Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Ongelezen bericht door Muk »

Miezemuis schreef:Ik kies bewust voor een bepaald ras, en daar wil ik best voor betalen. Maar ik geloof niet voor wat ik wil in een pup dat ik dan echt perse die pup, uit die combinatie wil hebben. Dat zou anders zijn als ik op hoog niveau wilde trainen, pups wilde, shows wilde lopen maar dat is niet zo. Ik wil trainen voor de hobby, dus of een hond nou wel of niet super goed is boeit me niet, ik wil niet fokken en ik wil al helemaal geen shows lopen. Ik wil gewoon een lieve en gezonde huishond. Als ik dat kan krijgen voor 800,- euro wil ik dat liever dan er 700,- euro meer voor betalen.
Nou hoef ik geen supermooie rasvertegenwoordiger uit kampioenslijnen, maar ik wil wel een mooie rasvertegenwoordiger. Bij de Newfoundlander zijn er fokkers die Newfoundlanders fokken, maar dat zijn geen mooie rasvertegenwoordigers. Sterker nog, ik vind sommige gewoon echt lelijk. En ja, die hoef ik natuurlijk niet. Als ik een pup koop, wil ik wel dat de kans groot is dat de pup ook uitgroeit tot een mooie rasvertegenwoordiger. En daar betaal ik graag wat meer voor.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Die vraag komt wel eens voorbij op het Newfoundlanderforum en dan wordt er vaak omheen gedraaid. Zo van, als je echt een pup van een goede fokker wilt, dan moet de prijs niets uitmaken. Nu zeg ik wel altijd wat je kan verwachten qua prijs, maar die standaard dooddoeners daar schiet een potentiële pupkoper ook niks mee op.

Maar eerlijk gezegd, ik ben wel benieuwd naar de gemiddelde pupprijs van een heel bepaald groot ras. Maar eerst even een bezoek aan een fokker afwachten, want stel je voor dat het ras flink tegen zou vallen bij het bezoek, dan hoef ik de prijs ook niet te weten. Al verwacht ik dat eerlijk gezegd niet.
Suzanne123 schreef:
Muk schreef:Als het klikt en er wordt een nest geboren met een pup voor mij, dan kom ik toch echt wel vaker langs bij de fokker.

Overigens zou ik echt niet weten wat een pup van een bepaald ras kost. Richtprijzen worden nauwelijks gegeven op de sites van de rasverenigingen (tenminste die websites die ik bezoek) dus dat valt al af.
Dan zou je het altijd op dit forum 's kunnen vragen ;-)
En daar zou ik ook niet raar van opkijken van zo'n vraag. Althans, niet van de vraag op zich ;-)

Suzanne
Mmm nu ben ik nieuwsgierig....
Afbeelding
Muk

Miezemuis schreef:Mmm nu ben ik nieuwsgierig....
Waarnaar? :mrgreen:
Miezemuis
Zeer actief

Nou hoef ik geen supermooie rasvertegenwoordiger uit kampioenslijnen, maar ik wil wel een mooie rasvertegenwoordiger. Bij de Newfoundlander zijn er fokkers die Newfoundlanders fokken, maar dat zijn geen mooie rasvertegenwoordigers. Sterker nog, ik vind sommige gewoon echt lelijk. En ja, die hoef ik natuurlijk niet. Als ik een pup koop, wil ik wel dat de kans groot is dat de pup ook uitgroeit tot een mooie rasvertegenwoordiger. En daar betaal ik graag wat meer voor.
Miezemuis schreef:Ik kies bewust voor een bepaald ras, en daar wil ik best voor betalen. Maar ik geloof niet voor wat ik wil in een pup dat ik dan echt perse die pup, uit die combinatie wil hebben. Dat zou anders zijn als ik op hoog niveau wilde trainen, pups wilde, shows wilde lopen maar dat is niet zo. Ik wil trainen voor de hobby, dus of een hond nou wel of niet super goed is boeit me niet, ik wil niet fokken en ik wil al helemaal geen shows lopen. Ik wil gewoon een lieve en gezonde huishond. Als ik dat kan krijgen voor 800,- euro wil ik dat liever dan er 700,- euro meer voor betalen.

Dat begrijp ik en daar kan ik je ook wel in volgen. ik ga er wel vanuit dat 800,- euro wel gewoon een fatsoenlijke fokker is. Als dat niet zo is dan gaat het sowieso niet door.
maar ik vind lelijkheid eigenlijk niet zo erg (qua uiterlijk vind ik veel andere honden mooier dan een poedel), ik vind het wel belangrijk dat het karakter rastypisch is.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup
Ongeveer wanneer ik me, om wat voor reden dan ook, af ga vragen wat hij moet kosten denk ik :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Miezemuis
Zeer actief

Miezemuis schreef:
Mmm nu ben ik nieuwsgierig....

Waarnaar?
Miezemuis schreef:Mmm nu ben ik nieuwsgierig....
Waarnaar? :mrgreen:
naar een bijzonder groot ras :wink:
Afbeelding
Muk

Miezemuis schreef: Dat begrijp ik en daar kan ik je ook wel in volgen. ik ga er wel vanuit dat 800,- euro wel gewoon een fatsoenlijke fokker is. Als dat niet zo is dan gaat het sowieso niet door.
maar ik vind lelijkheid eigenlijk niet zo erg (qua uiterlijk vind ik veel andere honden mooier dan een poedel), ik vind het wel belangrijk dat het karakter rastypisch is.
Ik vond het uiterlijk ook veel minder belangrijk dan karakter voordat wij Jaymz kregen (Newfoundlander). Nu moet ik zeggen dat wij met Jaymz qua uiterlijk en karakter wel de hoofdprijs hadden. Zo'n mooie (en natuurlijk ook lieve) hond zullen wij niet zo snel meer krijgen denk ik.
Maar als je zo rondkijkt dan zie je gewoon echt lelijke rasvertegenwoordigers en dat wil ik ook niet. Hoewel het mij niks uitmaakt wat anderen vinden, wil ik toch wel een mooie hond naast mij hebben lopen, dus ik heb het belang van een mooi uiterlijk toch wel wat hoger ingeschaald bij onze volgende hond.

Het bijzonder grote ras waar wij (ik en mijn man) erg nieuwsgierig zijn is de Old English Mastiff. :mann: Als wij straks (over een jaar als alles meezit) verhuisd zijn hebben wij alle tijd en ruimte voor een pup van dat ras. Maar eerst gaan wij binnenkort kijken of dat ras inderdaad net zo bij ons past als een Newfoundlander.
Miezemuis
Zeer actief

Nou ben ik niet zo van de super grote honden, maar wauw wat zijn dat mooie beesten. Ik gluur dan ook met plezier naar de forumpuppies die er zijn van de OEM.
Afbeelding
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Fout liedje dus.......: How much is that doggy in the window?? :tongue:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Miezemuis schreef:
wil graag een teef, kost dat?
Zijn er echt mensen die zo mailen?
wauw dat zou ik nooit doen.
Ja dat gebeurt echt. Ik heb geen probleem met mensen die naar de prijs vragen, maar als men ALLEEN maar de prijs wil weten dan ben ik er heel snel klaar mee. :roll:
Muk

Miezemuis schreef:Nou ben ik niet zo van de super grote honden, maar wauw wat zijn dat mooie beesten. Ik gluur dan ook met plezier naar de forumpuppies die er zijn van de OEM.
Anders ik wel. En die ga ik straks in het echt zien. :cheer:
Al moet ik wel zeggen dat ik pups wel heel leuk vind, maar als ze eenmaal volwassen zijn, zijn ze nog veel leuker.
Muk

Shima schreef:
Miezemuis schreef:
Ja dat gebeurt echt. Ik heb geen probleem met mensen die naar de prijs vragen, maar als men ALLEEN maar de prijs wil weten dan ben ik er heel snel klaar mee. :roll:
Terecht lijkt mij. Een hond bij een fokker kopen (want dat is het kopen van een pup natuurlijk) is zoveel meer dan alleen kijken of de prijs goed is.
Miezemuis
Zeer actief

Bij die puppies kijken? :mrgreen: (= groen van jalouzie)

Ik begrijp best dat als fokker niet zo'n mailtje wil. Ik ga ervan uit dat als je van je dieren houdt je ze ook niet verkoopt aan de eerste de beste. vandaar dat ik ook altijd eerst zou mailen wie ik ben, waarom ik voor het ras gekozen heb en wat ik wil weten van de fokker (ouderdieren etc). Alleen ik wil ook de prijs weten en die kan ik dus dan wel met een gerust hart vragen?

Ik zou overigens mijn hond ook nooit kopen bij een fokker die niets van mij wil weten...
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik vraag er ook al vrij snel naar in een eerste gesprek.
Gezondheid en afkomst vind ik belangrijker natuurlijk, maar wil ook weten waar m'n portomonnee aan toe is.
Lijkt me dat een goede fokker echt wel merkt of het je alleen dáár om gaat of dat het gewoon een vraag is.
Muk

Miezemuis schreef:Bij die puppies kijken? :mrgreen: (= groen van jalouzie)

Ik begrijp best dat als fokker niet zo'n mailtje wil. Ik ga ervan uit dat als je van je dieren houdt je ze ook niet verkoopt aan de eerste de beste. vandaar dat ik ook altijd eerst zou mailen wie ik ben, waarom ik voor het ras gekozen heb en wat ik wil weten van de fokker (ouderdieren etc). Alleen ik wil ook de prijs weten en die kan ik dus dan wel met een gerust hart vragen?

Ik zou overigens mijn hond ook nooit kopen bij een fokker die niets van mij wil weten...
Gelukkig zijn alle pups besproken, dat scheelt. :mrgreen: En wij hebben geen haast. Sterker nog, wij staan ook op de wachtlijst voor een herplaatser. Een Newfoundlander natuurlijk, want die komt er zowiezo weer. Helaas zit er nog geen oude reu in de herplaatsing (daar zijn wij naar op zoek), dus wij hebben nu zeker alle tijd om ons rustig te oriënteren.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Shima schreef:
Miezemuis schreef:
Hier net zo.

Die mailtjes krijg je dus echt en waar ik eerst nog serieus antwoordde stuur ik nu terug
"ik denk teveel".

Mensen moeten weten waar ze aan toe zijn dus is het normaal dat er naar de prijs gevraagd wordt. Het is toch een smak geld.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik denk als je gewoon beleefd vraagt "kunt U mij zeggen op hoeveel ik qua pupprijs moet rekenen" dat je dan een normaal antwoord terugkrijgt (en dan ga ik ervan uit dat je al een keer contact gehad hebt).
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou pas naar de prijs vragen als jij een goed gevoel hebt bij de fokker.
Ik wist trouwens een week van ten voren wat ik precies voor Kiyoshi moest betalen, ik vroeg het toen zodat ik het kon overmaken.
Je kunt trouwens altijd een rasvereniging mailen om te vragen wat de richtprijs is (en of er eventueel geplande nestjes zijn).
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Wij hebben ruim voordat we een pup zouden gaan kopen een bezoek gebracht bij een fokker hier in de buurt. Hebben eerst een gesprek gehad en hebben ook bij dat eerste gesprek gevraagd wat hun voor een pup vragen en of er verschil tussen reu en teef is. Echter zijn er heel veel vragen geweest en hebben we veel verteld over onze vorige boxers en wat we er allemaal mee doen. Ik zou anders ook niet weten wanneer je naar de prijs moet vragen. Vaak ga je op kennismakingsgesprek en dat doe je meestal niet twee keer volgens mij?

Nu bij het hebben van onze eerste eigen hond denk ik de volgende keer ga ik toch naar de papieren vragen van de moeder, misschien toch wat meer vragen of ze een bepaald karaktertrek hebben in hun lijnen. Heb bij de boxer nooit echt gedacht aan eventuele werklijnen enz. Heb eigenlijk meer gekeken of de fokker me aan sprak en niet naar lijnen enzovoort gevraagd. Pup wat we gehaald hebben kwam van een fokker waar we al bij mijn ouders een hond van hadden en waar mijn ouders op dat moment ook een pup hadden besteld.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Mickie schreef:Dat er gevraagd wordt naar de prijs vind ik volstrekt normaal, ook in het allereerste contact. Belachelijk als dat niet zou mogen of kunnen :19: Maar het maakt wel verschil hoe het gevraagd wordt, als het de allereerste (of zelfs enige) vraag is, dan denk ik daar echt wel het mijne van. Zulke mensen zijn gewoon niet op zoek naar wat ik te bieden heb. Dat blijkt ook wel, want ondanks het immer nette antwoord, hoor ik nooit meer wat van ze.

Maar als ik een oprecht belangstellende aan de lijn heb, of een mailtje krijg waaruit die belangstelling blijkt, dan vind ik het totaal geen probleem als één van de vragen over de pupprijs gaat. Je mag toch hoop ik wel willen weten hoeveel geld je moet reserveren voor zo'n belangrijke aanschaf? Het gaat tenslotte niet over een pakje boter.
Echt gróte onzin dat zo'n vraag not-done is :roll:
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het ook normaal dat mensen in een eerste telefoon of mail contact vragen wat een pup kost. Maar dan wel in een normale mail of gesprek en niet een mail die uit 1 of 2 zinnen bestaat. En ook graag een afzender eronder.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik als aspirant pupkoopster vind het wel lastig. Aan de ene kant wil ik weten hoeveel geld ik moet reserveren voor de pup, maar ik vind het belangrijker dat het klikt met de fokker en met het soort honden dat hij/zij heeft. Aan de andere kant weet ik ook van mezelf dat als ik een paar gesprekken met de fokker heb gehad het klikt en ik ben weg van de ouderdieren, ik mijn zinnen zet op een pup van die fokker en de prijs mij waarschijnijk niet zal weerhouden (tenzij echt heel erg ver boven de gemiddelde pupprijs van dat ras).

Ik heb met meerdere fokkers contact gehad en ik heb ook weleens botte/rare reacties (in mijn ogen) gehad. Ik stuur in eerste instantie een uitgebreide mail naar een fokker, met gezinssituatie en wat wij een hond te bieden hebben plus de vraag of de fokker denkt dat wat wij willen/bieden geschikt is voor een pup van een van zijn/haar honden (in de toekomst, wij hoeven niet direct een pup per se). Als ik dan van een bepaalde fokker het antwoord krijg 'Ik denk wel dat ik geschikte pups heb. Als je maar niet denkt dat je hier voor 400 euro een pup kan kopen want ik verkoop pups uit geteste ouders en daar hangt een prijskaartje aan', tja dan is de behoefte bij mij om te gaan kijken dus weg. Ik vraag in een hele lange mail veel dingen maar niet de prijs, dan vind ik zo'n antwoord vrij bot en ook kant noch wal raken. Ik ben tenslotte koper en na zo'n mail heb ik geen interesse meer (en dat is niet omdat ik een pup voor 400 euro wil). Je mag best een beetje tijd investeren in een antwoord vind ik, je zoekt tenslotte met zorg juiste baasjes voor je (al dan niet aanstaande) pups.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Ik ben eerst op bezoek gegaan bij de fokker toen dat goed beviel en ik graag een pup daar wilde heb ik naar de prijs gevraagd, je wilt toch weten waar je aan toe bent.

yvonne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik wist de richtprijs van de club. Ik heb er de fokster nooit naar gevraagd. Pas op het moment dat wij naar huis zouden gaan met pup hebben we betaald.

Bij Miep viel het ietsje tegen, en hadden we bijna te weinig kontant. Maar goed, dan hadden we later het resterende geld nog wel in de bus kunnen gooien.

Ik hou niet van prijs-onderhandelingen als het over een pup gaat.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef: Ik hou niet van prijs-onderhandelingen als het over een pup gaat.
Ik ook niet. Daarom wil ik gewoon te horen krijgen hoeveel honderd euro ik moet betalen :wink: Ik vind het nl niet meer dan logisch dat als je iets verkoopt je ook een prijs noemt. Ik hou zelf helemaal niet van dat omslachtige gedoe als in "wanneer kan ik dat vragen?" Kom zeg, je moet met honderden euro's komen opdraven dus dan wil ik wel graag op voorhand verteld krijgen wat ik moet pinnen. Geen gelul dus.

Ik vind ook niks mis met vragen naar de prijs van iets wat te koop staat. Dat dat verkeerd zou staan is het verlies van de fokker. Een slimme fokker leest door die vraag heen en beantwoord hem daarnaast ook netjes. Ik hoef niet eens een pup van een fokker die zich blijkbaar zo goed voelt dat het er op neer komt dat ik ter plekke maar genoeg cash moet hebben bij ophalen. Wat is dat voor onzin? :denken: Als ik ernaar vraag zou ik een krent zijn die alleen aan geld denkt? Zou bij andere artikelen eens zo moeten zijn. Loop je in de winkel en dan zie je bij de kassa wel wat iets kost. Als er ergens geen prijzen op de spullen staan koop ik daar niks. Winkels in Amsterdam hadden er een handje van en als ik dan nette kleren aan had was alles altijd erg duur. Dus daar pas ik voor.

Als ik zeg, beste fokker, ik heb 2 honden, een laekense en een kruising en ik zie dat U een nest Duitse herders heeft. Ik heb wel interesse in een pup, een reutje als er een over is. Ik woon buiten en wil er dus nog graag een hond bij. Wandel veel en heb al mijn hele leven honden. Graag zou ik een keer kennis maken. Wat kosten de pups trouwens? Dan lijkt mij dat een normaal mailtje en in dat contact komen we dan wel ergens. Wel wil ik op voorhand weten dat de pups geen 1200 euro zijn. Dat betaal ik voor geen enkele pup. Dat vind ik geldklopperij ongeacht het ras. :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb meerdere keren gehad dat ik een mail kreeg met wat kost een pup bij u?
Dan mail ik gewoon terug zoveel euro overeenkomstig de richtpriijs van de vereniging.
Sommige mensen hoor je nooit weer wat van, maar ik heb er ook vreselijk leuke, betrokken pupkopers aan overgehouden...
Dus ja, ik kan wel bot antwoorden, maar dan loop ik misschien hele goede huizen voor mijn pups mis, dus ik ben daar niet zo moeilijk in...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Als je je al verdiept hebt in het ras en her en der informatie hebt ingewonnen, dan weet je toch ongeveer wat een pup moet kosten? Stel dat de ene fokker 200 euro meer vraagt dan de andere... is dat zo belangrijk?
En het vergelijken van een pup met een keuken is imo grote onzin. Een pup vertegenwoordigt, veel meer dan een gebruiksvoorwerp, een emotionele waarde.. ook voor de fokker :19:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Naima
Zeer actief

Badu schreef:Als je je al verdiept hebt in het ras en her en der informatie hebt ingewonnen, dan weet je toch ongeveer wat een pup moet kosten? Stel dat de ene fokker 200 euro meer vraagt dan de andere... is dat zo belangrijk?
En het vergelijken van een pup met een keuken is imo grote onzin. Een pup vertegenwoordigt, veel meer dan een gebruiksvoorwerp, een emotionele waarde.. ook voor de fokker :19:
Voor de een is 200 euro natuurlijk wel meer geld van voor de ander, en ik kan me wel voorstellen dat wanneer je niet wil fokken/showen/sporten met je hond, maar gewoon een htk hond zoekt zeg maar, (grote) prijsverschillen wel van invloed kunnen zijn.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik kreeg ook gewoon mails met wat kost een pup?
Ik stuurde gewoon terug
400
Zonder er nog iets bij te zetten en heb mensen gehad die daarna meer contact begonnen e zoeken en te bellen en nu een pup hebben.
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Badu schreef:Als je je al verdiept hebt in het ras en her en der informatie hebt ingewonnen, dan weet je toch ongeveer wat een pup moet kosten? Stel dat de ene fokker 200 euro meer vraagt dan de andere... is dat zo belangrijk?
Ik vind het belangrijk om te weten waar ik aan begin. Het ras maar dus ook de prijs :19: Ik snap niet zo goed waarom het zo geheim moet blijven allemaal. Om achter de prijs van een ras te komen moet je vaak toch flink zoeken. Ik heb het nog niet vaak open en bloot zien staan. Je zal het altijd aan iemand moeten vragen. Waarom zou je dan naar bijvoorbeeld de rasvereniging moeten mailen voor de prijs terwijl je al een fokker op het oog hebt of zelfs al in contact bent met die fokker?

Mailtjes met alleen: "wat kost een pup?" zijn minder leuk, dat kan ik me goed voorstellen, maar gewoon in een gesprek zie ik weinig problemen. Je kan toch wel een beetje zien wat je tegenover je hebt? Ook via mail of telefoongesprekken.
Naima
Zeer actief

Nanna schreef:
Expecting schreef: Voor de een is 200 euro natuurlijk wel meer geld van voor de ander, en ik kan me wel voorstellen dat wanneer je niet wil fokken/showen/sporten met je hond, maar gewoon een htk hond zoekt zeg maar, (grote) prijsverschillen wel van invloed kunnen zijn.
Ja, als het alleen maar om het "mooi" zou gaan kan ik dat wel met je eens zijn. Maar als een bepaalde fokker een constante kwaliteit heeft aan mooie, gezonde en sociale honden dan zou die 200 euro me verder ook aan mijn hol roesten.
Het gezegde luidt niet voor niets "quality is remembered long after the price is forgotten"
En geluk kún je afdwingen.
Dat vind ik ook hoor, maar er zijn natuurlijk meer goede fokkers en het ligt mss ook aan de richtprijs. Bij een ras waar bijvoorbeeld gemiddeld 400 wordt gevraagd (om maar een dwarsstraat te noemen) is een verschil van 200 euro een stuk groter dan bij een ras waar de richtprijs 900 euro is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”