Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Odin "aangeklaagt"....Update: het krijgt nog een staartje!!
Moderator: moderatorteam
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Re: Odin "aangeklaagt"....Update: het krijgt nog een staartj
Mensen die bij mij aan de deur komen eisen dat ik schadevergoeding moet gaan betalen voor iets wat in twijfel getrokken kan worden, moeten snel maken dat ze van mijn voordeur weg zijn, voor ik een helpend handje toesteek. Kom op zeg, wat mensen allemaal pikken.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- senna en odin
- Zeer actief
Amen!Lillith schreef:Oh, tot je grote vreugde, dit is mijn laatste opmerking, ga je goddelijke gangLillith schreef:Volgens mij heb ik nergens gezegd dat je hond gevaarlijk is...
En zelfs in het algemeen gesproken, moet ik me nu persoonlijk bedreigd voelen![]()
Zou ik kunnen zeggen zo baas zo hond maar dat doe ik niet
Peace men, past bij mijn bantje en bloemetjestuin,![]()
Groetjes Belinda

- senna en odin
- Zeer actief
Odin speelt wel vaker met andere honden, zo ook met twee deense doggen. Komt ie ook niet altijd ongeschonden uit maar dat kan gebeuren toch? Is toch geen opzet bij.Onyx schreef:Odin mag wel een keer met Onyx spelen. Zij is net zo lomp en onbenullig maar als ze elkaar dan zeer doen met hun lompheid dan is het ieder voor z,n eigen rekening hoor![]()
Gezellig, kom maar een keer langs met Onyx
Groetjes Belinda

- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Onyx heeft een goede relatie met mijn DA mocht er wat gebeuren dus no worries.senna en odin schreef:Odin speelt wel vaker met andere honden, zo ook met twee deense doggen. Komt ie ook niet altijd ongeschonden uit maar dat kan gebeuren toch? Is toch geen opzet bij.Onyx schreef:Odin mag wel een keer met Onyx spelen. Zij is net zo lomp en onbenullig maar als ze elkaar dan zeer doen met hun lompheid dan is het ieder voor z,n eigen rekening hoor![]()
Gezellig, kom maar een keer langs met Onyx. En uiteraard elk voor eigen rekening...(Oodje is goed verzekerd
)

- senna en odin
- Zeer actief
Ik ga zeker nog een keer het gesprek met em aan hoor. Ook omdat hij met zijn beschuldigende vinger naar Odin blijft wijzen dat het weer zo'n hond is en dat het weer die hond is die Sam pakt. Hij schijnt voor het gemak te zijn vergeten dat zijn honden tot twee keer toe op Odin afkwamen en niet andersom. Vrouwtje van Eppie zei al dat die witte en dat is Sam, erg vervelend deed de vorige keer tegen Odin. Misschien dat Odin nu het zekere voor het onzekere heeft genomen en nog heeft ie niet gebeten want er waren geen tand afdrukken, geen krassen helemaal niks. Toen zei die man van Sam nog ja maar hij heeft een dikke vacht. Geloof me als Odin echt wil bijten dan zie je wonden. Alleen kent die sukkel zijn eigen kracht niet en bijt ie niet maar gooit zijn gewicht in de strijd. Dát kent ie dan weer welfreskin schreef:Ik zou denk ik toch 1 keer proberen om met deze mensen te gaan praten. Uitleggen hoe jij in de situatie staat en dat hij toch beter op zijn zwakke hond moet passen omdat mensen niet aan de buitenkant kunnen zien dat hij zware hd heeft. Je kan bijvoorbeeld ook uitleggen dat Odin nogal lomp kan zijn maar dat dat bij het ras hoort en dat hij totaal geen kwaad in de zin heeft. Meestal als je rustig uit kan leggen hoe jij er tegenaan kijkt draaien mensen wel wat bij, is mijn ervaring. En als je elkaar dan in de toekomst weer een keer tegenkomt kan dat alleen maar positief zijn.
Zijn ze niet voor rede vatbaar heb je in ieder geval jouw goede wil getoont. Dan zal voor mij de kous af zijn en helemaal geen medewerking meer verlenen van mijn kant. Maar met de akkefietjes die ik met mijn honden heb gehad heb ik dit altijd goed kunnen oplossen zonder mijn portemonnee te hoeven trekken (behalve een keer toen mijn vorige collie een gaatje in de jas van een langslopende mevrouw had gebeten.......dat is toen prima opgelost door onze verzekering. De mevrouw was ook tevreden en niet boos op ons of onze hond) Niet dat ik nooit wil betalen als het zo uit komt, maar vaak zijn mensen wel voor rede vatbaar als je jouw kant van het verhaal uitlegt.
Al met al heel vervelend dit......Ik hoop dat het goed opgelost kan worden. Met dreigen zoals die man doet schiet je ook niets op. Ik kan begrijpen dat jullie daar heel kwaad om zijn. Sterkte en succes!
Ik heb overigens aangeboden de helft te betalen, uit coulance. Daarmee erken ik het aandeel van Odin hierin maar beken ik naar mijn mening geen schuld.
Of zie ik dat verkeerd?
Overigens als de verzekering besluit niks uit te keren dan ben ik wettelijk gezien ook niet aansprakelijk volgens het verhaal en krijgt ie niks.
Ik vul de papieren in en voor ze weg gaan laat ik hem ondertekenen dat ie akkoord gaat met het verhaal zodat hij er achteraf niet nog eens op terug kan komen.
Groetjes Belinda

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
senna en odin schreef:Ik ga zeker nog een keer het gesprek met em aan hoor. Ook omdat hij met zijn beschuldigende vinger naar Odin blijft wijzen dat het weer zo'n hond is en dat het weer die hond is die Sam pakt. Hij schijnt voor het gemak te zijn vergeten dat zijn honden tot twee keer toe op Odin afkwamen en niet andersom. Vrouwtje van Eppie zei al dat die witte en dat is Sam, erg vervelend deed de vorige keer tegen Odin. Misschien dat Odin nu het zekere voor het onzekere heeft genomen en nog heeft ie niet gebeten want er waren geen tand afdrukken, geen krassen helemaal niks. Toen zei die man van Sam nog ja maar hij heeft een dikke vacht. Geloof me als Odin echt wil bijten dan zie je wonden. Alleen kent die sukkel zijn eigen kracht niet en bijt ie niet maar gooit zijn gewicht in de strijd. Dát kent ie dan weer welfreskin schreef:Ik zou denk ik toch 1 keer proberen om met deze mensen te gaan praten. Uitleggen hoe jij in de situatie staat en dat hij toch beter op zijn zwakke hond moet passen omdat mensen niet aan de buitenkant kunnen zien dat hij zware hd heeft. Je kan bijvoorbeeld ook uitleggen dat Odin nogal lomp kan zijn maar dat dat bij het ras hoort en dat hij totaal geen kwaad in de zin heeft. Meestal als je rustig uit kan leggen hoe jij er tegenaan kijkt draaien mensen wel wat bij, is mijn ervaring. En als je elkaar dan in de toekomst weer een keer tegenkomt kan dat alleen maar positief zijn.
Zijn ze niet voor rede vatbaar heb je in ieder geval jouw goede wil getoont. Dan zal voor mij de kous af zijn en helemaal geen medewerking meer verlenen van mijn kant. Maar met de akkefietjes die ik met mijn honden heb gehad heb ik dit altijd goed kunnen oplossen zonder mijn portemonnee te hoeven trekken (behalve een keer toen mijn vorige collie een gaatje in de jas van een langslopende mevrouw had gebeten.......dat is toen prima opgelost door onze verzekering. De mevrouw was ook tevreden en niet boos op ons of onze hond) Niet dat ik nooit wil betalen als het zo uit komt, maar vaak zijn mensen wel voor rede vatbaar als je jouw kant van het verhaal uitlegt.
Al met al heel vervelend dit......Ik hoop dat het goed opgelost kan worden. Met dreigen zoals die man doet schiet je ook niets op. Ik kan begrijpen dat jullie daar heel kwaad om zijn. Sterkte en succes!![]()
Ik heb overigens aangeboden de helft te betalen, uit coulance. Daarmee erken ik het aandeel van Odin hierin maar beken ik naar mijn mening geen schuld.
Of zie ik dat verkeerd?
Overigens als de verzekering besluit niks uit te keren dan ben ik wettelijk gezien ook niet aansprakelijk volgens het verhaal en krijgt ie niks.
Ik vul de papieren in en voor ze weg gaan laat ik hem ondertekenen dat ie akkoord gaat met het verhaal zodat hij er achteraf niet nog eens op terug kan komen.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK