Putte
.ADHESE - 3K - ban.thirdGunter Van Gils, die aangeslagen is over het feit, kreeg bovendien gisteren een dreigbrief in de bus met de boodschap ‘Nu maak ik alles kapot'. De boodschap die met viltstift op een stuk papier werd neergepend, heeft de man behoorlijk aan het denken gezet. Zijn achtjarige Jack Russell Tinne, een prijsbeest, werd naar eigen zeggen een week geleden de kop ingeslagen. Van Gils deed afgelopen dinsdagochtend de ontdekking. Na de dreigbrief van maandag besliste Van Gils klacht in dienen bij de lokale politie.
Katten gedood
Het gerucht doet de ronde dat ook vier andere honden in de regio Beerzel en Putte slachtoffer zijn van een hondenbeul. ‘Wie en waarom dit gebeurde, daar heb ik het raden naar. Ik heb nog zes andere honden, waarvan twee kleintjes die binnen slapen. De rest van de dieren, waaronder pony's, was buiten. De honden slapen 's nachts in een aparte kennel. Tinne was blijkbaar het doelwit', betreurt hij. Gunter zegt met niemand ruzie te hebben en begrijpt niet waarom iemand een dergelijk feit zou plegen. Opvallend: in januari van dit jaar was er in de buurt van Kapellevelden in Putte een kattenhater aan de slag die naar verluidt minstens acht katten zou hebben gedood.
Kippen aangevallen
Bij de politie van Bodukap hebben ze het gerucht dat er een hondenbeul actief is ook al opgevangen. Maar voorlopig heeft alleen Gunter Van Gils klacht neergelegd. Wie de andere slachtoffers zijn, weet voorlopig niemand. Andere meldingen van het ombrengen van honden zijn er niet. Wel zijn onlangs enkele kippen aangevallen door dierenhaters. Dat gebeurde bij de Chiro van Beerzel. Eén kip werd gedood, twee anderen raakten gewond. Of er een verband is met de omgebracht hond van Gunter Van Gils is voorlopig onduidelijk. ( )
bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=EG3B3G76
Ik vind dit gewoon vreselijk

Heb gehoord dat de dierenbeul in het midden van hun hoofd een snee kapt/slaagt van een pink diep :s