Als jullie eens wisten hoeveel zielige honden er niet zijn in Nederland, jeetje, dan is er werk aan de winkel.
Ik heb 1 keer echt een hond willen stelen. Een Duitse herder in een haven waar wij met de boot lagen. Arme dier zat in een kennel van kippengaas, zeg maar een kippenhok vol gaten en doorgebeten gaas aan een stuk rioolpijp met een ketting om zijn nek.

Zo kort dat hij slechts links, rechts, in en op de pijp kon zijn en verder niks. Hij zat vast omdat hij blijkbaar door het gaas heen knaagde gezien de gaten in zijn hok. Die hond bleek daar na 2 weken nog steeds te zitten toen wij terug gingen en weer in de haven kwamen. Geen huis in de buurt, niks. Gewoon een kippenren op een heel klein stukje braakliggend terrein ver van de bewoonde wereld. In Nederland notabene. Niemand zag of hoorde dat beest als er wat mee zou gebeuren.

Toen ben ik midden in de nacht met een vriend en een betonschaar naar die hond gegaan. We waren er al geweest met mijn hond en die kon het prima vinden met die Duitse herder op het eerste gezicht dus ik durfde hem wel mee te nemen. Als het niet ging zou die vriend hem mee naar huis nemen. De herder was ook mager en had een kale rug van voedsel-allergie en stress?
Helaas bleek de hond verdwenen. Hij zou zelfs overleden kunnen zijn want hij zag er de tweede keer magerder en slechter uit dan de eerste keer. Dus we waren te laat. Maar op dat moment waren we wel vast besloten dat we die hond gingen stelen. Best erg maar niet slecht denk ik.
Eigenlijk weet ik op dit moment en nu ook wel een paar honden die wat hulp kunnen gebruiken bij boeren in de buurt. Een DH pup die ik misschien 2 keer uit de kennel heb gezien in 5 maanden tijd. Hij zit dus vanaf 8 weken in een kennel van 2 meter op een erf aan de straat tussen minstens 6 drollen. Dat betekent in mijn ogen dat hij er in 3 of meer dagen niet 1 keer uit komt. Hiervoor zat er een volwassen hond. Die is blijkbaar al dood. Als dat geen redden waard is weet ik het ook niet meer. Denk dat de bull uit de advertentie dus relatief prima zit waar hij zit. Het kan zoveel erger heb ik helaas mogen zien. Zeker met herders. Blijkbaar zijn die geschikt voor de ketting en de kennel en als mensen dan hun interesse verliezen wordt het pas echt erg. Dan hoeven ze er niet eens naar te kijken dus dan loopt het volledig uit de hand met zo'n dier.

Ik kan er slecht naar kijken maar ik kan ook niet het leed van alle honden op mijn nek halen. Wettelijk doen die mensen niks verkeerd en dus zal deze hond net als de vorige jaar in jaar uit blaffen naar de auto's en zo leven. Rondjes draaien. Zou verdomme je pup zijn die je naar "de boerderij" gedaan hebt.....