Benthe
Lynn nog in de pupklasse.
Moderator: moderatorteam
de standaard is er heel duidelijk in en dan is ze te langlunayvita schreef: Benthe heeft in haar showcarriere slechts 1x een ZG gekregen en verder alles maar ook alles een U. Dus qua formaat zal ze toch wel aan de standaard voldoen
Ik vind ze prachtig. Ik houd ontzettend van donkere Hava's. Heb voordat we Laika kregen ook contact gehad met een fokker. Maar ja toen kwam Laika op ons pad.lunayvita schreef:
Benthe
Lynn nog in de pupklasse.
Voldoende laaggesteld?lunayvita schreef: De ene keurmeester ging voor dat teefje terwijl een andere keurmeester (deze keurt altijd met de handen om de verhoudingen qua benen tot schouder en van schoudergewricht tot zitknobbel) de iets oplopende ruglijn voor lief nam en voor Benthe koos omdat hij vond dat Benthe voldoende laaggesteld is.
De afstand mag dus wel kleiner zijn. Misschien was dat bij het teefje wel bijna te groot? en zag die andere keurmeester liever een hava waarbij het kleiner was dan afstand schoft elleboog?Marjoleine schreef:Voldoende laaggesteld?lunayvita schreef: De ene keurmeester ging voor dat teefje terwijl een andere keurmeester (deze keurt altijd met de handen om de verhoudingen qua benen tot schouder en van schoudergewricht tot zitknobbel) de iets oplopende ruglijn voor lief nam en voor Benthe koos omdat hij vond dat Benthe voldoende laaggesteld is.
Dat is wel vreemd omschreven dan.
Laaggesteld wil zeggen dat de afstand tussen onderzijde borstkas en bodem minder is dan de afstand onderzijde borstkas en schoft.
En de standaard van de Hava zegt:
Voorhand: recht en evenwijdig, droog, goed beendergestel (bone). De afstand tussen de grond en de elleboog mag niet groter zijn dan de afstand tussen elleboog en schoft.
Kleiner geniet niet de voorkeur, je wilt geen laagbenige hond namelijk.blacky schreef: De afstand mag dus wel kleiner zijn. Misschien was dat bij het teefje wel bijna te groot? en zag die andere keurmeester liever een hava waarbij het kleiner was dan afstand schoft elleboog?
Volgens mij wordt de Hava daar automatisch minder vierkant van. Overigens vind ik wel dat ze niet de verhoudingen van de Coton horen te hebben. 2:3 En ook dat heb ik op shows wel gezien.
Nee dat was niet dit jaar. Spikey liep in de jonge honde klasse. De show is eens per twee jaar toch? Dan is het die keer ervoor geweest. Er liep toen ook een prachtig reutje black and tanlunayvita schreef:Zutphen dit jaar?
Heeft ze ook gelopen?
Volgens mij heeft er geen wit teefje gelopen op de show in Zutphen.
Dat zal dan bij de leeuwhondjes misschien ook zo geweest zijn, ik vond de keurmeester al wat vreemd omgaan met de kleinere hondjes, in meten was hij ook niet echt een krak. Kai zou op het maximum zitten (wat klopt) en Dino veel te groot zijn, terwijl Dino kleiner is dan Kai. En ook de eerste keurmeester die grootte bepalend laat zijn, bij leeuwhondjes is normaal rastype belangrijker. Ik heb ooit nog 1 keurmeester gehad die grootte bepalend liet zijn en dat was een keurmeester op een clubmatch van de hondenschool die normaal het ras nooit keurt. Maw ik vond het allemaal wat vreemd gaan het keurenIets anders als de keurmeester in Lommel die engelse bulldoggen en newfoundlanders keurde en de Havanezer erbij heeft gekregen en die dag de eerste keer een havie keurde........
Dat is overigens wel een leuke manier om dat te zeggen.Pemba schreef:Ik ben 1 keer met mijn oudste reu op een afstammelingen dag geweest. De keurmeester zei dat ik wel heel veel hond voor mijn geld had gekregen. Hij is dan ook 47 cm terwijl 42 cm de max is
Ja, we zaten in de hoek van de tent.lunayvita schreef:Haha was jij er ook dan? Zat je in de hoek van de tent buiten?
Ik heb jullie dan ook gezienlunayvita schreef:in Lommel?
Wij zaten schuin voor jullie, 2 blonde dames hahahaha
Ik heet Gerda en ik denk dat Marjoleine mij bedoeltlunayvita schreef:ook dat jaar had Gerda geen wittig teefje bijzich.....
Geschowd door een oudere dame dan weet ik welke je bedoeld.
Ja, ik bedoelde joublacky schreef:Ik heet Gerda en ik denk dat Marjoleine mij bedoeltlunayvita schreef:ook dat jaar had Gerda geen wittig teefje bijzich..... Geschowd door een oudere dame dan weet ik welke je bedoeld.
Dat zou wel moeten, dat ze dat zelf doen.Marie-Josée schreef:Even een algemene vraag mtt showen, ik zie altijd dat de staartjes omhooggedrukt worden, houden ze die zelf niet op hun rug? Dan snap ik waarom Sancho's standfoto nog niet helemaal gelukt was