Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sportvoeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

goedroen
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabyhond

sportvoeding

Ongelezen bericht door goedroen »

Hallo,

Mijn hond (Stabyhoun) en ik gaan deze zomer op trektocht in de Pyreneeën. We zouden in twee weken tijd van Andorra tot aan de Middellandse zee trekken, in oostelijke richting (+/-15km/dag).

Nu doen we regelmatig afstanden van 20 à 25 km tijdens het weekend en krijgt ze momenteel "normale" voeding, droge korrels, twee maal per dag. Ze krijgt geen tussendoortjes tenzij een stukje oud brood bij de konijnenren (kwestie van niet jaloers te zijn op die andere beestjes) en soms es van die hele piepkleine hondensnoepjes als ze apporteert of als we samen spelen (maar dan zijn die nog es in tweeën gebroken).

Voor de trektoch had ik gedacht om droge brokken mee te nemen in de rugzak (weegt het minst). Kunnen jullie me een merk van sportvoeding aanraden ? Dus droge korrels met extra veel energie, verkrijgbaar in de gewone (dieren)winkels ? Dient ze eventueel bijkomende voedingssupplementen te nemen ? Ik neem voor mezelf alleszins magnesium mee, maar weet niet voor de hond wat haar deugd zou doen voor de extra inspanningen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: sportvoeding

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou gewoon haar eigen voeding meenemen, als ze daar gewoonlijk goed op gaat. En haar dan iets meer geven voor de nodige energie. Juist als je bij grotere inspanning ook nog eens de voeding gaat veranderen heb je kans dat haar darmen/maag het niet trekken. Dus hou het op wat je nu goed vindt gaan. Eventueel wat meer voeren, gewoon op het oog, als je merkt dat ze iets te mager wordt. Geen supplementen, hooguit in de vorm van een beetje verse voeding zoals wat yoghurt, een rauw eitje, beetje rauw gehakt als ze dat lekker vindt en haar darmen daar goed op reageren.
Het is maar voor twee weken, dus ze zal echt niet snel tekorten op doen als je haar wat extra eiwitten geeft middels de dingen die ik noemde.
Veel plezier, en maak maar veel foto's, dat zijn leuke vakanties om hier verslag van te doen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Cavom.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wilde ik eerst ook adviseren, maar daar moet je hond wel aan gewend zijn. Dus nu nog even op de valreep overstappen op een dergelijke zware brok, als je hond wellicht alleen maar geëxpandeerde brokken gewend is te eten, kan voor die twee weken meer ellende geven dan dat het positief is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
goedroen
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabyhond

Ongelezen bericht door goedroen »

Hey, hartelijk dank voor het advies. Ik dacht ook van wat meer voeding mee te nemen van hetgeen ze gewoon is. Tussendoor eet ze ook banaan en appel, dat verteert ze wel goed. Reisverslag volgt ... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”