Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

G&G - hoe werkt het

Moderator: moderatorteam

Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

G&G - hoe werkt het

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Even een aantal vraagjes over g&g. Op de site vd Raad Beheer word ik niet heel erg veel wijzer.

Wat is nu de bedoeling? Ik ben met Callan wel aan het trainen voor gehoorzaamheid, eigenlijk alles wat in g&g voorkomt behalve apporteren. Nu wil ik over een aantal maanden met hem een examen afleggen, maar ik kan nergens de juiste informatie vinden die ik nodig heb.

Wat moet ik nu doen als ik aan de beginners klas wil deelnemen? Heb ik dan een inschrijving bij het Cynophilia nodig? Is dat dan genoeg?

Sowieso wil ik een keer gaan kijken bij een g&gB examen om te kijken hoe het er aan toe gaat en hoe het parcours gelopen moet worden. Is daar ergens nog meer info over?

Excuus als hier al een topic over bestaat, maar kon het niet vinden :oohja:
Afbeelding

Made by _Inge_
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: G&G - hoe werkt het

Ongelezen bericht door Elly* »

Bedoel je of je zonder lidmaatschap van een kynologenclub aan een wedstrijd mee kan doen?
Ik zou het niet weten. Ik denk dat de meeste mensen bij een KC de cursussen doorlopen en dan via de club of aan een examen meedoen of inschrijven voor een wedstrijd.
Ik denk dat je in ieder geval een rashondenlogboek of werkhondenboekje bij de Raad van Beheer moet aanvragen.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

je moet in ieder geval lid zijn van een vereniging aangesloten bij cynophilia. of je er ook traint moet je zelf weten.

als je lid bent kan je een startlicentie aanvragen en zodra je je start licentie heb mag je meeoden met wedstrijden.

hou er wel rekening mee dat per 25 september de regels veranderen....enne bij de GG B komt ook al apporteren naar voren

o ja en voor je een licentie aan kan vragen moet je idd een rashonden boekje of werkhondenboekje hebben
groetjes Tamara
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En denk er vooral niet te ligt over.
Er zijn zoveel regeltjes en dingen die wel en niet mogen. Lijkt me sterk dat je die allemaal weet als je nooit op een club traint....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
tkuijernl
Zeer actief

Sanne!! schreef:En denk er vooral niet te ligt over.
Er zijn zoveel regeltjes en dingen die wel en niet mogen. Lijkt me sterk dat je die allemaal weet als je nooit op een club traint....
daar ben ik het eigenlijk wel mee eens....toen wij net begonnen dacht ik ook dat remy alles beheersde maar er zitten zoveel kleine dingetjes in waar je geen rekening mee houdt zoals bv het zogenoemde "inwerken" daar stond ik nooit bij stil :ugh:

gelukkig nu wel hahaha
groetjes Tamara
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik blijf even mee lezen. Ben sinds afgelopen seizoen begonnen op een kc en ga volgend seizoen mee doen met GGB. Tenminste ik neem aan dat het dan hetzelfde is als de officiele GGB. Heb echter nog niks gehoord over eventuele wedstrijden of iets dergelijks. Bij de vorige cursus had ik op het eind gewoon examen en volgens mij is dat bij de GGB,GG1, GG2 en GG3 ook.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Sanne!!
Zeer actief

tkuijernl schreef:
daar ben ik het eigenlijk wel mee eens....toen wij net begonnen dacht ik ook dat remy alles beheersde maar er zitten zoveel kleine dingetjes in waar je geen rekening mee houdt zoals bv het zogenoemde "inwerken" daar stond ik nooit bij stil :ugh:

gelukkig nu wel hahaha
Ja idd dat is echt lastig hoor.
Ik train nu zelf voor GG3 en ik weet 100% zeker dat Zazoe die oefeningen allemaal gaat beheersen. ooit. Maar of we het examen halen schat ik dat niet hoog in. Je mag namelijk helemaal niks en dat is soms best jammer...
Nou is het gelukkig bij GGB niet zo streng maar toen ik dat nog liep met Zazoe streng genoeg voor dat niveau... Dus als ik jou was zou ik toch een paar keer op een club mee trainen.
Sanne!!
Zeer actief

joyce83 schreef:Ik blijf even mee lezen. Ben sinds afgelopen seizoen begonnen op een kc en ga volgend seizoen mee doen met GGB. Tenminste ik neem aan dat het dan hetzelfde is als de officiele GGB. Heb echter nog niks gehoord over eventuele wedstrijden of iets dergelijks. Bij de vorige cursus had ik op het eind gewoon examen en volgens mij is dat bij de GGB,GG1, GG2 en GG3 ook.
Bij GG (tenminste bij ons en ik denk bij de meeste) ga je gewoon op als je denkt dat je er klaar voor bent. En dus niet na 12 lessen ga je examen doen.
Zou mooi zijn :engel:
joyce83
Zeer actief

Sanne ik krijg steeds meer het idee dat de communicatie van onze club minimaal is (kan ook zijn dat ik niet de goede vragen stel of zo). Maar ik ga ervanuit dat het bij ons helaas wel zo is dat je na 12 lessen examen hebt. Maar volgens mij hebben we niks met een boekje wat we krijgen of zo?
(ik ga eens even kijken of de exameneisen hetzelfde zijn als in jouw vorige topic waar je de eisen zocht).
Sanne!!
Zeer actief

Je traint zeker te weten GG op nederlands niveau. Want op sommige clubs is het dan noemen ze het ook GG maar is het bijvoorbeeld GG1 en dat is dan de cursus die na de pupcursus komt...? Dat is dit dus niet he?
tkuijernl
Zeer actief

ik merk ook dat sommige clubs het GG noemen maar dat ze geen officieel cynophilia (of FHN) examen afleggen...

maare...12 lessen per GG niveau is wel erg optimistisch :wink:

remy en ik zijn nu 3 maanden bezig met GG B en ik denk dat het nog wel 3 maanden duurt voor we een keer een wedstrijd mee gaan draaien :lol1: wel hebben we de VGG gehad dat is voorbereiding op GG B, hierin leer je al de terug plaats, begin van staan en betasten, volgen en dergelijke
groetjes Tamara
Sanne!!
Zeer actief

tkuijernl schreef:ik merk ook dat sommige clubs het GG noemen maar dat ze geen officieel cynophilia (of FHN) examen afleggen...

remy en ik zijn nu 3 maanden bezig met GG B en ik denk dat het nog wel 3 maanden duurt voor we een keer een wedstrijd mee gaan draaien :lol1: wel hebben we de VGG gehad dat is voorbereiding op GG B, hierin leer je al de terug plaats, begin van staan en betasten, volgen en dergelijke

Voorbereidend Gedrag Gehoorzaamheid ofzo? Wij hebben dat ook alleen heet dat dan weer VEG :roll:

Ze zouden eigenlijk gewoon alles hetzelfde moeten noemen....Gewoon voor de handigheid
tkuijernl
Zeer actief

Sanne!! schreef:
tkuijernl schreef:ik merk ook dat sommige clubs het GG noemen maar dat ze geen officieel cynophilia (of FHN) examen afleggen...

Voorbereidend Gedrag Gehoorzaamheid ofzo? Wij hebben dat ook alleen heet dat dan weer VEG :roll:

Ze zouden eigenlijk gewoon alles hetzelfde moeten noemen....Gewoon voor de handigheid
klopt :wink: Voorbereiding op Gedrag en Gehoorzaamheid hahaah

leuk al die benamingen hahaha
groetjes Tamara
joyce83
Zeer actief

Na even met Sanne een PB gestuurd te hebben ga ik ook even mijn club een mail sturen. Wil nu graag weten of we ook via een van beide trainen of dat het gewoon een clubexamen is. Zo ga ik in elk geval ook geen verwarring brengen tot ik zeker weet wat ik eigenlijk doe.
Stom eigenlijk dat ik steeds maar met een cursus begonnen ben maar niet eens weet hoe en wat. En idd ze moeten verdorie maar eens alles hetzelfde noemen en niet dat EG bij de ene dit betekend en bij de andere ineens heel wat anders is. Is ook verdomd lastig met overstappen naar een andere club namelijk.
tkuijernl
Zeer actief

joyce83 schreef:Na even met Sanne een PB gestuurd te hebben ga ik ook even mijn club een mail sturen. Wil nu graag weten of we ook via een van beide trainen of dat het gewoon een clubexamen is. Zo ga ik in elk geval ook geen verwarring brengen tot ik zeker weet wat ik eigenlijk doe.
Stom eigenlijk dat ik steeds maar met een cursus begonnen ben maar niet eens weet hoe en wat. En idd ze moeten verdorie maar eens alles hetzelfde noemen en niet dat EG bij de ene dit betekend en bij de andere ineens heel wat anders is. Is ook verdomd lastig met overstappen naar een andere club namelijk.
ben ik helemaal met je eens hoor!!

ik had het dat ik van vereniging wisselde en bleek de ene via de FHN te trainen de ander (waar we nu zitten) volgens cyno...bij de FHN zaten we al op GG B niveau maar bij Cyno dus bij de VGG....dus daar zit ook wel verschil in :wink:
groetjes Tamara
Esmay87
Zeer actief

thanks voor de berichten! het is me in het geheel wat duidelijker geworden.

Heb me nu aangemeld bij de KV in Waalwijk, daar trainen ze wel officieel en ga ik in september starten met EG, in het voorjaar (mits geslaagd) VEG en daarna volgend jaar najaar GGB. Ik dacht er inderdaad te licht over :blont:
Ik dacht, die kan dat allemaal al hahahaha.

Maar wat betekend zo'n rasboekje of werkboekje dan?
Afbeelding

Made by _Inge_
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Liggend zou ik er ook niet al teveel over denken :mrgreen:

Overigens, is dat net zo bij obedience?
Sanne!!
Zeer actief

Esmay87 schreef:thanks voor de berichten! het is me in het geheel wat duidelijker geworden.

Heb me nu aangemeld bij de KV in Waalwijk, daar trainen ze wel officieel en ga ik in september starten met EG, in het voorjaar (mits geslaagd) VEG en daarna volgend jaar najaar GGB. Ik dacht er inderdaad te licht over :blont:
Ik dacht, die kan dat allemaal al hahahaha.

Maar wat betekend zo'n rasboekje of werkboekje dan?
Zon boekje moet je bij iedere wedstrijd mee nemen en daar zetten ze dan de datum van de wedstrijd in en hoeveel punten je hebt gehaald en als je er genoeg hebt moet je dat boekje opsturen en dan krijg je samen met je boekje het diploma terug.

En dat heb ik ook gemerkt inderdaad dat FHN veel hoger niveau heeft dan cyno. Vriendin van mij trainde FHN en mijn oren begonnen te klapperen als ik hoorde wat zij allemaal moest doen...

KV Waalwijk is dat de kynologen vereniging? Ik train in Den Bosch bij Zoete Lieve ook heel leuk!!

@Aimee: Ja ik zat te twijfelen ligt of licht hahaha! Er is hier van Hilde een topic over het verschil tussen Obedience en GG durf over obedience namelijk niks te zeggen....
tkuijernl
Zeer actief

Esmay87 schreef:Maar wat betekend zo'n rasboekje of werkboekje dan?
als je hond een stamboom heeft, kan je een rashonden boekje aanvragen bij de raas van beheer.

heeft hij geen stamboom heb je een werkhonden boekje nodig.

dat boekje heb je nodig bij de officiele wedstrijden/diploma's. hier wordt namelijk je resultaat in vermeld (ook als je zakt bv)
groetjes Tamara
Esmay87
Zeer actief

Ja dat is inderdaad een kynologen vereniging aangesloten bij de raad van beheer. Had op die site van cynophilia gekeken dat dat ook voldoende is. Ze geven in ieder geval ook officiele examens die inderdaad geregistreerd worden. Is maar een kwartiertje rijden bij mij vandaag, andere trainingscentra waren minstens een half uur rijden.

Moet je zo'n boekje ook al hebben als je EG en VEG doet of pas bij GGB?
Afbeelding

Made by _Inge_
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

Pas als je officiële landelijke examens of wedstrijden gaat doen, dus bij G&GB en hoger, maar bijv. ook bij agilty.
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Hoe lang van te voren moet je dat werk/rasboekje aanvragen van de raad van beheer?

Ga in september met de GGB starten bij kc limburg. Woensdag is bij ons examen van de huidige groep, was er aan het denken om te gaan kijken weet ik wat me te wachten staat.
Ter voorbereiding volg ik nu met cato al apporteer lessen, want dat is voor ons een geheel nu onderdeel.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Cato schreef:Hoe lang van te voren moet je dat werk/rasboekje aanvragen van de raad van beheer?
Hier duurde het een week of 3 voordat mijn werkboekje binnen was, via de cynophilia dan.
Ik zou het gewoon ruim op tijd aanvragen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

samantha! schreef:
Cato schreef:Hoe lang van te voren moet je dat werk/rasboekje aanvragen van de raad van beheer?
Hier duurde het een week of 3 voordat mijn werkboekje binnen was, via de cynophilia dan.
Ik zou het gewoon ruim op tijd aanvragen :ok:
Dank je wel dan wacht ik nog effe, in sept beginnen de lessen pas weer en waarschijnlijk is er pas volgend jaar juni weer examen
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”