Ik was net even Maupie aan het wassen, zie ik op haar staart een plekje. Ik dacht dat het wat vuil was, dus ik wil het eruit trekken, komt er echt een hele pluk haar af, dikke korst en allemaal pus... Ook op haar staart zat allemaal pus. Ik dacht meteen aan een hotspot, maar die heeft ze nog nooit gehad. Ze zit er ook niet aan te krabben, likken of bijten, en dat heeft ze ook niet gedaan. Dus misschien is er wat aangekomen waar het onder is gaan broeien ofzo, ik weet het niet. In ieder geval, ik heb het goed schoongespoeld met water en het haar eromheen wat weggeknipt, maar nu heb ik natuurlijk niets van de traditionele hotspotmiddelen in huis. Ik heb alleen calendula, maar aangezien het op de onderkant van haar staart is, veegt ze dat volgens mij zo allemaal aan de vloer en plakt er allemaal smerigheid aan.. Dat lijkt me ook niet bevorderlijk. Ze heeft er verder ook weinig last van. Zou ik het gewoon aan de lucht kunnen laten drogen, als er niet aan gelikt wordt? Of moet ik op jacht naar iets om te ontsmetten?
Oh, zo ziet het eruit trouwens:

niet echt een hele charmante foto, sorry daarvoor

het lijkt overigens een heel dik ei op de foto, ma ar dat valt wel mee. het is wel iets dik, maar geen bult ofzo
Zou het kwaad kunnen om het gewoon even aan te kijken? Als ze eraan gaat likken wordt het natuurlijk erger, maar ze ligt gewoon lekker te pitten en het jeukt volgens mij ook niet..