Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op MP :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: op MP :(

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:
Diaantje schreef:Hond zit niet op lam en rijst brokken omdat de andere dat niet krijgen, en loopt met kale plekken. Dát is er zielig aan. Ik zie nergens staan dat ze geprobeerd hebben die hond lam en rijst te geven? :19: Krijg ook sterk het idee dat ze die moeite niet eens wíllen nemen.
Sommige mensen hier voeren hun honden ook alles wat god verboden heeft, maken ze moddervet, laten ze de hele werkdag achter in een bench, slepen honden mee over straat die vreselijke gewrichtspijnen hebben omdat ze hem/haar niet kunnen missen en meer. Die honden worden ook niet door een actie gered. Deze hond lijkt mij een jonge bull die niet op zijn plaats zit. Dat komt echt wel goed hoor. Beestje is 9 maanden oud en die huidproblemen hebben ze bijna allemaal. Nu moet ik zeggen dat ik huidproblemen wel ernstig vind en niet wil en ga onderschatten. Jeuk kan erger zijn dan pijn. Of die brokken helpen heb je maar af te wachten.

dat bedoel ik.

beessie is jong dus komt goed.

ik blijf ver van elk "klein" huidprobleempje in de toekomst als ik de kans heb.

in alle andere gevallen zou ik zonder sam en lot deze bull zo opgehaald hebben.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik vind een huidprobleem ook nogal een issue, met name als je ook andere honden in huis hebt. Ik geloof dat ik tussen de regels (of eigenlijk regel, want volgens mij is de hele ad 1 grote zin :hmmm: ) door iets las over vechten met de andere reu om het teefje. Ik kan me voorstellen dat dit er mogelijk heftig aan toegaat en met een baby van 9 maanden in huis, zou ik ook geen risico willen lopen.
Ik zou dan echter voor een goed huis zorg, ipv een ad op marktplaats... Ik hoop dat het hondje toch een goed huis krijgt, bij iemand die hem wel wil hebben.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

duitse herder schreef:Wat is er nou precies zielig aan? Dat hij huidproblemen heeft en zijn brokken die hij voorgeschoteld niet eet maar wel die andere brokken? Deze mensen proberen tenminste nog lam en rijst brokken te geven! daarnaast staan bull terriers bekend om huidproblemen. Beessie is 9 maanden, heeft ruzie met andere hond vanwege loopse teef en moet herplaatst worden. Nog steeds zie ik niet wat hier zielig aan is
ik lees trouwens niet dat hij apart voer krijgt, maar dat hij gewoon met die andere honden mee eet,
blijkbaar vind ze het te ingewikkeld worden om hem apart eten te geven, maar goed , intelligentie straalt niet van de advertentie uit, en ze heeft zich helaas ook reeds voortgeplant.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik denk dat deze mevrouw beter geholpen word met tips/adviezen.
En het opstellen van een goede advertentie.

Dan hier met zijn allen ahhhh sielug te gaan roepen :ok:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nuyvilaq schreef:Ik denk dat deze mevrouw beter geholpen word met tips/adviezen.

Wat let je?
:zweep:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Paulala schreef:
Nuyvilaq schreef:Ik denk dat deze mevrouw beter geholpen word met tips/adviezen.

Wat let je?

Een heleboel.
Mojuan
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:
Paulala schreef:

Wat let je?

Een heleboel.

Waarom kom je dan even anderen vertellen waar mevrouw beter mee geholpen wordt?
Doe er dan wat aan zou ik zeggen :19:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Paulala schreef:

Waarom kom je dan even anderen vertellen waar mevrouw beter mee geholpen wordt?
Doe er dan wat aan zou ik zeggen :19:
Ik weet dat Lieke heel veel doet voor honden die snel herplaatst moeten worden, misschien heeft ze er even geen tijd voor en is dit een tip voor iemand anders.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Het valt mij op dat iedereen bij dit soort advertenties altijd heel passievol roept: 'Wat zielig. Ik zou hem zo halen! Ware het niet dat ....' En dan komt de reden: 'mijn man het niet wil, ik geen geld heb, ik al tien honden heb', etc. Zeg dan gewoon eerlijk: ik hoef geen Bull met schurft.
Madison
Zeer actief

Nanna schreef:
Madison schreef:Het valt mij op dat iedereen bij dit soort advertenties altijd heel passievol roept: 'Wat zielig. Ik zou hem zo halen! Ware het niet dat ....' En dan komt de reden: 'mijn man het niet wil, ik geen geld heb, ik al tien honden heb', etc. Zeg dan gewoon eerlijk: ik hoef geen Bull met schurft.
Daar gaat ie dan: Ik hoef geen Bull. En al helemáál niet met schurft. :ok:
:E:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Madison schreef:Het valt mij op dat iedereen bij dit soort advertenties altijd heel passievol roept: 'Wat zielig. Ik zou hem zo halen! Ware het niet dat ....' En dan komt de reden: 'mijn man het niet wil, ik geen geld heb, ik al tien honden heb', etc. Zeg dan gewoon eerlijk: ik hoef geen Bull met schurft.
:LOL:
Ja dat vind ik dus ook meestal.
Maar het gaat niet over de hond meestal.
Maar die word even als lijdend voorwerp gebruikt hoe sociaal ze zijn en van hondjes houden. :ok: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Nanna schreef:

Ik wil wel en bull, ook met schurft, maar ik denk dat mijn kruising Stafford Mechel reu, met schurft overigens, dit niet zo leuk gaan vinden. En ja anders had hij wel hier gemogen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Madison
Zeer actief

Demi schreef:
Nanna schreef:

Ik wil wel en bull, ook met schurft, maar ik denk dat mijn kruising Stafford Mechel reu, met schurft overigens, dit niet zo leuk gaan vinden. En ja anders had hij wel hier gemogen
Ik vind dat serieus wel een lieve gedachte, maar ik vind dat je je dan zou voor moeten stellen: stel dat ik nu geen StaffxMechel had gehad: zou ik dan nu echt gereageerd hebben op deze advertentie?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:
:LOL:
Ja dat vind ik dus ook meestal.
Maar het gaat niet over de hond meestal.
Maar die word even als lijdend voorwerp gebruikt hoe sociaal ze zijn en van hondjes houden. :ok: :LOL:

Nou idd. ff laten zien hoe "begaan" men wel niet is, maar that's it. :19:

Ach ja, kan men zich toch weer ff "mooi" voordoen toch :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Mojuan
Zeer actief

Nou ik hoef die hond niet hoor.
En zelfs als ik geen honden had gehad, dan nóg hoefde ik hem niet.
Wil nml geen ras meer met bepaalde karaktereigenschappen.
Te pittig ras voor mij dus.

Maar daarom hoop ik nog wel dat er iemand is die dat wél zou willen en deze hond snel een goede plek heeft.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Haha dat viel mij ook op :lol1: Schijtirritant vind ik dat, sorry :ugh: "als ik al niet een teef had, had ik haar zo opgehaald". Dus??
Perry en Noah

Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Madison schreef:
Ik vind dat serieus wel een lieve gedachte, maar ik vind dat je je dan zou voor moeten stellen: stel dat ik nu geen StaffxMechel had gehad: zou ik dan nu echt gereageerd hebben op deze advertentie?

Ja hoor dat meen ik echt serieus, heb er al 2 met een zware allergie, het moet alleen wel in de roedel passen wat erbij zou komen
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik wil wel een bull met schurft. Maar ik woon nog thuis en hier word dat niet geapprecieerd.
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het gaat er mij helemaal niet om dat ik kan roepen hoe sociaal en fantastisch ik ben. Nee, ik hoef geen bull en ook niet met schurft. Ik hoef sowieso geen hond erbij, omdat 2 honden genoeg is voor mij. Maar dan mag ik dit soort advertenties toch nog wel sneu vinden? Honden die wonen bij mensen die geen verstand hebben, laat staan van honden, laat staan van honden met schurft. Ik vind het zielig dat iedereen zomaar honden mag aanschaffen, terwijl ze daar helemaal niet geschikt voor zijn...
Maar dat is mijn mening. En die deel ik hier met jullie. Niet meer, niet minder!
RIP Cena :roos:
    Madison
    Zeer actief

SannePP schreef:Het gaat er mij helemaal niet om dat ik kan roepen hoe sociaal en fantastisch ik ben. Nee, ik hoef geen bull en ook niet met schurft. Ik hoef sowieso geen hond erbij, omdat 2 honden genoeg is voor mij. Maar dan mag ik dit soort advertenties toch nog wel sneu vinden? Honden die wonen bij mensen die geen verstand hebben, laat staan van honden, laat staan van honden met schurft. Ik vind het zielig dat iedereen zomaar honden mag aanschaffen, terwijl ze daar helemaal niet geschikt voor zijn...
    Maar dat is mijn mening. En die deel ik hier met jullie. Niet meer, niet minder!
    Ja, maar het is ook zielig en ik val ook niemand aan. Ik vind het ook heel sneu, maar ja, dat is hoe het er tegenwoordig blijkbaar voorstaat. Zo zie ik er wel twintig per dag op MP voorbij komen, als het er niet meer zijn. En ik vind het ook fijn dat je dat met ons deelt hoor, daar zeg ik ook niks over. Het is meer dat mensen dan altijd gaan roepen: Ja, ik zou haar zo ophalen, maar helaas.....
    En dan denk ik: Ja, als je het echt zo graag wilt als je zegt, dan haal je je man wel over of wat dan ook. En anders: zeg het dan ook niet, weet je. Dat bedoelde ik. Maar dat doet niets af aan het feit dat dit soort advertenties mij ook irriteren.
    xAmberx
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik zou er nu ook wel een hond bij willen (overigens geen bull terriër met/zonder schurft), maar mijn vriend wil dat echt niet. Kan ik hem wel even gaan overhalen en dan krijg ik uiteindelijk mijn zin wel, zeker als het een zielig beest zou zijn, maar neem toch liever een hond in huis als we daar allebéi achter staan, je leeft toch samen in een huis?

Kan me goed voorstellen dat dat voor veel mensen geldt die hem zo op zouden halen, "maar". Je het wel gelijk dat het een beetje een nutteloze opmerking is, maarja, is ook maar uit hondenliefde, denk ik dan =)

Het is inderdaad een beetje een sneue situatie, hoop dat het beest een goed huisje krijgt, zal uiteindelijk beter voor hem worden.
    Sarah5
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
    Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

*Silvia* schreef:Tis dat ik een bullreu in huis al heb lopen maarre had hem zo opgehaald die huidproblemen bij een bull tja ach dat weet je als je dat ras neemt dat dat kan voorkomen maar geen issue om daar ook mee aan het werk te kunnen.
    Ik zal eens kijken of ik iemand op ons forum er enthousiast voor kan maken.
    Dat vind ik nou een heel goed plan :E: Nu maar hopen dat er een liefhebber op af komt en dat de bull een leuk nieuw huis krijgt.
    bouvierpoedel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

SannePP schreef:Het gaat er mij helemaal niet om dat ik kan roepen hoe sociaal en fantastisch ik ben. Nee, ik hoef geen bull en ook niet met schurft. Ik hoef sowieso geen hond erbij, omdat 2 honden genoeg is voor mij. Maar dan mag ik dit soort advertenties toch nog wel sneu vinden? Honden die wonen bij mensen die geen verstand hebben, laat staan van honden, laat staan van honden met schurft. Ik vind het zielig dat iedereen zomaar honden mag aanschaffen, terwijl ze daar helemaal niet geschikt voor zijn...
    Het overgrote deel van de honden in NL wonen bij baasjes die geen verstand van honden hebben en het grootste gedeelte daarvan zijn leuke honden die een best leven hebben.
    Ik geloof niet dat een hond er mee bezig is wat het baasje allemaal weet.
    Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
    smoekie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:ok:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    laeken
    Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Als jullie eens wisten hoeveel zielige honden er niet zijn in Nederland, jeetje, dan is er werk aan de winkel.
    Ik heb 1 keer echt een hond willen stelen. Een Duitse herder in een haven waar wij met de boot lagen. Arme dier zat in een kennel van kippengaas, zeg maar een kippenhok vol gaten en doorgebeten gaas aan een stuk rioolpijp met een ketting om zijn nek. :kotz: Zo kort dat hij slechts links, rechts, in en op de pijp kon zijn en verder niks. Hij zat vast omdat hij blijkbaar door het gaas heen knaagde gezien de gaten in zijn hok. Die hond bleek daar na 2 weken nog steeds te zitten toen wij terug gingen en weer in de haven kwamen. Geen huis in de buurt, niks. Gewoon een kippenren op een heel klein stukje braakliggend terrein ver van de bewoonde wereld. In Nederland notabene. Niemand zag of hoorde dat beest als er wat mee zou gebeuren. :ugh: Toen ben ik midden in de nacht met een vriend en een betonschaar naar die hond gegaan. We waren er al geweest met mijn hond en die kon het prima vinden met die Duitse herder op het eerste gezicht dus ik durfde hem wel mee te nemen. Als het niet ging zou die vriend hem mee naar huis nemen. De herder was ook mager en had een kale rug van voedsel-allergie en stress?

Helaas bleek de hond verdwenen. Hij zou zelfs overleden kunnen zijn want hij zag er de tweede keer magerder en slechter uit dan de eerste keer. Dus we waren te laat. Maar op dat moment waren we wel vast besloten dat we die hond gingen stelen. Best erg maar niet slecht denk ik.

Eigenlijk weet ik op dit moment en nu ook wel een paar honden die wat hulp kunnen gebruiken bij boeren in de buurt. Een DH pup die ik misschien 2 keer uit de kennel heb gezien in 5 maanden tijd. Hij zit dus vanaf 8 weken in een kennel van 2 meter op een erf aan de straat tussen minstens 6 drollen. Dat betekent in mijn ogen dat hij er in 3 of meer dagen niet 1 keer uit komt. Hiervoor zat er een volwassen hond. Die is blijkbaar al dood. Als dat geen redden waard is weet ik het ook niet meer. Denk dat de bull uit de advertentie dus relatief prima zit waar hij zit. Het kan zoveel erger heb ik helaas mogen zien. Zeker met herders. Blijkbaar zijn die geschikt voor de ketting en de kennel en als mensen dan hun interesse verliezen wordt het pas echt erg. Dan hoeven ze er niet eens naar te kijken dus dan loopt het volledig uit de hand met zo'n dier. :cry: Ik kan er slecht naar kijken maar ik kan ook niet het leed van alle honden op mijn nek halen. Wettelijk doen die mensen niks verkeerd en dus zal deze hond net als de vorige jaar in jaar uit blaffen naar de auto's en zo leven. Rondjes draaien. Zou verdomme je pup zijn die je naar "de boerderij" gedaan hebt..... :jank:
    Afbeelding
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Is ook zo je kan niet alle honden redden helaas, maar soms is er gewoon een hond die blijft hangen in je hoofd. Deze hond heeft het echt niet slecht hoor denk ik waar hij nu zit ze doen tenminste nog moeite om een ander huisje te vinden voor hem
    De reden waarom ik hem in huis zou nemen is puur zijn allergie en hem proberen op de juiste voeding te krijgen. Want ik vind dat wel heel sneu dat hij geen goed voer krijgt en met de rest mee eet wat volgens mij niet nodig is. Ik heb 4 honden en alle 4 krijgen ze vaak wat anders en eten apart
    Ik denk echt dat mensen vaak onderschatten wat het is om constant jeuk te hebben
    laeken
    Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Onderschatten van jeuk is een drama. Eva heeft de eerste keren dat ze loops werd een soort hormonale jeuk gekregen. Deze keer goddank niet. Dan lag ze op de bank en begon ze gewoon te kermen. Echt piepen en janken. Dan rende ze door het huis en liet zich vallen om vervolgens heel hard te gaan krabben. Tot bloedens toe. En bijten waarbij ze haar vacht uit trok. Dat was vreselijk om te zien. Wij gaven dan ook nog wel eens fronline omdat ik dan dacht dat ze vlooien had wat het probleem enorm leek te verergeren. :schrik: Deze keer geen druppels gegeven en de jeuk was er wel maar werd lang zo erg niet.

Dus ik hoop dat het slechts een beetje door de hormonen komt en dat frontline de boosdoener was. Gelukkig ging het bij Eva wel elke keer weg na een maand. Was ze wel half kaal en rood met krassen en korstjes. Dus jeuk kan erger zijn dan pijn.

Toen ik in het gips zat heb ik ook mogen ervaren wat jeuk is en dat is verre van lollig. Ik zat op een gegeven moment met een brijnaald onder mijn gips te krassen en toen daar bloed aan zat moest ik wel stoppen. :F: Erg ranzig misschien maar liever pijn dan jeuk merkte ik :engel:
    Afbeelding
    Bmamavan2
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Wat ik uit dit uit dit rampzalige stukje haal is dat ze een bull mannetje heeft die ze onderschat heeft in zijn "man zijn" en die daarbij nog eens een huidprobleem heeft (haal uit haar woorden niet dat het schurft is, kan toch gewoon een allergie zijn). Hij moet speciale brokken maar eet deze niet omdat hij gewoon de brokken van de andere honden meet-eet. Tsja kwestie van apart voeren lijkt me (en dan liever kvv zonder kip).
    Van de ene kant is ze erg eerlijk in haar beschrijving maar deze is tegelijkertijd wel hartverscheurend, ik heb ook wel eens momenten gehad waarop ik dacht: "waarom wilde ik ook alweer een hond". Maar 5 minuten later wist ik het wel weer :wink: .
    Ik kan hem zo niet ophalen want ik weet gewoon dat ik deze hond niet 1.2.3. zelf kan herplaatsen maar ik kan kijken of de stichting waar ik vrijwilligerswerk voor doe iets kan betekenen. Dan kan ik hem opvangen en heb ik mogelijkheden om hem via de asielsite te herplaatsen.
    Ze zou hem natuurlijk ook zelf naar het asiel kunnen brengen maar ja misschien wil ze dat toch niet of kost het gewoon te veel geld?
    Afbeelding
    umajoya
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Oh wat erg :(
    Arme hond
    Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
    [gemaakt door kiki2000]
    Plaats reactie