Op zich geen vreemde conclussie denk ik. Ik ga er vanuit dat als ik bij jou een pup kom halen en ik zeg, poeh sorry maar ik heb het niet maar dat zal wel geen probleem zijn toch? Dan denk ik niet dat ik een pup mee krijg. Als er bij jou een pupkoper zou komen die zegt het geld geleend te hebben en verteld maar dat betaal ik terug door 3x per week brood te eten dan bedenk jij je ook drie keer voor je je pup mee geeft. Je gaat op zijn minst door vragen lijkt mij.Mickie schreef:Wat een vreemde conclusie trek je ...chrico schreef:Dus als iemand bij jou komt voor een pup dan geef je die gratis mee, wetend dat je elke maand bij moet gaan dragen voor voer en evt DA kosten?Mickie schreef:Bij nieuwe kansen wil ik ok wel een poging wagen
Het is héél goed als mensen beter zouden nadenken voor ze een levend wezen in huis nemen (nogal een open deur, lijkt me).
Maar het gaat me véél te ver om even voor anderen uit te maken of ze wel of geen dier mogen aanschaffen, nog wel op basis van een inkomensgrens. Wát een autoritaire betutteling.
Daarbij, met weinig geld kun je ook best een goede baas zijn hoor.
Dat ik een ander mijn standaard niet wil opleggen, is echt niet hetzelfde als een hond voor een ander financieren hoor
Edit: ik zaag mijn pupkopers over vanalles door, maar naar hun inkomen heb ik nog nooit gevraagd.
Een inkomstengrens vind ik niet nodig, dat is puur afhankelijk waar je je geld aan uitgeeft. Maar het vragen om een gratis pup/hond vanwege het niet financieel kunnen bolwerken om er 1 aan te schaffen ( asiel bijv voor 100 euro) zegt toch wel iets als er wat zou gebeuren en de hond moet naar de DA.
Dat heeft niets met je eigen standaard op leggen van doen maar gewoon je verstand gebruiken van beide partijen.