Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond ter dood veroordeeld
Moderator: moderatorteam
-
Devel
Re: Hond ter dood veroordeeld
Wat een mongolen in dat land.. 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- dagmar88
- Zeer actief
Da's meer Inez Weski.Célie schreef:In de Elsevier was het deze hond :dagmar88 schreef:Leuk voor de beeldvorming, bij de hufterige advocatenhond zetten ze dit plaatje![]()
- Hangoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spanïel (R.I.P)
Jack Russel (R.I.P)
Bichon Frisé (R.I.P)
Friese Stabij (Stabyhoun) - Aantal honden: 1
Niks racistisch, heb niks tegen Joodse mensen, maar die Joodse mensen daar zijn wel een beetje van lotje getikt
.
Wie niet leeft, wie niet meemaakt, en wie niet meemaakt, wie niet lief heeft.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Devel schreef:Wat een mongolen in dat land..
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
Hangoor schreef:Niks racistisch, heb niks tegen Joodse mensen, maar die Joodse mensen daar zijn wel een beetje van lotje getikt.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
de enige mongolen die ik ken zijn mensen die denken dat het waar is en daar zo op reageren als jij.Devel schreef:Wat een mongolen in dat land..
Flutverhaal over ‘hond ter dood veroordeeld door Joodse rechtbank’ blijkt verzonnen
Zondag 19 Juni 2011 0:19
Verschillende media in de hele wereld (bij ons o.a. HLN) namen vandaag een bericht van de Israelische nieuwssite YNet over. Een hond zou volgens Ynet door een Joodse rechtbank (Beth Din) in Jeruzalem ter dood zijn veroordeeld. Lees hier op HLN.
Maar zoals zo vaak bleek dat er een ‘ missing piece’ zit in dit verhaal bericht de website MissingPeace.eu: Afgaande op onze kennis over de Halacha (Joodse wet) en de wetenschap dat er een doorlopende campagne in de Israelische seculiere media tegen de Harediem (Ultra orthodoxe Joden) plaatsvindt, komen wij namelijk tot de conclusie dat de talk backs op dit verhaal hieronder (YNet – Voz is Neas) de waarheid beter weergeven.
De seculiere pers in Israel duikt in het algemeen gretig op ieder negatief bericht over Haredim en in het bijzonder over de Harediem in Mea Sheariem. Dit wil niet zeggen dat er niets waar is van wat er aan berichten uit die wijk in Jeruzalem komt. Er zijn daar verschillende splinter groepen die extreme ideeen hebben en daar ook naar handelen.
In dit verhaal zitten echter een paar dingen die voor een insider meteen verdacht zijn. Ten eerste een hond die zomaar een zitting van een Beth Din (Joodse rechtbank) kan binnenlopen. De deuren zijn voor zover wij weten altijd gesloten tijdens zittingen, dat is verplicht volgens de Joodse wet. Ten tweede het uitspreken van een doodvonnis door een Beth Din in onze tijd, dit lijkt onmogelijk en kent geen precedent. En ten derde is maar een gedeelte van de rabbijnen er van overtuigd dat er zoiets als reincarnatie bestaat.
Ten slotte blijkt uit het Ynet artikel dat de basis vormde voor het AFP bericht dat door de Nederlandse media werd gebruikt, dat de de manager van het Beth Din zei dat er geen doodvonnis werd uitgesproken. De dayaniem (rechters) vroegen kinderen om de hond weg te jagen met stenen. AFP filterde dit echter uit het Ynet bericht,
Dit niet onbelangrijke detail dat aantoonde dat er geen hond ter dood was veroordeeld, werd in de meeste artikelen – ook bij HLN – gewoon genegeerd en anders weergegeven.
Verder werd in verschillende berichten gesuggereerd dat honden onreine dieren zijn in het Jodendom en dat dat iets te maken zou hebben met de ‘straf’. Honden zijn echter in Islam per definitie onrein. De Joodse wet staat zelfs het hebben van een hond als huisdier toe, mits hij geen gevaar vormt voor de mensen in huis. Het eten van hondenvlees is echter verboden wegens onreinheid.
BRON
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Niet dat dat de telegraaf allemaal iets uitmaakt natuurlijk

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
nou, die was niet de enige 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Nylan
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder - Locatie: Opheusden
Oh ze moedigen alleen maar kinderen aan om stenen naar honden te gooien.....
Is dat alles...
Volgens mij zijn ze dan nog steeds
Is dat alles...
Volgens mij zijn ze dan nog steeds

-
Devel
Scheelt dat ik niet geloof in die onzin, dus ik reageer puur op het zooitje dat daar leeft en nu voor mij niet meer dan een stel idioten... Zijn geest zal zo ff in een hond kruipen joh, dat geloof je toch zelf niet..tekkel schreef:de enige mongolen die ik ken zijn mensen die denken dat het waar is en daar zo op reageren als jij.Devel schreef:Wat een mongolen in dat land..
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zal mezelf nog even quoten::::::
Paulala schreef:Broodje Aap, Jodendom heeft niets van doen met reïncarnatie.
Dus er klopt geen barst van het hele verhaal.

- Ariane
- Erelid
Devel schreef:Scheelt dat ik niet geloof in die onzin, dus ik reageer puur op het zooitje dat daar leeft en nu voor mij niet meer dan een stel idioten... Zijn geest zal zo ff in een hond kruipen joh, dat geloof je toch zelf niet..tekkel schreef:de enige mongolen die ik ken zijn mensen die denken dat het waar is en daar zo op reageren als jij.Devel schreef:Wat een mongolen in dat land..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .
Dat soort kom je overal en dus hier in NL ook tegen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Jolanda, misschien moet je eerst even nadenken, voordat je een hele bevolkingsgroep ( Joodse gemeenschap) gaat beledigen, dat kun je niet maken.bouvierpoedel schreef:Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .

- Ariane
- Erelid
Welk soort???bouvierpoedel schreef:Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Die idioten die met stenen gooien,niet zo op de kast johAriane schreef:Welk soort???bouvierpoedel schreef:Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .

- Ariane
- Erelid
Oh.Pepie schreef:Die idioten die met stenen gooien,niet zo op de kast johAriane schreef:Welk soort???bouvierpoedel schreef:Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .
Oké.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Idioten die dat als geloof zien.Ariane schreef:Welk soort???bouvierpoedel schreef:Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .
Even voor de duidelijkheid dat bij het bericht wat om joden ging ,maar met andere geloven of niet geloven kom je dat soort gedachtengang ook tegen.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Huuh, laat ik nu altijd gedacht hebben dat BP Kees heette en een jongetje was.thom schreef:Jolanda, misschien moet je eerst even nadenken, voordat je een hele bevolkingsgroep ( Joodse gemeenschap) gaat beledigen, dat kun je niet maken.bouvierpoedel schreef:Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Wist je nog niet maar heb gisteren mijn definitieve operatie gehad en mijn Jolanda onderdelen gekregen.Marie-Josée schreef:Huuh, laat ik nu altijd gedacht hebben dat BP Kees heette en een jongetje was.thom schreef:Jolanda, misschien moet je eerst even nadenken, voordat je een hele bevolkingsgroep ( Joodse gemeenschap) gaat beledigen, dat kun je niet maken.bouvierpoedel schreef:Je hoeft ddaar niet speciaal voor in Israél te wonen hoor .

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Verwarrend hoor, dit forum, voor een 50 plusserbouvierpoedel schreef:Wist je nog niet maar heb gisteren mijn definitieve operatie gehad en mijn Jolanda onderdelen gekregen..
Oh my Lola....
-
Devel
Gefeliciteerd.bouvierpoedel schreef:Wist je nog niet maar heb gisteren mijn definitieve operatie gehad en mijn Jolanda onderdelen gekregen..
Gaat mij niet om joden, de mensen die dat flikken en dan rukt het mij geen reet of het een jood, griek of what ever is, als jij denkt dat een hond even wraak komt nemen en ter dood veroordeelt ben je in mijn ogen gewoon een zware idioot om een levend gezond dier te doden... ik heb ze niet uitgemaakt voor idiote joden of wel?
Fijn dat we weer op de man gaan spelen, moeilijk he een ander zijn mening te accepteren, vreselijk moeilijk...
-
Mojuan
- Zeer actief
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ben ook een 50 +er.Marie-Josée schreef:Verwarrend hoor, dit forum, voor een 50 plusserbouvierpoedel schreef:Wist je nog niet maar heb gisteren mijn definitieve operatie gehad en mijn Jolanda onderdelen gekregen..
![]()
Oh my Lola....![]()

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Waar val ik je aan dan.??Devel schreef:Gefeliciteerd.bouvierpoedel schreef:Wist je nog niet maar heb gisteren mijn definitieve operatie gehad en mijn Jolanda onderdelen gekregen..
Gaat mij niet om joden, de mensen die dat flikken en dan rukt het mij geen reet of het een jood, griek of what ever is, als jij denkt dat een hond even wraak komt nemen en ter dood veroordeelt ben je in mijn ogen gewoon een zware idioot om een levend gezond dier te doden... ik heb ze niet uitgemaakt voor idiote joden of wel?
Fijn dat we weer op de man gaan spelen, moeilijk he een ander zijn mening te accepteren, vreselijk moeilijk...
Maak alleen een joke.