Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kippennekken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Kippennekken

Ongelezen bericht door senna03 »

Mijn honden krijgen nu al een paar jaar KVV. Nu heb ik een bestelling gedaan bij Caroba en vanmiddag wordt 't geleverd. O.a. een kilo kippennekken. Dit hebben ze nog niet eerder gegeten, wel een keer een platgeslagen drumstickje die ik over had. Rauw natuurlijk :wink: Ze vonden het heerlijk. Vanochtend hebben ze KVV gehad, zou ik ze vanavond dan alleen een paar kippennekken kunnen geven? En hoeveel? Senna weegt 23 kg. en Milo 13 kg. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan vinden.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: Kippennekken

Ongelezen bericht door Minhie »

Ja hoor, je kunt ze gerust kippennekken geven. Ik zou er wel even bijblijven omdat sommige honden die niet gewend zijn aan rauw, kippennekken nog wel eens in 1x willen doorslikken.
Gewoon even bijblijven dus en desnoods vasthouden.
Wat betreft de hoeveelheid, kvv is natuurlijk al volledig, dus als ze al volledig hebben gegeten zou ik niet teveel geven.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Afhankelijk van wat ze hebben gegeten.

Hier eten ze graag nekken en als ik 's morgens kvv geef, krijgen ze de helft van hun dagportie en dan 's avonds de andere helft (in gewicht dus) in nekken.

Dus bv 's ochtends 200 gram kvv, 's avonds 200 gram nekken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kippennekken zijn heel makkelijk om mee te beginnen.
Je zou ze de eerste keer vast kunnen houden zodat ze er op moeten kauwen.
senna03
Zeer actief

Dank jullie wel voor de antwoorden! Dat wordt smullen voor ze vanavond :D
senna03
Zeer actief

De bestelling kwam later dan verwacht, dus vanochtend stonden de kippennekken op het menu. Even vast gehouden voor Milo en hij had het snel door om toch even te kauwen. Heerlijk vond hij het! Dan Senna....die stond verontwaardigd in haar bak te kijken, likte aan een kippennek en besloot dat ze dat wel heel erg goor vond. Pakte er nog wel 1 uit haar bak, rook er nog es aan, maar mevrouw blieft het dus echt niet. Terwijl als ik kipfilet voor onszelf aan het snijden ben en al die fliedertjes eraf haal, dan staat ze te bietsen bij het aanrecht, zucht....
Vanavond maar weer smuldier voor mevrouw, ze heeft nu dus nog niet gegeten maar da's dan maar pech. Milo krijgt vanavond dan maar haar portie, heeft tie vast geen probleem mee. Beetje eenzijdig voor vandaag, maar morgen krijgt hij weer KVV. Moet toch wel kunnen?
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Welja, je eet zelf toch ook wel eens een keertje wat minder uitgebalanceerd? :W:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wees er wel van bewust dat kippennekken vol AB zitten, dit word nl altijd in de nek ingespoten.
Ik geef zelf liever eendennekken :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

senna03 schreef:De bestelling kwam later dan verwacht, dus vanochtend stonden de kippennekken op het menu. Even vast gehouden voor Milo en hij had het snel door om toch even te kauwen. Heerlijk vond hij het! Dan Senna....die stond verontwaardigd in haar bak te kijken, likte aan een kippennek en besloot dat ze dat wel heel erg goor vond. Pakte er nog wel 1 uit haar bak, rook er nog es aan, maar mevrouw blieft het dus echt niet. Terwijl als ik kipfilet voor onszelf aan het snijden ben en al die fliedertjes eraf haal, dan staat ze te bietsen bij het aanrecht, zucht....
Vanavond maar weer smuldier voor mevrouw, ze heeft nu dus nog niet gegeten maar da's dan maar pech. Milo krijgt vanavond dan maar haar portie, heeft tie vast geen probleem mee. Beetje eenzijdig voor vandaag, maar morgen krijgt hij weer KVV. Moet toch wel kunnen?
geef het kippennekkie maar eens in stukjes.

lola hoef ik ook niks te geven waar ze voor moet werken. die wil stukjes :pffff: anders kíjkt ze er nog niet eens naar :roll: :mrgreen:
Afbeelding
senna03
Zeer actief

massam schreef:
senna03 schreef:De bestelling kwam later dan verwacht, dus vanochtend stonden de kippennekken op het menu. Even vast gehouden voor Milo en hij had het snel door om toch even te kauwen. Heerlijk vond hij het! Dan Senna....die stond verontwaardigd in haar bak te kijken, likte aan een kippennek en besloot dat ze dat wel heel erg goor vond. Pakte er nog wel 1 uit haar bak, rook er nog es aan, maar mevrouw blieft het dus echt niet. Terwijl als ik kipfilet voor onszelf aan het snijden ben en al die fliedertjes eraf haal, dan staat ze te bietsen bij het aanrecht, zucht....

lola hoef ik ook niks te geven waar ze voor moet werken. die wil stukjes :pffff: anders kíjkt ze er nog niet eens naar :roll: :mrgreen:
Dat heb ik ook geprobeerd, maar ze haalt haar neus er voor op. :pffff: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

massam schreef:

:smile2: dat had Xena de eerste keer met een penslap... ze stond er naar te kijken zo van: mens dat kan ik zo toch niet eten... dan moet ik er iets voor doen... :S: Maar ja ik was zo gemeen om het te laten liggen en gewoon weg te lopen.. heel stiekem om het hoekje blijven kijken... ze heeft er letterlijk een half uur naar zitten staren... en toen bijna met lange tanden het uit elkaar gepulkt en opgegeten...
De 2e keer ging het al een stuk sneller :8):
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”