Ik heb volgens mij ergens aan het einde van een mail gezegd: niet geheel onbelangrijk, maar wat kost een pup eigenlijk?
Dat kan best vind ik
Moderator: moderatorteam

Het hoeft alles behalve geheim te blijven. Het is alleen plezieriger als niet de indruk wordt gewekt dat de prijs ongeveer het belangrijkste is.Jeffy schreef:Ik vind het belangrijk om te weten waar ik aan begin. Het ras maar dus ook de prijsBadu schreef:Als je je al verdiept hebt in het ras en her en der informatie hebt ingewonnen, dan weet je toch ongeveer wat een pup moet kosten? Stel dat de ene fokker 200 euro meer vraagt dan de andere... is dat zo belangrijk?
En het vergelijken van een pup met een keuken is imo grote onzin. Een pup vertegenwoordigt, veel meer dan een gebruiksvoorwerp, een emotionele waarde.. ook voor de fokkerIk snap niet zo goed waarom het zo geheim moet blijven allemaal. Om achter de prijs van een ras te komen moet je vaak toch flink zoeken. Ik heb het nog niet vaak open en bloot zien staan. Je zal het altijd aan iemand moeten vragen. Waarom zou je dan naar bijvoorbeeld de rasvereniging moeten mailen voor de prijs terwijl je al een fokker op het oog hebt of zelfs al in contact bent met die fokker?
Mailtjes met alleen: "wat kost een pup?" zijn minder leuk, dat kan ik me goed voorstellen, maar gewoon in een gesprek zie ik weinig problemen. Je kan toch wel een beetje zien wat je tegenover je hebt? Ook via mail of telefoongesprekken.
Mickie schreef:De prijs wordt schijnbaar geheim gehouden om de goede van de slechte baasjes te kunnen scheiden. Goede baasjes vragen daar namelijk niet naar
Weet niet of je dit zo kunt stellen hoor, ik had voor een Peruaan ook werkelijk geen flauw idee tot jij het me vertelde, maar ja, dan moet je het op enig ogenblik toch vragen...Badu schreef:Als je je al verdiept hebt in het ras en her en der informatie hebt ingewonnen, dan weet je toch ongeveer wat een pup moet kosten? Stel dat de ene fokker 200 euro meer vraagt dan de andere... is dat zo belangrijk?
minhie schreef:Je kan dat bij de eerste mail al vragen. Ik zou alleen niet een mail doet met alleen máár wat kost een pup.
Ik heb volgens mij ergens aan het einde van een mail gezegd: niet geheel onbelangrijk, maar wat kost een pup eigenlijk?
Dat kan best vind ik
Prijzen zijn sowieso ook van allerlei factoren afhankelijk. Als je een hond plaatst en daar als fokker voorwaarden aan verbindt zoals het fokken van een nest met een teefje. Of bij een reu een aantal dekkingen of er mag helemaal niet met de hond worden gefokt…. Dat zijn allerlei zaken die de prijs beïnvloeden dus 1, 2, 3 antwoord geven op zo’n vraag is best lastig en afhankelijk ook wat de pupkoper voor wensen heeft.YvetteJ schreef:Weet niet of je dit zo kunt stellen hoor, ik had voor een Peruaan ook werkelijk geen flauw idee tot jij het me vertelde, maar ja, dan moet je het op enig ogenblik toch vragen...Badu schreef:Als je je al verdiept hebt in het ras en her en der informatie hebt ingewonnen, dan weet je toch ongeveer wat een pup moet kosten? Stel dat de ene fokker 200 euro meer vraagt dan de andere... is dat zo belangrijk?![]()
En nee die 200 euro is niet belangrijk maar wat nou als je echt geen idee hebt van hoeveel ongeveer? Dan ga je straks een paar keer op bezoek bij iemand waarvan je een pup niet eens kunt betalen, das best een domper dan![]()
Bij Toby heb ik het trouwens pas met een week of 6 gevraagd maar daar verwachtte ik ook geen schrikbarende bedragen van

Zo'n pup/hond zou ik nooit willen hebben, mijn hond is mijn hond daar zitten geen verplichtingen aan vast.Badu schreef:Prijzen zijn sowieso ook van allerlei factoren afhankelijk. Als je een hond plaatst en daar als fokker voorwaarden aan verbindt zoals het fokken van een nest met een teefje. Of bij een reu een aantal dekkingen of er mag helemaal niet met de hond worden gefokt…. Dat zijn allerlei zaken die de prijs beïnvloeden dus 1, 2, 3 antwoord geven op zo’n vraag is best lastig en afhankelijk ook wat de pupkoper voor wensen heeft.YvetteJ schreef:Weet niet of je dit zo kunt stellen hoor, ik had voor een Peruaan ook werkelijk geen flauw idee tot jij het me vertelde, maar ja, dan moet je het op enig ogenblik toch vragen...Badu schreef:Als je je al verdiept hebt in het ras en her en der informatie hebt ingewonnen, dan weet je toch ongeveer wat een pup moet kosten? Stel dat de ene fokker 200 euro meer vraagt dan de andere... is dat zo belangrijk?![]()
En nee die 200 euro is niet belangrijk maar wat nou als je echt geen idee hebt van hoeveel ongeveer? Dan ga je straks een paar keer op bezoek bij iemand waarvan je een pup niet eens kunt betalen, das best een domper dan![]()
Bij Toby heb ik het trouwens pas met een week of 6 gevraagd maar daar verwachtte ik ook geen schrikbarende bedragen van
Dat ook inderdaad, dat zou ik ook echt niet fijn vinden. Net alsof je dan je hond moet delen of zoLillith schreef: Zo'n pup/hond zou ik nooit willen hebben, mijn hond is mijn hond daar zitten geen verplichtingen aan vast.

Hier hetzelfde, veel mensen vragen in de eerste mail of het eerste telefonisch contact direct al naar de prijs. Ik reageer altijd wel beleefd ook als er mailtjes tussen zitten met 'Kost zo'n pup nou?' Kost mij weinig om beleefd te zijn en zoals Mickie zegt, als ze afhaken voor de prijs dan is dat toch prima?Mickie schreef:Nogal wat fokkers hier zeggen een bot antwoord te geven op vragen naar de pupprijs. Ik snap dat niet zo. Wat is nou de moeite om de vraag gewoon te beantwoorden (een pup kost XXX euro)? Het lijkt af en toe of er zo ludiek en kortaf mogelijk afgekapt dient te worden ...
Het zal best dat de vraagsteller je pups te duur zal vinden. Nou en? Dan gaat'ie vanzelf ergens anders naar toe, probleem opgelost. Door een bits antwoord te geven, geef je ze alleen maar reden om te geloven dat stamboomfokkers arrogante, neerbuigende snobs zijn. En weet je? Ze hebben dan nog gelijk ook![]()
Misschien is het mijn beleefde opvoeding dat ik een fatsoenlijk antwoord geef, dat kan ook.

Dat vind ik ook, absoluut.wendy71 schreef:Wij deden het bij het tweede bezoek aan de fokker.![]()
Prijs doet bij ons niet terzake, niet omdat we loaded zijn hoor, dan maar wat meer van de spaarrekening afhalen.
Ik vind het nl erg belangrijk dat er ethisch met de ouderdieren word omgesprongen.
Dit dus. In ieder geval voor de katten. Honden fok ik niet genoegtekkel schreef:bij de fokker waar eeb vandaan komt staat het gewoon op de website.