Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewiebel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Gewiebel

Ongelezen bericht door mixy »

Ik had laatst ook al een topic gevolgd over een wiebelende herder pup, maar wil nu toch even een topic maken voor mijn eigen pup.
Fay wiebelt namelijk ook heel erg. Wat in principe niet heel vreemd is voor pups maar ik maak me er af en toe toch een beetje zorgen over. Bij de puppycursus zag ik namelijk ook wel andere pups wiebelen.. maar niet zo erg als bij haar. Als ik haar per ongeluk bij haar kont aanstoot of een speels duwtje wil geven dan zwikt ze erg snel door haar achterpoten. Ik heb het ook al bij de dierenarts aangegeven, maar Fay was zo bang dat ze niet wilde lopen of blijven staan. De dierenarts zei dus maar "ach, ze is nog zo jong dus alles zit nog erg los"
Dat weet ik wel.. maar dan vraag ik me toch af waarom andere pups het niet zo erg hebben. Een kennis van ons zei vandaag ook al: "Het lijkt wel alsof ze een soort verlammingsverschijnselen heeft.. ik wilde haar net aaien en aaide op haar kont en ik kon haar zo omver duwen.."
Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar haar 'achterkant' is wel 2 cm hoger als bij haar voorpoten. En ze is sowieso erg onderdanig dus gaat snel liggen of laat dingen maar toe..

Nu wil ik niet perse een andere dierenarts zoeken.. want in de praktijk zijn meerdere artsen, en een aantal van hen (2, alleen de ene heb ik al heel lang niet meer gezien) ben ik best tevreden. maar degene die haar laatste enting gaf (en dus ook naar haar heupjes keek) vond ik maar een vervelend mens.. want toen ik vroeg of bepaalde medicijnen gevaarlijk waren voor Collies was het "Ik heb er nog nooit iets over gehoord" en woppa! het ging zo Fays lichaampje in zonder dat ik kon vragen wat er precies voor werkzame stoffen in zaten. En ik wilde net gaan was het: "O, laten jullie haar eigenlijk wel steriliseren over een tijdje? want dat is eeeeecht beter" -en dan 100 redenen waarom het zo geweldig was en ik kon er niets tegenin brengen-

Maargoed. Kan het dus wel of geen kwaad? En moet ik er nog eens mee terug naar de dierenarts (desnoods over een tijdje als het allemaal wat meer volgroeid is en nog niet over is)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Gewiebel

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Als jij twijfelt zou ik het doen al is het alleen maar voor je eigen om je gerust te stellen.

Tis natuurlijk moeilijk te zeggen vanaf hier...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”