Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Esmeralda
Actief

vraagje

Ongelezen bericht door Esmeralda »

ik kreeg net van me buurman 2 grote stukken koeiebotten,,
hij zeg voor je hond,
nu is mijn vraag kan je dat zo aan een hond gaan geven,,
ik koop wel eens van die soepbotten maar dat zijn kleintjes
dit is best grote stuk bot, ik zelf heb geen idee
Afbeelding
groetjes Esneralda
en heel veel knuffels van spike en nero en benjy
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: vraagje

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ja hoor dat kan :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zolang het geen dragende botten zijn wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je hond geen botten gewend is zou ik het absoluut NIET doen: veel te hard en dus kans op gebitschade en op problemen met het verteren.

Juist omdat je het vraagt denk ik dat je hond geen botten gewend is en dan zou ik dus beslist geen risico nemen en ze ofwel retour buurman danwel enkeltje kliko. Koeienbotten zijn al snel te hard.

Soepbotten; daar zou je wel 's een mergpijpje mee kunnen bedoelen; dat is ook link: te hard en een kans dat het om de kaak van je hond vast komt te zitten (de onderkaak meestal). Ook geen succes.

Veel mensen denken er goed aan te doen hun hond "zomaar een bot" te geven. Dat kan fout uitpakken en ik zou het dus ook niet doen.

Echt, als in niet dus.

Suzanne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

als het rauw is kun je het best geven maar niet te lang. omdat het nogal hard is slijt het gebit nogal en als je hond teveel binnen krijgt kan hij verstopt raken. gekookte soepbotten zou ik nooit geven, doordat ze gekookt zijn kunnen ze gaan splinteren en dat is gevaarlijk. als het een mergpijp betreft kan die ook om de kaak vast gaan zitten.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Suzanne123 schreef:Als je hond geen botten gewend is zou ik het absoluut NIET doen: veel te hard en dus kans op gebitschade en op problemen met het verteren.

Juist omdat je het vraagt denk ik dat je hond geen botten gewend is en dan zou ik dus beslist geen risico nemen en ze ofwel retour buurman danwel enkeltje kliko. Koeienbotten zijn al snel te hard.

Soepbotten; daar zou je wel 's een mergpijpje mee kunnen bedoelen; dat is ook link: te hard en een kans dat het om de kaak van je hond vast komt te zitten (de onderkaak meestal). Ook geen succes.

Veel mensen denken er goed aan te doen hun hond "zomaar een bot" te geven. Dat kan fout uitpakken en ik zou het dus ook niet doen.

Echt, als in niet dus.

Suzanne
Moet toch altijd iets van EERSTE keer zijn. :19: :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bouvierpoedel schreef:
Suzanne123 schreef:Als je hond geen botten gewend is zou ik het absoluut NIET doen: veel te hard en dus kans op gebitschade en op problemen met het verteren.

Echt, als in niet dus.

Suzanne
Moet toch altijd iets van EERSTE keer zijn. :19: :denken:
Jawel, maar dan is het belangrijk te beginnen met "beginnersbotten" en, in mijn ogen, eerst inlezen in de materie. Kijk, "pleurt een biefstuk in de bak" als je rauw wilt gaan voeren kan niet zoveel kwaad, al eet ik 'm liever zelf op :engel:
maar "geef maar een bot omdat buurman zegt dat het goed is" kan erg fout uitpakken.

Dus, wil je botten gaan geven, eerst inlezen en niet zomaar wat doen.

Suzanne
Esmeralda
Actief

Ongelezen bericht door Esmeralda »

dank voor de info.. de botten gaat nu de kliko in,, ik ga het ook niet uit proberem.
was lief bedoelt van de buurman,, maar ja ik ga er niet op wagen,,
Afbeelding
groetjes Esneralda
en heel veel knuffels van spike en nero en benjy
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”