Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nou ik blijf jullie overstelpen met honden vragen, maar goed ik hoop maar dat het niet iritant wordt :wink:
Omdat we na de zomer rustig gaan kijken naar een andere hond, ben ik nu een plan de campagne aan het opzetten.
Nu sta ik al bij een fokker op de mailinglist, dus ik krijg dan dekaankonidigingen. het probleem is dat ik geen idee heb wat een pup kost.
(Bouvierpoedel hier heeft gezegd dat een pup ergens tussen de 800,- en 1500,- kost :schrik: hahahah grapje)
Dat is natuurlijk best een grote marge. Van mijn overbuurvrouw, die schnauzers fokt, hoorde ik dat zij een pup niet verkoopt aan mensen die meteen naar de prijs vragen, maar wanneer doe je dat dan wel. Ik betaal natuurlijk liever 800,- euro voor een pup dan 1500,-. en aangezien ik niet perse een hond van showkwaliteit wil maakt het mij dus ook niet zo uit hoe de oudercobmbinatie is als de ouderdieren maar wel gezond en lief zijn.
Dus wanneer kun je wel vragen naar de prijs?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Ongelezen bericht door laeken »

Meteen? Ik zie het probleem niet en ik vind het belachelijk als je niet naar de prijs zou mogen vragen. Wat is dat nou voor iets raars? Toen ik een pup kocht wist ik dat ze volgens de prijs van de rasvereniging werden verkocht. Dus ik wist dat de pup een bepaald bedrag zou kosten. Prima. In jouw geval zou ik er dus gewoon naar vragen. Straks zegt ze ineens 1800 euro alsjeblieft. En dan? Betalen? Kom zeg. Gewoon netjes vragen wat de pups moeten gaan kosten zodat jij er rekening mee kan houden. Dat lijkt mij een doodnormale vraag als je al contact met de fokker hebt.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou het ook direct vragen. Alsof je een slechtere eigenaar word als je er direct naar vraagt, kom nou.
Had een heel verhaal getypt maar ben het gewoon met Marc eens. :mrgreen:
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik denk dat het meer van de manier waarop je het vraagt afhangt hoe de fokker erop reageert, dan het moment. Bij een 'wat mot zo'n pup nou kosten' zal de fokker eerder zijn vraagtekens zetten dan als je aangeeft dat je graag voorbereid wilt zijn en wilt weten waar je rekening mee moet houden en dan om de gebruikelijke pupprijs vraagt.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bij Lumi begon ik er zelf niet over, maar toen ze 7 weken was begon de fokker er zelf over. Mocht het zo zijn dat er binnenkort een pupje komt, dan wil ik toch uit die combinatie een pup. Ik verwacht dat de fokker rond de adviesprijs van de rasvereniging zit. Bij kooikerpups in Nederland zit weinig verschil in prijs.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ga eerst van te voren informeren wat de prijs is die bv de rasvereniging adviseert. Dan zoek ik een fokker die me aanstaat. En als ik daar eenmaal contact mee heb vraag ik al vrij snel naar de prijs.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zeeuwse labjes schreef:Ik denk dat het meer van de manier waarop je het vraagt afhangt hoe de fokker erop reageert, dan het moment. Bij een 'wat mot zo'n pup nou kosten' zal de fokker eerder zijn vraagtekens zetten dan als je aangeeft dat je graag voorbereid wilt zijn en wilt weten waar je rekening mee moet houden en dan om de gebruikelijke pupprijs vraagt.
Mee eens.

Ik weet niet wat voor een ras je zoekt, maar de pupprijs varieert per ras. En die kan oplopen tot 2400 euro (tenminste als je een zwart / witte Newfoundlander uit bepaalde lijnen zoekt).
En ja, daar kun je inderdaad beter op voorbereid zijn. Zeker ook, omdat jij dan ook nog kan zeggen dat het voor jou teveel geld is en verder kunt zoeken. Tenminste, ik vind 2400 euro voor een pup zelf zeker teveel geld. En dat weet ik dan liever meteen, zodat ik verder kan zoeken.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik wist wat de rv als pupprijs adviseerde, dat kun je nazoeken op internet.

Zelf heb ik niet naar de prijs gevraagd, die vond ik totaal niet belangrijk.
Ik heb wel heel grondig naar allerlei andere zaken gevraagd. De ouderdieren (en of ik die mocht zien), gezondheidstesten, karakter, hoe de fokker omgaat met de dieren, wat voor voer de pups op afgespeend worden. Dat soort dingen wil ik eerst weten.
De aanschafprijs is vaak maar een fractie van de kosten die je de rest van een hondenleven uitgeeft.
Als de aanschafprijs voor een pup een groot obstakel is moet je je in elk geval realiseren dat bijvoorbeeld voerkosten en dierenartskosten wellicht ook een probleem gaan zijn. Hoe ga je dat oplossen? Met een apart spaarpotje? Een ziektekostenverzekering?
Daar zou ik vooraf over nadenken.

Bij het tweede gesprek bij de fokster kwam ze zelf met de prijs, zonder dat ik daar om gevraagd had.
Als die bizar had afgeweken van het advies van de rv had ik me achter de oren gekrabt, maar het lag precies in lijn met de 'adviesprijs'.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik denk dat ik dat best in een eerste gesprek zou vragen. Ik heb wel een schatting in mijn hoofd maar het is toch wel handig om het te weten. Kan je er toch rekening mee houden. Dat wil trouwens niet zeggen dat het geld een probleem zou zijn, of dat ik naar een goedkopere fokker zou gaan of iets dergelijks. Ik vind het gewoon handig om te weten.
En het hoort gewoon bij een pup kopen lijkt mij. Als je bij een fokker op bezoek gaat (of via telefoon of mail in gesprek gaat) dan is het toch niet zo gek dat het gewoon in het gesprek ter sprake komt?
En als ze mij geen pup willen verkopen omdat ik graag van te voren weet hoeveel geld ik mee moet nemen, nou ja, dan maar niet denk ik.
Laatst gewijzigd door Jeffy op 11 jun 2011 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Miezemuis
Zeer actief

Het gaat om een grote poedel.
Ik heb dus geen voorkeur voor kleur, bouw etc. Ik wil een lieve hond, karakter is dan wel belangrijk, maar bij een poedel zijn is karakter ook niet zo'n issue aangezien de meeste poedels gewoon heel lief zijn.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ik kom altijd goed beslagen ten ijs, dus dat soort dingen weet ik van tevoren al :wink:
maar als ik het niet zou weten, zou ik het tamelijk snel vragen. want het is zinloos om verder te praten als je de pup te duur vindt.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Miezemuis
Zeer actief

Dierenartskosten zijn geen probleem. Ik ben me er zeker van bewust wat een hond kost, buiten aanschafprijs. maar ik vind de aanschaf prijs wel belangrijk. Er zijn meerder fokkers waar ik met gerust hart een hond zou kopen en als de ene fokker 800,- vraagt en de ander 1500,- (wat nogal een verschil is) dan weet ik het wel.
Die 700,- kan ik een hond toch een hele tijd mee verzorgen...
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zorg dat je weet wat een richtprijs is.
In het eerste gesprek vind ik een vraag naar de prijs niet passen, zeker niet als eerste vraag ;-)
Bij een tweede bezoekje wel ter sprake brengen; je moet tenslotte bij het afrekenen geld bij je hebben ;-)

Het hangt er idd heel erg vanaf hoe je zoiets vraagt maar je moet natuurlijk uiteindelijk wel weten wat 't mot gaan kosten ;-)

Suzanne
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

In het eerste mail- of telefonische contact dat je met een fokker hebt zou ik het niet vragen.
Eerst maar eens op bezoek en kijken of de fokker en zijn/haar omgeving je aanstaat. Pas dan, in een persoonlijk gesprek, zou ik vragen naar de prijs. Als het hele plaatje je namelijk niet aanstaat is de prijs ook niet meer relevant :19:

Anders... als mij in een mailtje al direct naar de prijs werd gevraagd - ongeacht of het op een vriendelijke of minder vriendelijke manier gebeurde - knapte ik al direct af. Ik snap ook niet zo goed wat er belangrijk is aan een prijs als je een bepaald hondje graag wilt hebben. Er zijn fokkers genoeg waarmee je ook best een regeling kunt treffen qua betalen dus een probleem hoeft de prijs van een pup nooit op te leveren. Of het moet een exorbitant hoog bedrag zijn. Maar goed, dat weet je dan van te voren al omdat het een heel speciaal en zeldzaam ras betreft :wink:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Miezemuis schreef:Dierenartskosten zijn geen probleem. Ik ben me er zeker van bewust wat een hond kost, buiten aanschafprijs. maar ik vind de aanschaf prijs wel belangrijk. Er zijn meerder fokkers waar ik met gerust hart een hond zou kopen en als de ene fokker 800,- vraagt en de ander 1500,- (wat nogal een verschil is) dan weet ik het wel.
Zo denk ik er ook over ja. Ik hoef geen pup van €1500,- als er ook een nest is van €800,-, kan dat geld wat ik anders over houd wel beter gebruiken. Denk aan cursussen zoals behendigheid, dierenartskosten, voer...
En als beide nesten me toch aanspreken en getest zijn ga ik niet voor het duurste nest. :wink: Zeker omdat ik er waarschijnlijk toch niet mee ga fokken.

Zeg ik er wel bij dat als er een ras is met die richtprijs (1500) en wil dat ras gewoon super graag dat ik het er wel voor over heb.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik vind het onzin dat je niet zou mogen vragen naar de prijs. Hoeveel mensen hebben moeten er ook niet sparen voor een pup? De kosten die ik aan dierenarts kwijt ben komen echt bij uitzondering boven de 500 euro uit, dus ik vind het belachelijk dat als je moet sparen voor een pup van 750 euro, dat dierenartskosten een probleem zouden moeten zijn. Dierenartskosten tot 200 euro zijn hier echt geen probleem, maar 750 in 1 keer, ja dat moet van spaargeld en kan ik niet zo ineens zomaar klakkeloos uitgeven (maar is er dus wel voor onvoorziene ziektekosten) In de 15 jaar dat ik honden heb, is er voor ons 1 spoedgeval (baarmoederontsteking) van boven de 600 euro geweest. Voor de rest heb ik Kay voor over de 600 euro laten rontgenen(HD/ED/rug) en heeft mijn zus haar hond voor flink wat geld moeten laten opereren(heupresectie), maar vertel mij eens hoe vaak men een rekening voor meer dan 700 euro bij een dierenarts heeft..... Daar kan je echt veel voor doen bij dierenarts hoor.....

Ik wil dus graag weten wat ik aan een pup kwijt ben. Ook omdat ik daarnaast dus nog een bedrag wil hebben voor onvoorziene omstandigheden. Het is dus niet zo dat ik wil dat al mijn geld op is, als ik pup netjes betaald heb. Dus wil ik wel een behoorlijk bedrag meer om de rekening kunnen hebben. Ik wil gewoon duidelijk en heb echt een hekel om dat huichelaarachtige gedoe dat ik de fokker niet mat vragen wat zijn dieren kosten? Ik wil juist niet dat de prijs een probleem is en een onbenoemde spanning is. IEdereen wil duidelijkheid.

Hoe ik het doe. Ik stel mij eerst voor. Wat ik zoek voor hond en dat ik geinteresseerd ben in honden van de fokker. Wat ik doe met mijn honden, en wat mijn ervaring is. En ik sluit het eerste mailtje/telefoontje ook gewoon af dat ik graag wil weten wat hij voor zijn pups vraagt. Dat ik ook eens wil kennismaken met fokkers en de honden om te kijken of het van beide kanten klikt. Ik ga ook uit van rv-prijzen en als ik dus op zoek ben naar een pup zorg ik ook dat ik dat bedrag dus in ieder geval al lang en breed kan missen...
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Zeg ik er wel bij dat als er een ras is met die richtprijs (1500) en wil dat ras gewoon super graag dat ik het er wel voor over heb.
dat heb ik ook
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

_Leonie schreef:
Miezemuis schreef:Dierenartskosten zijn geen probleem. Ik ben me er zeker van bewust wat een hond kost, buiten aanschafprijs. maar ik vind de aanschaf prijs wel belangrijk. Er zijn meerder fokkers waar ik met gerust hart een hond zou kopen en als de ene fokker 800,- vraagt en de ander 1500,- (wat nogal een verschil is) dan weet ik het wel.
Zo denk ik er ook over ja. Ik hoef geen pup van €1500,- als er ook een nest is van €800,-, kan dat geld wat ik anders over houd wel beter gebruiken. Denk aan cursussen zoals behendigheid, dierenartskosten, voer...
En als beide nesten me toch aanspreken en getest zijn ga ik niet voor het duurste nest. :wink: Zeker omdat ik er waarschijnlijk toch niet mee ga fokken.

Toch, ik weet het niet...
Als de fokker die richtprijs van 1500 kan verklaren en ik het idee heb dat ik daar goed zit qua fokker, gezondheidsonderzoeken, klik met de pup en combinatie... dus "totaalplaatje" ging ik voor de pup van 1500 euro.
Ik ga niet, puur omdat het voordeliger is, die pup van 800 euro nemen.
Ik zou een pup willen omdat ik DIE pup wil ;-) niet "zomaar een pup". Er zit een einde aan mijn budget; maar ik zou dan niet om toch maar een hond te hebben "de andere gaan nemen".

Daar zit vast een grijs gebied in, in die redenering, maar zo denk ik er op dit moment over.

Hangt er ook wel vanaf hoe de richtprijzen binnen het ras zijn. Ik weet wat ongeveer een sheltie of collie moet kosten ;-) en ik weet dat bijv. een gekuifde chin. naakt hond VEEL duurder in aanschaf is; dat is iets om rekening mee te houden. Wil of kan ik dat niet betalen; moet ik omzien naar een ander ras (of lekker doorsparen ;-)
Mocht een sheltie- of colliefokker ineens 1500 gaan vragen moeten ze toch wel met een heeeeeeeel goed verhaal komen ;-) want dat is nog niet bijna een "gemiddelde" stamboompup-prijs.

Suzanne
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Toen ik graag een hond wilde hebben belde ik een fokker van Dwergschnauzers en na het gesprek vroeg ik hoeveel hij vroeg voor een pup kreeg gelijk een grote bek.
Nou daar hoefde ik geen pup van.
Toen ik nog fokte vond ik het echt niet erg als mensen daar gelijk naar vroegen, je wilt tenslotte toch een beetje weten hoeveel een bepaald pupje kost.

Ik moest ook sparen en dan wil je toch een beetje weten hoelang je moet sparen om dat bedrag bij elkaar te hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
~Suzanne~
Zeer actief

gonnie schreef:Toen ik graag een hond wilde hebben belde ik een fokker van Dwergschnauzers en na het gesprek vroeg ik hoeveel hij vroeg voor een pup kreeg gelijk een grote bek.
Toen ik nog fokte vond ik het echt niet erg als mensen daar gelijk naar vroegen, je wilt tenslotte toch een beetje weten hoeveel een bepaald pupje kost.

Ik moest ook sparen en dan wil je toch een beetje weten hoelang je moet sparen om dat bedrag bij elkaar te hebben.
Ja, je moet het wel weten, maar het hangt denk ik af van de manier van vragen.
Ik weet niet meer hoe ik het bij onze eerste hond deed; ik dacht dat ik er voorzichtig aan het eind van een telefoongesprek van een uur ;-) naar vroeg in de trant van "oh ja, wat is trouwens een richtprijs waar ik rekening mee moet houden"?
dat komt bij fokkers anders over dan als vrij letterlijk de eerste vraag is "mot soon pup kostuh"? En dat laatste schijnt vaak genoeg voor te komen ;-)

Suzanne
Muk

Suzanne123 schreef:Zorg dat je weet wat een richtprijs is.
In het eerste gesprek vind ik een vraag naar de prijs niet passen, zeker niet als eerste vraag ;-)
Bij een tweede bezoekje wel ter sprake brengen; je moet tenslotte bij het afrekenen geld bij je hebben ;-)

Suzanne
Als het klikt en er wordt een nest geboren met een pup voor mij, dan kom ik toch echt wel vaker langs bij de fokker.

Overigens zou ik echt niet weten wat een pup van een bepaald ras kost. Richtprijzen worden nauwelijks gegeven op de sites van de rasverenigingen (tenminste die websites die ik bezoek) dus dat valt al af.
~Suzanne~
Zeer actief

Muk schreef:
Suzanne123 schreef:Zorg dat je weet wat een richtprijs is.

Suzanne
Als het klikt en er wordt een nest geboren met een pup voor mij, dan kom ik toch echt wel vaker langs bij de fokker.

Overigens zou ik echt niet weten wat een pup van een bepaald ras kost. Richtprijzen worden nauwelijks gegeven op de sites van de rasverenigingen (tenminste die websites die ik bezoek) dus dat valt al af.
Dan zou je het altijd op dit forum 's kunnen vragen ;-)
En daar zou ik ook niet raar van opkijken van zo'n vraag. Althans, niet van de vraag op zich ;-)

Suzanne
Miezemuis
Zeer actief

Toen ik graag een hond wilde hebben belde ik een fokker van Dwergschnauzers en na het gesprek vroeg ik hoeveel hij vroeg voor een pup kreeg gelijk een grote bek.
Hihi misschien was dat wel mijn buurvrouw...
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Zeeuwse labjes schreef:Ik denk dat het meer van de manier waarop je het vraagt afhangt hoe de fokker erop reageert, dan het moment. Bij een 'wat mot zo'n pup nou kosten' zal de fokker eerder zijn vraagtekens zetten dan als je aangeeft dat je graag voorbereid wilt zijn en wilt weten waar je rekening mee moet houden en dan om de gebruikelijke pupprijs vraagt.
Inderdaad! Als ik een email krijg zoals deze:
wil graag een teef, kost dat?
Zonder verdere informatie dan krijgt deze persoon een korte email terug met uitleg over het ras, maar GEEN prijs. Ik hab al een paar van dit soort emails gehad en deze mensen reageren bijna nooit waardoor ik genoeg weet over de belangstelling van betreffende persoon.
Miezemuis
Zeer actief

Toch, ik weet het niet...
Als de fokker die richtprijs van 1500 kan verklaren en ik het idee heb dat ik daar goed zit qua fokker, gezondheidsonderzoeken, klik met de pup en combinatie... dus "totaalplaatje" ging ik voor de pup van 1500 euro.
Ik ga niet, puur omdat het voordeliger is, die pup van 800 euro nemen.
Ik zou een pup willen omdat ik DIE pup wil niet "zomaar een pup". Er zit een einde aan mijn budget; maar ik zou dan niet om toch maar een hond te hebben "de andere gaan nemen".

Daar zit vast een grijs gebied in, in die redenering, maar zo denk ik er op dit moment over.

Hangt er ook wel vanaf hoe de richtprijzen binnen het ras zijn. Ik weet wat ongeveer een sheltie of collie moet kosten en ik weet dat bijv. een gekuifde chin. naakt hond VEEL duurder in aanschaf is; dat is iets om rekening mee te houden. Wil of kan ik dat niet betalen; moet ik omzien naar een ander ras (of lekker doorsparen
Mocht een sheltie- of colliefokker ineens 1500 gaan vragen moeten ze toch wel met een heeeeeeeel goed verhaal komen want dat is nog niet bijna een "gemiddelde" stamboompup-prijs.

Ik kies bewust voor een bepaald ras, en daar wil ik best voor betalen. Maar ik geloof niet voor wat ik wil in een pup dat ik dan echt perse die pup, uit die combinatie wil hebben. Dat zou anders zijn als ik op hoog niveau wilde trainen, pups wilde, shows wilde lopen maar dat is niet zo. Ik wil trainen voor de hobby, dus of een hond nou wel of niet super goed is boeit me niet, ik wil niet fokken en ik wil al helemaal geen shows lopen. Ik wil gewoon een lieve en gezonde huishond. Als ik dat kan krijgen voor 800,- euro wil ik dat liever dan er 700,- euro meer voor betalen.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Er is wel een verschil tussen het vragen vind ik. Als ze gewoon bellen met de vraag "wat kost een pup bij jou?" dan zou ik als fokker ook afhaken.
Maar als er in het eerste contact via mail/telefoon/bezoekje geïnformeerd wordt naar de prijs na een aantal andere vragen over de filosofie van de fokker (=waarom fokken, waarom die ouders, wat wil de kandidaat pupkoper met de hond, wat is zijn achtergrond enz) vind ik het zeker niet verkeerd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Kreeg ook weleens zulke mailtjes. Gaf dan een kort mailtje terug.

Maar ik vroeg het gewoon op een beleefde manier en vind niet dat ik dan afgebekt hoef te worden.
Laatst gewijzigd door gonnie op 11 jun 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Miezemuis
Zeer actief

Zijn er echt mensen die zo mailen?
wauw dat zou ik nooit doen.
Afbeelding
Muk

Suzanne123 schreef:
Muk schreef:Als het klikt en er wordt een nest geboren met een pup voor mij, dan kom ik toch echt wel vaker langs bij de fokker.

Dan zou je het altijd op dit forum 's kunnen vragen ;-)
En daar zou ik ook niet raar van opkijken van zo'n vraag. Althans, niet van de vraag op zich ;-)

Suzanne
Die vraag komt wel eens voorbij op het Newfoundlanderforum en dan wordt er vaak omheen gedraaid. Zo van, als je echt een pup van een goede fokker wilt, dan moet de prijs niets uitmaken. Nu zeg ik wel altijd wat je kan verwachten qua prijs, maar die standaard dooddoeners daar schiet een potentiële pupkoper ook niks mee op.

Maar eerlijk gezegd, ik ben wel benieuwd naar de gemiddelde pupprijs van een heel bepaald groot ras. :mann: Maar eerst even een bezoek aan een fokker afwachten, want stel je voor dat het ras flink tegen zou vallen bij het bezoek, dan hoef ik de prijs ook niet te weten. Al verwacht ik dat eerlijk gezegd niet.
~Suzanne~
Zeer actief

Miezemuis schreef:
Zijn er echt mensen die zo mailen?
wauw dat zou ik nooit doen.
Yup, al fok ik niet; ik weet da thet zo gebeurd, ook telefoontjes met die strekking.

Dus het idee dat een fokker ietsje alergisch reageert op een vraag naar de prijs kan wel kloppen ;-)

Overigens, onze 2-e pup komt uit Duitsland. Geen bewuste keuze, het liep zo, en ik wist al wat ongeveer de richtprijs was. Ik had al gezegd "wil graag pupje uit deze combi" voordat ik de precieze prijs wist. Die heb ik dacht ik bij een 2-e of 3-e bezoek gevraagd... althans, in een mailtje om nog even te bedanken voor de gastvrijheid :engel: even aangekaart hoeveel we uiteindlijke mee moesten brengen ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”