Inge O schreef:S@ndr@ schreef:Nee, ik compenseer mijn eigen gebreken en

( heb ik die dan jawel , ik heb het reactie vermogen van een 80 jarige - zo hypo als een deur, met aanverwante trage reacties soms).
En ja ik ben me er van bewust, dat ligt niet bij de hond, maar bij mijn eigen lichamelijke gesteldheid
maar hij hoeft er niet onder te leiden als ik een keer te traag ben met een hier blijven of een don`t
die lichamelijke gesteldheid vind ik geen argument meer als je het vergelijkt met iemand die met 3 of 4 grote honden loopt - dan faalt ook iedere fysieke overmacht, zelfs bij een gezonde beer van een vent

.
ik wil ook niet met het vingertje wijzen maar vind het niet eerlijk dat jij dit wel doet voor alles wat 'iets fysieks' aangaat behalve dan wat je zelf een hulpmiddel noemt.
Ik heb het idee, misschien heel gek dat jij best in heel rustig wandelgebied loopt, heel gek misschien hoe kom ik daar nu aan
Als ik met hem langs de weg loop in drukke tijden dan gaat hij aan de halti ja,
we zijn al een heel eind gekomen met zijn tweetje en wie weet kan hij er over een half jaartje helemaal vanaf blijven omdat ik het vertrouwen heb.
Ik heb een geen vertrouwen in mijn lijf, - noem het laf, maar dat is de realiteit.( het is een eerlijk antwoord op een opmerking die niet had gehoeven, maar die je er toch graag even tussen door gooide over die halti, accepteer dan ook de reden als die oprecht wordt gegeven)
en ik heb geen vertrouwen in de situatie( na DuCain) omdat ik nog niet helemaal over Tjoek heen ben, maar we zijn op weg ( Van Gils en Ik in ons eigen tempo
en we komen er wel, met deze hond is het opbouwen in plaats van afbreken, dat kan.
gaat deze hond voortijdig, is het de laatste, geen hond meer hier dan dan mag het blijkbaar niet zo zijn.
Ik doe de dingen aangepast om dat de omstandigheden dat vragen, dit is op dit moment de best mogelijke oplossing voor zover ik die kan verzinnen.