Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Radeloos Met Tibo

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Misterkilobyte
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador (Zwart)

Radeloos Met Tibo

Ongelezen bericht door Misterkilobyte »

We zijn radeloos met tibo,

Tibo is nu 6 jaar, 2 jaar geleden toen ie 4 jaar was werdt er bij hem een schildklierafwijking geconstateerd (T4 waarde veels te laag) dus aan de tyroxal 2x daag 3 tabletjes, bloedwaarden laten prikkken 1 x in het jaar en zijn goed.
Dit jaar heeft ie zijn Cocktail Inenting gehad, en vanaf dat moment, ja zo zien wij dat, is ie begonnen te kreupelen met zijn linker voorpoot, wij dachten aan dat de T4 waarde weer was gedaald, maar nee want we hebben hem laten prikken op de t4 waarde in dierenkliniek drachten, daar zijn wij altijd met tibo (waarde was prima, zelfs een beetje aan de hoge kant ik meen 40-3Cool dus dachten wij aan Atrose enz... door eerst geen foto's te laten maken kregen we ter preventie (Novacam mee en dexamethason) en wonder boven wonder de volgende dag liep ie normaal, das mooi.
Maar om het toch zeker te weten van Atrose enz... wilden we toch maar foto's laten maken van de beide voorpoten, dus na 3 weken toch maar besloten foto's te laten maken in drachten, hier volgen ze!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren de foto's, maar het vreemde is, we moesten de dexamtehason afbouwen, en nu komt het als we dat afbouwen begint Tibo weer te kreupelen, wat zou dit nu wezen, ga vandaag de dierenkliniek drachten weer bellen want dan hadden ze ook gezegt, dus dat doe ik dus maar, maar we zijn zo wel radeloos, want Tibo moet veel bewegen om dat ie te dik is door zijn schildklier, maar als ie steeds kreupel loopt kan je niet echt een heel eind met hem om of aan de fiets, want dat zouden we dit jaar ook mee beginnen, en nu kan alles niet.
Wie denkt er met ons mee!!!
Cronische Pees onsteking, ziekte van Cusing het is allemaal vreemd hoor, daarom zijn we moedeloos van dit soort dingen, je weet niet wat het is, en volgens mij mag ie ook niet altijd aan de dexamethason, want de novacam helpt niet, we geven het hem wel maar voor de zekerheid voor pijnstilling, want ik wil dat de hond geen pijn heeft.[/img]
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Radeloos Met Tibo

Ongelezen bericht door *Esther »

Laat je doorverwijzen naar de Tweede Lijn, zit bij jou in de buurt.
Daar hoor je echt goede dingen over!

http://detweedelijn.nl/
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Inderdaad, door laten verwijzen en misschien is het verstandig om het volledige schildklierpanel eens te laten onderzoeken, dus niet alleen de T4.

Ik zou overigens heel erg uitkijken met de combinatie van pijnstilling en dexamethason in orale vorm.
Dat kan ernstige maag- en darm problemen (bloedingen) geven.
Ik snap dan ook niet dat deze combi door een dierenarts is voorgeschreven.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Misterkilobyte
geregistreerd lid

Nee hij heeft er wel een maagbeschermer bij gedaan hoor (omapresol of zoiets) die krijgt ie ook.

Ja en hij zegt dat de T4 waarde genoeg is, maar ik heb wel vaker gehoord dat je de hele T4 en T3 waardes moet laten meten voor een goede uitslag, maar dat heeft ie nooit voorgesteld.
Hij heeft hem morgens bloed geprikt nuchter natuurlijk, en toen zijn eten gegeven en na 3 uur weer bloed geprikt om te kijken hoe de waarde van T4 was, en dat was goed.

Wat bedoelen jullie prezies met de andere (T) waarden als ik vragen mag

Ook wil ik nog vermelden dat wanneer ie kreupel loopt ook weer last krijgt van vreemde plekken onder zijn buik (onstekingsplekken) en jeuk in de oren, en onder zijn kin.
Laatst gewijzigd door Misterkilobyte op 20 jun 2011 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Hup, naar Roden, en vragen naar Hopmans.
Is bij jou in de buurt en hij is echt goed.
Misterkilobyte
geregistreerd lid

*Ellen* schreef:Hup, naar Roden, en vragen naar Hopmans.
Is bij jou in de buurt en hij is echt goed.
Waar is dat prezies
MoniqueDM
Zeer actief

Misterkilobyte schreef:Nee hij heeft er wel een maagbeschermer bij gedaan hoor (omapresol of zoiets) die krijgt ie ook.

Ja en hij zegt dat de T4 waarde genoeg is, maar ik heb wel vaker gehoord dat je de hele T4 en T3 waardes moet laten meten voor een goede uitslag, maar dat heeft ie nooit voorgesteld.
Hij heeft hem morgens bloed geprikt nuchter natuurlijk, en toen zijn eten gegeven en na 3 uur weer bloed geprikt om te kijken hoe de waarde van T4 was, en dat was goed.

Wat bedoelen jullie prezies met de andere (T) waarden als ik vragen mag
Ik denk niet dat een maagbeschermer afdoende is om een flinke maagbloeding te voorkomen door de combi pijnstiller/dex.
Het zou mijn keuze niet zijn in ieder geval.

T4, vrije T4, T4 autoantilichamen, T3, vrije T3, T3 autoantilichamen en zo wie zo de TSH.
Nou is het volgens mij niet mogelijk om in Europa de autoantilichamen te laten meten, maar met de rest kom je ook al een eind.
Je kunt dan in ieder geval achterhalen of er een oorzaak voor de traag werkende schilklier is of niet.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

MoniqueDM schreef:
Misterkilobyte schreef:Nee hij heeft er wel een maagbeschermer bij gedaan hoor (omapresol of zoiets) die krijgt ie ook.
Ik denk niet dat een maagbeschermer afdoende is om een flinke maagbloeding te voorkomen door de combi pijnstiller/dex.
Laat die maagbloedingen maar zitten, de combi cortico's + NSAIDS draait de nieren effectief de nek om, en daar bestaat geen pilletje voor. Dus in ieder geval die combinatie absoluut niet meer geven, en meteen op zoek gaan naar een echte dierenarts. Ik zit hier met mijn oren te klapperen. Ik denk dat je dierenarts zich vooral bezig houdt met paarden, en honden er een beetje bijklust. Bij paarden kan dexa + een NSAID wel maar bij honden gewoon helemaal absoluut never nooit. Ik zou er dus meteen mee stoppen als ik jou was en niet terug gaan naar die dierenarts. .

Groetjes,

Kees
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Casey schreef:Laat die maagbloedingen maar zitten, de combi cortico's + NSAIDS draait de nieren effectief de nek om, en daar bestaat geen pilletje voor. Dus in ieder geval die combinatie absoluut niet meer geven, en meteen op zoek gaan naar een echte dierenarts. Ik zit hier met mijn oren te klapperen. Ik denk dat je dierenarts zich vooral bezig houdt met paarden, en honden er een beetje bijklust. Bij paarden kan dexa + een NSAID wel maar bij honden gewoon helemaal absoluut never nooit. Ik zou er dus meteen mee stoppen als ik jou was en niet terug gaan naar die dierenarts. .

Groetjes,

Kees
Er zijn helaas meer 'dierenartsen' die dit doen hoor. Toen mijn teckel een hernia had, heb ik ook Rymadil in combi met prednison gekregen van een gezelschapsdierenartsen kliniek. Pas toen ik naar Aharon van kreupeldier ging kreeg ik te horen wat de risico's waren van deze combi. Op haar advies zo snel als mogelijk de prednison afgebouwd. Dan maar geen prednison is haar devies: wellicht is prednison goed voor (sneller) herstel van een hernia maar een hondje pijnstilling geven is belangrijker.
Ik begreep van haar dat veel dierenartsen deze combi toch blijven geven, ondanks de risico's.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Casey schreef:
MoniqueDM schreef:
Laat die maagbloedingen maar zitten
Maar het is toch óók een risico van pijnstilling i.c.m. dex. :hmmm: ?
Dat is mij in ieder geval altijd verteld.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

MoniqueDM schreef: Maar het is toch óók een risico van pijnstilling i.c.m. dex. :hmmm: ?
Klopt, maar als jij twee stukke nieren en een maagbloeding hebt is die maagbloeding wel de minste van de problemen ;) Tenzij je er natuurlijk een perforatie vergezeld van buikvliesontsteking bij komt, wat ook niet uit te sluiten is. Dan weet ik niet meer wat erger is.
pioenroos schreef: Er zijn helaas meer 'dierenartsen' die dit doen hoor. Toen mijn teckel een hernia had, heb ik ook Rymadil in combi met prednison gekregen van een gezelschapsdierenartsen kliniek. Pas toen ik naar Aharon van kreupeldier ging kreeg ik te horen wat de risico's waren van deze combi. Op haar advies zo snel als mogelijk de prednison afgebouwd. Dan maar geen prednison is haar devies: wellicht is prednison goed voor (sneller) herstel van een hernia maar een hondje pijnstilling geven is belangrijker.
Ik begreep van haar dat veel dierenartsen deze combi toch blijven geven, ondanks de risico's.
Ongelovelijk. Je kunt trouwens prima steroids met pijnstilling combineren alleen moet je dan een pijstiller gebruiken die niet tot de NSAIDS behoort, maar een opioide, zoals tramadol. Dat werkt op een heel ander niveau (centraal) en is dus prima te combineren met de steroids.

Kees
MoniqueDM
Zeer actief

Casey schreef:
MoniqueDM schreef: Maar het is toch óók een risico van pijnstilling i.c.m. dex. :hmmm: ?
Klopt, maar als jij twee stukke nieren en een maagbloeding hebt is die maagbloeding wel de minste van de problemen ;) Tenzij je er natuurlijk een perforatie vergezeld van buikvliesontsteking bij komt, wat ook niet uit te sluiten is. Dan weet ik niet meer wat erger is.
Ik weet helaas uit ervaring wat kapotte nieren bij een hond zijn (overigens niet voortkomend uit de combinatie nsaid's/cortico's).
Vreselijk!
En onvoorstelbaar dat een dierenarts dit risico moedwillig neemt.
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

@kees: even off topic misschien maar kun jij uitleggen waarom dit bij honden zo slecht is? Ik geef bij mensen zeer regelmatig deze combi (wel met omeprazol) maar de menselijke nieren zijn hier toch niet zo gevoelig voor.

Sorry TS voor het off topic gaan........ sterkte met Tibo verder!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
CKS
Zeer actief

Selene schreef:@kees: even off topic misschien maar kun jij uitleggen waarom dit bij honden zo slecht is? Ik geef bij mensen zeer regelmatig deze combi (wel met omeprazol) maar de menselijke nieren zijn hier toch niet zo gevoelig voor.
Honden zijn geen mensen... perfusie van de nieren wordt verlaagd (perifere vasoconstrictie, en prostaglandines zijn nodig om de vaten in de nieren open te houden) en daar kunnen ze niet tegen. Bij honden en katten tenminste, bij paarden kan het wel en van mensen had ik ook gehoord dat het geen probleem is. Veel honden en katten die binnenkomen met nieren die om deze reden verknooid zijn, zijn overigens van artsen ;) om voor de hand liggende redenen denk ik.

Kees
Misterkilobyte
geregistreerd lid

Casey schreef:
Selene schreef:@kees: even off topic misschien maar kun jij uitleggen waarom dit bij honden zo slecht is? Ik geef bij mensen zeer regelmatig deze combi (wel met omeprazol) maar de menselijke nieren zijn hier toch niet zo gevoelig voor.
Honden zijn geen mensen... perfusie van de nieren wordt verlaagd (perifere vasoconstrictie, en prostaglandines zijn nodig om de vaten in de nieren open te houden) en daar kunnen ze niet tegen. Bij honden en katten tenminste, bij paarden kan het wel en van mensen had ik ook gehoord dat het geen probleem is. Veel honden en katten die binnenkomen met nieren die om deze reden verknooid zijn, zijn overigens van artsen ;) om voor de hand liggende redenen denk ik.

Kees
We gaan donderdagmiddag naar een kliniek in Leeuwarden waar een Orthopedische Chirurg werkt en die gaat de Foto's bekijken als zekerheid zeg maar, wil wel us horen wat die van de Foto's vindt.
Hij krijgt nu alleen Dexamethason en de Novacam zijn we gestopt, voor inderdaad gevaar voor maagbloeding enz... we vragen daar voor een andere pijnstiller, want Atrose is het zeker niet, dus heeft Novacam ook geen werking.
En we moeten maar eens weer het bloed op diverseziektes laten prikken
MoniqueDM
Zeer actief

Wat is nou eigenlijk de reden dat je hond dexamethason krijgt?
Afbeelding
Misterkilobyte
geregistreerd lid

Nou het zit zo, Tibo die kreupelt met zijn Linkervoorpoot, dus wij dachten aan Atrose Enz.... en hij is heel moe ligt waar ie ligt wil niet meer spelen enz... dus naar de dierenziekenhuis in drachten waar we altijd zijn.
Daar tibo bekeken en zo, en voor de zekerheid Novacam-Omapresol-Dexamethason gekregen, hij zij tegen ons ik ben een beetje iegenwijs ik geef er dexamethason bij.
Maar het vreemde is, als we de Dexamethason afbouwen begint Tibo weer te kreupelen, vandaag of vanmorgen heb ik de Novacam gestopt en zijn we weer begonnen met het geven van Dexamethason en 1,5 tabletje doet bij Tibo al wonderen, hij loopt bijna weer normaal, dus mischien onstekingsvorm in gewricht of peesonsteking zit ik meer aan te denken, dan iets met het werkelijke gewricht, zoals je op de foto's kan zien, er zit wel een heeel klein beetje Atrose van de groeipijn die hij heeft gehad toen ie nog veel jonger was, maar de dierenarts zij daar dat ie daar niet zo van kon kreupelen, en dat de gewrichten schoonwaren, en gisteren heb ik telefonisch contact gehad, omdat Tibo weer begon te kreupelen en we de Dexamethason af hadden gebouwd, en nu zegt ie dat er in zijn linkerellebooggewricht wat bod gruis zit, en als het niet overgaat het operatief moet worden schoongemaakt.
Ja dus wij weten het niet meer, en gaan naar Leeuwarden, naar een Orthopeed om de Foto's te laten beoordelen, en dat is donderdagmiddga dus.
Trouwens heel erg bedankt dat jullie zo mee leven met Tibo geweldig hoor.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

En vanwaar de keuze dan nu naar Leeuwarden?
Voor de rest waag ik mij niet aan de medische kant van het verhaal, behalve dat ik het een heel warrig en weinig duidelijk verhaal vind.
Sterkte donderdag!!
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Casey schreef:

Kees
Duidelijk, dank voor de uitleg! :ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
MoniqueDM
Zeer actief

Ik zou ervoor zorgen dat die dierenarts voortaan lekker met z'n handen van mijn hond af zou blijven en een andere, iets kundigere dierenarts zoeken.
Deze zou ik voor geen meter meer vertrouwen na al die rare uitspraken en behandelingen.
Er is dus nooit een concrete oorzaak gevonden waarvoor die dex. wordt gegeven.
Kijk, als er sprake zou zijn van eventuele ontstekingen, dan zou de Novacam ook moeten helpen, want naast het feit dat Novacam een pijnstiller is, is het ook een ontstekingsremmer (n'said).
Ik denk dat je er verstandig aan doet om eens een uitgebreid bloedonderzoek te laten doen.
Ook zou ik de hond na laten kijken op eventuele auto-immuunziektes en vergeet vooral de schildklier niet uitgebreid te laten onderzoeken.
O ja, als laatste: voor zover ik kan beoordelen zie ik geen gruis in het linker ellebooggewricht :wink: .
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Schildklier kan heel veel problemen geven met gewrichten spieren en pezen( weet er alles van)zijn dagen dat ik nauwelijks kan lopen.

Maar als hij goed is ingesteld kan hij wel last hebben maar zou het niet zo heftig moeten zijn dat hij kreupelt.
Ik zou zeker ook hogerop gaan met hem.
en misschien nog wat meer dingen laten controleren :hmmm:
Misterkilobyte
geregistreerd lid

We hebben morgenmiddag een gesprek met een Orthopeed en een Endocrinoloog, die laatste is gespecialiseerd in Hormone kwesties van erfelijke ziekten zoals Cusing/Addison/Suikerziekte enz..., maar wat wordt er bij een geheel schildklierbeeld dan meer gemeten dan de T4 waarde, ik heb hier nog een geheel bloedonderzoek van Tibo van 2009 toen de T4 waarde onder de 9 zat, toen hebben we all een zeer uitgebreid bloedonderzoek laten doen, en is opgestuurd geweest naar Duitsland koste toen meen ik iets van €200 daar staat ook de TSH waarde (zo staat het er Canine TSH 0.09 das dus de waarde van Tibo - de werkelijke of goede waarde moet dus zijn zo als het er staat <0,5 ng/ml) T4 (total T4) <9 en het moet dus zitten op 12,9-60,5 nmol/l

Dus wie kan er wat mee
MoniqueDM
Zeer actief

Bij een uitgebreid schildklierpanel wordt ook de vrije T4, T3 en vrije T3 gemeten.
Als de schildklier echt de oorzaak is van te weining aanmaak van thyroxine, dan zie je meestal een lage T4-waarde tegenover een te hoge TSH-waarde.
Er zijn ook bijv. situaties waarbij de schildklier te traag werkt als gevolg van bepaalde medicijnen.
Dan zie je tegenover een te lage T4 ook een lage TSH.
Door de vrije T4 te meten kunnen ze (volgens mij) zien of er daadwerkelijk sprake is van een echte te traag werkende schildklier of dat er een andere oorzaak voor is.
Hou er wel rekening mee dat cortico's, dus de dexamethason die je nu geeft, invloed kan hebben op de schildklierwaarden.
Ik zou dan ook aan de endocrinoloog vermelden dat je dex. toedient.

De T4, vrije T4 en TSH zou ik dus absoluut opnieuw laten meten en laat dan aan de endocrinoloog over of hij het ook verstandig vindt om de T3 en vrije T3 erbij te pakken.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Misterkilobyte schreef:Dus wie kan er wat mee
De specialisten waar jij een gesprek mee gaat hebben. Hier op het forum in ieder geval helemaal niemand want het is onmogelijk hier zonder meer kennis iets zinvols over te zeggen ;)

Kees
Misterkilobyte
geregistreerd lid

We zijn naar de specialist geweest, en die heeft zo het verhaal aan te horen, dat het wel is Reuma kan wezen, tibo gaat ook steeds op koude plekken liggen enz... en staat stijvig op en gaat stijvig weer liggen, daarom werkt die dexamethason zo goed zegt ie want dat wordt met behandeling van reuma vaaks ook gegeven, met pijnstilling, hij gaat zijn colega de Foto's van Tibo laten zien, en hij belt mij voor een afspraak en wat we zullen doen (hij heeft voorgesteld dat we op Reuma-Borelia gaan prikken en hij wil hem zien lopen, met hem en de Orthopeed en de Orthopeed moet hem zelf ook nog even onderzoeken) het heeft er allewarschijnlijkheid van dat Tibo Reuma heeft of heeft gekregen van zijn schildklierafwijking komt heel vaak voor zie ie.
Dus ja maar even afwachten wanneer we een telefoontje krijgen van hun en wat hun plan is, dat doen we dan maar.

Inderdaad Novacam en Dexamethason zie ie mag nooit en te nimmer tegelijk gegeven worden, en gelukkig ben ik daar nu al 3 dagen mee gestopt met Novacam.

We hadden Tibo nog niet mee, maar we hebben eerst een gesprek gehouden van bijna een Half uur, en alle Foto's en bloedonderzoeken en zelf opgenomen video's heb ik bij hun achter gelaten, zo dat ze het eerst met z'n 2 kunnen bekijken.
MoniqueDM
Zeer actief

Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Hou je ons op de hoogte?
Afbeelding
Misterkilobyte
geregistreerd lid

MoniqueDM schreef:Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Hou je ons op de hoogte?
Ja zekers hoor doe ik altijd
Misterkilobyte
geregistreerd lid

helaas wel wat laat met een nieuw andwoord, we zijn bij een orthopeed geweest met tibo, en die zegt dat ie LPC heeft aan bijde poten, maar heb ook al een andere arts gevraagd naar de Foto's te kijken en die zegt dat ie geen LPC ziet in de ellebogen van tibo, wie kan hier even naar mijn foto's kijken die zelf een hond heeft met LPC die weet prezies waar het zit, ik zelf zie het zo ook niet op de Foto.
De orthopeed zegt dat je LPC niet kan zien op een gewone rontgenfoto, en de andere zegt ja dat kan je duidelijk zien, en ik zie op Tibo zijn foto's niks van LPC.
Maar we zijn eerst wel begonnen met de behandeling van LPC/Atrose, dus Rimadyl gekregen en moet 1x 200mg geven in 1x, en dat geef ik om 9uur morgens, maar de volgende dag 9uur is het al weer helemaal uitgewerkt en loopt ie behoorlijk mank, ik vraag me af als tibo zo mank loopt dan moet je dat haast zien in de ellebogenfoto's, hoe loopt een hond dan die veel atrose heeft wat je op de foto kan zien hoe loopt die dan, want het is met Tibo echt slecht, en op de Foto van tibo zie je bijna niks geen Atrose/LPC volgens die ene DA, en de orthopeed zegt dat je LPC niet op een normale foto kan zien.
Hiervoor gaf ik hem 2x daags 1,5 tablet dexamethason 0,5mg en daar deed ie het beter op, want dan kon ie morgens ook nog gewoon lopen, ja wel een beetje manken met een knikje zeg maar maar toch.
Op de Rimadyl is het morgens helemaal weg de werking, ja mischien moet het nog inwerken want nu ik dit schrijf, is het de 2e dag maar dat ie begonnen is met Rimady, weet iemand hoelang het duurt dat Rimadyl echt door blijft werken.
Ook met het afbouwen van Dexamethason, hebben we in de tussentijd Tramadol gehad en daar deed ie het ook prima op.
Dus ik denk zo als het niet beter wordt met Rimadyl, dan pas ik zelf een combi toe van Tramadol 2x daags 100mg tablet regulerend, en 2x daags 1,5 tablet Dexamethason 0,5mg.

Krijg de indruk dat de onstekingsremmer die in Rimadyl zit eigenlijk niks doet bij Tibo, en dat alleen de pijnstilling helpt en na 24uur weer is uitgewerkt

Ook krijgt ie weer zijn onstekingsplekken terug onder de buik en jeuk in de oren, begin Tibo er nu toch van te verdenken dat ie een soort onstekingsvorm in zijn bloed zit, wat ook een onstekingreactie veroorzaakt in de gewrichten, want de Cortisonen onstekingsremmers doen het beter bij Tibo dan die andere onstekingremmer die in de Rimadyl wordt gebruikt.
Of het kan ook nog zo wezen en daar laten we hem volgende week op testen, dat ie de ziekte van Cusching heeft, heeft ook veel met onstekingen te maken heb ik wel gehoord.

Nou eerst zo maar even, maar ben er intussen wel een beetje ziek van van al dat gedoe, dan moet ik dit proberen en dan weer dat, we worden nog steeds van het kasje naar de muur gestuurd
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Jeetje ik volg dit onderwerp en val van de ene verbazing in de andere, het is net alsof je het qua klachten (sommige dan)over mijn meisje hebt.
Bij Candy is in Januari van dit jaar ook schildklierproblemen geconstateerd, haar waardes waren ook erg laag 2.3. Nu heb ik deze week nog tegen een vriendin van mij gezegd dat Candy wat strammig liep met haar achterpoten, en valt mij al tijden op dat ze steeds op koele plekjes gaat liggen. Ze is ook getest op cushing en daar hing ze wat tegen aan..
Hoe word reuma getest? Niet dat ik het idee heb dat ik een zieke hond op de bank heb hoor, maar ik wil het mijn da wel voorleggen.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Misschien ten overvloede maar toen je je hond opnieuw hebt laten checken op de schildklierwaarden heb je hem toen 8 uur van te voren nog medicatie voor zijn schildklier gegeven? Als het bloed onderzocht moet worden mag hij tenminste 8 uur daarvoor geen schildkliermedicatie gehad hebben.
Sowieso sterkte met alle onderzoeken.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”