Stappen tellerJaap* schreef:En meet je dan ook hoeveel calorieen er worden verbrand?Marion. schreef:Bestaat er iemand die op de gram af nauwkeurig zijn honden voert?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor diegenen die hun kvv exact afpassen...
Moderator: moderatorteam
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
Re: voor diegenen die hun kvv exact afpassen...

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Ik weeg de Rodi ook altijd voor ik het geef.
De 3 dames krijgen hier verschillende hoeveelheden,
en ik ben heel slecht in schatten van gewicht
De 3 dames krijgen hier verschillende hoeveelheden,
en ik ben heel slecht in schatten van gewicht

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Lance schreef:Stappen tellerJaap* schreef:En meet je dan ook hoeveel calorieen er worden verbrand?Marion. schreef:Bestaat er iemand die op de gram af nauwkeurig zijn honden voert?
Maar serieus, anders heeft het weinig zin lijkt me?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Daarom weeg ik het ook niet af. Als ze te dun worden krijgen ze wat extra. 

- Liesbeth
- Zeer actief
Jaap* schreef:En meet je dan ook hoeveel calorieen er worden verbrand?Marion. schreef:Bestaat er iemand die op de gram af nauwkeurig zijn honden voert?
Het gaat mij niet om het aantal calorieen die er verbrand worden, ik wil gewoon eerlijk delen
Hier gaan er 5 pakjes per 3 dagen doorheen. Dat is zo'n 2 kilo (meestal iets meer) en dat verdeel ik dan in +/- 400 gram voor Luuk en 300 voor Tessa (per dag).
En ja, dan ben ik wel zo idioot dat ik bijna op de gram de boel eerlijk verdeel
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Ik weeg het voor mijn havanezers af want 20 gram meer of minder voor hun is veel en wat er over blijft van een portie lotgering is voor Demi die heeft dus de ene keer wat meer of minder.
Groetjes Patries

-
Sanner
- Zeer actief
Ja ik weeg het altijd. Jamie krijgt het ook op de gram nauwkeurig.
Maar Jamie krijgt dan ook maar 2x 26 gram per dag. Kiwi krijgt 2x 150 gram maar dat is soms wel een grammetje meer of minder.
Maar Jamie krijgt dan ook maar 2x 26 gram per dag. Kiwi krijgt 2x 150 gram maar dat is soms wel een grammetje meer of minder.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Wij wegen het vlees voor de honden ook af. Niet op de paar gram maar we delen het gewoon eerlijk door drieën. De grootste twee krijgen wat extra brokken erbij omdat ze anders te weinig zouden krijgen. Dat vinden we dan weer makkelijker dan extra vlees erbij, omdat we dan elke keer met een restant blijven zitten. Nu is er een fijn ritme qua ontdooitijd en nieuwe voorraad uit de vriezer pakken e.d..

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Jeetje, ik heb het ook nog nooit gewogen. Cody krijgt 's morgens een heel pakje smuldier (en ik neem zomaar aan dat dit idd. 400gr is
) en de meiden delen 1 bakje. 's Avonds krijgen ze met z'n drieën 1 bakje. Op het oog verdeeld door drie.
Lijkt weinig als ik het zo teruglees, maar tussen door krijgen ze nog wel eens wat en tafelrestjes worden op het smuldier gegooid (groenten, rijst, soeplepel eigengemaakte soep, stukjes fruit, etc.).
Zo een paar keer per maand voel ik eens of ik de ribben nog kan voelen. Zo niet, worden de extra's een tijdje geschrapt.
Lijkt weinig als ik het zo teruglees, maar tussen door krijgen ze nog wel eens wat en tafelrestjes worden op het smuldier gegooid (groenten, rijst, soeplepel eigengemaakte soep, stukjes fruit, etc.).
Zo een paar keer per maand voel ik eens of ik de ribben nog kan voelen. Zo niet, worden de extra's een tijdje geschrapt.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik weeg ook tot op de gram nauwkeurig af.
Ik ben altijd bang dat ik te weinig geef
.
Ik ben altijd bang dat ik te weinig geef
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik weeg het ook elke keer af per hond. Ik heb hier een hond smurf van ongeveer 7 kg maar ook 1 van 30 kg. En 2 er tussen in. Ik kijk altijd hoe ze er bij staan en of ik tevreden ben. Ben ik dat, dan blijft het eten hetzelfde. Ben ik dat niet dan gaat er een poosje wat bij of af. Binnenkort gaat er 1 in training voor een wedstrijd. Die ga ik dus binnenkort meer geven zodat ze alles optimaal kan gebruiken.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Jamie krijgt Rodi, 's morgens 1,5 plak en 's avond 1 plak.
Maar hij mag vanaf nu weer wat minder, dus doen we 2 dagen 's morgens 1,5 plak en dan 1 of 2 dagen 1 plak 's morgens.
Maar hij mag vanaf nu weer wat minder, dus doen we 2 dagen 's morgens 1,5 plak en dan 1 of 2 dagen 1 plak 's morgens.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Min of meer.Marion. schreef:Bestaat er iemand die op de gram af nauwkeurig zijn honden voert?
Als ik Fiens eten niet afweeg krijgt ze geheid veel te veel, ze krijgt maar 50 gram namelijk.
Dat ziet er zo zielig uit vergeleken met de rest dat ik dus gewoon weeg.
Bovendien geef ik deels ook NRV en dat kan ik écht niet schatten. Op een karkas staat niet wat het weegt.
Ik weeg mijn honden ook minstens eens per maand trouwens.
Is dat raar?
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik weeg het niet af, maar voer op gevoel. Omdat lotgering wat vetter is geef ik hier van iets minder.
En de ene dag eet ik ook net wat meer of minder dan de andere dag.
Wegen doe ik niet elke maand, zo om de 2 maanden.
En de ene dag eet ik ook net wat meer of minder dan de andere dag.
Wegen doe ik niet elke maand, zo om de 2 maanden.

Groetjes,
Sandra
-
dogo4ever
- Zeer actief
O ja, ik voer voornamelijk NRV en zoals hierboven al is aangegeven, ik heb niet zo'n goed timmermansoog dat ik kan zien hoeveel een karkas weegt. Ze krijgen hier zo nu en dan KVV maar NRV is het hoofdvoedsel.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik weeg nooit en ik heb ook geen flauw idee wat ze nodig hebben aan grammen op een dag. Ik geef wat ik ongeveer denk dat ze nodig hebben. Kan ik de laatste twee ribben niet meer zien dan krijgen ze minder, worden ze te mager dan krijgen ze extra. Ze krijgen vers vlees.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Hier het zelfde. ze krijgen zo weinig dat je al gauw 10 of 20 gram teveel geeft en dat is voor kleine hondjes echt een heel groot verschil. Hier moesten ze toch op dieet en dan moet je wel weten hoeveel ze altijd kregen en hoeveel je ze tijdens het afvallen gaat geven. Hier betekend op dieet 20 gram minder eten. dus ipv 100 gram 80 en ipv 150, 130 gram. En daar zijn ze dus in 3 maand een kilo van afgevallen. Dan kun je op je klompen aanvoelen wat er gebeurt als je altijd 20 gram teveel voert. Ook hier regelmatig wegen bij de DA. Daar loop ik toch altijd langs bij het uitlaten dus dat is heel makkelijk.Marjoleine schreef:Min of meer.Marion. schreef:Bestaat er iemand die op de gram af nauwkeurig zijn honden voert?
Als ik Fiens eten niet afweeg krijgt ze geheid veel te veel, ze krijgt maar 50 gram namelijk.
Dat ziet er zo zielig uit vergeleken met de rest dat ik dus gewoon weeg.
Bovendien geef ik deels ook NRV en dat kan ik écht niet schatten. Op een karkas staat niet wat het weegt.
Ik weeg mijn honden ook minstens eens per maand trouwens.
Is dat raar?
- janine
- Zeer actief
Ik heb tegenwoordig ook een keukenweegschaal om af te wegen..Aangezien de dames ietsje te dik waren..Dat extra laagje op hun ribben is nu gelukkig wel verdwenen door braaf af te wegen wat ze per dag mogen krijgen..Bij Jeppe ging het laagje vrij snel eraf..Dus daarbij heb ik het weer iets opgehoogd..
En wegen doe ik eigenlijk te weinig en is voor mij ook niet altijd alleszeggend..Jeppe was in de winter te dik..Maar bij de laatste keer was ze 200 gram lichter, maar qua bespiering vele male mooier..En de ribben zijn weer goed voelbaar..
En wegen doe ik eigenlijk te weinig en is voor mij ook niet altijd alleszeggend..Jeppe was in de winter te dik..Maar bij de laatste keer was ze 200 gram lichter, maar qua bespiering vele male mooier..En de ribben zijn weer goed voelbaar..

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Als ik smuldier geef weeg ik het af omdat ik dat niet kan schatten. Rodi schijven zijn makkelijker te verdelen dus dan wordt er niet gewogen.
De honden worden zelf elke maand gewogen
De honden worden zelf elke maand gewogen

-
lida1956
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Riesenschnauzer 2x, dwergschnauzer, teckel, boomer, Westy, asbak
5 bakjes, : 7 x 4 : 3? En dan kan je 3 dagen 2 honden voeren? Voor mij is dit te ingewikkeld. Is gewoon afwegen niet simpeler?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Elke morgen haal ik 2 rollen uit de vriezer en Luca krijgt iets meer dan 1 rol. Hoeveel meer is elke dag anders... Maar hij krijgt ongeveer 600 a 700 gram. De rest gaat naar Dumas.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat doe ik toch, ik weeg toch gewoon aflida1956 schreef:5 bakjes, : 7 x 4 : 3? En dan kan je 3 dagen 2 honden voeren? Voor mij is dit te ingewikkeld. Is gewoon afwegen niet simpeler?
Ik neem het gewicht van 5 bakjes Smuldier (dat was vandaag bv 2135 gram) en daar laat ik die formule oplos. Luuk weegt ongeveer 20 kilo en Tessa 15, daardoor kom ik op een verhouding 4/3.
Stel dat ik Luuk standaard 400 gram geef en Tessa 300 dan hou ik meestal wat voer over, vandaar mijn formule om het voer gewoon eerlijk te verdelen. Zo krijgt Tessa de komende 3 dagen 305 gram Smuldier en Luuk 406.
IK zie niet wat daar nou zo moeilijk aan is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Nee, ik weeg de smuldier niet af. (Deed ik met brokken of paté ook niet)
Ik gebruik nu 3 bakjes smuldier per dag. Daarvan is anderhalf bakje voor Lana. Van de andere anderhalf krijgt Blacky 1 dikke schep meer dan Molly, ong. 100 gram moet dan zijn.
Maar omdat Molly zo ziek en misselijk is gewees omdat ik een tijdje weer brokken moest voeren, geef ik haar nu eigenlijk evenveeel als Blacky.
Ik gebruik nu 3 bakjes smuldier per dag. Daarvan is anderhalf bakje voor Lana. Van de andere anderhalf krijgt Blacky 1 dikke schep meer dan Molly, ong. 100 gram moet dan zijn.
Maar omdat Molly zo ziek en misselijk is gewees omdat ik een tijdje weer brokken moest voeren, geef ik haar nu eigenlijk evenveeel als Blacky.

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoeveel gram ik de honden geef.
Romeo krijgt sowieso geen rauw vlees meer, aangezien hij daar niet meer tegen kan.
Julia en Anders krijgen het wel, Darf EKO kvv.
Ik geef altijd op gevoel en op zicht.
Wegen is voor mij echt helemaal niets, dat gaat hier geheid al vrij snel mis.
Romeo krijgt sowieso geen rauw vlees meer, aangezien hij daar niet meer tegen kan.
Julia en Anders krijgen het wel, Darf EKO kvv.
Ik geef altijd op gevoel en op zicht.
Wegen is voor mij echt helemaal niets, dat gaat hier geheid al vrij snel mis.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik ga vanaf volgende week Lotgering voeren, ik ga dat denk ik wel wegen.
Jamie krijgt 250 gram per dag... Dus ja. Is wel handig om ongeveer te weten hoeveel ik geef per dag
Jamie krijgt 250 gram per dag... Dus ja. Is wel handig om ongeveer te weten hoeveel ik geef per dag

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Bij mij gaat het juist mis als ik niet afweeg.Paulala schreef:Wegen is voor mij echt helemaal niets, dat gaat hier geheid al vrij snel mis.
Zoals ik al eerder schreef ben ik altijd bang dat ik te weinig geef, dus dan geef ik al snel teveel.
Dan kan ik mijn honden binnen een paar maanden rollen
Op het oog voeren lukt me simpelweg al 20 jaar niet, dus dat doen we ook maar niet.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Mojuan
- Zeer actief
MoniqueDM schreef:Bij mij gaat het juist mis als ik niet afweeg.Paulala schreef:Wegen is voor mij echt helemaal niets, dat gaat hier geheid al vrij snel mis.
Zoals ik al eerder schreef ben ik altijd bang dat ik te weinig geef, dus dan geef ik al snel teveel.
Dan kan ik mijn honden binnen een paar maanden rollen.
Op het oog voeren lukt me simpelweg al 20 jaar niet, dus dat doen we ook maar niet.
Afwegen wordt voor mij echt een ramp.
Voor Anders zou het nog wel te doen zijn op zich, want zij krijgt maar 1 soort voer en dat is kvv.
Maar Julia krijgt zowel kvv als brok, en soms ook nog wat blik.
En Romeo krijgt zelf gekookt voedsel, brok en blik.
Als ik dat allemaal zou moeten afwegen... ik heb geen idee hoeveel van alles ik dan moet gaan wegen.
Dus doe maar op gevoel en op het oog voor mij
Doe ik al tien jaar, en gaat al tien jaar prima zo.