*haalt schouders op*Marion. schreef:Je zult van mij geen lading over me heen krijgen, maar strontvervelend is het wel. Ik heb er ook wel dagen tussen zitten dat ik zeg "misschien kunt u beter op het gewicht van uw kind letten, dan op die van mijn honden".Miranda schreef:Dat heb ik eens gedaan bij iemand die een aantal moddervette labradors bij zich had.Suzanne123 schreef:- veel te dikke honden .. ik zie ze ook en dan? Er wat van zeggen?
Ik zei het netjes hoor, dat ze wel wat aan de forse kant waren en dat dat misschien niet zo gezond was.
Man-o-man, wat kreeg ik een lading over me heen![]()
Bleek er een Nederlands kampioen bij te zitten en waar ik me mee bemoeide. En dat het zo hoorde.
Juistem. Dat vertelde me véél over het niveau van sommige labrador km's én het niveau van deze fokker, maar dat heb ik maar niet meer gezegd.
Ik begrijp het gewoon ook echt niet. Ik zou niet in mijn kop halen om een wildvreemde die ik ergens tegen kom, een lesje in hondenbezit te geven
Toen Skadi laatst te romig werd omdat ik haar dezelfde hoeveelheid lotgering gaf als smuldier, kreeg ik ook een opmerking daarover.
En dat ging minder subtiel als hoe ik het deed: "Nou, die begint ook knap dik te worden, misschien moet je er eens mee gaan fietsen.".
Nou, die man had gewoon gelijk. Waarom zou ik dat vervelend vinden? Het klópt toch gewoon?

En honden die zo moddervet zijn dat ze nauwelijks meer kunnen rennen, een conditie van nul hebben, lopen zware gezondheidsrisico's.
Ik vind dat grenzen aan dierenmishandeling, als ik zo'n stakker zie strompelen, met de bijbehorende benauwde ademhaling.
Dus dat fietsen hebben we opgepakt, en ze krijgt nu ongeveer driekwart tot de helft van wat ze eerst kreeg aan voer.
Ze is weer prima op gewicht. En dat hoop ik zo te houden.
Als ik een kind had zou ik ook op het gewicht van mijn kind letten, trouwens.
Als je de verantwoordelijkheid hebt voor een ander leven (huisdieren, kinderen) dan vind ik dat je die verantwoordelijkheid serieus moet nemen.