Waar was jij op dat tijdstipalm@ schreef:Toch merkwaardig dat er een drol in dat kadaver zat
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dood hertje of ree gevonden tijdens wandeling
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: Dood hertje of ree gevonden tijdens wandeling
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Geen idee. Ik weet niet hoe laat het gebeurdechrico schreef:Waar was jij op dat tijdstipalm@ schreef:Toch merkwaardig dat er een drol in dat kadaver zat

-
chrico
- Zeer actief
Dat zeggen alle wildkakkers 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
- Aantal honden: 2
chrico schreef:Dat zeggen alle wildkakkers
Wel heel netjes in een holletje gepoept!!..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
De mijne ook nietmalinois schreef:toevoeging: en mijn honden worden niet ontwormtfreskin schreef: maar ik zou toch wel voorzichtig zijn en de hond regelmatig ontwormen als deze vaker kadavers eet.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
chrico schreef:Waar was jij op dat tijdstipalm@ schreef:Toch merkwaardig dat er een drol in dat kadaver zat
Ik zou in de eerste instantie ook wel even raar kijken, ik kom hier niet dagelijks een hert tegen, maar zelf snel doorlopen terwijl de honden zich vermaken met een gratis maaltje.
Jeda was een keer blij verrast toen er vlak naast haar een vogel dood uit de lucht kwam vallen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- alm@
- moderator
Goed héYaika schreef:chrico schreef:Dat zeggen alle wildkakkers
Wel heel netjes in een holletje gepoept!!..

- Yaika
- Zeer actief
alm@ schreef:Goed héYaika schreef:chrico schreef:Dat zeggen alle wildkakkers
Wel heel netjes in een holletje gepoept!!..ik ben een expert in mikken geworden
Geef je ook cursussen?
- alm@
- moderator
Op de doe-dag. Je kunt je nog inschrijven. Kavaders zijn geregeldYaika schreef:
Geef je ook cursussen?

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Yaika
- Zeer actief
Wa kos da?alm@ schreef:Op de doe-dag. Je kunt je nog inschrijven. Kavaders zijn geregeldYaika schreef:
Geef je ook cursussen?
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hades slobberde gister nog heel nonchalant een dood uit-de-boom-gevallen babyvogeltje op
. Nou ja, lekker snackje voor 'm
. Bij een dode ree waar al een drol in ligt weet ik zelf ook niet of ik daar nou direct vrolijk van zou worden eigenlijk, daar zou ik 'm dan weer niet naar hartelust van laten smullen. Zou dat niet zo'n prettig idee vinden. Als we een konijn zouden doodrijden, per ongeluk natuurlijk, zou ik er dan weer geen moeite mee hebben die bij thuiskomt aan Hades te geven. Maar ja, daar ligt dan als het goed is geen drol van een onbekend beest op
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
amber81
ik ben ook niet zo gauw bezorgd hoor, alleen wél met muizen: je weet dat nooit zeker natuurlijk! Afhankelijk van de plek waar een van de meiden een muis of rat vinden, ben altijd bang voor gif met dat. Maar in een bos of aan een dijk oid en ze vangen zo'n ding, nouja, daar kan ik niets van vinden. Een keer had Gigi er eentje aan de rand van het schoolplein (struikjes, verdelgingsmiddelen, bestrijdingsmiddelen enzo, ieuw): die gooi ik dus wel weg, als ik m eenmaal heb afgepakt. Voor de rest: aangespoelde vissen, dode vogels, rottende kadavers van wat dan ook; ze rollen er nooit in eigenlijk, gewoon hap, weg en heel soms nemen ze het mee naar huis, dragen ze het gewoon mee. De gezichten van mensen onderweg zijn dan weleens....apart 
- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Maylala schreef:Ik zou vooral blij zijn dat ze er niet in gerold hadden.Dogs4Walk.nl schreef: Wat had jij gedaan als je hond aan een half rottend dier had gegeten!
*gaat op zoek naar ketchup, biotex, azijn, koffieprut en wat was het...poffertjesbeslag...?!*
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
haha je zou maar raar staan te kijkenFrederiek schreef:Hades slobberde gister nog heel nonchalant een dood uit-de-boom-gevallen babyvogeltje op. Nou ja, lekker snackje voor 'm
. Bij een dode ree waar al een drol in ligt weet ik zelf ook niet of ik daar nou direct vrolijk van zou worden eigenlijk, daar zou ik 'm dan weer niet naar hartelust van laten smullen. Zou dat niet zo'n prettig idee vinden. Als we een konijn zouden doodrijden, per ongeluk natuurlijk, zou ik er dan weer geen moeite mee hebben die bij thuiskomt aan Hades te geven. Maar ja, daar ligt dan als het goed is geen drol van een onbekend beest op
.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dogs4Walk.nl schreef:Ja maar toch, t was niet mijn hond en in zo een gevallen kan je beter het zekere voor het onzekere nemen. En even dierenarts bellen en het melden aan de eigenaar! Toch!
Dat kan achteraf ook.
Ik zou ook blij zijn geweest dat ze er niet in gerold had en was gewoon verder gelopen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- iones
- Zeer actief
Ik weet wel dat de boswachter graag wil weten waar zo'n ree aan overleden is. Ik denk dat de politie hem ook wel op de hoogte zal hebben gesteld.
Honden schijnen een sterk maagzuur te hebben waardoor ze niet ziek worden van ranzige dingen. Ik denk dat mensen wel ziek zouden worden van zo'n lijk. Bleh....
Ik trof vandaag in de beek voor de 2e keer resten aan van een geslacht dier. De eerste keer heb ik het met een stok er uit weten te halen. Nu stroomt het water en dat scheelt een hoop. MAar met warm weer kan er botulisme ontstaan. Koeien uit naburige weilanden drinken uit die beek. Ik heb een boer gewaarschuwd en die was er ook niet blij mee. HIj zei dat hij later terug zou gaan om het te verwijderen.
Honden schijnen een sterk maagzuur te hebben waardoor ze niet ziek worden van ranzige dingen. Ik denk dat mensen wel ziek zouden worden van zo'n lijk. Bleh....
Ik trof vandaag in de beek voor de 2e keer resten aan van een geslacht dier. De eerste keer heb ik het met een stok er uit weten te halen. Nu stroomt het water en dat scheelt een hoop. MAar met warm weer kan er botulisme ontstaan. Koeien uit naburige weilanden drinken uit die beek. Ik heb een boer gewaarschuwd en die was er ook niet blij mee. HIj zei dat hij later terug zou gaan om het te verwijderen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Maylala schreef:Ik zou vooral blij zijn dat ze er niet in gerold hadden.Dogs4Walk.nl schreef: Wat had jij gedaan als je hond aan een half rottend dier had gegeten!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
iones schreef:Ik weet wel dat de boswachter graag wil weten waar zo'n ree aan overleden is. Ik denk dat de politie hem ook wel op de hoogte zal hebben gesteld.
Het lijkt Egypte wel daar worden resten van geslachte dieren gewoon in de Nijl gegooid.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, hier kom ik deze ook geregeld tegen bij mijn wandelingetje door het bos...rubyred schreef:iones schreef:Ik weet wel dat de boswachter graag wil weten waar zo'n ree aan overleden is. Ik denk dat de politie hem ook wel op de hoogte zal hebben gesteld.
Het lijkt Egypte wel daar worden resten van geslachte dieren gewoon in de Nijl gegooid.

- alm@
- moderator
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
echt te ranzig om slachtafval in een sloot te mikken. bah
- iones
- Zeer actief
Zeker. De Rendac bestaat niet voor niets.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
dagmar88 schreef: Ja, hier kom ik deze ook geregeld tegen bij mijn wandelingetje door het bos...
Maar je hand werkt nog wel

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
- Aantal honden: 6
BARF! Je had m ook mee kunnen nemen voor de honden
Ook hier laten ze het vlees wel eens liggen om het later als het gaat rotten op te eten. De zoete rotte vlees lucht vinden ze hier onweerstaanbaar! Ik vind de reactie ook een klein beetje overdreven.
Ook hier laten ze het vlees wel eens liggen om het later als het gaat rotten op te eten. De zoete rotte vlees lucht vinden ze hier onweerstaanbaar! Ik vind de reactie ook een klein beetje overdreven.