hallo allemaal,
mijn mechelaar van 5 is verselijk bangen voor knallen omweer wapperende vlagen noem maar op als het een kan geweest is ze weg.
ik durf haar hierdoor niet los te laten veel te bang dat ze me weg loopt.
laast liep ik langs wat vlagen en ja hoor die klapperde en maakt haar bang ik heb daar een uur gestaan voor ze verder durfte te lopen (niet dat me dat wat uit maakt hoor)
maar nu elke keer als we der bij in de buurt komen gaat madame hangen in de riem en krijg ik de niet meer. ik trek dan niet haar want het lijkt me dat dat geen zin heeft.
maar goed dat begin ik rustig tegen haar te praten maar bevestig zo niet alleen maar dat het eng is?
heeft er iemand nog een idee hoe ik haar langs die vlagen kan lootsen en dat ze er voortaan ook langs wil lopen zonder dat ze bang is?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bang voor knallen
Moderator: moderatorteam
-
hertaastra
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mechelse herder kruising shih-tzu/tekel
bang voor knallen
pootjes van herta en astra
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: bang voor knallen
Favoriet speeltje of iets lekkers meenemen om de hond af te leiden, of een andere route lopen als dat kan.

-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
De Mechelse herder staat bekent om zijn prikkel gevoeligheid. Een keer geschrokken van bijvoorbeeld een bepaald geluid kan zich generaliseren naar diverse geluiden. Het moeilijk omdat eruit te trainen. beter is dan om een gedrag eraan te koppelen wat leuk is bijvoorbeeld, bal ,spel of voer. De associatie wordt dan geluid ik krijg wat lekkers of de bal. Voer heeft als voordeel dat er dan een lager stressniveau kan worden bereikt.
Jan
Jan
Jan

-
hertaastra
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mechelse herder kruising shih-tzu/tekel
hallo,
bedankt voor de reactie:D
ik kan helaas geen andere route lopen wij wonen aan de dijk en daar steek ik altijd over na benede toe maar dan moet ik langs die vlagen anders moet ik eerst een heel stuk langs de dijk lopen en dat vind ik een beetje eng met al die hard rijden de auto's daar.
maar ik ga vanavond eens wat koekjes mee nemen maar geeft ik die dan met dat ze reageerd op het geluid of al voor die tijd afleiden?
bedankt voor de reactie:D
ik kan helaas geen andere route lopen wij wonen aan de dijk en daar steek ik altijd over na benede toe maar dan moet ik langs die vlagen anders moet ik eerst een heel stuk langs de dijk lopen en dat vind ik een beetje eng met al die hard rijden de auto's daar.
maar ik ga vanavond eens wat koekjes mee nemen maar geeft ik die dan met dat ze reageerd op het geluid of al voor die tijd afleiden?
pootjes van herta en astra
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer: