Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel animo voor dierenpolitie...??
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Veel animo voor dierenpolitie...??
DEN HAAG - Iedere agent kan bij de dierenpolitie. Er zitten al 48 politiemensen op de door de Politieacademie ontwikkelde cursus. Dat zijn vooral begeleiders van politiehonden, maar dat is alleen om mee te beginnen.
Dat viel donderdag in de Kamer op te maken uit de woorden van minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie. In de oppositie bestaat veel weerzin tegen de dierenpolitie.
Niet tegen het verschijnsel op zich, maar tegen de manier waarop het wordt ingevoerd; het zou ten koste gaan van andere taken. ''Een politiek vluggertje dat leidt tot niets, waarbij mensen worden aangewezen om naar een flutcursus te gaan'', aldus de SP.
Opstelten vertrouwt op de cursus en wil nog dit jaar 125 dierendienders in actie hebben. Het moeten er 500 worden. Volgens hem hoeft er niemand te worden aangewezen, er zijn genoeg vrijwillige aanmeldingen en ''groot enthousiasme''.
SP
Uit een inventarisatie onder 400 agenten, uitgevoerd door de SP, bleek deze week nog dat zij juist nog niet warm lopen voor de functie. Ruim negentig procent zou niet zitten wachten op een baan bij de speciale dierenafdeling.
De minister zal de kritiek over aanwijzingen en op de cursus, die de SP zegt te hebben vernomen uit politiekringen, echter 'checken'. Hij gaat niettemin op de ingeslagen weg voort. ''Ik vind het noodzakelijk.''
'Niet gek'
Hij legde uit dat de dierenpolitie voltijds aan de slag gaat, maar als er geen werk voor ze is, kunnen de dierendienders gewoon ander politiewerk doen. ''We zijn niet gek''.
Een dierenpolitie is een langgekoesterde wens van de PVV. Niet alle partijen zitten echter te wachten op de komst van animal cops. Tijdens het CDA-congres eerder deze maand werd een resolutie aangenomen tegen de dierenpolitie en ook de Partij voor de Dieren is sceptisch.
Dat viel donderdag in de Kamer op te maken uit de woorden van minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie. In de oppositie bestaat veel weerzin tegen de dierenpolitie.
Niet tegen het verschijnsel op zich, maar tegen de manier waarop het wordt ingevoerd; het zou ten koste gaan van andere taken. ''Een politiek vluggertje dat leidt tot niets, waarbij mensen worden aangewezen om naar een flutcursus te gaan'', aldus de SP.
Opstelten vertrouwt op de cursus en wil nog dit jaar 125 dierendienders in actie hebben. Het moeten er 500 worden. Volgens hem hoeft er niemand te worden aangewezen, er zijn genoeg vrijwillige aanmeldingen en ''groot enthousiasme''.
SP
Uit een inventarisatie onder 400 agenten, uitgevoerd door de SP, bleek deze week nog dat zij juist nog niet warm lopen voor de functie. Ruim negentig procent zou niet zitten wachten op een baan bij de speciale dierenafdeling.
De minister zal de kritiek over aanwijzingen en op de cursus, die de SP zegt te hebben vernomen uit politiekringen, echter 'checken'. Hij gaat niettemin op de ingeslagen weg voort. ''Ik vind het noodzakelijk.''
'Niet gek'
Hij legde uit dat de dierenpolitie voltijds aan de slag gaat, maar als er geen werk voor ze is, kunnen de dierendienders gewoon ander politiewerk doen. ''We zijn niet gek''.
Een dierenpolitie is een langgekoesterde wens van de PVV. Niet alle partijen zitten echter te wachten op de komst van animal cops. Tijdens het CDA-congres eerder deze maand werd een resolutie aangenomen tegen de dierenpolitie en ook de Partij voor de Dieren is sceptisch.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Re: Veel animo voor dierenpolitie...??
Op zich, ben ik niet tegen de dierenpolitie. Misschien best wel een aardig idee.
Maar zolang de wet niet aangepast gaat worden, lijkt het een wassen neus.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Mij dunkt dat je allemaal auto's moet gaan bestickeren en uniformen moet gaan maken, en dat het verder eigenlijk niet zoveel uitmaakt in de praktijk. Of mogen deze agenten straks alleen maar ingezet worden als er een dier in het spel is?
Was het eigenlijk niet handiger geweest om gewoon wat meer inhoud te geven aan de inspectiedienst van het LID bijvoorbeeld?
Als je dan toch iets diergerichts wilt doen?

Was het eigenlijk niet handiger geweest om gewoon wat meer inhoud te geven aan de inspectiedienst van het LID bijvoorbeeld?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
of gewoon de dierenbescherming enkele bevoegdheden geven en de vrijwilligers een vergoeding?
Als er dan politie aan te pas moet komen dan kan er altijd gebeld worden of de LID. zodat zij als agenten de mensen van de dierenbescherming bij kunnen staan.
de PVV had wat beter naar animalcops moeten kijken op tv dan hadden ze gehoord dat het een "non provit organisation" was. Die alleen bijgestaan wordt door politie als dat nodig is.
Als er dan politie aan te pas moet komen dan kan er altijd gebeld worden of de LID. zodat zij als agenten de mensen van de dierenbescherming bij kunnen staan.
de PVV had wat beter naar animalcops moeten kijken op tv dan hadden ze gehoord dat het een "non provit organisation" was. Die alleen bijgestaan wordt door politie als dat nodig is.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Oh, daar zijn we in Nederland en zeker bij de politie érg goed in. Waarschijnlijk wordt er bij een incident nog een 4e wagen gebeld als blijkt dat er een duif in het spel was. De andere 6 agenten staan dan natuurlijk gewoon gezellig te kletsen. Dat is trouwens de waakzaamheid uit de slogan "waakzaam en dienstbaar" en heeft niets te maken met lui- of laksheidJaap* schreef:Mij dunkt dat je allemaal auto's moet gaan bestickeren en uniformen moet gaan maken, en dat het verder eigenlijk niet zoveel uitmaakt in de praktijk. Of mogen deze agenten straks alleen maar ingezet worden als er een dier in het spel is?![]()

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
NEEEEEEEEEEEEEE die andere 6 agenten gaan gelijk met een laser staan loeren of er niet een auto 7kilometer te hard rijden.sjaak-k schreef:Oh, daar zijn we in Nederland en zeker bij de politie érg goed in. Waarschijnlijk wordt er bij een incident nog een 4e wagen gebeld als blijkt dat er een duif in het spel was. De andere 6 agenten staan dan natuurlijk gewoon gezellig te kletsen. Dat is trouwens de waakzaamheid uit de slogan "waakzaam en dienstbaar" en heeft niets te maken met lui- of laksheidJaap* schreef:Mij dunkt dat je allemaal auto's moet gaan bestickeren en uniformen moet gaan maken, en dat het verder eigenlijk niet zoveel uitmaakt in de praktijk. Of mogen deze agenten straks alleen maar ingezet worden als er een dier in het spel is?![]()

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
thom schreef:Op zich, ben ik niet tegen de dierenpolitie. Misschien best wel een aardig idee.
Dat dus
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
blacky schreef:of gewoon de dierenbescherming enkele bevoegdheden geven en de vrijwilligers een vergoeding?
.
Jaaaa doe dat maar!

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat mag ookKit schreef:Jaaaa doe dat maar!blacky schreef:of gewoon de dierenbescherming enkele bevoegdheden geven en de vrijwilligers een vergoeding?
.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Precies!thom schreef:Op zich, ben ik niet tegen de dierenpolitie. Misschien best wel een aardig idee.