Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Odin "aangeklaagt"....Update: het krijgt nog een staartje!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marjolein1

Re: Odin "aangeklaagt".

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Mijn advies; altijd via de verzekering spelen. Ik heb zoiets gehad dat miijn pup gebeten en behoorlijk beschadigd was.Mij ook gebeten, spijkerbroek stuk. Dierenarts kosten enz. Meneer zou betalen deed het echter niet. Mijn DAS rechtsbijstand ingeschakeld en deze heeft het bedrag aan mij overgemaakt omdat .en hier komt ie.....................alhoewel wij in ons recht stonden het een veel te dure rechtzaak zou worden. Dus. ga geen eigen rechter spelen laat de verzekering het even uitzoeken tenslotte heb je die niet voor niets. Die mensen prikken zo door onzin verhalen heen

succes
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Het lijkt me toch echt dat de bewijslast bij hem ligt.
dus, rapport van de DA en foto van tandafdrukken.
Zoniet dan ben jij niet verwijtbaar. Als hij een zwakke hond heeft die van een beetje spel als in de kreukels ligt moet hij hem bij zich houden en als hij dat niet doet is hij zelf verwijtbaar. Jij kunt dat niet ruiken en zijn honden waren net zo los als die van jou. Misschien heeft die pipo zij "gebruikelijke" doktersrekening gebruikt voor jou toevallig.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Zal wel, ik snap niet waarom een hond die HD heeft niet los zou mogen rond keuvelen. :hmmm:
De hond kwispelt en wordt dan de grond in geboort, die baas treed niet voor niets zo op.
Loslopen in een bepaald gebied betekend echt niet rotzooi maar raak, vooral niet met een Bull-dog.
Voor de rest zou ik de verzekering het laten uitzoeken :ok:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Gut wat een raar verhaal!!! Het lijkt erop dat die meneer makkelijk geld wil verdienen... Ik ben het dus eens met mijn voorgangers die zeggen ""niet betalen, zolang je geen bewijs hebt". En daarvoor heb je de DA nodig, dus ik zou daar even op wachten en van zijn oordeel uitgaan.

Mocht het zo zijn dat Odin inderdaad toch de hond verwond heeft, dan zou ik de verzekering inschakelen. Als het goed is ben je gewoon WA verzekerd hiervoor.
RIP Cena :roos:
    amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Lillith schreef:Zal wel, ik snap niet waarom een hond die HD heeft niet los zou mogen rond keuvelen. :hmmm:
    De hond kwispelt en wordt dan de grond in geboort, die baas treed niet voor niets zo op.
    Loslopen in een bepaald gebied betekend echt niet rotzooi maar raak, vooral niet met een Bull-dog.
    :denken: ik geloof niet dat TS dat zei hoor, trwns, ik zou mijn hond met HD dus niet overal op af laten gaan. Hij is niet meer omdat hij een zwak gestel heeft, nietwaar?
    senna en odin
    Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Zoals ik al zei wordt vervolgt, nou hier het vervolg.
    Ik zei al dat ik het gevoel heb bij de neus te worden genomen.....nou ik heb net de DA gebeld.
    De golden had een kwetsuur aan zijn bilspier zeg maar. Hiervoor zijn inderdaad dure pijnstillers en peniciline gegeven omdat het een oudere hond betreft.
    Echter......de man is binnen gekomen met het verhaal dat zijn hond was gebeten maar de DA zei alleen dat het mogelijk was dat dat gebeurd was maar er waren helemaal géén wondjes, geen bijtafdrukken, nog geen krasje was er te zien.
    Ik heb mijn verhaal gedaan zoals beschreven op pag 1 en hij was blij dat hij ook mijn kant van het verhaal hoorde. Ik heb ook duidelijk gezegd dat er absoluut geen sprake was van een gevecht. Hij zegt maar dat geloof ik graag want anders waren er wel wonden te zien.
    Hij zegt: ik heb alleen gezegd dat het zou kunnen dat het door een beet kwam, maar echt zegt ie er was niks aan die poot te zien. Hond mankte alleen een beetje.
    En hij zou er niets aan overhouden. Zou binnen een week weer genezen zijn met wat rust en pijnstilling.

Hij vroeg nog wat Odin voor hond was, ik zeg een OEB, ooow zegt ie lachend die zijn hartstikke vriendelijk...maar wel erg lomp hahahah.
    En dat klopt :mrgreen: .

Da zei wel nog handel dit gewoon netjes af zodat je er geen ruzie over krijgt, en dat zullen we ook doen maar meer dan de helft krijgt ie niet alhoewel mijn man zegt dat hij niks krijgt omdat de situatie is ontstaan door zijn eigen onoplettendheid. Ik heb de DA verteld dat die man Odin met zijn voet tegen de grond heeft gewerkt. En dat het zijn honden waren die op Odin afkwamen en niet andersom. Oooow( alsof hij een helder licht zag) zegt de DA maar dan heeft hij net zoveel verantwoordelijkheid als jullie wellicht nog meer want hij had zijn honden bij zich moeten houden. Maar beide zegt ie hadden de hond aan de riem moeten hebben en dat klopt ook want het is geen losloopgebied. :oeps:

Ik zal zometeen eens contact gaan opnemen met de baas van de hond. Wordt dus weer vervolgt!!
    Hij(DA) noemde het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
    Laatst gewijzigd door senna en odin op 17 jun 2011 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    smoekie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): JH
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Zei het op pag 1 al. Daar waar er 2 ruzie hebben, hebben er 2 schuld en hem dan ook voordeel van de twijfel geven door aan te bieden de helft van de rekening te betalen. Maar that's it. Gaat ie daar niet mee akkoord kan zou ie mij mn reet mogen kussen en de pot op kunnen :ok:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    senna en odin
    Zeer actief

Lillith schreef:Zal wel, ik snap niet waarom een hond die HD heeft niet los zou mogen rond keuvelen. :hmmm:
    Natuurlijk mag een hond met hd lekker keuvelen. Ik vind alleen dat je als baasje dan niet goed bezig bent.
    Je neemt een hond die makkelijk een kwetsuur kan oplopen toch niet mee naar een veld waarvan je weet dat er tien honden los kunnen lopen en hij makkelijk omver gelopen kan worden? En dan alleen omdat jij vind dat dat moet kunnen?Dan snap ik je niet als baasje maar ik zou daar mijn hond in beschermen.
    BTW die honden kwamen op Odin af en niet andersom.

Die baas was druk met zijn groenvoorziening en lette niet op zijn honden. Toen hij het geknor van Odin hoorde, voor grommen aanzag, toen pas begon ie te tieren.
    En toen hij de Wierde opkwam lopen moet hij Odin en Tijs al gezien hebben want het is vrij vlak. Had ie effe geroepen of Tijs Odin wilde aanlijnen, ondanks dat zijn honden los liepen!!, dan had Tijs dat gedaan.

Jij bent ook al bevooroordeeld over het ras Bulldog terwijl je Odin niet eens kent?? :ok:
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dat zal dan wel, maar ook oudere of kleinere hond(jes) willen gewoon hun gang gaan en niet onder geploegd worden.
    Dat zal je toch wel weten als je zo'n ras neemt en je zoals je zegt verantwoordelijk gedraagt :engel: :ok:
    Hutsje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

maar klopte die rekening wel dan? precies 100 euro?
    Afbeelding
    amber81

ohoh ik voel hem! De discussie! Kleine hondjes, grote hondjes, zwakke hondjes, loslopende hondjes, gelijke rechten, klaar.
    :pop:
    senna en odin
    Zeer actief

Je zou Odin eens moeten zien spelen met Eppie, een hussel. Zo voorzichtig als ie dan is, raar maar waar. Springt over hem een als Eppie onder zijn poten dreigt te komen. Hij ligt languit in het gras bij te komen van het spel en Ep ligt boven over hem heen, pootjes langszij, mee uit te rusten. Ben er juist altijd zo trots op dat ie dan zo voorzichtig is, omdat het zo'n dikke beer is. Dus dat ie zo met kleine of oude hondjes zou zijn die vlieger gaat niet op.
    Alleen bij grote honden denkt ie blijkbaar een gelijke te hebben gevonden en dat ie daarmee wel kan rausen.
    Overigens weegt een golden ook al snel een kilo of 35 dus het is maar tien kilo verschil met Odin. Alleen maakt snelheid ook meer zwaarte.

Ik ken mijn verantwoordelijkheden voor mijn honden, hoeft niemand mij op te wijzen.Als een ander dat ook doet en het beste met zijn hond zou voor hebben laat ie geen zwakke hond de drukte opzoeken op een druk bezocht hondenveld, dan loopt ie naar het veldje ernaast waar geen honden zijn. Ook daarin neem ik mijn verantwoordelijkheid naar mijn hond, om hem te beschermen!! Als ie dan weer beter uit de voeten kan dan ga ik wel weer naar dat hondenveld toe. Je weet niet half hoe daar word gerend en gespeeld en gerausd, en dat weet die man ook. Als jij daar je kleine oude hondje tussen wil gooien omdat hij toevallig ook het recht heeft daar te snuffelen en te keutelen....be my guest. Ik noem dat meer gezond verstand gebruiken. Is toch hetzelfde als dat je steeds hetzelfde stukje loopt en je wordt lastig gevallen door een andere hond...elke keer weer. Dan loop je de volgende keer toch ook een andere route omdat je dat niet steeds wilt?
    Dat lees ik zo vaak hier op het forum dan mensen dan een blokje om gaan....dat noem ik ook verantwoordelijkheid nemen voor je hond als een ander het niet doet.
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    senna en odin
    Zeer actief

Die rekening klopte inderdaad omdat er dure pijnstilling was gegeven en peniciline.
    Ik wil em nog wel even inzien...zekers.

@ Nanna: de man van de golden had daar zijn toestemming voor gegeven toen hij bij hem was. Ik zou bellen en de DA zou dan wel even bevestigen dat er gebeten was....niet dus!
    Dat wij gelijk hebben heeft ie niet gezegd wel dat hij blij was dat hij ook de andere kant van het verhaal hoorde. :ok: en dat kan ik me voorstellen.
    Wel dat deze man net zoveel verantwoordelijkheid had als wij wellicht nog meer omdat het zijn honden waren die op Odin afkwamen en niet andersom. Dit omdat meneer Golden deed of het geheel en alleen onze schuld was omdat Odin lomper is dan zijn honden. Had ie ze bij zich gehouden dan was er niets gebeurd. Er zat nog een hele lap veld tussen. Ze stonden echt niet zij aan zij.
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    amber81

senna en odin schreef:Je zou Odin eens moeten zien spelen met Eppie, een hussel. Zo voorzichtig als ie dan is, raar maar waar. Springt over hem een als Eppie onder zijn poten dreigt te komen. Hij ligt languit in het gras bij te komen van het spel en Ep ligt boven over hem heen, pootjes langszij, mee uit te rusten. Ben er juist altijd zo trots op dat ie dan zo voorzichtig is, omdat het zo'n dikke beer is. Dus dat ie zo met kleine of oude hondjes zou zijn die vlieger gaat niet op.
    Alleen bij grote honden denkt ie blijkbaar een gelijke te hebben gevonden en dat ie daarmee wel kan rausen.
    Overigens weegt een golden ook al snel een kilo of 35 dus het is maar tien kilo verschil met Odin. Alleen maakt snelheid ook meer zwaarte.

Ik ken mijn verantwoordelijkheden voor mijn honden, hoeft niemand mij op te wijzen.Als een ander dat ook doet en het beste met zijn hond zou voor hebben laat ie geen zwakke hond de drukte opzoeken op een druk bezocht hondenveld, dan loopt ie naar het veldje ernaast waar geen honden zijn. Ook daarin neem ik mijn verantwoordelijkheid naar mijn hond, om hem te beschermen!! Als ie dan weer beter uit de voeten kan dan ga ik wel weer naar dat hondenveld toe. Je weet niet half hoe daar word gerend en gespeeld en gerausd, en dat weet die man ook. Als jij daar je kleine oude hondje tussen wil gooien omdat hij toevallig ook het recht heeft daar te snuffelen en te keutelen....be my guest. Ik noem dat meer gezond verstand gebruiken. Is toch hetzelfde als dat je steeds hetzelfde stukje loopt en je wordt lastig gevallen door een andere hond...elke keer weer. Dan loop je de volgende keer toch ook een andere route omdat je dat niet steeds wilt?
    Dat lees ik zo vaak hier op het forum dan mensen dan een blokje om gaan....dat noem ik ook verantwoordelijkheid nemen voor je hond als een ander het niet doet.
    Ik vind dat die kerel gewoon zijn honden bij zich had moeten houden, als hij dan zo voorzichtig moet zijn, moet hij geen gras gaan plukken en ze maar laten lopen en irriteren. De honden daagden uit en na de zoveelste negeerpoging reageert EINDELIJK jouw 'levensgevaarlijke' 'soort hond' en dan heeftie van jou het natuurlijk gedaan. Ik trek me daar tegenwoordig niets meer van aan, heb er in verleden ook een aantal malen mee te maken gehad, niet exact, maar wel dit soort rare toestanden.
    Ik zou alsnog niets betalen hoor, maarja, dat ben ik. Wat ik zeg, die kerel kan wel zoveel zeggen. Voor hetzelfde geld is hij tegen een boom gerend, is niemand bijgeweest. Hij heeft misschien wel weinig geld :mrgreen:
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Deze figuur kreeg van mij dus niet meer dan de helft van de rekening terug.
    A)is het geen losloopgebied waardoor je allebei al fout bent en
    B)is het niet handig om met zo'n krakkemikkige hond ergens te gaan lopen om er vervolgens geen oog op te houden.
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Okay, nog 1 keer dan: VIA JE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ laten lopen; niet zelf een voorstel doen.

Gewoon, zoals het "hoort" aangeven dat je eea gaat voorleggen; nota opvragen.... zoals door mij al eerder aangegeven.

Zeker niet eerst betalen en dan je maatschappij informeren; je mag nl niet op de stoel van de maatschappij gaan zitten. Door (deels) te betalen erken je schuld / aansprakelijkheid en dat is voorbehouden aan de maatschappij.

Ik snap dat niet hoor, dat mensen dan zelf willen gaan besluiten of ze wel of niet deels aansprakelijk zijn!

Suzanne
    Gollum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jeetje waar gaat de wereld heen zeg, als ik iedereen met een grote bek had moeten betalen was ik nu al arm geweest. Wat is er mis met gewoon je verantwoordelijkheid nemen en een hond met zware HD gewoon niet op lompe honden af laten gaan. Of het voor lief nemen dat er wat mis kan gaan.
    Gol is wel eens in spel in volle vaart op een enorme stafford geknald. Stafford schudde ff met z'n kop en liep door, Gol stond heel zielig met een hele bolle rug te kreunen. Ik was zwaar in paniek dat ze haar rug had gebroken ofzo en de baas van de staf zag dat en ging heel rustig Gol checken, heeft ons beiden gerust gesteld en de hondjes hebben nog even gespeeld. Ik ben voor de zekerheid wel langs de dierenarts geweest maar geen haar op m'n hoofd die denkt om dat op die man te verhalen.
    Of de vrouw waar gol zwart van de modder tegenaan sprong, ze begon te gillen dat haar nieuwe jurk was verpest. Ze vergat alleen even dat ik maandenlang haarwaarschuwde dat ze gol niet mocht aaien als ze opsprong, en zij niet luisterde want het was zo'n lief pupje. Alleen worden lieve pupjes groot en rollen ze in de modder. En rennen ze enthousiast op je af en springen ze tegen je aan als dat altijd mocht. En dat vertelde ik haar ook altijd. Dus nee, dan krijg je geen vergoeding maar wel wat gegniffel :p
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jemig zeg, wat een hoop drukte maken mensen hier weer over je verantwoordelijkheid nemen.
    Ik zou echt niet betalen. Het was tijdens het spelen zeg, en die Golden kwam op Odin af om te spelen niet andersom dat Odin dan in het spel tegen die hond opbotst kan hij ook niks aan doen.

Toen ik Tama een keer net wilde aanlijnen omdat ik naar huis wilde kwam er een Bullterrier pup aanrennen die knalt keihard tegen Tama aan die liep gelijk al mank en gilde ook keihard toen ze geraakt werd, ben ook naar de dierenarts geweest was ook nog in het weekend, nou geen haar op mijn hoofd die daarvoor de eigenaar aansprakelijk stel.

Word een van mijn honden zomaar aangevallen en dan gebeten vind ik een ander geval, maar gewoon omdat een hond met de andere hond wil spelen dan gelijk zo'n drukte te maken vind ik erg overdreven. Kan je je honden geeneens meer laten spelen omdat je erop bedacht moet zijn dat de andere eigenaar je weleens aansprakelijk kan stellen.

Vind wel dat sommige erg doordraven in het verantwoordelijk moeten zijn.

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te zorgen dat er niks kan gebeuren en als mijn hond een andere hond zou verwonden neem ik mijn verantwoordelijkheid maar ga toch echt niet de hele wereld op mijn schouders meedragen.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    smoekie
    Zeer actief

Lillith schreef:Dat zal dan wel, maar ook oudere of kleinere hond(jes) willen gewoon hun gang gaan en niet onder geploegd worden.
    Dat zal je toch wel weten als je zo'n ras neemt en je zoals je zegt verantwoordelijk gedraagt :engel: :ok:

Misschien heb je niet alles gelezen hoor, dat kan natuurlijk :wink:

Maarre hier gingen die 2 honden op die van "haar" af. Die "bulldozer" ging dus niet op die andere 2 af om ze ff onder te ploegen :roll:

Dus als jij met een hond met zware HD loopt waarvan jij niet wilt dat deze "ondergeploegd" wordt heb jij er gewoon lekker voor te zorgen dat je je hond met zware HD bij je houd/roept :ok:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    senna en odin
    Zeer actief

Ja Ja Suzanne, ik heb je gehoord en de nota heb ik al in mijn bezit. hahahaha. Fijn dat je zo meedenkt. Iedereen trouwens!! :ok:
    Meneer erkende ook zijn verantwoordelijkheden en gaf toe de honden uit het zicht te zijn verloren. Uiteindelijk had ik mijn poot stijf kunnen houden en niets betalen maar feit blijft dat Odin erbij was en door iets wat er gebeurde heeft hun hond een kwetsuur dus vind ik dit netjes opgelost.
    Ik heb de nota, die gaat naar de verzekering en meneer krijgt de helft vergoed.
    Uiteraard wil ik hier geen gezeik over en beide mensen moeten hierin hun verantwoordelijkheid erkennen en dat is dus nu ook netjes gebeurd.
    Ik heb wel gevraagd aan meneer dat als hij ons met onze honden zag of wij hen dat we dan beide de honden aanlijnen zodat dit niet weer gebeurd.

Heb ook de gemeente nog even gebeld en hier is géén losloopgebied dus beide moeten honden ook aangelijnd hebben. Beide partijen dus fout!!

En nog even voor de duidelijkheid voor Lillith: we hebben Odin geleerd andere honden te negeren. Hij kijkt even naar ze en gaat vervolgens gewoon verder met zijn ding doen. We hebben een hele tijden met hem daarop getraind.
    Zoals Smoekie al zegt onze hond was absoluut geen bulldozer aan het imiteren. Er kwamen twee honden op hém afgerend, dat kan ook als bedreigend worden ervaren door Odin maar nog ging hij met zijn kop omlaag naar die honden toe ten teken dat hij niks wilde alleen spelen.
    Maar ook wij hebben niet alle wijsheid in pacht en lopen nog wel eens tegen dingen aan met Odin maar dat zul jij ook hebben met dat lekkere mormeltje in je onderschrift :ok:

Ik mag ook niet iedereen en zo zal het met honden ook wel zijn.
    Laatst gewijzigd door senna en odin op 17 jun 2011 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    Joenino
    Actief
    Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Wat ik knap vind is dat je vriend/man zo rustig is gebleven nadat die man Odin gewoon even tegen de grond aan trapte. Dan ben je bij mij toch echt aan het verkeerde adres en kan je een flinke poeier in je gezicht verwachten. Hij had makkelijk even kunnen vragen of je je rothond of iets dergelijks even aan wilde lijnen. Maar nee meneer gaat gelijk over op je hond neertrappen met zijn volle gewicht. Alleen hierom zal ik al geen cent betalen. Mocht mijn hond inderdaad tijdens spelen of wat dan ook schade veroorzaken dan vergoed ik het maar niet zoals het hier is gegaan.
    Proud owner of Chow Chow Herder Rex
    Afbeelding
    smoekie
    Zeer actief

Suzanne123 schreef:Okay, nog 1 keer dan: VIA JE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ laten lopen; niet zelf een voorstel doen.

Gewoon, zoals het "hoort" aangeven dat je eea gaat voorleggen; nota opvragen.... zoals door mij al eerder aangegeven.

Zeker niet eerst betalen en dan je maatschappij informeren; je mag nl niet op de stoel van de maatschappij gaan zitten. Door (deels) te betalen erken je schuld / aansprakelijkheid en dat is voorbehouden aan de maatschappij.

Ik snap dat niet hoor, dat mensen dan zelf willen gaan besluiten of ze wel of niet deels aansprakelijk zijn!

Suzanne

En ik snap dat weggeschuif naar verzekeringsmaatschappijen altijd niet. Wat nou zoals "het hoort" :roll: madam de "ik leef volgens de regels" :piew:

Waar gaat het hier om zeg. Gaat hier om 100 euro. Waarvan het niet meer dan normaal is dat deze of door de eigenaar zelf (hij liet immers zijn hond met zware hd op die buffel afgaan) betaald wordt of uit "coulance" er wordt aangeboden de helft van de rekening te betalen door ts.

Nee joh, vooral gewoon telkens de verzekeringsmaatschappij aanschrijven en daar mensen voor een dagloon hoger dan de kosten laten werken :ok: Dit soort dingen zorgt er alleen maar voor dat al die stinkpremies de pan uitrijzen.

Er is ook nog zoiets van zelfverantwoordelijkheid :wink:

Laat die 2 het eerst gewoon zelf ff uitzoeken zeg. En als de man van ts geenzins van plan is te betalen of maar de helft kan ie uit principe zeggen bekijk het maar we doen het wel via de verzekering maar jeetje zeg, hier krijg ik soms ook wel eens wat van hoor :ugh:
    Roompie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Jaren geleden heb ik ook een keer een akkefietje gehad.
    Ik had toen een kruizing picard en die is toen ontsnapt. Ongeveer een kwartier later stond de hond weer voor mijn voordeur.
    Nog geen half uur daarna stond er een man bij mij aan de deur die claimde dat mijn hond zijn pony had opgejaagd die daardoor door de afrastering was gelopen.
    Of ik wel even de schade aan het been van de pony en de afrastering wilde betalen. Kostenplaatje was zo,n 900 gulden toen.
    Dus ik schrok me dood en zei gelijk dat ik mijn verzekering zou bellen en dat alles geregeld zou worden. Ik stond te trillen op mkijn benen. Maar wel wilde ik de DA rekening zien en een rekening van een hekken reparateur.
    Die zou hij diezelfde dag nog brengen zei hij.
    3 dagen later nog steeds geen papierwerk te zien. Wel de man weer aan de deur gehad die graag contant geld wilde zien.
    Ja daaaag. Eerst bewijs qua DA enzo en dan kon hij van mij alles vergoed krijgen.
    2 dagen daarna kwam de man weer aan de deur en zei dat hij ook wel 600 gulden contant wilde en dat we het er dan niet meer over zouden hebben.

En gedurende de dagen erop was de man gezakt met zijn prijs tot 200 gulden contant. Ik heb nooit wat gezien qua papierwerk en toen ik zei dat hij de pot op kon met zijn 200 piek heb ik de man ook nooit meer gezien.

Ik zou dus ook níet zomaar betalen.
    Afbeelding
    frank-bobby
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): bordeauxdog
    chihuahua
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Joenino schreef:Wat ik knap vind is dat je vriend/man zo rustig is gebleven nadat die man Odin gewoon even tegen de grond aan trapte. Dan ben je bij mij toch echt aan het verkeerde adres en kan je een flinke poeier in je gezicht verwachten. Hij had makkelijk even kunnen vragen of je je rothond of iets dergelijks even aan wilde lijnen. Maar nee meneer gaat gelijk over op je hond neertrappen met zijn volle gewicht. Alleen hierom zal ik al geen cent betalen. Mocht mijn hond inderdaad tijdens spelen of wat dan ook schade veroorzaken dan vergoed ik het maar niet zoals het hier is gegaan.
    nou indd ben ik toch niet de enige die er zo over denkt
    Afbeelding
    Bulley
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Franse bulldog
    Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

annemick schreef:
    Bulley schreef:Kan me zo moeilijk voorstellen dat een consult en wat medicijnen 100 euro kosten.

Net vorige week voorraadje Carporal voor 2 maanden (soort Rimadyl) gehaald, als je daar nog een consultje overheen doe is het al meer dan 100,00 euro, alleen de Carporal was al 86,- :jank: alleen even ter info :wink:
    Ik weet hoeveel die zooi kost :wink: Maar goed jij haalt t voor 2 mnd deze hond hoeft t neem ik aan door dit voorval maar een weekje te gebruiken.

@ ts ik vind dat je t netjes hebt opgelost hoor!!
    Bulley 11.02.2005-24.02.2015
    senna en odin
    Zeer actief

Joenino schreef:Wat ik knap vind is dat je vriend/man zo rustig is gebleven nadat die man Odin gewoon even tegen de grond aan trapte. Dan ben je bij mij toch echt aan het verkeerde adres en kan je een flinke poeier in je gezicht verwachten. Hij had makkelijk even kunnen vragen of je je rothond of iets dergelijks even aan wilde lijnen. Maar nee meneer gaat gelijk over op je hond neertrappen met zijn volle gewicht. Alleen hierom zal ik al geen cent betalen. Mocht mijn hond inderdaad tijdens spelen of wat dan ook schade veroorzaken dan vergoed ik het maar niet zoals het hier is gegaan.
    Ik denk dat het pas later tot em is doorgedrongen want hij stond op het moment dat die man stond te schelden even perplex. Hij stond te kijken hoe die honden speelde en ineens een wild west tafereel met een schreeuwende man.
    Tijs kennende had ie zoiets van :O: :eek:

En weet je hoe je het ook wend of keert......Odin was erbij betrokken en er heeft een andere hond pijn door zijn lompigheid.
    Het ging ons meer om het gelijk dat Odin echt niet had gebeten want dat werd ten stelligste beweerd zowel de hond als hij waren gebeten en dat was niet zo.
    Krijg je van die vooroordelen van zie je wel toch weer zo'n hond :W:
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    senna en odin
    Zeer actief

Bulley schreef:
    annemick schreef:
    Bulley schreef:Kan me zo moeilijk voorstellen dat een consult en wat medicijnen 100 euro kosten.

Net vorige week voorraadje Carporal voor 2 maanden (soort Rimadyl) gehaald, als je daar nog een consultje overheen doe is het al meer dan 100,00 euro, alleen de Carporal was al 86,- :jank: alleen even ter info :wink:
    Ik weet hoeveel die zooi kost :wink: Maar goed jij haalt t voor 2 mnd deze hond hoeft t neem ik aan door dit voorval maar een weekje te gebruiken.

@ ts ik vind dat je t netjes hebt opgelost hoor!!
    Dank je wel, zo kan ik ook met mezelf door één deur :F:
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Onyx schreef:Jaren geleden heb ik ook een keer een akkefietje gehad.
    Ik had toen een kruizing picard en die is toen ontsnapt. Ongeveer een kwartier later stond de hond weer voor mijn voordeur.
    Nog geen half uur daarna stond er een man bij mij aan de deur die claimde dat mijn hond zijn pony had opgejaagd die daardoor door de afrastering was gelopen.
    Of ik wel even de schade aan het been van de pony en de afrastering wilde betalen. Kostenplaatje was zo,n 900 gulden toen.
    Dus ik schrok me dood en zei gelijk dat ik mijn verzekering zou bellen en dat alles geregeld zou worden. Ik stond te trillen op mkijn benen. Maar wel wilde ik de DA rekening zien en een rekening van een hekken reparateur.
    Die zou hij diezelfde dag nog brengen zei hij.
    3 dagen later nog steeds geen papierwerk te zien. Wel de man weer aan de deur gehad die graag contant geld wilde zien.
    Ja daaaag. Eerst bewijs qua DA enzo en dan kon hij van mij alles vergoed krijgen.
    2 dagen daarna kwam de man weer aan de deur en zei dat hij ook wel 600 gulden contant wilde en dat we het er dan niet meer over zouden hebben.

En gedurende de dagen erop was de man gezakt met zijn prijs tot 200 gulden contant. Ik heb nooit wat gezien qua papierwerk en toen ik zei dat hij de pot op kon met zijn 200 piek heb ik de man ook nooit meer gezien.

Ik zou dus ook níet zomaar betalen.

Zo heb ik eens iets gehad met een JR-eigenaar die mij met een kloppende kopie van een dierenartsrekening wilde afschepen en de originele rekening (waar hij mee gerommeld had) naar zijn verzekering wilde sturen.
    Ging helaas voor hem niet door,want ik neem geen genoegen met een kopie.
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    nana
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Als iemand verzekerd is bv proteq waarom zou hij dan de rekening bij de andere eigenaar claimen dan zou je dus dubbel krijgen zo zou je dan geld overhouden als je hond gewond is.
    Mijn honden zijn verzekerd bij dier en zorg wanneer ik een declaratie indien voor pijnstilling voor rugklachen dan krijg ik dit vergoed tot 90% dier en zorg gaat niet kijken of dit door een andere hond is veroorzaakt.
    Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
    nana
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Zowiezo beetje flauw over klein en groot te beginnen edn golden of lab weegt ook snel al 35 kilo. Stel odin was wel aan de lijn geweest en hetzelfde was gebeurt was ze dan ook gelijk aansprakelijk geweest. Honden aan de lijn proberen ook met elkaar te spelen de poot op de rug van een hond met hd kan ook al erg pijnlijk zijn.

We slaan een beetje door in de "zwakkere" beschermen of dat nu klein,ziek of oud is.
    zwak,oud en klein zijn is geen vrijbrief dat zijn weer onze eigen menselijke emoties.
    Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”