Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbeul slaagt honden hun hoofd in

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Leyla
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boerenfox
Contacteer:

Dierenbeul slaagt honden hun hoofd in

Ongelezen bericht door Leyla »

PUTTE - Een week geleden werd de Jack Russell van Gunter Van Gils (36) uit Putte de kop in geslagen. Naar verluidt zouden ook andere honden het slachtoffer zijn van een beul maar voorlopig ontving de politie geen andere klachten.

Putte
.ADHESE - 3K - ban.thirdGunter Van Gils, die aangeslagen is over het feit, kreeg bovendien gisteren een dreigbrief in de bus met de boodschap ‘Nu maak ik alles kapot'. De boodschap die met viltstift op een stuk papier werd neergepend, heeft de man behoorlijk aan het denken gezet. Zijn achtjarige Jack Russell Tinne, een prijsbeest, werd naar eigen zeggen een week geleden de kop ingeslagen. Van Gils deed afgelopen dinsdagochtend de ontdekking. Na de dreigbrief van maandag besliste Van Gils klacht in dienen bij de lokale politie.

Katten gedood

Het gerucht doet de ronde dat ook vier andere honden in de regio Beerzel en Putte slachtoffer zijn van een hondenbeul. ‘Wie en waarom dit gebeurde, daar heb ik het raden naar. Ik heb nog zes andere honden, waarvan twee kleintjes die binnen slapen. De rest van de dieren, waaronder pony's, was buiten. De honden slapen 's nachts in een aparte kennel. Tinne was blijkbaar het doelwit', betreurt hij. Gunter zegt met niemand ruzie te hebben en begrijpt niet waarom iemand een dergelijk feit zou plegen. Opvallend: in januari van dit jaar was er in de buurt van Kapellevelden in Putte een kattenhater aan de slag die naar verluidt minstens acht katten zou hebben gedood.

Kippen aangevallen

Bij de politie van Bodukap hebben ze het gerucht dat er een hondenbeul actief is ook al opgevangen. Maar voorlopig heeft alleen Gunter Van Gils klacht neergelegd. Wie de andere slachtoffers zijn, weet voorlopig niemand. Andere meldingen van het ombrengen van honden zijn er niet. Wel zijn onlangs enkele kippen aangevallen door dierenhaters. Dat gebeurde bij de Chiro van Beerzel. Eén kip werd gedood, twee anderen raakten gewond. Of er een verband is met de omgebracht hond van Gunter Van Gils is voorlopig onduidelijk. ( )

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=EG3B3G76

Ik vind dit gewoon vreselijk :( ... Iemand van de hondenschool heeft verteld dat ze haar hondje dood heeft gevonden... Zo zouden er al een vijftal gevallen zijn.
Heb gehoord dat de dierenbeul in het midden van hun hoofd een snee kapt/slaagt van een pink diep :s
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Dierenbeul slaagt honden hun hoofd in

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Wat een %$%#$@$ :devil: :devil: :devil: :devil:

Heb er eigenlijk geen woorden voor... :(:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nou, niemand hier die ongezien mijn hond zijn kop in kan slaan. Hoe krijgt iemand dat voor elkaar? Of heeft hij het alleen op kennelhonden gemund in het holst van de nacht? :scratch:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Leyla
geregistreerd lid
Contacteer:

Neen, het gebeurd dus gewoon bij mensen thuis in hun hof! En het zijn allemaal kleine hondjes, zoals boerefoxjes en jack russeltjes... Zo was er gebeurd dat er 3 honden in tuin zitten en de jack russel pakken ze ertussen uit en de 2border collies laten ze gewoon met rust :o. Het gebeurd dag en nacht zelfs!
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

dat kan toch niet zonder dat iemand dat hoort of ziet?
hier zijn ze altijd in het oog.
zelfs in de tuin.
lijkt me echt vreselijk als dat gebeurt.
Leyla
geregistreerd lid
Contacteer:

krullie schreef:dat kan toch niet zonder dat iemand dat hoort of ziet?
hier zijn ze altijd in het oog.
zelfs in de tuin.
lijkt me echt vreselijk als dat gebeurt.
Ja, hier zou het ook wel eens kunnen gebeuren hoor, als ik in keuken bezig ben en honden gaan naar zijkant van het huis ofzo... Onze honden zijn hééél vrij ... die gaan naar buiten wanneer ze willen, komen zelf terug naar binnen enzo
Afbeelding
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Naar buiten wanneer ze willen? Toch wel in een omheinde tuin, mag ik hopen? :O:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Leyla schreef:PUTTE - Een week geleden werd de Jack Russell van Gunter Van Gils (36) uit Putte de kop in geslagen. Naar verluidt zouden ook andere honden het slachtoffer zijn van een beul maar voorlopig ontving de politie geen andere klachten.
kennelijk vonden die andere mensen het niet zo erg dat hun hond zoiets is overkomen. Anders hadden ze de moeite genomen om een aanklacht in te dienen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”