De Situatie:
Mattijs was eergisteren met Odin op de Wierde, bij ons hierachter een groot veld. Er waren verder geen honden dus Oodje mocht los met zijn stok spelen. Tijs beetje met em aan het gooien, in het water, op het veld.
Komt er vanuit een andere ingang een man met twee goldens, los. Odin keek eens en ging weer verder met zijn stok. Zo heeft ie ze een paar keer bekeken maar verder volkomen genegeerd
Die man gaat groen voor zijn konijn plukken en laat die honden rond snuffelen en ze kregen Odin in de gaten dus ze komen eraan. Odin had die honden allang gezien, toonde geen interesse en bleef gewoon bij Tijs met zijn stok in de weer.
Die goldens komen naar Odin toe en Odin loopt met een grote boog om ze heen en rent dan als een blije gup op ze af om te gaan spelen.
Nu weegt Odin 45 kilo en hij kan nogal ruw als een helicopter rondjes om zijn eigen as draaien
Daarbij is hij in een draai tegen een van die goldens aan gekomen, maar geen kik werd er gegeven, geen gepiep of gejank. Ineens draait die man zich om van zijn groenvoorziening en begint tegen Odin te schreeuwen. Strekt zijn voet en duwt Odin op zijn zij op de grond
Odin denkt oow spelen en probeert rechtop te komen en krabt daarbij met zijn poot langs de enkel van die man.
Tijs roept Odin bij zich en die man roept zijn goldens ook. Odin komt netjes maar een van die goldens vond het blijkbaar leuk en komt wéér naar Odin toe.
Tijs roept naar die man "wie moet nu zijn hond bij zich houden"? En doet Odin riem om en loopt de Wierde af naar huis.
Gisteravond staat ineens die man van die goldens voor onze voordeur. Ik was met Sen lopen dus heb het verhaal van horen.
Hij was met een van zijn goldens( de witste) naar de DA moeten gaan want Odin had gebeten. Die golden had nu een flinke spierkwetsuur en hij had een rekening van €100. We moesten DA maar bellen als we hem niet geloven. OOw ja en Odin had hém ook in zijn enkel gebeten. Daar stonden idd krassen op volgens Tijs maar geen bijt of tand afdrukken.
Hij wil dus die rekening vergoed hebben want die witte golden was heel zwak, had zware HD en was dus niet bestand tegen een spelletje ruw ravotten
In ieder geval.....als die hond idd door Odin een kwetsuur heeft opgelopen, tuurlijk dan is die rekening voor ons maar hij heeft never niet gebeten zegt Mattijs want Tijs stond er met de neus boven op terwijl die man met zijn groen een eind verderop bezig was. En dat doet Tijs dan weer zeer dat iemand omdat Odin een bulldog is met bepaald uiterlijk, meteen gaat roepen hij heeft gebeten, hij heeft gebeten.
Ik ga eerst maar eens met die DA bellen en als er gebeten is dan wil ik tandafdrukken zien.
Voor hetzelfde geld heeft de hond zich gewoon verstapt en wil hij de rekening op ons verhalen......zeker ook omdat er geen gejank, of gepiep of zelfs maar een indicatie was dat het menens was tussen de honden. Ze waren gewoon aan het spelen
Als je dit nu zo leest wat denken jullie er dan van. Nogmaals als het Odin zijn schuld is dan wordt die rekening betaalt maar ik heb het gevoel dat ik bij mijn neus wordt genomen.
Sorry voor het lange verhaal maar moest het effe hier neerpennen.