Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puisten/zweren onder de kin
Moderator: moderatorteam
-
Chichihua
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Mastino Napoletano
Boxer - Aantal honden: 5
Puisten/zweren onder de kin
Hallo allemaal.
We hebben nu al bijna een jaar een Mastino Napoletano. En sinds enkele maanden ontdekten we iets wat leek op groen/gelige puisten onder haar kin. We hebben haar naar de dierenarst gesleept en die zei dat zoiets wel vaker voorkwam met honden met van die hanglippen. Wat ontsmettende alochol tweemaal daags op haar kinnetje en het zou moeten overgaan.
We zijn nu al een goede maand verder en eerlijk gezegd is het er enkel erger op geworden, niet meteen beter. Na wat research heb ik gezien dat zoiets besmettelijk kan zijn maar ik heb thuis nog 3 andere honden zitten (Een boxerteefje en twee chihuahua reutjes) maar geen van hen lijkt er ook last van te hebben.
Heeft iemand misschien enig idee over wat we moeten doen of er een bepaald product voor kent.
Alvast bedankt.
We hebben nu al bijna een jaar een Mastino Napoletano. En sinds enkele maanden ontdekten we iets wat leek op groen/gelige puisten onder haar kin. We hebben haar naar de dierenarst gesleept en die zei dat zoiets wel vaker voorkwam met honden met van die hanglippen. Wat ontsmettende alochol tweemaal daags op haar kinnetje en het zou moeten overgaan.
We zijn nu al een goede maand verder en eerlijk gezegd is het er enkel erger op geworden, niet meteen beter. Na wat research heb ik gezien dat zoiets besmettelijk kan zijn maar ik heb thuis nog 3 andere honden zitten (Een boxerteefje en twee chihuahua reutjes) maar geen van hen lijkt er ook last van te hebben.
Heeft iemand misschien enig idee over wat we moeten doen of er een bepaald product voor kent.
Alvast bedankt.
-
tineke
Re: Puisten/zweren onder de kin
Zou het geen krentenbaard kunnen zijn?
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Heb je de hond vanaf pup?
Misschien is het dan Juveniele Pyodermie. Dan zwellen de klieren in de hals en de ogen ook sterk op.
Misschien is het dan Juveniele Pyodermie. Dan zwellen de klieren in de hals en de ogen ook sterk op.
Groetjes van Charlotte

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Even langs een andere DA? Fokker even om raad vragen?
Suzanne
Suzanne
-
Chichihua
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Mastino Napoletano
Boxer - Aantal honden: 5
We hebben haar al sinds een pup en ze is nu ongeveer 11 maanden maar het heeft zich nog maar enkel onder haar kin gemanifesteerd. Nog niets gezien bij haar ogen of hals.
Het zijn net puisten of zweren. Als je erop knijpt(zelfs de huis vastnemen om er iets op te doen is al genoeg om het te breken) komt er eerst pus uit en dan heel wat bloed. De pus stinkt ook vrij fel.
Het zijn net puisten of zweren. Als je erop knijpt(zelfs de huis vastnemen om er iets op te doen is al genoeg om het te breken) komt er eerst pus uit en dan heel wat bloed. De pus stinkt ook vrij fel.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dan zou ik zeggen "rap naar een andere DA!"
Suzanne
Suzanne
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Moest ook gelijk aan een krentenbaard denken.
Mijn teefje had dit ook toen ze bij ons kwam, ze was toen bijna 4. Uit haar da gegevens bleek ze dit vaker te hebben gehad. Van mijn eigen da kreeg ze een ab kuurtje en vetaderm.
Mijn teefje had dit ook toen ze bij ons kwam, ze was toen bijna 4. Uit haar da gegevens bleek ze dit vaker te hebben gehad. Van mijn eigen da kreeg ze een ab kuurtje en vetaderm.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Mariskah
- Actief
- Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen
- Aantal honden: 1
Dat zal het niet zijn. Dat ontstaat voor de 12 weken en dan heb je echt een dood en doodzieke hond...Sjalot schreef:Heb je de hond vanaf pup?
Maar 'krentenbaard' 'acné' komt regelmatig voor bij honden. Soms verdwijnd het vanzelf, soms is er antibiotica voor nodig.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat klopt, onze Mohan heeft het gehad. Hier een foto van onze Mohan toen hij 9 weken was.Mariskah schreef:
Dat zal het niet zijn. Dat ontstaat voor de 12 weken en dan heb je echt een dood en doodzieke hond...

Groetjes van Charlotte