Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overgestyleerd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Overgestyleerd

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Is dat je eigen optrekje met husbandje die zijn smegma lulletje aan het weken is voor de maandelijkse wip.??
waarvoor denk je dat ik die handige zwanehalsjes heb laten installeren :cool2:
Ik heb hubbie helemaal niet nodig.
:LOL: :LOL: :LOL: gek wijf. :LOL:
Kun jij je lijf nog in zo'n bocht wringen om die zwanen hals erin te krijgen. :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

sbientje schreef:dat ziet er een stuk beter uit :)

Gewoon uit interesse, waarom wordt de bovenkant van de oren geschoren? Wordt het anders teveel haar?

Ik heb een tijdje een huis gedeeld met iemand die 2 engelse springers had.. Vond ze echt geweldig leuk, alleen die van haar waren zo gefixeerd op eten dat ze het hele huis afbraken als ze maar iets in hun neus kregen haha, dat was minder. maar die lekkere zachte vacht en oren vond ik geweldig :)

Ze krijgen een mooier hoofd door dat weg te nemen, de een doet het plukken, de ander efileren en weer een ander scheren. Ik doe het scheren (trouwens binnenkant bij gehoorgang moet kort anders heb je kans op oorproblemen). Bij Lance en Chad scheer ik meer weg dan bij Tristan. Tristan heeft een beschaafd hoofd, die andere 2 hebben een dikke kop :LOL: wat beter uit ziet met laag uitgeschoren oren :oeps:

Die van ons zijn niet echt op eten gefixeerd, tenminste niet dat ze gaan zoeken naar eten (behalve Amy op dit moment, dus hopelijk is dat het teken dat ze drachtig is).
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
jores
Zeer actief
Contacteer:

Flevo Bordertje schreef:'k Vind het heel lelijk, maar dat is heel persoonlijk :wink: Die ingetapete oren, waar is dat in hemelsnaam goed voor?? Ziet er wel zielig uit in combinatie met het (stress?)gegaap, vind ik :hmmm: Ik vind alles wat "te" is en niet natuurlijk oogt niet mooi, maar of deze hond in zijn vrije tijd door de modder mag, zullen we nooit weten. Ik hoop het wel voor hem.
Lancelot is veeeeeeel mooier :E:

Lance zegt THANKSSSSSSSSSSS :ok:
groetjes Annemie

jores
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:
jores schreef::cheer: daar is hij de weer de barbie springer :O: ik vind het afgrijselijk. moet er niet aan denken dat mijn mannen er zo bij lopen

dit is Lance "strak in het pak" :LOL:

Hij is heel leuk, maar ik vind zijn oren een beetje naast de boot vallen :engel:

pardon? Hoe bedoel je? Dat die geschoren zijn? Ach ik hoef mijn jongens hun body niet te trimmen, maar hun oren en bovenop hun kop moet het kort zijn, dan lopen ze ervoor mij netjes bij :pffff:
groetjes Annemie

jores
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
*Esther schreef: Moet je maar eens naar echte jachthonden kijken, dat staartje daar blijft geen lange haar aanzitten.

Ik heb toch echt een echte jachthond hoor,en daar blijven ook haren bij aan de staart zitten als ze zich straks als ze groot is in de braamstruiken stort :pffff:

Joepie heeft al bijna 13 jaar lange staart met haren, nooit heeft hij een verwonding er aan gehad en is ook nooit blijven hangen met zijn staart
groetjes Annemie

jores
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jores schreef:ik hoef mijn jongens hun body niet te trimmen, maar hun oren en bovenop hun kop moet het kort zijn, dan lopen ze ervoor mij netjes bij :pffff:
dat heb ik met hubbie ook hoor :ok:

maar die hoef je niet bovenop zijn kop te trimmen :goeie:
groetjes Annemie

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn stabijs lopen dagelijks door de bramen en die staart en broek zijn achterlijk overvloedig behaard.
Het punt is dat het getrimd is bij die ESS en dat mag dus niet bij een stabij.
Die zijn dus niet overtrimd.
Hoewel ik moet bekennen dat ik hoop dat ze nooit in de US erkend zullen worden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

jores schreef:
Lillith schreef:
jores schreef::cheer: daar is hij de weer de barbie springer :O: ik vind het afgrijselijk. moet er niet aan denken dat mijn mannen er zo bij lopen

dit is Lance "strak in het pak" :LOL:

Hij is heel leuk, maar ik vind zijn oren een beetje naast de boot vallen :engel:

pardon? Hoe bedoel je? Dat die geschoren zijn? Ach ik hoef mijn jongens hun body niet te trimmen, maar hun oren en bovenop hun kop moet het kort zijn, dan lopen ze ervoor mij netjes bij :pffff:
Ik zie ze dan liever met krulletjes :wink: :ok:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nou vind ik de hond van de foto weer een tikje overdreven, maar ik kijk wel graag naar een mooi getrimde hond.
Toen ik Diezel (de bouvier van mijn moeder) nog zelf deed, was hij altijd in showcoupe. Vond ik wel grappig. 's Avonds ging hij mee naar de polder en was er niks meer van over, maar toch voor dat even vind ik het leuk.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
jores
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:
jores schreef:
Lillith schreef:
Ik zie ze dan liever met krulletjes :wink: :ok:

dat is een kwestie van smaak :wink: mijn handen beginnen altijd te kriebelen als ik een spaniel met toupetje op zijn kop zie, de rest mag ongetrimd zijn voor mij, maar de hoofden niet
groetjes Annemie

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Als ik dit zie geloof ik dat ik Kees even snel moet bellen voor een afspraak.
Ik vind het overigens best mooi, maar voor mijn eigen honden hoeft het niet zo. Ik zie liever een wilde pels.
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik vind het eigenlijk ook best mooi! In die zin dat ik het op zo'n show er wel bij vind passen. In het normale leven natuurlijk moet beessie lekker vies mogen worden. Maar lelijk? Nee, dat absoluut niet. Het ziet er heel zacht en mooi en aaibaar uit :mrgreen:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

fes/lou schreef:Ik vind het nauwelijks meer een hond, eht is net een levend Breyermodel...
Om het dn te vergelijken met verwaarloosde honden vind ik dan weer onzin....misschien wordt deze winnaar ookwel verwaarloosd op het gebied van lekker hond mogen zijn......

Nou ik zou toch liever een goede vachtverzorging krijgen en dan mee naar een show en alleen een plas en poeprondje krijgen, de gemiddelde hond krijgt ook niet meer dan een plas en poeprondje, dan dat ik zoals die 33 Cocker Spaniels in een hokje zit met nog een andere Cocker waarin ik mijn kond niet kan keren. Die verwaarloosde Cockers kwamen die hokjes helemaal niet uit, en het was wel een beetje erger dan alleen onder de urine en poep zitten al die smurrie was keihard geworden en ze konden amper nog lopen, ze zijn met een Cocker vier uur bezig geweest om hem een beetje op te kalefateren.
Ik huil niet gauw maar toen ik dit gisteren zag heb ik toch zitten janken en de dierenarts die de Cocker hielp die er het slechts aan toe was kon haar tranen haast niet meer bedwingen zo erg was het ze had dat nog nooit gezien.
Van dat ene Cockertje kwam 5 kilo aaneengeklitte vacht met poep en pies af.
En die maden waren hartstikke groot wel een centimeter of drie.

En een van die Cockers is nog kampioen geweest, daar lieten ze nog een filmpje van zien dat was me toch een mooi beestje toen dan.

Nee dan ben ik toch liever die overgestylde hond.

En ik denk dat honden die een lange vacht hebben minder last hebben van de braamstruiken dan kortharige honden, als mijn honden uit de braamstruiken komen bloeden ze. Bijou een keer zo erg dat het bloed langs haar nek liep dacht eerst dat ze gevochten had. maar ze zat onder de krassen van de braamstruiken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik vind de hond op zich heel mooi. De vacht ziet eruit om lekker te aaien! Alleen de buik ten op zicht van de borst en de broek vind ik een erg rare overgang die ik niet zo mooi vind. Dat intapen vind ik zelf ook niet zo hoor. Maar een hond mooi maken voor de show zegt niks over wat de hond normaal doet natuurlijk. Genoeg honden die een paar show lopen om bepaalde punten binnen te halen, soms verplichten rasverenigingen dat en die honden worden dan alleen voor dat moment in een prachtig jasje gestoken.

Kay zeurt al jaren aan mijn hoofd wanneer hij nou naar show mag en wanneer ik meer aan zijn vachtje ga doen. Kay is gek op dergelijke gepruts. Zelfs zo erg dat ik de hond die bij ons in gastgezin niet mag doen voordat ik hem even geborsteld heb haha..... Kay zou helemaal in zijn element zijn, dus bedenk ook dat honden het gefrunnik ook meer dan prima kunnen vinden. Tja ik vind vachtverzorging dan ook leuk om te doen en dat pikt Kaytje ook op natuurlijk!
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het lelijk, ik vind het net zoiets als van die oudere dames die je vroeger wel zag. Met van dat blauwe haar. Type Mrs Slocombe en Hyacinth Bucket.
Het doet mij denken aan voetballers in een gesponsord kostuum op een voetbalfeestje. Het heeft toch altijd iets onnatuurlijks op de één af andere manier.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”