Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Handige tip voor honden met hanglippen en slechte drinkers
Moderator: moderatorteam
- Dogs4Walk.nl
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel x chihuahua
Labrador - Locatie: Beek
- Contacteer:
Handige tip voor honden met hanglippen en slechte drinkers
Geachte forumers,
Deze handige tip wil ik graag met jullie delen.
Hebben jullie een hond met hanglippen, of een hond die de laatste 2 slokken water uit zijn mond laat lopen tijdens het weglopen, waardoor je een heel water festijn hebt bij de drinkbakken en eromheen. Je kunt er iets aan doen!
Elke keer als mijn toenmalige labrador ging drinken had ik de hele keuken en halve gang vol met water! En ik was het zat om dat steeds aan te moeten zien en ben beginnen denken wat ik daaraan kon doen. En opeens had ik het!
Ik heb in die tijd bij mijn drinkbakken het volgende gedaan. Ik heb boven de drinkbakken een handdoeken rekje gemaakt. Hieraan heb ik dus ook een handdoek gespreid. Elke keer als mijn labrador ging drinken zorgde ik dat ik er snel bij was en met een hand (voorzien van iets lekkers) hield ik dan achter de handdoek. Het resultaat was dat dat fuzzy ging snuffelen in de handdoek en zo zijn mond een beetje schoon maakt, maar vooral dat die boven de drinkbak bleef hangen. Na dit ongeveer 1 tot 2 weken volgehouden te hebben, soms ook zonder brokje was voor fuzzy al de link gelegd.
Vanaf die tijd elke keer als die ging drinken, ging meneer ook zijn mond poetsen.
Voor diegene die het gaan uitproberen, Wees consequent! in het begin kan het ook helpen met consequent zijn als je de drinkbakken weg pakt en de hond laat drinken op vaste tijden. Zo ben je er altijd bij als die drinkt, waardoor je steeds hetzelfde ritueel houd. En niet dat de hond tussendoor kan drinken en jij op dat moment niet hebt opgelet.
Mvg,
Dennie
Deze handige tip wil ik graag met jullie delen.
Hebben jullie een hond met hanglippen, of een hond die de laatste 2 slokken water uit zijn mond laat lopen tijdens het weglopen, waardoor je een heel water festijn hebt bij de drinkbakken en eromheen. Je kunt er iets aan doen!
Elke keer als mijn toenmalige labrador ging drinken had ik de hele keuken en halve gang vol met water! En ik was het zat om dat steeds aan te moeten zien en ben beginnen denken wat ik daaraan kon doen. En opeens had ik het!
Ik heb in die tijd bij mijn drinkbakken het volgende gedaan. Ik heb boven de drinkbakken een handdoeken rekje gemaakt. Hieraan heb ik dus ook een handdoek gespreid. Elke keer als mijn labrador ging drinken zorgde ik dat ik er snel bij was en met een hand (voorzien van iets lekkers) hield ik dan achter de handdoek. Het resultaat was dat dat fuzzy ging snuffelen in de handdoek en zo zijn mond een beetje schoon maakt, maar vooral dat die boven de drinkbak bleef hangen. Na dit ongeveer 1 tot 2 weken volgehouden te hebben, soms ook zonder brokje was voor fuzzy al de link gelegd.
Vanaf die tijd elke keer als die ging drinken, ging meneer ook zijn mond poetsen.
Voor diegene die het gaan uitproberen, Wees consequent! in het begin kan het ook helpen met consequent zijn als je de drinkbakken weg pakt en de hond laat drinken op vaste tijden. Zo ben je er altijd bij als die drinkt, waardoor je steeds hetzelfde ritueel houd. En niet dat de hond tussendoor kan drinken en jij op dat moment niet hebt opgelet.
Mvg,
Dennie
-
Neeltje
Re: Handige tip voor honden met hanglippen en slechte drinke
Ze mogen van mijn lekker druppen. Droogt vanzelf wel weer op. Had ik maar geen hond moeten nemen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat dusNeeltje schreef:Ze mogen van mijn lekker druppen. Droogt vanzelf wel weer op. Had ik maar geen hond moeten nemen.
En ach dan dweil ik een keertje extra

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Imo moet een hond altijd vers drinkwater hebben, 24/7.Dogs4Walk.nl schreef: als je de drinkbakken weg pakt en de hond laat drinken op vaste tijden.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik vind dat bek afvegen altijd zo onzinnig
veegt ie ook zijn poten als ie door de modder heeft gerend?
-
Lillith
- Zeer actief
Ik zit erop te wachten, dan dweil ik gelijk de hele kamer->Chanty<- schreef:Dat dusNeeltje schreef:Ze mogen van mijn lekker druppen. Droogt vanzelf wel weer op. Had ik maar geen hond moeten nemen.![]()
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Heel leuk en inventief bedacht
En honden vinden het meestal ook heel leuk om kunstjes te leren, dus het mes snijdt van twee kanten
En honden vinden het meestal ook heel leuk om kunstjes te leren, dus het mes snijdt van twee kanten
Gr. Marijke

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Je mag wel eens een dagje hier mee komen draaiensbientje schreef:ik vind dat bek afvegen altijd zo onzinnigveegt ie ook zijn poten als ie door de modder heeft gerend?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Als die van mij buiten drinkt, houd ie denk ik het water vast en loopt naar binnen om daar vervolgens uit te lekken 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hahah, bij jou doet ie het huishouden er ook nog bij?Tulp schreef:Je mag wel eens een dagje hier mee komen draaiensbientje schreef:ik vind dat bek afvegen altijd zo onzinnigveegt ie ook zijn poten als ie door de modder heeft gerend?
-
Neeltje
En jij houdt de hele tijd in de gaten wanneer je hond gaat drinken en dan er als een gek achteraan??Moon schreef:Heel leuk en inventief bedacht![]()
-
S@ndr@
- Zeer actief
heel leuk bedacht, maar als hij lekt dan lekt hij
hoort een beetje bij de keuze
liggen wel overal handdoeken in het huist hoor om even te snoetenpoetsen
hoort een beetje bij de keuze
liggen wel overal handdoeken in het huist hoor om even te snoetenpoetsen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dan doet Dumas iets verkeerd?Nanna schreef:Ik heb honden met strakke lippen dus het hele probleem is hier volledig onbekend.
Die drupt ook flink na.. Al dat water in die haren
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dus wel de poten afveeg als de hond door de modder heeft gerend en in huis komt.sbientje schreef:hahah, bij jou doet ie het huishouden er ook nog bij?Tulp schreef:Je mag wel eens een dagje hier mee komen draaiensbientje schreef:ik vind dat bek afvegen altijd zo onzinnigveegt ie ook zijn poten als ie door de modder heeft gerend?
Zal ik wel een uitzondering zijn
Kaya kan ook zo lekken met drinken, ik heb een handdoek onder haar drinkbak liggen en als ik haar toevallig zie drinken, dan
wacht ik even om haar bek af te vegen (maar 9 van de 10 keer kliedert ze ook alles onder hoor
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Dat zou hier niet zo moeilijk zijn want er wordt in huis maar weinig gedronken. Ze vinden slootwater veel lekkerder dus drinken het meeste tijdens de wandelingNeeltje schreef:En jij houdt de hele tijd in de gaten wanneer je hond gaat drinken en dan er als een gek achteraan??Moon schreef:Heel leuk en inventief bedacht![]()
Ik reageerde omdat ik het leuk vind als mensen creatief zijn en zulke kunstjes verzinnen met hun hond
Vind ik een complimentje waard.
Gr. Marijke

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gewoon uit een halfvolle emmer laten drinken dat drupt het er al uit voordat ze met hun kop uit de emmer zijn. Werkte prima bij mjn newfies !!
Sandra

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind het ook leuk!
ik vind het doel op zich niet nodig van mij mogen ze (lees:sammy) lekker flodderen, maar het is wel weer een leuk kunstje!
ik vind het doel op zich niet nodig van mij mogen ze (lees:sammy) lekker flodderen, maar het is wel weer een leuk kunstje!

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
empyree schreef:Gewoon uit een halfvolle emmer laten drinken dat drupt het er al uit voordat ze met hun kop uit de emmer zijn. Werkte prima bij mjn newfies !!
als je lola heet ben je net zo hoog als de emmer en da's zielig. ik gok dat de hele emmer dan omgegooid wordt en da's weer zielig voor mij

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb de waterbak nu buiten staan. Mijn dames zijn erg netjes alleen de jongeheer nog niet 
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
hier ook. of uit de vogelbadjes in de tuinMoon schreef: Dat zou hier niet zo moeilijk zijn want er wordt in huis maar weinig gedronken. Ze vinden slootwater veel lekkerder dus drinken het meeste tijdens de wandeling![]()
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
Ik heb de waterbakken gewoon buiten staan 
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Leuk idee!
Áls ik niet veel te lui was om er de hele tijd achteraan te rennen en de rest van de tijd aan het werk ben, dus alsnog niet erachteraan kan rennen. Zou het best grappig vinden, een hond die dat doet.
Áls ik niet veel te lui was om er de hele tijd achteraan te rennen en de rest van de tijd aan het werk ben, dus alsnog niet erachteraan kan rennen. Zou het best grappig vinden, een hond die dat doet.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
massam schreef:empyree schreef:Gewoon uit een halfvolle emmer laten drinken dat drupt het er al uit voordat ze met hun kop uit de emmer zijn. Werkte prima bij mjn newfies !!
als je lola heet ben je net zo hoog als de emmer en da's zielig. ik gok dat de hele emmer dan omgegooid wordt en da's weer zielig voor mij
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Hihi wat een leuk idee 
Ik vind het hier verder niet nodig hoor, van mij mag Ollie druppen, tis maar water dat droogt wel weer op
Ik vind het hier verder niet nodig hoor, van mij mag Ollie druppen, tis maar water dat droogt wel weer op
-
Muk
Mee eens. Ik vind het wel schattig eigenlijk als een hond nadrupt (en bij Jaymz was dat wel meer dan alleen druppen). Maar op zich is wel een leuk kunstje om aan te leren.->Chanty<- schreef:Dat dusNeeltje schreef:Ze mogen van mijn lekker druppen. Droogt vanzelf wel weer op. Had ik maar geen hond moeten nemen.![]()
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Arme SimoneNanna schreef: Ik heb de waterbak hoog staan. Ze kunnen er dus nèt met hun bek bij en hangen niet die hele snor erin
Ik vind het wel grappig om zo'n kunstje te leren. Mijn hond is alleen niet zo van de kunstjes.

Groetjes,
Sandra
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Daarom heb ik de bakken buiten staan. Ze mag alleen buiten drinken en natuurljk gaat ze bij de deur staan als ze naar buiten wil of ff wil drinken en mag ze dat.
Die handdoeken heb ik in mn hele huis liggen met die kwijlbakkes van een dog hahaha. Maar ga ik daar iets lekkers achter doen werkt dat een beetje tegen bij mij. Dan gaat ze nog meer kwijlen
Het gaat al 7 jaar goed zonder koekjes erachter en ze laat het ook gewoon toe.
Groetjes Marieta.
Die handdoeken heb ik in mn hele huis liggen met die kwijlbakkes van een dog hahaha. Maar ga ik daar iets lekkers achter doen werkt dat een beetje tegen bij mij. Dan gaat ze nog meer kwijlen
Het gaat al 7 jaar goed zonder koekjes erachter en ze laat het ook gewoon toe.
Groetjes Marieta.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik heb het water ook buiten staan in een gieter,maar leuk bedacht 

-
nance
- Erelid
Hier staat de waterbak in de douche. Loddie en Poeh hangen ook met hun oren in de waterbak dus dit kunstje met de bek afvegen heeft weinig effect hier.
-
Neeltje
Bij Yentle zijn haar snor, baard en oren drijfnat als ze gedronken heeft..... en dat drupt dat weer op d'r borsie.....