fes/lou schreef:Ik vind het nauwelijks meer een hond, eht is net een levend Breyermodel...
Om het dn te vergelijken met verwaarloosde honden vind ik dan weer onzin....misschien wordt deze winnaar ookwel verwaarloosd op het gebied van lekker hond mogen zijn......
Nou ik zou toch liever een goede vachtverzorging krijgen en dan mee naar een show en alleen een plas en poeprondje krijgen, de gemiddelde hond krijgt ook niet meer dan een plas en poeprondje, dan dat ik zoals die 33 Cocker Spaniels in een hokje zit met nog een andere Cocker waarin ik mijn kond niet kan keren. Die verwaarloosde Cockers kwamen die hokjes helemaal niet uit, en het was wel een beetje erger dan alleen onder de urine en poep zitten al die smurrie was keihard geworden en ze konden amper nog lopen, ze zijn met een Cocker vier uur bezig geweest om hem een beetje op te kalefateren.
Ik huil niet gauw maar toen ik dit gisteren zag heb ik toch zitten janken en de dierenarts die de Cocker hielp die er het slechts aan toe was kon haar tranen haast niet meer bedwingen zo erg was het ze had dat nog nooit gezien.
Van dat ene Cockertje kwam 5 kilo aaneengeklitte vacht met poep en pies af.
En die maden waren hartstikke groot wel een centimeter of drie.
En een van die Cockers is nog kampioen geweest, daar lieten ze nog een filmpje van zien dat was me toch een mooi beestje toen dan.
Nee dan ben ik toch liever die overgestylde hond.
En ik denk dat honden die een lange vacht hebben minder last hebben van de braamstruiken dan kortharige honden, als mijn honden uit de braamstruiken komen bloeden ze. Bijou een keer zo erg dat het bloed langs haar nek liep dacht eerst dat ze gevochten had. maar ze zat onder de krassen van de braamstruiken.