Als een hond diarree krijgt van verschil in brok is dat een symptoom van te een eenzijdig dieet.
Voer hem vooral elke keer iets heel anders. Veel gezonder. Een gezonde pup kan dat echt hebben. Niet zo bangig.
koentje schreef:
Oei...............ik weet niet hoe je hier aan komt. Ik heb gelezen dat eenzijdig voer juist goed is en honden geen behoefte hebben aan afwisseling zoals wij. Het voor hun gevoelige darmsysteem ook helemaal niet goed is. Ik vind je dus niet 'bangig, maar verstandig. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik ben ook maar een beginneling

...
Oei, weer zo'n verhaal uit de brokkenindustrie.
Het is echt onzin dat honden niet dagelijks verschillend kunnen eten, hun verteringgestel is voor 99,8% gelijk aan dat van de wolf.
Ooit een wolf zien kiezen: "ik doe maar weer konijn, anders krijg ik last van diarree?"
Vooral je pup en hond wisselt voeren.
Wel zou als je een hond hebt die wat gevoeliger is dan de meeste wat voorzichter zijn met vette dingen enzo.
Maar verder, een gezonde hond is een hond die weerstand heeft en dus alles kan eten zonder daar last van te hebben.
@ TS
Ik zou gewoon de bak 5-10 minuten laten staan en dan weghalen.
Ook zou ik kiezen voor een goede brok (hoog vleespercentage en weinig granen) of kvv, want je hondje groeit immers maar 1x op.