Cora was de hond van iemand die heel veel voor mij betekent, ik kom er al jaren regelmatig over de vloer en heb er een half jaar gewoond. Van het weekend heeft ze een hersenbloeding gekregen die haar hele linkerkant verlamde, vanmiddag is ze ingeslapen. Ze is 12 jaar geworden.
Dit meisje was zo lief, zo trouw, zo gek op de bal. Nooit had ik gedacht dat grote herders wat voor mij waren, maar zij heeft dat helemaal omgedraaid. Toen ik nog in Nijmegen woonde ging ik regelmatig met haar wandelen, zeker toen ze mijn huisgenootje was. Urenlang in het bos met een balletje of stok, we vermaakten ons perfect. Thuis kroelden we stiekem op de bank waar jij eigenlijk niet op mocht, maar als de baas van huis is, deden wij stoute dingen.
Ze was dan wel niet mijn hondje, maar ik ben al twee dagen helemaal kapot ervan.
Ik kon geen afscheid van je komen nemen meisje, maar je baasje heeft mijn knuffels en kusjes vast doorgegeven. Veel plezier daar over de regenboog, doe je Ziva de groetjes van me? Ik mis je nu al gekke grote meid.

TARAK