Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vloeren en puppies
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Vloeren en puppies
Wat voor een vloer hebben jullie en hoe hebben jullie dat gedaan toen er een pup kwam? Gladde vloeren zijn niet goed voor puppypootjes, maar tegenwoordig heeft haast niemand nog vast tapijt liggen volgens mij. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Vloeren en puppies
ik heb kleden gekocht en neergelegd toen Gil hier kwam schaatsende hondjes wou ik niet.
Ik was als de dood voor weer een kreupele hond
dus overal kleden en bij de volgende pup komen die dingen ook zo weer van de zolder af
Ik was als de dood voor weer een kreupele hond
dus overal kleden en bij de volgende pup komen die dingen ook zo weer van de zolder af
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik heb een tegelvloer..inderdaad wel gladjes..maar ik accepteer niet al teveel geklooi binnen..een beetje bekvechten mag wel..maar als ze gaan rennen gaat de achterdeur open..of ik kap het af(klinkt cru maar ze krijgen dan een koekje of kluifje haha)..daarbij als ik net gedweild heb of als zij natte poten hebben (badje in de tuin) mogen ze niet naar binnen dan is het extra glad.

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
gucci
- Zeer actief
afgesleten laminaat
dus niet meer zo glad, maar in huis is hier de standaard regel, niet rennen of spelen, sjokkende honden en pups dus 
Groetjes,

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
in het vorige huis had ik een massief houten vloer, die was niet zo glad. reinier en mijn moeder hebben dat ook, maar mijn moeder heeft wel laminaat in de keuken, dat is wel erg glad en daar liggen dus kleden. ik ben me nog aan het bedenken wat ik straks in mijn huis ga leggen, ik neig naar kurk, of anders zeil wat niet zo glad is. want ook voor volwassen honden vind ik het niet prettig.

- Nylan
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder - Locatie: Opheusden
gucci schreef:afgesleten laminaatdus niet meer zo glad, maar in huis is hier de standaard regel, niet rennen of spelen, sjokkende honden en pups dus
Bij mij hetzelfde, Al wil Jacky nog wel eens uit de bocht vliegen, maar ze is ook zo lomp....

- Nylan
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder - Locatie: Opheusden
Hutsje schreef:in het vorige huis had ik een massief houten vloer, die was niet zo glad. reinier en mijn moeder hebben dat ook, maar mijn moeder heeft wel laminaat in de keuken, dat is wel erg glad en daar liggen dus kleden. ik ben me nog aan het bedenken wat ik straks in mijn huis ga leggen, ik neig naar kurk, of anders zeil wat niet zo glad is. want ook voor volwassen honden vind ik het niet prettig.
Ik heb kruk gehad, vond het geen succes, het was heel snel kapot door de nagels van de hond.

-
S@ndr@
- Zeer actief
wat voor merk is dat, dangucci schreef:afgesleten laminaatdus niet meer zo glad, maar in huis is hier de standaard regel, niet rennen of spelen, sjokkende honden en pups dus
geen idee of ik nu van die mafkezen heb, maar daar was geen rust in te krijgen hoor
-
Neeltje
En hier ligt dus vloerbedekking en sjeesde Tirsa door de kamer heen, en nu Yentle. Lekker 8-tje hollen rondom de eettafel en koffietafel.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Afhankelijk van je deklaag. Mijn ouders hebben kurk en dat blijft fantastisch! Zodra wij een nieuwe vloer gaan leggen wordt het ook kurkNylan schreef: Ik heb kruk gehad, vond het geen succes, het was heel snel kapot door de nagels van de hond.
Wij hebben thuis laminaat nu. En hier geldt ook, geen geren op de vloer
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Wij hebben twee goedkope vloerkleden gekocht bij de Ikea, we gooien ze weg zodra de pup helemaal zindelijk is. Dan komen er wel nieuwe, want ik vind de vloer te glad en van mij mogen ze in huis wel spelen. Helaas blijven ze met honden niet echt schoon, dus we zullen wel weer goedkope halen.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Naima
- Zeer actief
Wij hebben laminaat liggen, overal (nou ja, niet op de wc en ook niet op de badkamer
) Het is niet superglad want mijn kinderen rennen ook op sokjes rond (en vliegen daarbij soms uit de bocht maar meestal gaat het goed). Bovendien houden mijn kinderen van knoeien en ik minder van dweilen dus dat remt
Ik zou wel een kleed kunnen leggen op het middelste gedeelte van de woonkamer (speelgedeelte zeg maar) zodat bij binnenrennen niet meteen een sliding tegen de bank wordt gemaakt, maar de hele benedenverdieping bedekken met kleden zie ik niet heel erg zitten. Het gaat eruit zien als een zwijn met dat geknoei en puppy-ongelukjes en het belangrijkste is dat mijn oudste zo'n ingrijpende verandering moeilijk zou vinden en een pup op zich is voor hem al spannend genoeg. Dan zou ik nu alvast kleden neer moet leggen.
edit: Ik merk wel dat laminaat net iets minder glad is dan bijv plavuizen, die hadden we in het vorige huis in gang/keuken en daar vielen de kinderen vaak (uitglijden). Het is niet de bedoeling dat er in huis wild wordt gespeeld want mijn kamer is niet groot genoeg voor een rennende volwassen labrador
zonder daarbij meubilair naar zn grootje te helpen. Alleen zijn er wel kinderen en die spelen ook, de ene keer wilder dan de andere keer maar ik verwacht niet dat pupje dan op zn pootjes gaat zitten toekijken
Hoewel mijn kinderen voor het echt ruige speelwerk naar boven moeten van me (speelkamer).
In de tuin kan er gesjeesd worden, die is hufterproof.
Ik zou wel een kleed kunnen leggen op het middelste gedeelte van de woonkamer (speelgedeelte zeg maar) zodat bij binnenrennen niet meteen een sliding tegen de bank wordt gemaakt, maar de hele benedenverdieping bedekken met kleden zie ik niet heel erg zitten. Het gaat eruit zien als een zwijn met dat geknoei en puppy-ongelukjes en het belangrijkste is dat mijn oudste zo'n ingrijpende verandering moeilijk zou vinden en een pup op zich is voor hem al spannend genoeg. Dan zou ik nu alvast kleden neer moet leggen.
edit: Ik merk wel dat laminaat net iets minder glad is dan bijv plavuizen, die hadden we in het vorige huis in gang/keuken en daar vielen de kinderen vaak (uitglijden). Het is niet de bedoeling dat er in huis wild wordt gespeeld want mijn kamer is niet groot genoeg voor een rennende volwassen labrador
In de tuin kan er gesjeesd worden, die is hufterproof.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Een matte tegelvloer die niet glad is.Ideaal voor ons en voor de honden.
- Jacky_
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wij hebben hier plavuizen, maar deze zijn vrij stroef. De honden van mijn zus rennen hier nog wel eens in huis, maar die glijden over het algemeen niet weg, of ze moeten wel heel hard gaan. 
15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Gladde parketvloer hier.
En daar had ze best wel eens de gloeiende 5 minuten op als pup.
En dan gleed ze ook wel eens weg. Bonk, tegen de boekenkast. Wist ze weer dat ze rustig aan moest doen
Niet zo moeilijk over doen, is mijn devies.
Buiten maakte ze nog raardere bokkesprongen, waarbij ik mijn hart wel eens vasthield.
Nooit geblesseerd geweest, dat beest.
En vwb heupproblematiek, ik denk dat dat voornamelijk aangeboren is.
En daar had ze best wel eens de gloeiende 5 minuten op als pup.
En dan gleed ze ook wel eens weg. Bonk, tegen de boekenkast. Wist ze weer dat ze rustig aan moest doen
Niet zo moeilijk over doen, is mijn devies.
Buiten maakte ze nog raardere bokkesprongen, waarbij ik mijn hart wel eens vasthield.
Nooit geblesseerd geweest, dat beest.
En vwb heupproblematiek, ik denk dat dat voornamelijk aangeboren is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Een houten vloer in de woonkamer en zeil in de gang en keuken. In gang en keuken worden de slidings gemaakt.
Maar spelen doen we meestal buiten.
In de puppytijd viel het wel mee, ik had een kleed in de kamer liggen en daar trok hij me tijdens trekspelletjes altijd heen.
Maar spelen doen we meestal buiten.
In de puppytijd viel het wel mee, ik had een kleed in de kamer liggen en daar trok hij me tijdens trekspelletjes altijd heen.

Groetjes,
Sandra
- Rikoy
- Zeer actief
Wij hebben een niet gladde plavuizen vloer.
M'n Ma is onlangs verhuist naar een appartement (zij is al op leeftijd en loopt met een rollator)
Bij haar hebben wel antislipzeil van Novilon laten leggen.
IDEEAAL!
Leuke bijkomstigheid is dat je er geen vuil op ziet.
M'n Ma is onlangs verhuist naar een appartement (zij is al op leeftijd en loopt met een rollator)
Bij haar hebben wel antislipzeil van Novilon laten leggen.
IDEEAAL!
Leuke bijkomstigheid is dat je er geen vuil op ziet.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
In de woonkamer heb ik zeil en in twee slaapkamers vloerbedekking in de andere slaapkamer laminaat. Als mijn honden puppy`s kregen legde ik altijd een paar kleden in de kamer zodra die pups konden lopen en lekker door mijn kamer aan het struinen waren als ik ze uit de puppyren liet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nouja, buiten dat de wetenschap daar anders over denkt, maar er is meer dan dit alleen.Miranda schreef: En vwb heupproblematiek, ik denk dat dat voornamelijk aangeboren is.
Willemijn was ook zo woest als pup.
En die had een dol spelletje met RR, dan lag RR en kwam Willemijn aangesjeest en dan dook ze op RR, die dan tegelijk een lengte-as draai maakte.
Dat heeft haar dus mooi een gescheurde meniscus gekost toen ze vier maanden was, inclusief de bijbehorende operatie en revalidatie.
Tegenwoordig heb ik dus een goedkoop kleed, waar Willemijn op ligt, speelt, slaapt en eet.
Dat vervang ik dus gewoon tweemaal per jaar, want schoon blijft het niet
- Naima
- Zeer actief
Thnx voor de reacties! Ik was niet van plan een andere vloer te leggen, aangezien we net 13 maanden hier wonen en de vloer dus nog redelijk nieuw is. Een enkel kleed is geen probleem, die zou ik er kunnen leggen zodra we weten dat er een pup komt. Dan kan mijn zoon nog een week of 8 wennen aan het kleed, dat moet lukken denk ik.
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben in de woonkamer vloerbedekking maar in de keuken laminaat.
We hebben een stuk zeil gekocht en in de keuken er overheen gelegd in de looproute. Die ligt er nu 2,5 jaar later nog steeds, omdat Youra niet meer zo goed kan lopen en anders uitglijd.
We hebben een stuk zeil gekocht en in de keuken er overheen gelegd in de looproute. Die ligt er nu 2,5 jaar later nog steeds, omdat Youra niet meer zo goed kan lopen en anders uitglijd.
Groetjes Eva
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ben fan van Leenbakker.Expecting schreef:Thnx voor de reacties! Ik was niet van plan een andere vloer te leggen, aangezien we net 13 maanden hier wonen en de vloer dus nog redelijk nieuw is. Een enkel kleed is geen probleem, die zou ik er kunnen leggen zodra we weten dat er een pup komt. Dan kan mijn zoon nog een week of 8 wennen aan het kleed, dat moet lukken denk ik.
Goedkope kleden hebben die en de collectie blijft vrij lang gelijk, dus je kunt gewoon identieke kopen als vervanger.
- Naima
- Zeer actief
Bedankt voor de tip! Mss sowieso handig om meteen een reserve te kopen haha. Ikea heeft geloof ik ook niet al te dure kleden, dus ik zal eens gaan rondkijken!Marjoleine schreef:Ik ben fan van Leenbakker.Expecting schreef:Thnx voor de reacties! Ik was niet van plan een andere vloer te leggen, aangezien we net 13 maanden hier wonen en de vloer dus nog redelijk nieuw is. Een enkel kleed is geen probleem, die zou ik er kunnen leggen zodra we weten dat er een pup komt. Dan kan mijn zoon nog een week of 8 wennen aan het kleed, dat moet lukken denk ik.
Goedkope kleden hebben die en de collectie blijft vrij lang gelijk, dus je kunt gewoon identieke kopen als vervanger.
-
gucci
- Zeer actief
leg laminaat, laat dat 12 jaar liggen, met intensief gebruik en voila...laminaat zonder bovenlaagjeS@ndr@ schreef:wat voor merk is dat, dangucci schreef:afgesleten laminaatdus niet meer zo glad, maar in huis is hier de standaard regel, niet rennen of spelen, sjokkende honden en pups dus
![]()
geen idee of ik nu van die mafkezen heb, maar daar was geen rust in te krijgen hoor
met alle opvangers en eigen honden, gaat het goed, er wordt gewoon niet druk gedaan in huis, werkt goed, voor de bank ligt een kleed, dat als ze er van af spingen niet weg glijden, ik heb een erg grote lounge bank en daar spelen ze dan wel op, maar verder is het hoppa naar buiten als je wilt rennen/springen etc.
Groetjes,

- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
In onze flat ligt nu laminaat dus Rex glijd nogal eens door het huis. In het nieuwe huis komt PVC.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik vond de kurk (het kurk?) in het oude huis van je ouders wel prettig. Ten minste, het leek me erg prettig.Nylan schreef:Hutsje schreef:in het vorige huis had ik een massief houten vloer, die was niet zo glad. reinier en mijn moeder hebben dat ook, maar mijn moeder heeft wel laminaat in de keuken, dat is wel erg glad en daar liggen dus kleden. ik ben me nog aan het bedenken wat ik straks in mijn huis ga leggen, ik neig naar kurk, of anders zeil wat niet zo glad is. want ook voor volwassen honden vind ik het niet prettig.
Ik heb kruk gehad, vond het geen succes, het was heel snel kapot door de nagels van de hond.
Wij hebben laminaat. Ik denk dat we ook maar een kleed aan gaan schaffen voor in de woonkamer tegen de tijd dat er een pup komt
- Shooting Star
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Wij hebben in het hele huis een siergrindvloer. Daar kan heerlijk op gespeeld worden, Ziva heeft redelijk veel grip en de woonkamer is er groot zat voor. Bijkomend voordeel is dat de nagels lekker slijten, die hoef ik dus nooit te knippen (duimpjes uitgezonderd natuurlijk
). Bij mijn moeder ligt vloerbedekking van schapenwol, dat vindt ze héérlijk! Als we daar komen, is het eerste wat Ziva doet een paar rondjes rennen door de kamer en dan uitgebreid rollen op haar rug, kreunend van genoegen
Maar helaas, ze zal thuis nooit vloerbedekking krijgen, niet bepaald praktisch met een hond. Voor het volgende huis zit ik te denken aan een PVC vloer, of "ruwe" plavuizen. Maar misschien komt er ook wel weer gewoon een siergrindvloer.
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Wij hebben laminaat, en daar hebben we niets overheen gelegd toen er een pup kwam. Heel veel ruimte voor bokkensprongen is er niet, hoewel dat haar niet tegenhield af en toe
Ik wilde binnen gewoon eigenlijk geen gek gedonder hebben, want die ernergie werd meestal op mij of mijn vriend afgereageerd en dat doet pijn
Werd ze druk, mocht ze zich even in de tuin uitleven of gaf ik haar een kluif.
Laatst gewijzigd door xAmberx op 14 jun 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.