Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat doen tegen jachtgroep?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

wat doen tegen jachtgroep?

Ongelezen bericht door malinois »

Niet zo zeer voor mij, maar wel de natuur die ze compleet verstoren.
Ze trainen wekelijks met hun honden precies op een plek waar veel beschutting is voor jonge vogeltjes en er heerst dus complete paniek, overal vliegen ienieminie eentjes alle kanten op, de weg op, zwanen die alles aanvallen wat er maar in de buurt komt dit terwijl ze dit nog nooit gedaan hebben. Jonge zwaantjes die in paniek de drukke weg op vliegen....Ik laat mn honden ook daar zwemmen maar wel op een plek zonder enige beschutting, waar overzicht is en de zwanen reageren daar dus ook totaal niet op... zwemmen rustig voorbij met hun jongen... en zelfs dat doe ik nu gewoon niet.
Gisteravond zag ik het weer en praten met die types heeft totaal geen zin, zij trainen en daarmee basta, dat ze alles verstoren interesseert ze geen hol. Boswachter heb ik daar ooit 1 x gezien maar daarna ook nooit meer dus dat is geen optie. Ben bang dat als ik dit nog een week moet zien dat ik persoonlijk die honden uit het water trek en die lui er in kukel... :evil:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: wat doen tegen jachtgroep?

Ongelezen bericht door M@scha »

ow vervelend is dat..

daarbij houden die jacht trainingen er vaak bijzondere trainingsmethodes op na..

behalve de boswachter zou ik het ook niet weten
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Gewoon even bosbeheer bellen?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

of het een 'echte' jachtgroep is heb ik mn twijfels over, het luisterd voor geen meter, ze lopen maar een eind in de rondte te fluiten zonder enig resultaat etc.
pff ik kan me daar zo kwaad om maken, ik beperk mn honden en hou met zulke dingen gewoon rekening en dat gooit gewoon alles helemaal in de paniek....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Staatsbosbeheer voor jouw regio inlichten. Die moet daar toch wat mee doen lijkt mij.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

moet een jachtvereniging geen vergunning hebben om in het "wild" te trainen?

want dan zou je idd na kunnen gaan of ze wel officieel zijn en daar mogen trainen of niet..

lijkt mij dat je als jachtclub toch wel rekening houd met de omgeving :80:
groetjes Tamara
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Waar ik wandel staat er vaak een telefoonnummer die je kunt bellen als er dingen gebeuren in het bos die niet oké zijn. Misschien bij jou ook? Ik neem aan dat dat het nummer van Staatsbosbeheer is, en anders weten zij waarschijnlijk wel wie je dán moet bellen.

Kan me je frustratie wel voorstellen, klink niet echt lekker!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

om daar "in het veld" te mogen trainen moeten zij jachthouder daar zijn, of toestemming hebben van de jachthouder, die papieren moeten ze dus gewoon kunnen overleggen

net trouwens ff met het thuisfront gebeld, gewoon de BOA of politie bellen,
want zelfs met toestemming mogen ze niet de nesten verstoren....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Oke bedankt, dan ga ik dat maar eens doen, nee ik vind dat werkelijk van de zotte, zo moeilijk is het toch niet om die nesten in tact te houden... als zelfs 'normale' wandelaars het kunnen dan zou je toch denken dat juist zulke mensen dit zouden moeten weten.
Vorig jaar was het al exact hetzelfde en nu dus weer...
Maar nu ben ik er dus echt klaar mee, ik vond het doodzielig wat ik zag en je kunt gewoon helemaal niks op dat moment...
Diegenen die me kennen weten ook best dat ik mn snater opentrek bij zulke dingen als het me niet aanstaat maar een betonnen muur was nog meegaander denk ik...
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik word hier ook al plaatsvervangend kwaad van als ik dit lees :evil: Die lieden hebben totaal niets met de natuur en gaan alleen maar voor hun eigen gerief. Net als de anderen al zeiden zal ik ook Staatsbosbeheer bellen. Of bij de gemeente informeren of ze daar wel een vergunning voor hebben?

Dan lassen ze maar een zomerstop in voor hun trainingen.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

freskin schreef:Ik word hier ook al plaatsvervangend kwaad van als ik dit lees :evil: Die lieden hebben totaal niets met de natuur en gaan alleen maar voor hun eigen gerief. Net als de anderen al zeiden zal ik ook Staatsbosbeheer bellen. Of bij de gemeente informeren of ze daar wel een vergunning voor hebben?

Dan lassen ze maar een zomerstop in voor hun trainingen.
politie/BOA is denk ik gewoon sneller en ondernemen sneller aktie dan een bureaucratische organisatie als Staatsbosbeheer.... :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou de instanties inlichten als het echt zo raar gaat. In ieder geval de eigenaar van het gebied.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

sommige mensen snap je gewoon niet..
Arme diertjes :(
Heb je al iemand gebeld?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:Oke bedankt, dan ga ik dat maar eens doen, nee ik vind dat werkelijk van de zotte, zo moeilijk is het toch niet om die nesten in tact te houden... als zelfs 'normale' wandelaars het kunnen dan zou je toch denken dat juist zulke mensen dit zouden moeten weten.
Vorig jaar was het al exact hetzelfde en nu dus weer...
Maar nu ben ik er dus echt klaar mee, ik vond het doodzielig wat ik zag en je kunt gewoon helemaal niks op dat moment...
Diegenen die me kennen weten ook best dat ik mn snater opentrek bij zulke dingen als het me niet aanstaat maar een betonnen muur was nog meegaander denk ik...
Wel eerst navragen van wie dat stuk natuur is, want niet alles is van Staatsbosbeheer.

Bij mij in de wijk woont er een met 3 labradors en die stuurt ze op de konijntjes in het park af, die al half tam zijn en ze dan vangen. Ik heb hem toen even voor vies en vuil uitgemaakt. Ondertussen mollen ze ook de struiken waar de konijntjes zitten. En ja er zitten er heeeeeel veel bij ons, maar dan nog.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er moet een vergunning worden afgegeven en als die er niet is kunnen ze gewoon op de bon geslingerd worden.
Even checken bij staatsbosbeheer dus en anders de politie bellen, die weten wel wie je moet hebben.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik zou daar ook pissig van worden. Izzy heeft net een ooievaar ( :80: die had ik hier niet verwacht) opgejaagd en dan baal ik al :ugh: Ik kan me er dan ook helemaal niets bij voorstellen dat mensen daar maar gewoon overal doorheen struinen en al die watervogels van de leg brengen :devil: Ik ben benieuwd of er wat aan gedaan wordt :ok:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou er idd melding van maken, dit klinkt als een hobby bob groep die overal lak aan heeft :boos:
Ik doe ook jachttraining met 2 van mijn honden, maar wij houden altijd rekening met andere dieren, zijn er ergens nesten dan gaan we gewoon ergens anders heen. Doen we waterwerk en er zwemt ook maar één eendje(met of zonder jongen dat maakt niet uit) dan gaan we naar een ander water, verstoren is dus nergens voor nodig.
Ik vind het überhaupt slecht om met een groep ongeleide projectielen midden in zo'n natuurgebied te gaan trainen, het eerste wat je hoort te leren bij jachttraining is appèl, dan pas kan je ze vrijheid geven, ook het respect voor levende dieren word vanaf dag één aangeleerd, die laat je gewoon met rust...punt! Het hele principe van jachttraining is dat ze pas wat mogen halen als ze gestuurd worden en dan alleen hetgeen jij aanwijst, dus niet lukraak achter een leuk konijntje aangaan wat toevallig rond hobbelt, die hoor je te negeren. En dat is echt aan te leren, zelfs bij honden met een hoge jachtdrift :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik zou er beslist melding van maken, heel veel wild zit nu met jongen.
Staatsbosbeheer, de gemeente of .....Landschap. Je moet wel weten wie eigenaar is anders gaan ze je van het kastje naar de muur sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”