Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eten beginnen te weigeren
Moderator: moderatorteam
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
eten beginnen te weigeren
de honden krijgen hier brok en smuldier. dat is er beide altijd met veel smaak in gegaan bij daro. hij is nu 9 maanden. sinds kort laat hij zijn brokken staan. hij krijgt op het moment 3 keer per dag eten aan geboden omdat we ook nog een pup in huis hebben die dat nog nodig heeft. zou het eten weigeren komen doordat hij te verwent is met kvv of omdat hij minder vaak behoefte heeft aan eten? hij eet wel een paar brokken maar laat het meeste staan en de smuldier gaat altijd op. ook lekkers gaat er met minder smaak in.
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: eten beginnen te weigeren
Ik denk dat hij minder behoefte heeft. Ik zou overgaan tot 2x per dag voeren.
Ik heb ook een hond in huis die meerder maaltijden krijgt (hond uit asiel die ernstig vermagerd is).
Mijn andere honden krijgen maar 1 maaltijd.
Ik zet de hond die meerdere maaltijden krijgt wel in een aparte ruimte.
Ik heb ook een hond in huis die meerder maaltijden krijgt (hond uit asiel die ernstig vermagerd is).
Mijn andere honden krijgen maar 1 maaltijd.
Ik zet de hond die meerdere maaltijden krijgt wel in een aparte ruimte.
Groetjes van Charlotte

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
HIer bleek na lang aanmodderen dat ze waarschijnlijk gewoon teveel kreeg. Hierdoor kon ze het eten wat ze niet zo heel erg lekker vond weigeren. Het overige eten was genoeg. Laika kon dit weigeren van brokken overigens gerust een week volhouden. En dan kreeg ze die week niets anders.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Gewoon de pup ook twee keer per dag eten gaan geven.
Kan prima hoor!
Kan prima hoor!
-
Kimmie
het is gewoon een slimme hond en kiest voor het voer waar hij het meeste aan heeft...waarom zet je hem niet helemaal over op smuldier?
en smuldier voeren is niet "verwennen" het is voeren wat een hond nodig heeft als carnivoor nl vlees...
en smuldier voeren is niet "verwennen" het is voeren wat een hond nodig heeft als carnivoor nl vlees...
- aman.en.don
- Zeer actief
ik wil dat hij ook brok blijft eten omdat ik nog wel eens kan vergeten kvv uit de vriezer te halen
. daarbij vind ik het ook wel makkelijk als we ergens heen gaan met de honden. brok neem je makkelijker mee als kvv. nou gebeurt dat niet vaak hoor dus dat is niet de hoofdreden.
-
koentje
Gewoon je pup twee keer geven vind ik wel erg gemakkelijk!
Een pup eet niet voor niets 4 tot3 keer op een dag! Dat hebben ze nodig in de groei 
-
Kimmie
ik lees wel vaker dat mensen brokken voeren omdat je kvv kan vergeten te ontdooien,geloof mij,in een bakje warm water is een pakje smuldier in 10 minuten ontdooit...gebeurd me hier nl regelmatig dat ik te laat ben,en dan ik moet zo'n 4 kilo kvv ontdooien zo snel mogelijk,hier zijn nl geen brokken in huis..
plus voor een keer als je weggaat eet een hond best brokken hoor...zie niet in waarom je dit dan dagelijks moet voeren om de ene keer dat je eens brokken moet voeren op een vakantie oid ( dan nog zou ik voor andere oplossingen kijken,maar goed)...
ik zou hem lekker op de smuldier zetten,veel gezonder ook nog eens...
plus voor een keer als je weggaat eet een hond best brokken hoor...zie niet in waarom je dit dan dagelijks moet voeren om de ene keer dat je eens brokken moet voeren op een vakantie oid ( dan nog zou ik voor andere oplossingen kijken,maar goed)...
- dagmar88
- Zeer actief
En een hond van 9 maanden is nog volop in de groei?koentje schreef:Gewoon je pup twee keer geven vind ik wel erg gemakkelijk!Een pup eet niet voor niets 4 tot3 keer op een dag! Dat hebben ze nodig in de groei
@aman.en.don. dat is wel de leeftijd waarop je denkt dat je hond zo weinig eet, maar eigenlijk gewoon pup af is en een andere voedsel behoefte krijgt.
Ik zou inderdaad over gaan naar 2 x per dag en kijken of de hoeveelheid nog klopt.
Die van mij eten vrijwel altijd kvv of barf, maar kunnen ook prima eens wat anders eten; dat hoeft toch helemaal geen probleem te vormen als je eens weg gaat?
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Een pup eet drie of vier keer per dag omdat hij/zij drie/vier keer per dag te eten krijgt...koentje schreef:Gewoon je pup twee keer geven vind ik wel erg gemakkelijk!Een pup eet niet voor niets 4 tot3 keer op een dag! Dat hebben ze nodig in de groei
Heb geen enkel probleem met die van ons, krijgt ook vanaf drie maanden geen
puppyvoer meer.
Zal je ook wel weer makkelijk vinden?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
gut rare pups heb ik dan altijd gehad, die zaten met een weekje of 10 max. 16 geheel op 2 x per dag....koentje schreef:Gewoon je pup twee keer geven vind ik wel erg gemakkelijk!Een pup eet niet voor niets 4 tot3 keer op een dag! Dat hebben ze nodig in de groei
Kan met gemak, altijd prima gegaan hier en ze krijgen ruim voldoende hoor die 2 x per dag. Zo slecht zien ze er niet uit vind je wel?
Voor het geval dat, puppyvoer krijgen ze helemaal nooit hier...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is idd. waar, ik gooi het in een emmer met heet water... dan is het zo dooi...Kimmie schreef:ik lees wel vaker dat mensen brokken voeren omdat je kvv kan vergeten te ontdooien,geloof mij,in een bakje warm water is een pakje smuldier in 10 minuten ontdooit...gebeurd me hier nl regelmatig dat ik te laat ben,en dan ik moet zo'n 4 kilo kvv ontdooien zo snel mogelijk,hier zijn nl geen brokken in huis..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dan zijn ze hier ook zielig,malinois schreef:gut rare pups heb ik dan altijd gehad, die zaten met een weekje of 10 max. 16 geheel op 2 x per dag....koentje schreef:Gewoon je pup twee keer geven vind ik wel erg gemakkelijk!Een pup eet niet voor niets 4 tot3 keer op een dag! Dat hebben ze nodig in de groei
Kan met gemak, altijd prima gegaan hier en ze krijgen ruim voldoende hoor die 2 x per dag. Zo slecht zien ze er niet uit vind je wel?
als mams er nog bij loopt krijgen de pups afwisselend 1 a 2x per dag bijgevoerd & vanaf 7 weken krijgen de pups die blijven nog steeds 1 a 2x per dag en echt geen 4x....
- aman.en.don
- Zeer actief
daro, 9 mnd, kreeg altijd vaker voer omdat hij anders gal ging spugen van de honger. nou vind ik het gewoon onzin dat een hond zich maar beroerd moet voelen omdat hij maar 1 of 2 keer per dag mag eten. de laatste tijd heeft hij daar minder last van en kan ik dus wel over gaan op 2 keer per dag. 's morgens om overdags voldoende energie binnen te hebben en 's avonds voor het slapen omdat 's nachts voer iets meer aanzet, tenminste als dat het zelfde is als bij mensen. kayla, 14 weken, krijgt 's middags ook nog een keer brokken en als daro wil mag hij ook wat maar dit laat hij dus de laatste tijd staan. geen probleem, genoeg voer is genoeg voer, heel simpel maar ik vroeg me dus af of hij brok laat staan omdat hij alleen nog kvv wil of dat het aannemelijker is dat hij minder maaltijden wil.
-
Lillith
- Zeer actief
Kan je Daro geen beschuitje oid geven om zijn maag goed te houden en als hapje als je je andere hond de 3e maaltijd geeft.
Ik wou Ollie op 2x zetten maar die blijft dan teveel ineens eten, dus zet hier de 3x even door
.
Ik wou Ollie op 2x zetten maar die blijft dan teveel ineens eten, dus zet hier de 3x even door
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
4 heeft geen enkele pup hier gehad, max is 3 tot een week of 10 gemiddeld....en daarna zijn ze echt toe aan 2 want 3 is dan gewoon teveel.crutz schreef:dan zijn ze hier ook zielig,malinois schreef:gut rare pups heb ik dan altijd gehad, die zaten met een weekje of 10 max. 16 geheel op 2 x per dag....koentje schreef:Gewoon je pup twee keer geven vind ik wel erg gemakkelijk!Een pup eet niet voor niets 4 tot3 keer op een dag! Dat hebben ze nodig in de groei
als mams er nog bij loopt krijgen de pups afwisselend 1 a 2x per dag bijgevoerd & vanaf 7 weken krijgen de pups die blijven nog steeds 1 a 2x per dag en echt geen 4x....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geef hem dan een boterham tussendoor, Xena had dat ook weleens (als volwassen hond) was overigens direct over toen ze geheel op kvv zat, maar een boterhammetje tussendoor deed wonderen.aman.en.don schreef:daro, 9 mnd, kreeg altijd vaker voer omdat hij anders gal ging spugen van de honger. nou vind ik het gewoon onzin dat een hond zich maar beroerd moet voelen omdat hij maar 1 of 2 keer per dag mag eten. de laatste tijd heeft hij daar minder last van en kan ik dus wel over gaan op 2 keer per dag. 's morgens om overdags voldoende energie binnen te hebben en 's avonds voor het slapen omdat 's nachts voer iets meer aanzet, tenminste als dat het zelfde is als bij mensen. kayla, 14 weken, krijgt 's middags ook nog een keer brokken en als daro wil mag hij ook wat maar dit laat hij dus de laatste tijd staan. geen probleem, genoeg voer is genoeg voer, heel simpel maar ik vroeg me dus af of hij brok laat staan omdat hij alleen nog kvv wil of dat het aannemelijker is dat hij minder maaltijden wil.
daar heb je echt geen complete maaltijd voor nodig.