Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelhoest.
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
kennelhoest.
Iemand die morgen wilde komen kijken naar de puppen die belde dat haar hond een lichte vorm van kennelhoest heeft.
Is het over te brengen door een mens van haar hond thuis op mijn honden puppen.
Of gaat dat alleen van hond op hond.??
Is het over te brengen door een mens van haar hond thuis op mijn honden puppen.
Of gaat dat alleen van hond op hond.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: kennelhoest.
Ik weet het niet zeker, sterker nog, ik weet het niet, maar ik zou het er niet op wagen eerlijk gezegd en haar een andere keer uitnodigen. Gewoon; om zeker te zijn.
Suzanne
Suzanne
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik zou persoonlijk het risico niet nemen.
Kennelhoest is enorm besmettelijk en ik kan me zo voorstellen dat iemand via kleding, schoen of handen het virus over kan brengen op honden.
Kennelhoest is enorm besmettelijk en ik kan me zo voorstellen dat iemand via kleding, schoen of handen het virus over kan brengen op honden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Het is een virus, dus kan het ook via handen, kleding enz besmet overgebracht worden door mensen.
Wat ze eventueel kan doen is, schone kleren aan doen en daarna gelijk vertrekken, en bij jou der schoenen uittrekken en goed handen wassen.
Wat ze eventueel kan doen is, schone kleren aan doen en daarna gelijk vertrekken, en bij jou der schoenen uittrekken en goed handen wassen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat weet ik dus ook niet zeker vandaar mijn vraag.
Ik geloof de laatste keer dat mijn honden kennelhoest hebben gehad een 20 jaar geleden is geweest of langer.
Maar stel ze douchen en trekken schone kleren aan en hebben geen contact met hun hond daarna.
zou het dan zo'n risico zijn.??
Ik geloof de laatste keer dat mijn honden kennelhoest hebben gehad een 20 jaar geleden is geweest of langer.
Maar stel ze douchen en trekken schone kleren aan en hebben geen contact met hun hond daarna.
zou het dan zo'n risico zijn.??

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik lees zojuist dat de mens ook de bordetella bij zich kan hebben: http://www.dierenkliniekmaaspoort.nl/in ... nnelhoest/ .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Lijkt me wel zo verstandig
.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Inge O schreef:nee, het is een beetje de goden verzoeken, het kan natuurlijk goed gaan maar gaat het fout dan ruk je je de (nog overgebleven) haren uit het hoofd.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als je zo doorgaat dan trek ik mijn trouwgelofte in en zet mijn witte paard op stal hoor.Inge O schreef:van wat ik me kan herinneren van foto's hier is het te kort om echt houvast te hebben, laat ons dat trouwen maar uitstellen tot het een beetje op sleurlengte isbouvierpoedel schreef:Inge O schreef:nee, het is een beetje de goden verzoeken, het kan natuurlijk goed gaan maar gaat het fout dan ruk je je de (nog overgebleven) haren uit het hoofd.
Zit anders nog genoeg op, om mij er aan de haren bij te sleuren door jou.
.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Voor de duidelijkhied, ik ben degene die morgen pups zou komen kijken. Maar Diesel stond vannochtend te hoesten en te proesten. En toen dacht ik, shit kennelhoest. Dus heb kees opgebeld dat Diesel zeer waarschijnlijk kennelhoest heeft....en wij niet langs zouden komen...
Hij loopt al de heledag te hoesten en te proesten, wat is dat sneu om te zien
Ik heb tijmsiroop voor hem gehaald en let goed op hem. Maar vind het toch een beetje eng...
Hij loopt al de heledag te hoesten en te proesten, wat is dat sneu om te zien
Ik heb tijmsiroop voor hem gehaald en let goed op hem. Maar vind het toch een beetje eng...

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Had vanavond bezoek van vrienden met hun 3 kinderen en die hebben heerlijk lopen knuffelen met de pups.Judith-Diesel schreef:Voor de duidelijkhied, ik ben degene die morgen pups zou komen kijken. Maar Diesel stond vannochtend te hoesten en te proesten. En toen dacht ik, shit kennelhoest. Dus heb kees opgebeld dat Diesel zeer waarschijnlijk kennelhoest heeft....en wij niet langs zouden komen...![]()
Hij loopt al de heledag te hoesten en te proesten, wat is dat sneu om te zien![]()
Zodra ik de foto's van hun binnen heb zal ik je ze sturen.
Op dit moment ligt Tut weer in de kist en neemt even waar voor moeders.
Toch wel een lief gezich om een hondje van een jaar met echt puppen gedrag nu moedertje zie spelen.
Ze liggen zelfs bij haar aan de tiet en maaklt ze nog beter schoon als ma Tres zelf.
Vanmiddag lagen ma en tut samen in de kist te tutten.
Dus puppen komen niets te kort.

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat balen, je had je er natuurlijk zo op verheugdJudith-Diesel schreef:Voor de duidelijkhied, ik ben degene die morgen pups zou komen kijken. Maar Diesel stond vannochtend te hoesten en te proesten. En toen dacht ik, shit kennelhoest. Dus heb kees opgebeld dat Diesel zeer waarschijnlijk kennelhoest heeft....en wij niet langs zouden komen...![]()
Hij loopt al de heledag te hoesten en te proesten, wat is dat sneu om te zien![]()
Ik heb tijmsiroop voor hem gehaald en let goed op hBem. Maar vind het toch een beetje eng...
Beterschap voor Diesel!
- Judith
- Zeer actief
Ow wat lieffff! Wat leuk dat Tres Tut toelaat in de kist!bouvierpoedel schreef:Had vanavond bezoek van vrienden met hun 3 kinderen en die hebben heerlijk lopen knuffelen met de pups.Judith-Diesel schreef:Voor de duidelijkhied, ik ben degene die morgen pups zou komen kijken. Maar Diesel stond vannochtend te hoesten en te proesten. En toen dacht ik, shit kennelhoest. Dus heb kees opgebeld dat Diesel zeer waarschijnlijk kennelhoest heeft....en wij niet langs zouden komen...![]()
Toch wel een lief gezich om een hondje van een jaar met echt puppen gedrag nu moedertje zie spelen.
Ze liggen zelfs bij haar aan de tiet en maaklt ze nog beter schoon als ma Tres zelf.
@Esther, ja ik had me er inderdaad heel erg op verheugd, maarja ik ga het risico niet nemen. En helaas zit er ook nog een besmettings tijd aan kennelhoest vast. Dus de eerst komende 10 dagen wil IK gewoon niet het risico lopen om het over te dragen op de pups van Tres...

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Nou, dat vind ik verstandig hoor. Ik zou het ook niet durven. Kennelhoest is echt behoorlijk vlot en vervelend. Wat jammer dat je nu moet wachten om de pupsels te zien!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
heel netjes dat je het gemeld hebt Judith en ff wachten, dan kun je ze vast wel gaan zien 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ze liggen nu ook weer samen in de kist te tutten en verzorgen.Judith-Diesel schreef:Ow wat lieffff! Wat leuk dat Tres Tut toelaat in de kist!bouvierpoedel schreef:Had vanavond bezoek van vrienden met hun 3 kinderen en die hebben heerlijk lopen knuffelen met de pups.Judith-Diesel schreef:Voor de duidelijkhied, ik ben degene die morgen pups zou komen kijken. Maar Diesel stond vannochtend te hoesten en te proesten. En toen dacht ik, shit kennelhoest. Dus heb kees opgebeld dat Diesel zeer waarschijnlijk kennelhoest heeft....en wij niet langs zouden komen...![]()
@Esther, ja ik had me er inderdaad heel erg op verheugd, maarja ik ga het risico niet nemen. En helaas zit er ook nog een besmettings tijd aan kennelhoest vast. Dus de eerst komende 10 dagen wil IK gewoon niet het risico lopen om het over te dragen op de pups van Tres...
Wat een rijkdom om op te groeien en verzorgd te woorden met 2 moeders.
Die poedels zijn ook zo makkelijk.
Bij Todje de moeder van Tut kwam Toos ook even helpen met haar kleinkinderen.
Gisteren liepen de kinderen ook gewoon met de puppen te sjouwen en om te wisselen vanuit de kist om ze allemaal genoeg aandacht te geven.
Op de bank op schoot en de hele roedel zat er ook op en omheen .

- Judith
- Zeer actief
Dankje Kees voor de leuke update!
Heb je nog foto's binnen gekregen, want ondanks dat ik zelf niet langs kan komen wil ik natuurlijk wel foto's zien
Echt
waarom moet Diesel precies NU kennelhoest krijgen... Maar ben wel blij dat het niet de hele dag door gaat, zodra hij zich teveel inspant (gelukkig is het een lichtelijk luie hond) gaat hij hoesten. Nou ja, ik heb nog 6 weken de tijd om te komen puppie knuffelen en ik ben allang blij dat ik het gister zag en herkende als kennelhoest, ipv dat ik het niet herkende en mee had genomen naar Kees.
Heb je nog foto's binnen gekregen, want ondanks dat ik zelf niet langs kan komen wil ik natuurlijk wel foto's zien
Echt

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nee nog geen foto'ds binnen.Judith-Diesel schreef:Dankje Kees voor de leuke update!
Heb je nog foto's binnen gekregen, want ondanks dat ik zelf niet langs kan komen wil ik natuurlijk wel foto's zien![]()
Echtwaarom moet Diesel precies NU kennelhoest krijgen... Maar ben wel blij dat het niet de hele dag door gaat, zodra hij zich teveel inspant (gelukkig is het een lichtelijk luie hond) gaat hij hoesten. Nou ja, ik heb nog 6 weken de tijd om te komen puppie knuffelen en ik ben allang blij dat ik het gister zag en herkende als kennelhoest, ipv dat ik het niet herkende en mee had genomen naar Kees.
Maar zodra ik ze heb stuur ik je ze prive en kun je ze in het topic plaatsen.
De volgende keer als je komt lopen ze al te stappen en zitten dan aan het vaste voer.
Is dan ook wel weer heel leuk.

-
chrico
- Zeer actief
Gelijk hebben jullie, niet de kat op het spek binden.
Het vervelende met kennelhoest is dat je een incubatietijd heb en gewoon niet weet dat je hond besmet is maar als je het wel weet zou ik dit soort bezoekjes mijden
Het vervelende met kennelhoest is dat je een incubatietijd heb en gewoon niet weet dat je hond besmet is maar als je het wel weet zou ik dit soort bezoekjes mijden
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Judith
- Zeer actief
Ja inderdaad, er staat op internet dat het een incubatie tijd heeft van 3 tot 10 dagen, tsjah dan kan ik van alles verzinnen. met andere honden in contact geweest enzo, maar ja waar of hoe of door wie? geen idee...chrico schreef:Gelijk hebben jullie, niet de kat op het spek binden.

-
chrico
- Zeer actief
Dat is bijna niet te achterhalen. Ook snot wat op de grond ligt kan jouw hond besmet hebben en ga maar uitzoeken van wie het was
Nee, geen gekheid. Je doet er verstandig aan wat je nu doet, zekerheid voor alles
Nee, geen gekheid. Je doet er verstandig aan wat je nu doet, zekerheid voor alles
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan