Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

da praktijk "ontruimen"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: da praktijk "ontruimen"

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik zat laatst met de hond bij de da en daar was het erg druk,komt er eerst een kerel met een chow reu die overal even wilde buurten en dus ook bij ons,terwijl ik daar zat omdat mijn hond praktisch opgevreten was door een andere reu :schrik:
Paar minuten later een labje,moest en zou naast ons zitten,volle reu die even aan die van mij wilde ruiken,terwijl hij klem zat onder de stoel.
Ik heb wel wat tandjes gezien die 5minuten en ik vond dat echt niet fijn :ugh:
Dus liever dat mensen het dan even aankondigen zodat de rest lekker zijn hond bij zich houdt :ok:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Kan het zelf wel op prijs stelen dat iemand en waarschuwing geeft en sta ook graag op om mijn hond of kat veilig te houden.

Mijn dierenarts heeft een wachtkamer van 4 bij 4 en verbaas me telkens over mensen die met poezen aan een lijntje, konijnen op schoot binnen zitten. Honden los in de wachtkamer.
Laatst werd mijn kat besprongen door een bernersenner van een half jaar oud terwijl de dierenarts mijn kat aan het wegen was. Gelukkig geen krab in het oog gehad maar mijn kat was flink van streek. Eigenaresse deed ook geen moeite om op te staan en liet ons gewoon worstelen met haar 30 kilo pup.

Maak zelf met de honden altijd een afspraak maar dan nog ben je niet zeker dat er geen gekken zijn die de wachtkamer zien als losloopgebied.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Tja, ik heb zelf dan een hond die niets van vreemde mensen moet hebben, incluus de DA zelf. Daar maak ik speciale afspraken voor, op rustige momenten als 't even kan, en ik laat hem in de auto wachten (met mijn vriend, niet alleen natuurlijk) tot hij aan de beurt is. En ALS er dan nog iemand in de wachtkamer is, (gelukkig hoef je bij ons de wachtkamer zélf niet door te lopen) zeg ik even dat er een hond aan komt die nogal tekeer kan gaan, dat ze daar niet van moeten schrikken en of ze gewoon een beetje afstand zouden willen houden. Dan is er niks aan de hand.

Ik verwacht niet dat de hele wereld gaat wijken voor mijn hond. Anderzijds zal ook mijn hond soms bij een DA naar binnen moeten en dat moet dan wel mogelijk zijn. ;)

Ik moet trouwens wel zeggen dat wij twee vaste dierenartsen voor hem hebben, die zich gewoon niks van hem aantrekken, en dat hij steeds meer aan allebei gewend begint te raken. En dat scheelt wel. En zelfs de assistentes daar hebben geen problemen met hem. :)
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Kan gelukkig met al mijn honden met een gerust hart naar de da, ze hebebn te luisteren
de meeste komen niet in de buurt, en houden gepaste afstand
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

pooh schreef:nou beter zo dan het bloed aan de muren in de wachtkamer toch?
Ik vind er niks mis mee als mensen dit vragen,ben er zelfs wel blij mee. Wat had je dan gezegd als de hond wel het gevecht was aangegaan? Dan was het ook niet goed geweest.
Ik vind het ook niet abnormaal hoor, wanneer men vraagt om even opzij te gaan ivm. een hond die hondagressief is. gewoon effe doen. Waarom er een probleem van maken? Een muilkorf is ook een oplossing, maar ik hou niet van al die stress voor mijn hond vlak voor hij bij de DA op spreekuur moet. Dus lekker de eerste of de laatste op spreekuur, zoals mijn DA met me heeft afgesproken, geen greintje pijn, toch??
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Mijn da werkt alleen op afspraak en ik heb het eigenlijk nog nooit mee gemaakt dat mijn honden daar werden lastig gevallen door een andere hond.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

mijn da werkt ook op afspraak maar toch zit het er altijd vol in de wachtkamer,blijkbaar loopt het altijd uit ofzo :19:
Maar dat is allemaal niet erg als iedereen zijn dier gewoon bij zich houdt,je zit er toch niet allemaal voor een lullig sneetje ofzo,soms is je dier erg besmettelijk ziek,dan moet je geen kontakt met andere dieren willen,ik snap dat nooit zo.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

*Ellen* schreef:Ik vind het zowiezo een wonder dat er in wachtkamers bij de DA geen grote ongelukken gebeuren.
Ik ook. Gek genoeg let er bij de DA bijna niemand echt op zijn huisdier :19: .
Afbeelding
Iedere dag feest!
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Als ik met Bunker ga wordt hij ingedeeld tussen kattenafspraken :mrgreen: en ik kan dan via de tuin naar binnen, wacht ik even in de tuin en als alles vrij is kan ik via de achterkant de praktijkkamer binnen. Onze DA werkt ook alleen maar met afspraken en ik vind die heerlijk. Ze zorgen altijd dat er even geen andere honden zijn als ik kom :mrgreen:
daywalker
Zeer actief

Nanna schreef:
eefje+huig schreef:mijn da werkt ook op afspraak maar toch zit het er altijd vol in de wachtkamer,blijkbaar loopt het altijd uit ofzo
Dan zou ik hem/haar eens aanspreken over het plannen van de agenda want er gaat daar iets helemaal niet goed.
Bij mijn DA kom ik ook uitsluitend op afspraak (niet omdat ik van die valse, klaarblijkelijk oncontroleerbare, grijphonden heb maar omdat ik geen trek heb om twee uur in een wachtkamer met zieke dieren te zitten) en ik heb nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten :ok:
Bij elke DA loopt het weleens uit, net als bij je eigen huisarts. Niks abnormaals hoor. Of loop je gewoon weg als het effe een kwartiertje langer duurt dan afgesproken?
Je DA aanspreken over het plannen van zijn agenda? Je hebt het wel hoog in het bolletje niet? Die doet gewoon zijn werk hoor en heeft zich niet aan te passen aan jouw ongeduldig karakter :pffff:
Eefje83
Zeer actief

Nanna schreef:
eefje+huig schreef:mijn da werkt ook op afspraak maar toch zit het er altijd vol in de wachtkamer,blijkbaar loopt het altijd uit ofzo
Dan zou ik hem/haar eens aanspreken over het plannen van de agenda want er gaat daar iets helemaal niet goed.
Bij mijn DA kom ik ook uitsluitend op afspraak (niet omdat ik van die valse, klaarblijkelijk oncontroleerbare, grijphonden heb maar omdat ik geen trek heb om twee uur in een wachtkamer met zieke dieren te zitten) en ik heb nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten :ok:
ik zit geen 2uur te wachten hoor,maar het loopt weleens 15minuten uit ja en in die 15minuten komen al die andere mensen die liever op tijd als te laat komen ook nog eens binnen en dan is het dus druk,kan gebeuren.
Ik hoef er gelukkig niet vaak te zijn,was nu ook de eerste keer in 3jaar denk ik.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Hier kunnen we weinig veranderen aan de afspraaktijden. Wij blijven altijd netjes buiten wachten met Quasar en als we de spreekkamer uitkomen dan vraag ik wel even of iedereen de hond kort houdt en of mensen met katten de kooien willen afschermen.
Better safe than sorry.
Afbeelding
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Met Pip kan ik op ieder tijdstip naar de dierenarts.. Voor DeeJay vraag ik of ik tussen de katten mag, of helemaal aan het begin of eind van de dag... Die wil nog wel eens niet lief reageren op andere reuen...

Morgen moet ik met beiden en dan laat ik DeeJay in de auto tot ie aan de beurt is, als ie dan geweest is, leg ik hem in de auto en haal ik Pip op... Met haar kan ik gewoon afrekenen... Als het eens andersom moet, dan leg ik eerst de hond in de auto en reken dan af..
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Mijn DA belt me op als de laatste van de avond binnengaat en ben er dan binnen de 5 minuten of de hond blijft in de auto tot het mijn beurt is.
Ik vertrouw gewoon de honden van anderen niet.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bij ons is het in de wachtkamer nooit zo heel druk, dat je nergens kunt gaan zitten. Als ik Bowie bij had, vroeg ik mensen gewoon om hun hond bij te houden. Als ze dat niet deden, waren ze wel verzekerd van directe hulp van de da :engel: In de tijd dat ik hem vooraf al muilkorfde, liet niemand hun hond bij hem in de buurt, dus dat werkte wel goed.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Hier idem, ze planned in en als het even mogelijk is ook om en om, dus niet 2 honden achter elkaar, maar ander dier, dan weer een hond, ander dier, hond etc. als het dan eens uit loopt omdat er een spoedgeval tussen is gekomen belt ze (laat ze bellen) ook nog op om dat door te geven om evt. de dag erop een afspraak te maken.
En als er wel honden zitten of mensen die wachten dan laat ik de honden even in de auto, parkeerterrein ligt bij de ingang van de praktijk. Overigens 1x meegemaakt dat ikzelf de behandelruimte wilde verlaten dat de da zelf even zei te wachten omdat de hond na mij nogal een aggressief dominant mannetje was :roll: Ze ging ervoor staan en sommeerde de vrouw die wachtte haar hond kort te houden, Finn wilde maar 1 ding, zo vlug mogelijk de praktijk verlaten en trok in 1 streep naar de buitendeur toe :wink:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nou, ik vind het wel netjes van die vrouw. Weet je waar voor ze bij de DA kwam? Wie weet had ze een afspraak gemaakt op een rustige tijd, maar kwam er iets tussen, of was dit de enige mogelijkheid en was het spoed o.i.d.
Ik denk wel dat ik mijn hond zou muilkorven als ik zo bang zou zijn dat hij wat zou doen. Ik neem Rhodin gewoon mee de wachtkamer in hoor, ondanks dat hij niet makkelijk is heeft hij zich maar te gedragen. Hij is toch meer bezig met die enge mensen in witte jassen dan met de honden in de wachtkamer. Voor de zekerheid had ik laatst een muilkorf mee, maar dat is niet voor andere honden, maar voor de dierenartsen. :oeps: Hij vindt ze doodeng. Gelukkig zitten we nu bij een hele goede praktijk en een muilkorf is helemaal niet meer nodig geweest.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
daywalker
Zeer actief

Nanna schreef:
daywalker schreef: Je DA aanspreken over het plannen van zijn agenda? Je hebt het wel hoog in het bolletje niet? Die doet gewoon zijn werk hoor en heeft zich niet aan te passen aan jouw ongeduldig karakter :pffff:
Als ik een afspraak maak wil ik ook graag op dat tijdstip geholpen worden en niet nog drie kwartier zitten te kijken omdat de geldbeluste DA alles volplempt en jij dat maar hebt te nemen. Het is best mogelijk hoor, ruim plannen. Ook beter voor je eigen gemoedsrust als DA ook, lijkt me.
En tulijk kan er een spoedgeval tussendoor komen. Maar wat is het nut van afspreken als je alsnóg tijden zit te wachten?
Dat heeft niets met ongeduldig karakter te maken maar met respect voor de ook kostbare tijd van je cliënten.
Ik ben iig blij dat mijn DA niet zo'n arrogante bal is. :ok:
bullshit 1e klas vind ik dit. Dus de DA moet een tijdslimiet stellen voor elk dier dat hij behandeld ivm. de kostbare tijd van de baasjes? Bij elke DA gaat het om het welzijn van een dier en als het nodig blijkt dat de volgende patient dan even langer moet wachten dan gepland, so be it.
Het zou wat worden he moest mijn hond op de tafel staan bij de DA en plots komt er iemand binnen die jouw mening is toegedaan en roept, "he je tijd zit erop het is aan mij!!"doe eens een keertje normaal !!! :piew: veel gekker moet het niet worden vind ik
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Zoals de meeste hier wel weten is Jakko ook niet vriendelijk naar met name reuen, voor mij een reden dat als het erg druk is in de wachtkamer, even met hem buiten te wachten.
De da assistente komt me dan roepen als het voor ons tijd is om naar binnen te gaan.
Idem als we klaar zijn, ik loods Jakko eerst naar de auto en ga dan pas betalen.
Het hóeft allemaal geen probleem te zijn. :wink:

Wat ik persoonlijk erg irritant vind is als mensen een da wachtkamer in komen lopen met een onaangelijnde hond. :ugh:
Hou een beetje rekening met elkaar, denk ik dan.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Is het zo moeilijk om gewoon een muilkorf mee te nemen naar de da?
Doe die even om en dan loop je rustig naar buiten zonder dat er gewonden vallen.
Of ben ik nou gek :19:
:zweep:
daywalker
Zeer actief

Nanna schreef:
daywalker schreef: bullshit 1e klas vind ik dit. Dus de DA moet een tijdslimiet stellen voor elk dier dat hij behandeld
Wat dacht je dat je huisarts deed. Precies hetzelfde hoor. Zoveel tijd voor een patiënt en daarna hoepel je maar lekker op met je gezanik.
En als je meer tijd nodig hebt maak je daar maar een speciale afspraak voor :ok:
ja hoor, het is goed met je. :roll:
daywalker
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef:Is het zo moeilijk om gewoon een muilkorf mee te nemen naar de da?
Doe die even om en dan loop je rustig naar buiten zonder dat er gewonden vallen.
Afbeelding
:LOL:
hebben ze ook in vrouwenmodelletjes :LOL: :LOL:
nana
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef:Is het zo moeilijk om gewoon een muilkorf mee te nemen naar de da?
Afbeelding
:LOL:

Haha en dan op zo een steek wagentje naar binnen rijden :D

lydia
nana
Zeer actief

Ga mijn katten niet muilkorfen, honden ook niet. Katten zitten in een mandje en mijn kat werd door loslopende hond besprongen toen de dierenarts hem wilde wegen.

lydia
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

nana schreef:
Ga mijn katten niet muilkorfen, honden ook niet. Katten zitten in een mandje en mijn kat werd door loslopende hond besprongen toen de dierenarts hem wilde wegen.
Waarom voel jij je aangesproken door mijn reactie?
Ik reageer op het openingsbericht :denken:
:zweep:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

als shadow naar de DA moet, maak ik een afspraak en vraag ik specifiek om als laatste te mogen, als ik daar aan kom en er zit toch nog iemand in de wachtkamer (kan altijd gebeuren), blijft Shadow in de auto, is het te warm, dan blijf ik buiten staan en krijgt hij een muilkorf om
als er toch nog iemand de wachtzaal binnen komt als ik bij de DA ben, gaat Shadows muilkorf terug om, doet de DA de deur van de wachtzaal dicht, zodat hij de hond niet ziet en gaan we zo naar buiten

ook met Guapa blijf ik buiten staan en krijgt ze een muilkorf om, ook bij haar doet de Da de deur van de wachtzaal toe als wij naar buiten gaan

alleen bij Darko en Jänta nemen we geen "speciale" maatregelen, buiten ff kort houden, of als er honden in de wachtzaal zitten, buiten blijven staan, maar dat is puur omdat Darko anders durft te pissen :schrik: en/of gaat janken, Jänta ook :ugh:

wij hebben wel het geluk dat onze DA meestal hier thuis komt voor entingen of andere zaken, het is juist voor de "snelle" behandelingen, dat wij naar daar gaan
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nana schreef:
als je je honden bij je houdt is er toch ook niks aan de hand :19:
kijk toen ik er zat,zat Harley onder mijn stoel achter mijn benen geklemd,hij mag daar ook niet weg.
Maar als er dan andere nitwits hun hond bij die van mij laten komen word ik ook boos,zeker omdat we daar dus zaten doordat ie bijna opgevroten was,en dus nu bij elke grote hond een beetje geaggiteerd raakt bij kontakt(en ik neem het hem niet kwalijk)
Daarbij,voor hetzelfde geld heeft die andere hond bijv.schurft ofzo,ik noem maar wat hoor,dan zit ik toch niet te wachten op kontakt :19:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Shendor is ook flink hondagressief en ik wacht altijd buiten met hem, tenzij de wachtkamer bijna leeg is. De wachtkamer is een L-vorm en als er een andere hond binnen zit ga ik meestal zo zitten dat Shen geen andere hond(en) kan zien.
We mogen ook altijd achter de balie doorlopen als er andere honden zitten, zodat het niet zoveel gedoe geeft. De wachtkamer laten ontruimen is echt nog nooit in me opgekomen. Shendor loopt ook regelmatig met een snuitje of muilkorf daar binnen, gewoon voor de zekerheid.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hoogst irritant idd, die mensen die hun hond maar wat laten emmeren aan een lange lijn.

Onze DA werkt tegenwoordig ook op afspraak, gelukkig, want op het spreekuur vond ik echt vreselijk. Zat je soms 1,5 uur tussen de hijgende, trillende, piepende honden, krijsende papegaaien en jengelende katten. Maup is best relaxed, maar dan bleef ze ook niet meer rustig. Als het kon liet ik haar het liefste ind e auto liggen, dan gaat ze gewoon slapen en haalde ik haar eruit als ik bijna aan de beurt was.

Mocht er iemand binnenkomen met een hondagressieve hond zou ik wel even aan de kant gaan, maar helemaal achter een schot gaan staan en de hele wachtkamer ontruimen vind ik ook niet handig. Mijnd ierenarts heeft idd ook spreekkamers met een uitgang die niet door de wachtkamer hoeft, en een aparte wachtruimte aan de zijkant. Wel prettig :)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

muilkorf jij lekker je hond, doe ik dat lekker niet.
Okay. :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”