Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
The Sixht Sense
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
The Sixht Sense
Op tv heb ik een paar jaar terug gezien een stuk over een Nederlandse hond die thuis voor het raam ging zitten op het moment dat het vrouwtje besloot om naar huis te gaan.
Dit hebben ze toen onderzocht:
Camera met tijdwaarneming in huis (plus moeder van het vrouwtje op de bank).
Vrouwtje ging met de programma-makers mee in hun auto, naar het centrum van de stad, kilometers verderop, zonder dat vrouwtje wist hoe laat ze weer naar huis toe mocht.
Vrouwtje moest naar huis liften zodat hond het niet aan de auto kon horen dat het vrouwtje thuis komt.
Vrouwtje is uren in de stad met de mensen van het tv-programma. Al die tijd lag de hond bij de moeder van het vrouwtje (aan haar voeten dacht ik).
Om tien voor drie s'middags (dacht ik, maakt ook niet uit) kreeg het vrouwtje te horen dat ze naar huis mocht gaan. Ze zocht een auto om te liften.
Precies op het tijdstip dat het vrouwtje te horen kreeg dat ze naar huis mocht, stond het hondje op en ging bij het raam naar buiten zitten kijken (zoals hij dus altijd zou doen...).
Hoe verklaar je deze "paranormale activiteiten" van deze hond?
Kennen jullie meer van dergelijke voorbeelden?
Hebben jullie zelf weleens iets dergelijks waargenomen?
Is het onzin of op zijn hoogst toeval?
Gaarne lees ik jullie mening.
Dit hebben ze toen onderzocht:
Camera met tijdwaarneming in huis (plus moeder van het vrouwtje op de bank).
Vrouwtje ging met de programma-makers mee in hun auto, naar het centrum van de stad, kilometers verderop, zonder dat vrouwtje wist hoe laat ze weer naar huis toe mocht.
Vrouwtje moest naar huis liften zodat hond het niet aan de auto kon horen dat het vrouwtje thuis komt.
Vrouwtje is uren in de stad met de mensen van het tv-programma. Al die tijd lag de hond bij de moeder van het vrouwtje (aan haar voeten dacht ik).
Om tien voor drie s'middags (dacht ik, maakt ook niet uit) kreeg het vrouwtje te horen dat ze naar huis mocht gaan. Ze zocht een auto om te liften.
Precies op het tijdstip dat het vrouwtje te horen kreeg dat ze naar huis mocht, stond het hondje op en ging bij het raam naar buiten zitten kijken (zoals hij dus altijd zou doen...).
Hoe verklaar je deze "paranormale activiteiten" van deze hond?
Kennen jullie meer van dergelijke voorbeelden?
Hebben jullie zelf weleens iets dergelijks waargenomen?
Is het onzin of op zijn hoogst toeval?
Gaarne lees ik jullie mening.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: The Sixht Sense
Ik heb ook ooit een progamma gezien met verschillende eigenaren die naar huis gingen en de honden wisten inderdaad precies dat hun baasje er aan komt.
Mijn honden weten dat ook, zodra ik weggaat van mijn werk worden de honden ''onrustig''
Ze weten ook wanneer ik weggaat vanuit eigen huis, dan gaan ze voor de voordeur zitten, soms denk ik nenene jullie hebben het mis want ik gaat niet weg en na een half uurtje ofzo word ik gebeld of ik zin heb om iets te doen en ga dan inderdaad weg
Mijn honden weten ook op welke avonden naar mijn hondclub gaan
Ik ben dan heilig overtuigt dan er meer is dat we kunnen beseffen
Mijn honden weten dat ook, zodra ik weggaat van mijn werk worden de honden ''onrustig''
Ze weten ook wanneer ik weggaat vanuit eigen huis, dan gaan ze voor de voordeur zitten, soms denk ik nenene jullie hebben het mis want ik gaat niet weg en na een half uurtje ofzo word ik gebeld of ik zin heb om iets te doen en ga dan inderdaad weg

Mijn honden weten ook op welke avonden naar mijn hondclub gaan

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
Het is raar...Inge O schreef:dat is wat sceptici - waaronder ikzelf, maar ook stephen budiansky en onderzoekers - al als uitermate subjectief (en dus incorrect) zien :
dat is uiteraard volledig uitgesloten, dat die hond echt de hele tijd aan haar voeten ligt, hij zal heus ook wel wat anders hebben gedaan - waaronder even voor het raam gaan staan.Hamster-007 schreef:Al die tijd lag de hond bij de moeder van het vrouwtje (aan haar voeten dacht ik).
maar staat hij om 10 voor drie voor het raam dannnnnn is het uiteraard het bewijs voor zijn telepathische gaven.
ofte : nee, ik geloof er niet in.
en er zijn dus net zo goed testen die dat onderschrijven.
Er draaide een camera in huis en die registreerde dus gewoon dat hondje ineens vanuit zoesende toestand naar het raam liep en daar tegenaan ging staan om vrouwtje op te wachten. En tot thuiskomst van het vrouwtje is hij daar niet weggeweest.
Het frappante is gewoon dat dit op exact samenviel met het tijdstip dat het vrouwtje besloot (de opdracht kreeg) naar huis te gaan.
Dat vind ik eigenaardig.
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- Aantal honden: 1
Ik had het al eens in een andere topic verteld dus nu maar gequote:
BAILEYSBAASJE schreef:Honden hebben sowieso een zesde zintuig. Toen wij vroeger tijdens vakanties op het dwergpoedeltje van onze buren
pasten hebben we 1x daarvan een prachtig voorbeeld ervaren.
Ze zouden op een bepaalde dag terugkomen. De dag ervoor was er geen land te bezeilen met hun hondje: zat maar te
ijsberen, wilde naar buiten, maar wilde als ze eenmaal buiten was meteen weer naar binnen. Liep buiten de hele tijd
schichtig om zich heen te kijken kortom: was helemaal uit haar normale doen.
Eenmaal binnen bleef ze zo onrustig en wij ons maar afvragen wat het beestje toch mankeerde. Toen keek ik toevallig
uit het raam en zag de buren uit de auto stappen: 1 dag te vroeg thuis, dus!!!
Heel opmerkelijk dat hun hondje dat aanvoelde.![]()

Ik was 15 en ging met de hele familie een week op vakantie. De buurvrouw zou op de vogels en katten letten van mijn ouders. Na twee dagen belde ze op dat een van de katten zich had verstopt op zolder en dat ze niet meer te vinden was (het was een nogal schuw beestje...)...zo werd dagelijks dus gemeld. Wel hoorde de buuf haar af en toe zachtjes mauwen, maar heeft haar heel de week niet gezien. Toen we na een week midden in de nacht thuis kwamen zat de poes in het raamkozijn, rollend, strekkend, springend en gek doen! De buuf was uberverbaasd, daar we ook pas die ochtend zouden komen.
Ik denk idd dat er iets is, met honden en katten en misschien wel veel meer dieren, waardoor ze bepaalde dingen aanvoelen. Zo hebben we met de honden ook dat er voor niets een vast tijdstip is en ze toch altijd bepaalde dingen aanvoelen: baasje die thuis komt, dat er gebeld wordt voor iets....nouja. Ik geloof er wel in, eigenlijk.
Ik denk idd dat er iets is, met honden en katten en misschien wel veel meer dieren, waardoor ze bepaalde dingen aanvoelen. Zo hebben we met de honden ook dat er voor niets een vast tijdstip is en ze toch altijd bepaalde dingen aanvoelen: baasje die thuis komt, dat er gebeld wordt voor iets....nouja. Ik geloof er wel in, eigenlijk.
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Mijn vorige tervuerense herder deed dat ook.
Als ik naar een vergadering was dan wist mijn man precies hoe laat ik daar weg reed en hoe lat ik weer thuis was.
Dat kon hij aan de hond merken,die begon onrustig te worden en het klopte altijd.
Vreemd toch
Als ik naar een vergadering was dan wist mijn man precies hoe laat ik daar weg reed en hoe lat ik weer thuis was.
Dat kon hij aan de hond merken,die begon onrustig te worden en het klopte altijd.
Vreemd toch

Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
geloof er helemaal niet in.. Zou het more impressive vinden als ze dat zouden doen met alleen een camera bij de hond ipv iemand erbij.
-
- Zeer actief
In het progamma wat ik gezien heb waren alleen camera's en geen personen aanwezig, en dat was voor mij de doorslag dat honden meer voelen dan we beseffensbientje schreef:geloof er helemaal niet in.. Zou het more impressive vinden als ze dat zouden doen met alleen een camera bij de hond ipv iemand erbij.

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Wij waren er wel bij, maar wij wisten niet dat de buren eerder zouden thuiskomen.sbientje schreef:geloof er helemaal niet in.. Zou het more impressive vinden als ze dat zouden doen met alleen een camera bij de hond ipv iemand erbij.
Wij vroegen ons af wat er toch met hun hond aan de hand was, die het kennelijk
wel kon voelen dat ze in aantocht waren, ongepland.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, of misschien dachten jullie onbewust: morgen komen de buren terug en is dat vast overgeslagen op de hond. Wie weet als ze pas de volgende dag waren gekomen had die hond nog een dag langer zo gedaan. Dat vind ik het nare van dit altijd..BAILEYSBAASJE schreef:Wij waren er wel bij, maar wij wisten niet dat de buren eerder zouden thuiskomen.sbientje schreef:geloof er helemaal niet in.. Zou het more impressive vinden als ze dat zouden doen met alleen een camera bij de hond ipv iemand erbij.
Wij vroegen ons af wat er toch met hun hond aan de hand was, die het kennelijk
wel kon voelen dat ze in aantocht waren, ongepland.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
En als je nou nee zegt als iemand je belt om wat te gaan doen?->Chanty<- schreef:Ik heb ook ooit een progamma gezien met verschillende eigenaren die naar huis gingen en de honden wisten inderdaad precies dat hun baasje er aan komt.
Ze weten ook wanneer ik weggaat vanuit eigen huis, dan gaan ze voor de voordeur zitten, soms denk ik nenene jullie hebben het mis want ik gaat niet weg en na een half uurtje ofzo word ik gebeld of ik zin heb om iets te doen en ga dan inderdaad weg![]()
Mijn honden weten ook op welke avonden naar mijn hondclub gaan![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, ik heb het even gevraagd, maar hier reageren de honden op alle diesels als ik 's avonds weg ben.
En als ze zeker weten dat ik het ben gaan ze uit hun dak, maar voor alle dieselwagens hollen ze naar achter, naar de poort.
Heel irritant, volgens Mir
Mir komt op vrij vaste tijden thuis, dus dat telt niet, dat ze dat weten.
Nee, hier geen extra-begaafde honden
En als ze zeker weten dat ik het ben gaan ze uit hun dak, maar voor alle dieselwagens hollen ze naar achter, naar de poort.
Heel irritant, volgens Mir

- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Rinne Roos neemt het zekere voor het onzekere, die ligt gewoon de héle dag achter de poort danwel keukendeur (op regendagen) te wachten. Weet ze zeker dat ze niks mist 

-
- Zeer actief
Wat bedoel je nousbientje schreef:En als je nou nee zegt als iemand je belt om wat te gaan doen?->Chanty<- schreef:Ik heb ook ooit een progamma gezien met verschillende eigenaren die naar huis gingen en de honden wisten inderdaad precies dat hun baasje er aan komt.
Ze weten ook wanneer ik weggaat vanuit eigen huis, dan gaan ze voor de voordeur zitten, soms denk ik nenene jullie hebben het mis want ik gaat niet weg en na een half uurtje ofzo word ik gebeld of ik zin heb om iets te doen en ga dan inderdaad weg![]()

De honden zitten al ruim van te voren voor de deur te wachten denken dat we weg gaan, mijn planning staat niks totdat daarna pas de telefoon en dan word er gevraagd of ik zin heb om mee te gaan.
Dus hoe verklaar je dat de honden voordat ik zelf wist dat ik weg zou gaan hun dit wel wisten.
Niet alles is verklaarbaar hoor, daarom geloof ik dat er veel meer is dat we kunnen beseffen met ons nuchtere verstand

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het is maar net wat je graag wílt geloven. Als je iets graag wilt geloven zie je overal bewijs in. Daar valt niet tegenaan te argumenteren.
Maar ik geloof er niet in.
Ik geloof in van alles, maar niet in draadloze verbindingen tussen de gedachten van mensen of dieren.
Zo'n hond "hoort" ook nooit dat je moet schijten ofzo. Nee, hij "hoort" alleen dingen waarvan we het leuk zouden vinden dat hij dat "hoort"
Maar ik geloof er niet in.
Ik geloof in van alles, maar niet in draadloze verbindingen tussen de gedachten van mensen of dieren.
Zo'n hond "hoort" ook nooit dat je moet schijten ofzo. Nee, hij "hoort" alleen dingen waarvan we het leuk zouden vinden dat hij dat "hoort"

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Het is ook niet dat er niet geprobeerd is om aan te tonen dat het kan. Zowel de russen als de amerikanen hebben er nogal wat moeite voor gedaan, want het leek ze wel handig. Maar helaas 

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
mijn hond weet wanneer hij moet schijten. op de een of andere manier krijgt hij een signaal, en je gelooft het niet, maar dan gaat hij zitten en draait een drol.
ik heb het een keer gefilmd, anders had ik het ook niet geloofd

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
WOW!tekkel schreef:mijn hond weet wanneer hij moet schijten. op de een of andere manier krijgt hij een signaal, en je gelooft het niet, maar dan gaat hij zitten en draait een drol.

Ik merk aan de katten én Robin als mijn man bijna thuis komt. Denk dat ze het ruiken of zo.
Ik vind dit soort verhalen altijd wel mooi, en er is niks mee met een beetje een mooi verhaal geloven. Maakt het leven weer wat interessanter

- tekkel
- Erelid
misschien moet je man iets aan z'n personal hygiene doenRobin schreef: Ik merk aan de katten én Robin als mijn man bijna thuis komt. Denk dat ze het ruiken of zo.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Mijn honden lijken met name een zesde zintuig te hebben voor eten en wandelen. Als ik nog geen vinger verroer maar er wel aan denk te wandelen of ze eten te geven dan staan ze al op en gaan ze druk doen.
Ik zal toch wel bepaalde signalen afgeven dan. Ik geloof namelijk niet zo in dat hele zesde zintuig gebeuren.
Ik zal toch wel bepaalde signalen afgeven dan. Ik geloof namelijk niet zo in dat hele zesde zintuig gebeuren.
- Robin
- Zeer actief
Nee, mijn huis is altijd gewoon buitengewoon hygiënisch en clinisch schoon, dan ruik je nou eenmaal alles wat niet naar Chloor en Andy lentefrisctiroenflower ruikttekkel schreef:misschien moet je man iets aan z'n personal hygiene doenRobin schreef: Ik merk aan de katten én Robin als mijn man bijna thuis komt. Denk dat ze het ruiken of zo.![]()

- tekkel
- Erelid
nee, dan is het toch hun sixth senseRobin schreef:Nee, mijn huis is altijd gewoon buitengewoon hygiënisch en clinisch schoon, dan ruik je nou eenmaal alles wat niet naar Chloor en Andy lentefrisctiroenflower ruikttekkel schreef:misschien moet je man iets aan z'n personal hygiene doenRobin schreef: Ik merk aan de katten én Robin als mijn man bijna thuis komt. Denk dat ze het ruiken of zo.![]()

- Robin
- Zeer actief
Inge O schreef:zo, bewijs geleverd![]()
.

Dát was makkelijk

Nee, maar ik vind dat soort verhalen altijd zo leuk om te horen, als ik er sceptisch tegenover zou staan, gaat er zoveel lol vanaf. Zonde.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Of het kan of niet durf ik niet te zeggen. Wel doet Nilo hier ongeveer hetzelfde. Ik heb niet echt een vast ritme en de tijden dat ik thuis kom verschillen ook altijd. Toch loopt Nilo vrijwel altijd naar de deur van de bijkeuken (daar kom ik binnen) ongeveer 5 minuten voor ik thuis kom. Dan gaat hij daar liggen ongeduldig piepen en zuchten
Ik heb er in ieder geval nog geen verklaring voor gevonden.
Bij honden in de trimsalon zien we het soms ook. De hele tijd rustig en ineens worden ze onrustig. En dan blijkt dat baasje binnen een paar minuten op de stoep staat.

Bij honden in de trimsalon zien we het soms ook. De hele tijd rustig en ineens worden ze onrustig. En dan blijkt dat baasje binnen een paar minuten op de stoep staat.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Dat is dus niet waar heMarjoleine schreef:Nou, ik heb het even gevraagd, maar hier reageren de honden op alle diesels als ik 's avonds weg ben.
Heel irritant, volgens Mir![]()

Gisteren hebben ze niet uit het raam gekeken, tot jullie terug kwamen, toen ging orpa op de bank staan en werd de rest ook onrustig. Zo nu en dan keken ze wel op, maar verder geen actie...

Extra begaafde friezen, het kan gewoon

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik bedoel, wat als jij lekker op de bank zit, en je denkt: vanavond doe ik eens lekker niets! En vervolgens belt er iemand die vraagt of jij misschien zin hebt om wat te gaan drinken. Als je van tevoren al van plan bent om nee te zeggen, staan je honden dan toch een half uur vantevoren voor de voordeur?->Chanty<- schreef:Wat bedoel je nousbientje schreef:En als je nou nee zegt als iemand je belt om wat te gaan doen?->Chanty<- schreef:Ik heb ook ooit een progamma gezien met verschillende eigenaren die naar huis gingen en de honden wisten inderdaad precies dat hun baasje er aan komt.
Ik ben dan heilig overtuigt dan er meer is dat we kunnen beseffen![]()
De honden zitten al ruim van te voren voor de deur te wachten denken dat we weg gaan, mijn planning staat niks totdat daarna pas de telefoon en dan word er gevraagd of ik zin heb om mee te gaan.
Dus hoe verklaar je dat de honden voordat ik zelf wist dat ik weg zou gaan hun dit wel wisten.
Niet alles is verklaarbaar hoor, daarom geloof ik dat er veel meer is dat we kunnen beseffen met ons nuchtere verstand
-
- Zeer actief
Oke... nu snap ik jesbientje schreef:ik bedoel, wat als jij lekker op de bank zit, en je denkt: vanavond doe ik eens lekker niets! En vervolgens belt er iemand die vraagt of jij misschien zin hebt om wat te gaan drinken. Als je van tevoren al van plan bent om nee te zeggen, staan je honden dan toch een half uur vantevoren voor de voordeur?->Chanty<- schreef:Wat bedoel je nousbientje schreef: En als je nou nee zegt als iemand je belt om wat te gaan doen?![]()

Volgens mij is dat nooit voor gekomen, ik zeg nooit nee, heb altijd wel zin om iets leuks te doen

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): welsh corgi cardigan
Toen onze oudste hond ziek was (nog maar enkele dagen) ging zijn vriendje buiten zitten huilen als een wolf (hij deed dit nooit)
terwijl de DA onderweg was!
Amper een uur later hebben we onze lieve vriend in moeten laten slapen.
Ja hoe verklaar je dit?

Ja hoe verklaar je dit?

Frodo & Arwen
-
- Zeer actief
Dat heeft mijn hond ook gedaan toen we de kat thuis lieten inslapen, alle honden voelde allemaal aan dat dit ging gebeuren.frodo schreef:Toen onze oudste hond ziek was (nog maar enkele dagen) ging zijn vriendje buiten zitten huilen als een wolf (hij deed dit nooit)terwijl de DA onderweg was!
Ja hoe verklaar je dit?
1 van de honden duwde de DA weg, want die mocht niet naar de kat toe gaan, ze wist donders goed wat de DA ging doen.

- Jaap*
- Zeer actief
Je was nog wat cruciale zaken vergeten->Chanty<- schreef:Dat heeft mijn hond ook gedaan toen we de kat thuis lieten inslapen, alle honden voelde allemaal aan dat dit ging gebeuren. Volgens mij.
1 van de honden duwde de DA weg, want die mocht niet naar de kat toe gaan, ze wist donders goed wat de DA ging doen. Volgens mij.