Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja, dat geloof ik ook wel :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Als ik een mailtje krijg met alleen kost da ? gaat die ongelezen de prullebak in, gewoon omdat het op de website te lezen is :roll:
Als mensen wel gewoon een normale mail sturen en daarin vragen wat de prijs is antwoord ik gewoon ondanks dat ze dat op de site ook al hadden kunnen lezen...
Dit laatste gebeurt echt zelden, het eerste des te meer :idea:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Je hebt helemaal gelijk, aardig zijn kost niets en meestal krijgen ze keurig antwoord :D .
Alleen heeft de zoveelste soms pech en krijgt de hele lading opgebouwde frustratie :mrgreen: .
Die zal dan wel geen pup van ons meer willen al wastie gratis :LOL:

Mails zonder naam daar vraag ik altijd eerst met wie ik van doen heb alvorens ergens op te antwoorden :wink:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tulp schreef:Aan de mensen die het raar vinden dat fokkers soms bot reageren zou ik willen vragen om een antwoord te maken op de mail die ik vandaag binnen kreeg vanuit een hotmailadres.
De mail is niet aangepast:

Beste,

ik ben op zoek naar een boerboelpuppy.
Hebben jullie puppy's beschikbaar?
Zo ja, wat is de kostprijs?

vg
voornaam
Een beetje fokker kan het kaf van het koren scheiden en hoeft dus niet bot te reageren als het niet nodig is. Zo'n fokker zou ik al niet meer zien zitten.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Misschien heeft diegene die dat mailtje gestuurd heeft al enorm veel ervaring met het ras en heeft diegene je hele website al afgespeurd en weet diegene dus al veel over je werkwijze en is dit nu een vraag om te bepalen of het voor diegene überhaupt mogelijk is om een pup bij je aan te schaffen. Als dat onmogelijk blijkt, heeft het geen zin om verder te praten. Ik zie het probleem niet zo. Hoe kun je nou aan zo'n - kort maar toch nog net als je het mij vraagt - zien dat diegene niet waardig is om een pup mee te krijgen? :U:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Je wil een pup kopen, wanneer je dan een fokker contacteert, vraag je om informatie, de prijs hoort daar gewoon bij hoor. Dus meteen vragen !! :wink:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Tulp
Zeer actief

Strega schreef:Misschien heeft diegene die dat mailtje gestuurd heeft al enorm veel ervaring met het ras en heeft diegene je hele website al afgespeurd en weet diegene dus al veel over je werkwijze en is dit nu een vraag om te bepalen of het voor diegene überhaupt mogelijk is om een pup bij je aan te schaffen. Als dat onmogelijk blijkt, heeft het geen zin om verder te praten. Ik zie het probleem niet zo. Hoe kun je nou aan zo'n - kort maar toch nog net als je het mij vraagt - zien dat diegene niet waardig is om een pup mee te krijgen? :U:
ho ho, ik zeg nergens dat ze niet waardig zijn om een pup mee te krijgen!

Maar iemand die onze website heeft afgestruind zou ook kunnen weten dat dit niet onze manier van communiceren is. Niet iedereen is hetzelfde en ik hoef geen 3 a4tjes volgetikt te hebben. Deze mailer zou ook gewoon kunnen zeggen dat ze al op de website gelezen hebben toch?
Jullie kunnen het nu wel allemaal beter weten maar vooralsnog heb ik nog steeds geen antwoord op de keurige mail die ik ze teruggestuurd heb :hmmm: .

Daarbij denk ik dat niemand die hier nu ineens vinden dat fokkers niet kortaf mogen zijn ooit maar 1 zo'n mailtje verstuurd heeft, of wel?
* * *
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Tulp schreef:Aan de mensen die het raar vinden dat fokkers soms bot reageren zou ik willen vragen om een antwoord te maken op de mail die ik vandaag binnen kreeg vanuit een hotmailadres.

Beste,

vg
voornaam
Heel herkenbaar, hoewel ik ze nog korter heb gehad.
Hello!
If i vant a pappy to Sweden.. how do i do?
Voornaam
Korte uitleg gestuurd, maar natuurlijk geen reactie terug, dit was half februari.

Nog een voorbeeld:
Graag meer info over een nestje. Ben Belgische politieman en wil een betrouwbare diensthond
Zelfs geen naam, niets dan zit ene zinnetje. :roll:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Miezemuis schreef:
wil graag een teef, kost dat?
Zijn er echt mensen die zo mailen?
wauw dat zou ik nooit doen.
Ja idd zo, of nog erger, bv uit t buitenland, "I want a pup, call me, my number is ..."

Zowel t eerste type als t tweede krijgen hier gewoon geen antwoord...Ga daar geen tijd aan besteden...
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Mickie schreef:

Beste,

vg
voornaam
Ik krijg ze ook wel hoor, dat soort mails, en korter ook. Deze staat nog een naam onder, da's al heel wat ;)
Gewoon normaal antwoord geven:
Beste meneer/mevrouw,
Op het ogenblik hebben we zoveel reuen/teven beschikbaar en zoveel kosten ze.

Daarbij nog een standaard alinea:
Als je meer wilt weten of geïnteresseerd bent in een pup van onze kennel, is het handig om even te bellen. Voor we belangstellenden op onze wachtlijst plaatsen vinden we het altijd fijn om eerst eens kennis te maken, dat gaat wat gemakkelijker per telefoon dan per mail. Mijn nummer is: xxxxxxxxxx.
Vraag maar raak, ik sta je met plezier te woord!

Vriendelijke groet,
Naam en website

Gewoon vriendelijk en behulpzaam, kost niks, niet eens veel moeite want slechts een kwestie van copy & paste. Zo simpel ...
Wat is het nut van bot reageren op zo'n vraag, of je erover lopen opwinden? Zo heb JIJ je tenminste van je goede kant laten zien, zie het dan maar als het goede voorbeeld geven ;)
Ja, ik verwonder me altijd over zo'n onbeleefde manier van contact zoeken en nee, meestal hoor je er nooit meer iets van en dat is ook helemaal niet erg. Ieder zijn meug zeg ik altijd ;)

Maar soms blijken daar best leuke mensen achter te zitten, die alles wat los en vast zit al hebben gelezen over het ras en dit als één van de laatste vragen overhouden voor ze beslissen over de aanschaf van een bepaald ras. Omdat de prijzen nou eenmaal behoorlijk kunnen variëren, niet omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dan bellen ze wél, en zelfs als ze uiteindelijk geen pup van me afnemen, heb ik er over het algemeen toch erg leuke gesprekken mee.

Mochten ze aan de telefoon toch niet aan mijn maatstaf voldoen, dan geef ik ze de tip om zich op de wachtlijst van de rasvereniging te laten plaatsen. Tenslotte is mijn standaard niet de enige juiste, maar slechts MIJN standaard ;). Er zijn zat fokkers waar het wel bij zal klikken. Mooi toch dat ik ze dan verder kan helpen? Iedereen blij.
Dit is heel netjes, zo had ik het ook gedaan :E:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Mickie schreef:Nogal wat fokkers hier zeggen een bot antwoord te geven op vragen naar de pupprijs. Ik snap dat niet zo. Wat is nou de moeite om de vraag gewoon te beantwoorden (een pup kost XXX euro)? Het lijkt af en toe of er zo ludiek en kortaf mogelijk afgekapt dient te worden ...
Het zal best dat de vraagsteller je pups te duur zal vinden. Nou en? Dan gaat'ie vanzelf ergens anders naar toe, probleem opgelost. Door een bits antwoord te geven, geef je ze alleen maar reden om te geloven dat stamboomfokkers arrogante, neerbuigende snobs zijn. En weet je? Ze hebben dan nog gelijk ook :roll:
Misschien is het mijn beleefde opvoeding dat ik een fatsoenlijk antwoord geef, dat kan ook.
Ik heb ook nooit moeilijk gedaan hoor, en als ik merkte dat mensen het vervelend vonden om er naar te vragen zei ik het zelf al.
Maar inderdaad, mailtjes met ik mot een pup en wat mottie kosten gingen hier ook onbeantwoord de prullenbak in.
Idd, een normale vraag wordt normaal beantwoord...sterker nog, als mensen enkel info vragen (dus niet de prijs) zet ik het ook vaak al in t eerste retour mailtje & ook aan de telefoon komt t al ter sprake...
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Ik ben geen fokker.... :D
Maar ik denk dat je een heleboel al kan selecteren door terug te mailen met een kort antwoord op een paar of een vraag en vervolgens aan te bieden dat ze telefonisch contact zoeken. Een heleboel mensen bellen dan al niet eens dus weet je hoe hevig ze geinteresseerd zijn... :pffff:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ik verbaas me er ook over dat een fokker het zelf niet ter sprake brengt eigenlijk. Het is toch raar dat iemand er een week van tevoren nog maar eens naar vraagt? Is de kans dan ook niet groter dat iemand er alsnog vanaf ziet? Ik vind het eigenlijk wel gewoon bij de service van de fokker horen om mogelijke kopers zo goed mogelijk te informeren. Voor kopers is het misschien ongemakkelijk om het ter sprake te brengen dus waarom zou je dat als fokker niet meteen duidelijk maken. Dan weet je beiden waar je aan toe bent en dat lijkt me voor iedereen wel zo prettig.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Strega schreef:Ik verbaas me er ook over dat een fokker het zelf niet ter sprake brengt eigenlijk. Het is toch raar dat iemand er een week van tevoren nog maar eens naar vraagt? Is de kans dan ook niet groter dat iemand er alsnog vanaf ziet? Ik vind het eigenlijk wel gewoon bij de service van de fokker horen om mogelijke kopers zo goed mogelijk te informeren. Voor kopers is het misschien ongemakkelijk om het ter sprake te brengen dus waarom zou je dat als fokker niet meteen duidelijk maken. Dan weet je beiden waar je aan toe bent en dat lijkt me voor iedereen wel zo prettig.

Zie 2 reacties boven je :wink: & vlgns mij had nog iemand dat geschreven 2 pagina's terug
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Miezemuis schreef:
wil graag een teef, kost dat?
Zijn er echt mensen die zo mailen?
wauw dat zou ik nooit doen.
Jazeker, doen ze dat :devil: Teefje en de prijs,........nou die krijgen niet eens mail terug hoor,lijkt me duidelijk waar ze de pup voor willen hebben :scratch:
Wat ben ik nu dus vréselijk blij met mn kleine nest van 3 waarvan er 2 hier blijven,.........scheeld een hoop ergernis in het zoeken van de juiste mensen.

Afbeelding
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bij Kaya kan ik het me niet zo goed meer herinneren, volgens mij hebben we er toen helemaal niet naar gevraagd en 'gewoon' maar wat geld meegenomen de dag dat we haar ophaalde. Maar zeker weten doe ik dat niet meer.

Bij Puchu hebben we het volgens mij gevraagd bij ons eerste bezoek. Daarvoor al contact gehad en Sonja en ik 'kenden' elkaar al een klein beetje van het forum natuurlijk.
We hadden werkelijk geen idee, want een Peludo is nu niet een zeer gangbaar ras, dus tja... we wilden wel een beetje weten welke richting we op moesten denken en een beetje schoorvoetend (haha) hebben we het toen maar gevraagd.

Persoonlijk zou ik het niet in een allereerste contact vragen. Er zijn zaken die ik belangrijker vind en wil weten voordat we het überhaupt over een prijs gaan hebben. Wordt het een serieus contact, dan zou ik naar de prijs vragen.
Sta je dus echt op de wachtlijst voor een pupje bij een bepaalde fokker, dan zou ik het wel vragen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik weet niet meer of ik het Noor gevraagd heb, ik weet wel dat ik geen moeite zou hebben om het haar te vragen. :mrgreen: Tom kwam van marktplaats, daar stond al een prijs bij. Reuze handig.
Jaap*
Zeer actief

Was hij niet eens bij opbod? :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

niet eens. :pffff:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Strega schreef:Ik verbaas me er ook over dat een fokker het zelf niet ter sprake brengt eigenlijk. Het is toch raar dat iemand er een week van tevoren nog maar eens naar vraagt? Is de kans dan ook niet groter dat iemand er alsnog vanaf ziet? Ik vind het eigenlijk wel gewoon bij de service van de fokker horen om mogelijke kopers zo goed mogelijk te informeren. Voor kopers is het misschien ongemakkelijk om het ter sprake te brengen dus waarom zou je dat als fokker niet meteen duidelijk maken. Dan weet je beiden waar je aan toe bent en dat lijkt me voor iedereen wel zo prettig.
Dat heb ik geschreven, en ja ik wist pas een week ervoor wat ik precies moest betalen. Ik heb een Akita gekocht wat nou niet bekent staat als een makkelijk ras. Dit is mijn eerste en ik heb hem bij een fokker gehaald waarbij ik ook familie van hem kan zien, ze hebben deze lijn al meerdere generaties, fokken al langer en zijn allebei actief binnen de rasvereniging. Daarnaast wist ik wel rond welke prijs het was want dat had ik al gevraagd. Ik wist alleen niet precies wat ik voor hem moest betalen tot ik bedacht dat ik het wel handig vond om het over te maken.
Had het meer geweest dan had ik het ook gedaan, want ik vind het belangrijker om bij een echt goede fokker een pup te halen dan ergens eentje met korting.
Tulp
Zeer actief

Wat zit je nu te drammen?
Er is niets geheims aan de prijs van een pup. En als een koper er niet naar gevraagd heeft dan maken wij ze daarop attent en zeggen dat even in 1 van de eerste gesprekken. Daarbij ga ik er wel een beetje vanuit dat mensen weten wat een boerboel ongeveer kost, dat varieert nl niet zo veel.
Het enige waar het hier over gaat is de manier waarop iets gevraagd wordt. En als fokker mag je niet net zo kort zijn als een koper als het gevoel al niet goed is? Wat een onzin.
Pagina's worden hier volgeschreven over hoe je op zoek moet gaan naar een pup en hoe je je fokker moet selecteren. Nou ik kan je vertellen dat de taak van een fokker minimaal net zo moeilijk is om je kopers te selecteren!
De klant is misschien koning, maar IK bepaal wie ik een pup verkoop en niet Strega.

@Mickie. Je hebt gelijk, ik kan gewoon hier m'n frustraties botvieren op mensen die toch geen boerboel zoeken :LOL:
* * *
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Bij Odin heb ik het ook heel laat pas gevraagd haha zo tussen neus en lippen door :mrgreen: maar ik moet zeggen dat we nu krapper zitten en ik ben wel wezen kijken naar een nestje toen heb ik gewoon in mijn 1e contact gevraagd wat de prijs was, niet als eerste vraag, maar ik denk dat als je verder genoeg vragen en intresse hebt dat die fokker er heus niet moeilijk over doet als je het in het 1e contact vraagt dat is natuurlijk anders als het je openingszin he "hey wat kosten die pups" :wink:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Strega schreef:Misschien heeft diegene die dat mailtje gestuurd heeft al enorm veel ervaring met het ras en heeft diegene je hele website al afgespeurd en weet diegene dus al veel over je werkwijze en is dit nu een vraag om te bepalen of het voor diegene überhaupt mogelijk is om een pup bij je aan te schaffen. Als dat onmogelijk blijkt, heeft het geen zin om verder te praten. Ik zie het probleem niet zo. Hoe kun je nou aan zo'n - kort maar toch nog net als je het mij vraagt - zien dat diegene niet waardig is om een pup mee te krijgen? :U:

Iemand die onze website heeft afgestruint weet de prijs al :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

corason del perro schreef:Bij Odin heb ik het ook heel laat pas gevraagd haha zo tussen neus en lippen door :mrgreen: maar ik moet zeggen dat we nu krapper zitten en ik ben wel wezen kijken naar een nestje toen heb ik gewoon in mijn 1e contact gevraagd wat de prijs was, niet als eerste vraag, maar ik denk dat als je verder genoeg vragen en intresse hebt dat die fokker er heus niet moeilijk over doet als je het in het 1e contact vraagt dat is natuurlijk anders als het je openingszin he "hey wat kosten die pups" :wink:
Precies, zo zie ik het ook :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Of ehhh 'wat mot dat kreng kosteh?' :LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Caro. schreef:Of ehhh 'wat mot dat kreng kosteh?' :LOL: :LOL:
haha ja lekkere afknapper :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Caro. schreef:Of ehhh 'wat mot dat kreng kosteh?' :LOL: :LOL:
Toch kan dat best een prima hondenbaas zijn natuurlijk :wink:
Strega
Zeer actief

Tulp schreef:
Wat zit je nu te drammen?
Er is niets geheims aan de prijs van een pup. En als een koper er niet naar gevraagd heeft dan maken wij ze daarop attent en zeggen dat even in 1 van de eerste gesprekken. Daarbij ga ik er wel een beetje vanuit dat mensen weten wat een boerboel ongeveer kost, dat varieert nl niet zo veel.
Het enige waar het hier over gaat is de manier waarop iets gevraagd wordt. En als fokker mag je niet net zo kort zijn als een koper als het gevoel al niet goed is? Wat een onzin.
Pagina's worden hier volgeschreven over hoe je op zoek moet gaan naar een pup en hoe je je fokker moet selecteren. Nou ik kan je vertellen dat de taak van een fokker minimaal net zo moeilijk is om je kopers te selecteren!
De klant is misschien koning, maar IK bepaal wie ik een pup verkoop en niet Strega.

@Mickie. Je hebt gelijk, ik kan gewoon hier m'n frustraties botvieren op mensen die toch geen boerboel zoeken :LOL:
Een beetje vriendelijkheid misstaat niet hoor. Ik bepaal niet wie jij een pup verkoopt maar ik snap niet waarom het blijkbaar zo'n issue is. Als het dat niet was hadden we hier geen discussie van 5 pagina's. En als jij ze erop attent maakt, dan hoef je je van mijn vorige bericht toch niets aan te trekken? Tuurlijk selecteer je je kopers, ik zeg nergens dat je dat niet moet doen hoor :U: . Ik heb het over fokkers die er dus blijkbaar niets over zeggen tot de koper ernaar vraagt en anders komt het pas ter sprake bij de afrekening. Dát vind ik vreemd.
Tulp
Zeer actief

Strega schreef:Als een fokker daar al op afknapt, ben ik sowieso wel weer klaar met die fokker. Het lijkt soms wel alsof fokkers een soort halfgoden zijn wiens achterste je in totale overgave tot in de finesses moet likken om überhaupt in aanmerking te kunnen komen om hun door God gegeven creaties te mogen kopen. En dan mag je in je handjes knijpen hoor. Kom op zeg, ik zou eerder argwaan krijgen van een fokker die zijn prijs blijkbaar zo belangrijk vindt dat er heel gevoelig met die informatie omgesprongen moet worden. Ik vind de gemiddelde pupprijs hoog zát, als er dan ook nog aanstellerig over gedaan gaat worden... Nee sorry, ik kan er geloof ik niet zo goed tegen, dat hele hautaine gedoe rond het fokken. Geef mij maar gewoon mijn prachtige fikkies van de straat, heb je dat gezeur ook niet :pffff: .
Over vriendelijkheid gesproken, lees dit nog eens :wink:
* * *
Strega
Zeer actief

Tulp schreef:
Strega schreef:Als een fokker daar al op afknapt, ben ik sowieso wel weer klaar met die fokker. Het lijkt soms wel alsof fokkers een soort halfgoden zijn wiens achterste je in totale overgave tot in de finesses moet likken om überhaupt in aanmerking te kunnen komen om hun door God gegeven creaties te mogen kopen. En dan mag je in je handjes knijpen hoor. Kom op zeg, ik zou eerder argwaan krijgen van een fokker die zijn prijs blijkbaar zo belangrijk vindt dat er heel gevoelig met die informatie omgesprongen moet worden. Ik vind de gemiddelde pupprijs hoog zát, als er dan ook nog aanstellerig over gedaan gaat worden... Nee sorry, ik kan er geloof ik niet zo goed tegen, dat hele hautaine gedoe rond het fokken. Geef mij maar gewoon mijn prachtige fikkies van de straat, heb je dat gezeur ook niet :pffff: .
Over vriendelijkheid gesproken, lees dit nog eens :wink:
Dat is een algemeen statement over een bepaalde groep mensen waar jij niet onder valt als ik je reactie lees. Jij ging wel rechtstreeks in de persoonlijke aanval naar mij toe. Dat vind ik wel een verschil en volkomen onnodig want volgens mij zei ik helemaal niets negatiefs over jouw werkwijze :U: .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”