Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

The Sixht Sense

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sassol
Actief
Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.
Aantal honden: 1

Re: The Sixht Sense

Ongelezen bericht door Sassol »

We hebben nog maar een heel klein deel van de hersenen onderzocht. Waarom zou het dan onmogelijk zijn om van het ene brein naar het ander een connectie te maken?

Het brein van een duif of kikker is weer vele malen kleiner dan dat van een hond of paard. Ik kan me dus goed voorstellen dat deze dieren dan misschien geen mogelijkheid tot de Sixth Sense hebben.

Ik heb in een documentaire gezien dat olifanten tijdens de tsunami al veel eerder ineens met grote haast richting de heuvels trokken. Sommigen met toeristen nog op de rug. In deze docu hadden ze het inderdaad over een Sixth Sense die olifanten bezitten waardoor zij de tsunami al voelden aankomen van verre afstand. Andere dieren hadden weer door waar de olifanten mee bezig waren en zijn ze dus gevolgd. En sommige mensen zijn de dieren weer gevolgd.

Maar hoe je het ook wend of keert het blijft allemaal invulling van missende informatie. Er is geen bewijs dat het er wel is maar er is ook geen bewijs dat het niet zo is. Er mist gewoon bewijs.

Ik heb het zelf laatst een beetje meegemaakt dat ik dacht: zijn mijn hersenen gewoon goed in puzzelstukjes in elkaar zetten of is dit nou de zogeheten telepathie?

We komen er voorlopig nog niet achter denk ik. Wel weet ik dat ik veel beter kan nadenken en functioneer als ik veel buiten en rondom de dieren ben. Weer even terug naar je instincten, je geest open zetten en contact maken. En tja, hoe ik dingen soms gewoon 'ineens' weet... voorlopig hou ik het op één-lijn zitten met het paard. Maar wie weet kunnen ze me in de toekomst vertellen dat het toch de puzzelstukjes waren.
Doggo = life

Party Puma :balon:

Afbeelding
Devel

Re: The Sixht Sense

Ongelezen bericht door Devel »

Dan heb ik ook vast een 6e zintuig, ik kon vroeger precies horen áan elke auto waar mijn vader in zat (auto handelaar dus verschillende merken) en 9 van de 10x klopte het.

Dus nee ik geloof er niks van.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”