Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diego geslaagd voor KNPV zoekhonden Basiscertificaat met Lof
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Diego geslaagd voor KNPV zoekhonden Basiscertificaat met Lof
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver.
Diego en ik gingen op voor ons KNPV Zoekhonden Basiscertificaat.
2 nachten slecht geslapen, van de spanning denk ik.
Eerst nummertjes loten, en ik trok nummer 2. Was ik wel tevreden mee.
Dan aanmelden bij de keurmeesters.
Daarna gingen we op weg om de sporen uit te lopen.
De eerste strek liep Diego zwabberend over het spoor (Diego heeft dit 9 van de 10x op de eerste strek, lijkt wel of hij er in moet komen want na een stuk speurt hij daarna heel goed). 2e strek ging hij liggen. Ik kijk tussen zijn poten toen ik kwam aanlopen, zag geen voorwerp. Ohjeej dacht ik…. Keek nog eens een keer goed en hij lag er net mijn zijn borst op dus pfffff goed verwezen! Daarna weer verder speuren en 3e strek ging ook goed en het eindvoowerp heeft hij ook keurig verwezen. 2 minpunten voor het zwabberen op de eerste strek.
Daarna gingen we op weg naar de volgoefeningen. Na even wachten tot vlakte A klaar was (bos langs het volgterrein) konden we beginnen. Diego moest eerst de blijfoefening doen. Hij is keurig blijven liggen. Daarna de volgoefeningen. Helaas ging hij bij het onaangelijnd volgen met omzetten en lawaai af liggen bij het lawaai. Hij keek me nog heel vragend aan zo van doe ik het goed? Heb dus een extra commando gegeven om hem weer te laten volgen. Helaas kostte mij dit 1 punt. Geen idee waar dit vandaan kwam, hij heeft dit nog nooit gedaan. Maar niets aan te doen gewoon verder gaan!
Na de pauze waren de hindernissen aan de beurt. Deze doorliep Diego allemaal prima, alleen bij de haag toen hij weer ging landen raakten zijn voetkussentjes achter nog net de haag aan dus 1 punt minder gekregen.
Meteen door naar voorwerpjes zoeken. Diego had ze alle 3 snel gevonden, helaas liet hij de eerste 2 voorwerpjes een keer vallen dus 2 minpunten.
Voorwerp lokaliseren (breekijzer en geweer). Een moeilijke oefening voor Diego waar ik laatste tijd veel op geoefend heb. En het had resultaat! Het eerste voorwerp was het breekijzer, Diego vond het vrij snel. Hij stond er eventjes kort naar te kijken/snuffen dus ik dacht oei oei hij gaat graven maar toen ik dat dacht ging hij meteen blaffen, dus het oefenen had zijn resultaat! Geweer ook hetzelfde, vrij snel gevonden en meteen liggen en blaffen.
We mochten daarna meteen door naar Vlakte. Hier had ik schrik dat Diego misschien wel weg zou schieten als de keurmeester de oefening vertelt. Hij doet deze oefening zo graag waardoor ik er ook extra op geoefend heb dat hij moet volgen en bij mij moet blijven tot hij een commando krijgt. Hij bleef echt super bij me. En ik vond dat Diego het super super goed deed. Hij kwam terug als ik hem riep en ging mooi weer door als ik hem weer stuurde. We gingen in een u en op de 3e strek vond Diego het slachtoffer. Dat was dus ook allemaal goed gegaan.
Toen hadden we even rust want de mensen voor Sorteren A gingen eerst sorteren.
Daarna waren wij aan de beurt. Diego ergens neer gelegd zodat hij goed tot rust kwam. En toch vast even kon wennen dat er mensen stonden te kijken etc.
Ik mocht me melden bij de gene waar ik Diego moet aflijnen. En de zenuwen sloegen toe. Kon wel janken van de spanning zo erg! Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost 2 jaar lang om Diego aan het sorteren te krijgen. En dan is het dan toch dat moment dat je iedereen wil laten zien dat hij het ook echt kan! Het was voor mij heel belangrijk dat deze oefening goed zou gaan. Gewoon een beloning op die 2 jaar bloed, zweet en tranen. En het maar door blijven gaan. Heb vaak genoeg weer alles bij elkaar moeten grabbelen om energie te vinden om weer verder te gaan met een manier zoeken dat Diego sorteren zou leren. We mochten melden bij de keurmeester. Ik ben dan zo geconcentreerd op de oefening en Diego dat ik alles om me heen niet meer zie/hoor. Daarmee verdween ook al weer iets van de zenuwen. Bij het lucht nemen had ik me voorgenomen extra lang te doen zodat ik zeker wist dat hij lucht zou hebben. Goed zijn neus in de gaten gehouden dat hij goed lucht nam. Wou hem sturen maar dacht nog 1x lucht. Dus dat gedaan en toen gestuurd. Diego ging naar rechtse buisje. Dacht een seconde die pakt hij maar meteen zag ik dat hij hem niet wou pakken maar proefde (dit doet Diego altijd), dan de middelste….. ook proeven. Dan de linkse, ja die pakt hij en komt netjes terug. Vol spanning naar de keurmeester het buisje af geven en het verlossende woord: het is goed! Jeetje wat viel de spanning toen van me af zeg. Gelukkig had ik nog goed in mijn koppie op geslagen dat ik eerst 25 meter moest weg volgen. Daarna heeft Diego wel 100 knuffels, aaitjes en complimentjes van me gehad.
Het eind resultaat was 6 minpuntjes (2 voor zwabberen op het spoor, 1 voor afliggen tijdens een volg oefening terwijl dit niet moest, 2 voor 2x voorwerpje laten vallen met zoeken, en 1 voor aantikken van de haag) en haalde ik dus een certificaat met lof: 209 punten (215 maximaal).
Een certificaat waar ik trots op mag zijn. Het is mijn eerste hond.
Na de eerste oefening viel de spanning van me af. Ik wist wat Diego’s moeilijke oefeningen waren en ik eventueel puntjes zou verliezen en dat de oefeningen er goed in zitten. De zenuwen kwamen alleen het hardste terug voor het sorteren.
Diego en ik gingen op voor ons KNPV Zoekhonden Basiscertificaat.
2 nachten slecht geslapen, van de spanning denk ik.
Eerst nummertjes loten, en ik trok nummer 2. Was ik wel tevreden mee.
Dan aanmelden bij de keurmeesters.
Daarna gingen we op weg om de sporen uit te lopen.
De eerste strek liep Diego zwabberend over het spoor (Diego heeft dit 9 van de 10x op de eerste strek, lijkt wel of hij er in moet komen want na een stuk speurt hij daarna heel goed). 2e strek ging hij liggen. Ik kijk tussen zijn poten toen ik kwam aanlopen, zag geen voorwerp. Ohjeej dacht ik…. Keek nog eens een keer goed en hij lag er net mijn zijn borst op dus pfffff goed verwezen! Daarna weer verder speuren en 3e strek ging ook goed en het eindvoowerp heeft hij ook keurig verwezen. 2 minpunten voor het zwabberen op de eerste strek.
Daarna gingen we op weg naar de volgoefeningen. Na even wachten tot vlakte A klaar was (bos langs het volgterrein) konden we beginnen. Diego moest eerst de blijfoefening doen. Hij is keurig blijven liggen. Daarna de volgoefeningen. Helaas ging hij bij het onaangelijnd volgen met omzetten en lawaai af liggen bij het lawaai. Hij keek me nog heel vragend aan zo van doe ik het goed? Heb dus een extra commando gegeven om hem weer te laten volgen. Helaas kostte mij dit 1 punt. Geen idee waar dit vandaan kwam, hij heeft dit nog nooit gedaan. Maar niets aan te doen gewoon verder gaan!
Na de pauze waren de hindernissen aan de beurt. Deze doorliep Diego allemaal prima, alleen bij de haag toen hij weer ging landen raakten zijn voetkussentjes achter nog net de haag aan dus 1 punt minder gekregen.
Meteen door naar voorwerpjes zoeken. Diego had ze alle 3 snel gevonden, helaas liet hij de eerste 2 voorwerpjes een keer vallen dus 2 minpunten.
Voorwerp lokaliseren (breekijzer en geweer). Een moeilijke oefening voor Diego waar ik laatste tijd veel op geoefend heb. En het had resultaat! Het eerste voorwerp was het breekijzer, Diego vond het vrij snel. Hij stond er eventjes kort naar te kijken/snuffen dus ik dacht oei oei hij gaat graven maar toen ik dat dacht ging hij meteen blaffen, dus het oefenen had zijn resultaat! Geweer ook hetzelfde, vrij snel gevonden en meteen liggen en blaffen.
We mochten daarna meteen door naar Vlakte. Hier had ik schrik dat Diego misschien wel weg zou schieten als de keurmeester de oefening vertelt. Hij doet deze oefening zo graag waardoor ik er ook extra op geoefend heb dat hij moet volgen en bij mij moet blijven tot hij een commando krijgt. Hij bleef echt super bij me. En ik vond dat Diego het super super goed deed. Hij kwam terug als ik hem riep en ging mooi weer door als ik hem weer stuurde. We gingen in een u en op de 3e strek vond Diego het slachtoffer. Dat was dus ook allemaal goed gegaan.
Toen hadden we even rust want de mensen voor Sorteren A gingen eerst sorteren.
Daarna waren wij aan de beurt. Diego ergens neer gelegd zodat hij goed tot rust kwam. En toch vast even kon wennen dat er mensen stonden te kijken etc.
Ik mocht me melden bij de gene waar ik Diego moet aflijnen. En de zenuwen sloegen toe. Kon wel janken van de spanning zo erg! Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost 2 jaar lang om Diego aan het sorteren te krijgen. En dan is het dan toch dat moment dat je iedereen wil laten zien dat hij het ook echt kan! Het was voor mij heel belangrijk dat deze oefening goed zou gaan. Gewoon een beloning op die 2 jaar bloed, zweet en tranen. En het maar door blijven gaan. Heb vaak genoeg weer alles bij elkaar moeten grabbelen om energie te vinden om weer verder te gaan met een manier zoeken dat Diego sorteren zou leren. We mochten melden bij de keurmeester. Ik ben dan zo geconcentreerd op de oefening en Diego dat ik alles om me heen niet meer zie/hoor. Daarmee verdween ook al weer iets van de zenuwen. Bij het lucht nemen had ik me voorgenomen extra lang te doen zodat ik zeker wist dat hij lucht zou hebben. Goed zijn neus in de gaten gehouden dat hij goed lucht nam. Wou hem sturen maar dacht nog 1x lucht. Dus dat gedaan en toen gestuurd. Diego ging naar rechtse buisje. Dacht een seconde die pakt hij maar meteen zag ik dat hij hem niet wou pakken maar proefde (dit doet Diego altijd), dan de middelste….. ook proeven. Dan de linkse, ja die pakt hij en komt netjes terug. Vol spanning naar de keurmeester het buisje af geven en het verlossende woord: het is goed! Jeetje wat viel de spanning toen van me af zeg. Gelukkig had ik nog goed in mijn koppie op geslagen dat ik eerst 25 meter moest weg volgen. Daarna heeft Diego wel 100 knuffels, aaitjes en complimentjes van me gehad.
Het eind resultaat was 6 minpuntjes (2 voor zwabberen op het spoor, 1 voor afliggen tijdens een volg oefening terwijl dit niet moest, 2 voor 2x voorwerpje laten vallen met zoeken, en 1 voor aantikken van de haag) en haalde ik dus een certificaat met lof: 209 punten (215 maximaal).
Een certificaat waar ik trots op mag zijn. Het is mijn eerste hond.
Na de eerste oefening viel de spanning van me af. Ik wist wat Diego’s moeilijke oefeningen waren en ik eventueel puntjes zou verliezen en dat de oefeningen er goed in zitten. De zenuwen kwamen alleen het hardste terug voor het sorteren.
-
- Zeer actief
Re: Diego geslaagd voor KNPV zoekhonden Basiscertificaat met
Heb je het vorige topic nu ineens weggehaald? 

- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
gefeliciteerd! een mooie beloning voor 2 jaar hard werken 

-
- Zeer actief
Inderdaad (maar ik heb haar inmiddels al wel 10 x gefeliciteerd geloof ikdiana25 schreef:gefeliciteerd! een mooie beloning voor 2 jaar hard werken

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wow! Mooi certificaat! Gefeliciteerd!
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Gefeliciteerd 

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Gefeliciteerd!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
gefeliciteerd! het klinkt alsof jullie beloond zijn voor vele trainingsuurtjes!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Van harte proficiat. Keurig gedaan zeg. Wat kun je dan trots op je hondje zijn hè ?!
Gr. Aniek

- Sonnie1983
- Zeer actief
Had hier volgens mij nog geen topic dat ik keuring had. Je hebt denk ik op ander forum gelezenGos schreef:Heb je het vorige topic nu ineens weggehaald?

- Sonnie1983
- Zeer actief
Allemaal bedankt!
@ Budkes: ja heb hem het hele weekend geknuffeld en geaait en wel gezegd hoe goed ie het wel niet had gedaan haha. Lekker bot gehad heeft ie ook nog. Die had ie wel verdient!
@ Sbientje: ja zo voelt het inderdaad, een beloning voor al die trainingsuurtjes!
@ Budkes: ja heb hem het hele weekend geknuffeld en geaait en wel gezegd hoe goed ie het wel niet had gedaan haha. Lekker bot gehad heeft ie ook nog. Die had ie wel verdient!
@ Sbientje: ja zo voelt het inderdaad, een beloning voor al die trainingsuurtjes!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Erg leuk om te lezen en wat hebben jullie het super gedaan!!!
Je zenuwachtigheid is herkenbaar
Je zenuwachtigheid is herkenbaar

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
gefeliciteerd!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Gefeliciteerd Sonja!!! Mag je trots op zijn. Mooie prestatie
- .
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
Dat is ook wat vaak vergeten word ,je kan het niet alleen je heb andere nodig om resultaten te kunnen behalen.Gos schreef:Inderdaad (maar ik heb haar inmiddels al wel 10 x gefeliciteerd geloof ikdiana25 schreef:gefeliciteerd! een mooie beloning voor 2 jaar hard werken). Hard werken van Sonja, de club en anderen die hun steentje hebben bijgedragen en waar ze wat van geleerd heeft
En als de 'buit' dan binnen is, is dat een pluim voor iedereen

-
- Zeer actief
En wat zijn je verdere plannen nu met Diego, die knapperd?
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik ga net als jou een uitstapje makenGos schreef:En wat zijn je verdere plannen nu met Diego, die knapperd?

-
- Zeer actief
Was iets anders bij mij, ze had immers al PH1 getraind van kleins af aan voordat ik haar overnam.....Sonnie1983 schreef:Ik ga net als jou een uitstapje makenGos schreef:En wat zijn je verdere plannen nu met Diego, die knapperd?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Leuk programma lijkt me dat. Gefeliciteerd met jullie certificaat.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Is ook een leuk programma, met veel afwisseling.Bas Rouge schreef:Leuk programma lijkt me dat. Gefeliciteerd met jullie certificaat.
Misschien is er een club bij je in de buurt? (www.knpv.nl)
Dank je wel voor je felicitatie
- Sonnie1983
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zoeken lijkt me echt super om te doen met hond
echt intensief en hard werken volgens mij, voor baas en hond.

- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik trainde 3x in de week op de club. Maandagavond van 7 tot een uur of 10 waren we altijd wel bezig, woensdagavond het zelfde. Er zijn er ook die 2x per week komen oefenen.sbientje schreef:dat zoeken lijkt me echt super om te doen met hondecht intensief en hard werken volgens mij, voor baas en hond.
en zaterdagmiddag begonnen we om 1 uur met speuren en dan ergens tussen 3 en 4 uur weer op de club en dan tot een uur of 5/half 6 dan nog getraind.
Voor het basisprogramma ben je gauw toch wel 2 jaar aan het oefenen voor het allemaal goed er in zit.
Als het je wat lijkt kun je op www.knpv.nl kijken of er een club bij je in de buurt zit. Weet niet waar je vandaan komt?
Ik vind het een leuk en afwisselend programma. Diversiteit in oefeningen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kom uit bredaSonnie1983 schreef:Ik trainde 3x in de week op de club. Maandagavond van 7 tot een uur of 10 waren we altijd wel bezig, woensdagavond het zelfde. Er zijn er ook die 2x per week komen oefenen.sbientje schreef:dat zoeken lijkt me echt super om te doen met hondecht intensief en hard werken volgens mij, voor baas en hond.
en zaterdagmiddag begonnen we om 1 uur met speuren en dan ergens tussen 3 en 4 uur weer op de club en dan tot een uur of 5/half 6 dan nog getraind.
Voor het basisprogramma ben je gauw toch wel 2 jaar aan het oefenen voor het allemaal goed er in zit.
Als het je wat lijkt kun je op http://www.knpv.nl kijken of er een club bij je in de buurt zit. Weet niet waar je vandaan komt?
Ik vind het een leuk en afwisselend programma. Diversiteit in oefeningen.

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
Nee hoor, als je dit topic kijkt heeft zelfs een JR vlakte A gehaald dit weekend: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=218628sbientje schreef:ik kom uit bredaSonnie1983 schreef:Ik trainde 3x in de week op de club. Maandagavond van 7 tot een uur of 10 waren we altijd wel bezig, woensdagavond het zelfde. Er zijn er ook die 2x per week komen oefenen.sbientje schreef:dat zoeken lijkt me echt super om te doen met hondecht intensief en hard werken volgens mij, voor baas en hond.
Als het je wat lijkt kun je op http://www.knpv.nl kijken of er een club bij je in de buurt zit. Weet niet waar je vandaan komt?
Ik vind het een leuk en afwisselend programma. Diversiteit in oefeningen.Doen alleen herders dit, of kan het ook met andere honden? (niet dat ik denk dat mijn 15jarige labrador nog lekker over een berg puin gaat hahahaha).
Alle rassen en kruisingen daarvan mogen aan de keuring voor KNPV zoekhonden deelnemen met uitzondering van Pitbull-terriërs en kruisingen daarvan.
Wie weet dan ooit voor een volgend hondje om te gaan doen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zit net te lezen
Leuk allemaal, en idd, wie weet met een eventueel volgende hond!