lida1956 schreef:Het is mijn mening en niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik zou de hond ca de helft van z'n normale eten geven (ik geef kvv, maar dat wil je niet dus dan geef je brok) en de rest (of nog meer) aanvullen met sperziebonen (als ze uit blik/pot komen wel eerst heel goed afspoelen ivm toegevoegde zouten en suikers). De hond krijgt dan echt wel voldoende voedingsstoffen binnen maar door de grote hoeveelheid groente heeft hij geen honger.
Je zorgt te goed voor de hond, maar dat werkt echt averechts.
Groente vult wel, maar zet niet aan. Ik geef mijn honden ook altijd wat mager yoghurt. Ze vinden dat heerlijk en hiervoor geldt ook, het vult maar zet niet echt aan. Verder moet je heel goed uitkijken voor hapjes tussendoor. Misschien geef je de hond ongemerkt toch teveel tussendoortjes. Als dat zo is, trek dat dan van de maaltijd af. Ook bij een hond geld: ieder pondje gaat door het mondje (bekkie). Succes.
Magere yoghurt is ook een idee! Heb net sperziebonen gehaald, dus ik ben er klaar voor

Vanmorgen heeft hij nog 110 gram brokken gehad, we gaan vanavond beginnen met minder.
Kan iemand even helpen; wat is beter?
2 x 75g brok + 35g sperziebonen óf
2 x 50g brok + 60g sperziebonen óf
weer een heel andere combinatie?