunie van gehad.
Pupjes worden netjes ontwormt/geënt enz, krijgen een puppy pakket mee als het goed is met knuffel.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Hoihoi! Wat leuk dat je een pup krijgt, altijd spannend!

Ik was wel een beetje een zenuwpees hoor, net als jij, maar gelukkig had mijn vriend al ervaring met een hond en mijn schoonmoeder is altijd bereid om te helpen. Ik was met name zenuwachtig voor als het niet goed zou gaan met onze katten (beide katten komen uit een opvangkliniek en met name Chewy heeft het één en ander meegemaakt, dus ik was bang dat een pup teveel verandering zou zijn voor hen). We hebben dan ook lang getwijfeld en uiteindelijk belde mijn vriend mij op: "ik heb alle benodigdheden gekocht, we gaan vanavond kijken!" ik had niet veel tijd meer voor zenuwen, maar vond het in het begin wel heel moeilijk omdat ik niet altijd wist wat ik moest doen. Als er iets was, holde ik altijd gelijk naar mijn schoonmoeder: HELP! Maar dat trekt bij hoor ;) Inmiddels is Luna een jaar en ze is hartstikke gezond en luistert goed. Zo slecht heb ik het als beginneling dus niet gedaan, dus met jou komt het dan ook wel goed :D Ik zeg: vooral genieten van je pup, maar voor je eigen gemoedsrust is het heus niet verkeerd om veel vragen te stellen :D
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Die spanningen ken ik ook Stewie is ook mijn eerste eigen hond. Ik ben meer dan een jaar bezig geweest met opzoeken en dergelijke voor ik de beslissing heb gemaakt om er ook daadwerkelijk een aan te schaffen. En toen de zoektocht en dan is het eindelijk zover je hebt een pup gevonden moet je nog 6/7 weken wachten voor je hem kunt gaan halen.
De bench stond hier al ruim een maand voordat meneer daadwerkelijk kwam.
Veel plezier er nog mee en vooral geniet ervan ze zijn veelste snel groot
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik heb nu af en toe al kriebels in mijn buik. En ik heb nog geen fokker gekozen of pup besproken :roll: Maar ik kan het me goed voorstellen hoor. Zeker als het je eerste hond is. De pup die hier gaat komen wordt mijn eerste eigen pup. We hebben thuis altijd een hond gehad en mijn ouders hebben ook wel eens een pup gehad die ik dan (mede) opvoedde, maar dat is toch anders dan je eigen pup.
Stewie
Actief
Mijn ras(sen): Parson russel terriër

Ongelezen bericht door Stewie »

Dat is totaal anders mijn ouders hebben altijd honden gehad nog steeds we hebben ook meerdere pups gehad.
Maar als je het zelf moet doen is het toch ff wat anders ben ik achtergekomen
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Dat zeg ik toch dat het anders is? :denken: :wink:
Ik sta sowieso heel anders tegenover honden houden dan mijn ouders. Niet dat zij het verkeerd doen, alleen anders. En nu kan ik ook een pup aanschaffen die ik wil hebben, niet zo'n klein zwart mormel

Afbeelding
:I:
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Sja bij ons ging het wel even anders. Ik was wezen logeren bij een vriendin en eenmaal thuis kwam mijn moeder met een uitgeprinte marktplaats advententie van een pup, en fototje van Elv erbij. "Daar gaan we kijken". Diezelfde dag nog gauw naar de dierenwinkel om spullen te halen en s'avond waren we al op weg naar Belgie. Om twee uur snachts kwamen we thuis met Elv. Dus om eerlijk te zijn was er niet echt tijd voor zenuwen haha. Heel leuk dat je een pup krijgt, wat voor hond wordt het? :)
KarinW
Zeer actief

rahanna schreef:Heel leuk dat je een pup krijgt, wat voor hond wordt het? :)
Middenslag poedeltje
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

KarinW schreef:
rahanna schreef:Heel leuk dat je een pup krijgt, wat voor hond wordt het? :)
Middenslag poedeltje
Ah lief! Poedels zijn altijd zo vrolijk!
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik ging in de dagen voor mijn eerste pup kwam van "Jaaaaa ze komt ze komt ze komt!" naar "IIiieeeeehhh kan ik dat wel?!" en weer terug, zo'n 10 keer per dag :F:

Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, het is helemaal geen rakte wetenschap maar vooral dingen aanvoelen, zo'n pup opvoeden. De meeste mensen die er serieus mee bezig zijn, lukt het prima, en zelfs de meeste mensen die er níet serieus mee bezig zijn, hebben een leuk hondje, zeker als het geen ras is met een ingewikkeld karakter. Komt ook bij jou helemaal goed dus! En toen ik dat maar vaak genoeg tegen mijzelf zei, geloofde ik het ook hihi.
Veel plezier met de voorpret en natuurlijk als je puppy er is, abrikoospoedeltjes zijn zo leuk :I:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ooow ik ben net zo zenuwachtig als jij hahahaha
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”