Dat weet ik niet,maar het zou me niks verbazen.Moon schreef: Ik denk dat het wat SLE betreft niet veel anders zal zijn bij honden dan bij mensen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dante; lopen als een dronken man
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Dante; lopen als een dronken man

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Vanmorgen loopt hij stukken beter
Nog wel vrij langzaam, maar dat komt vaker voor, zeker 's morgens.
Pffff, hele opluchting
Nog wel vrij langzaam, maar dat komt vaker voor, zeker 's morgens.
Pffff, hele opluchting
Gr. Marijke

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lillith
- Zeer actief
Wat goed, ik vond het maar eng gisteravond 
- Moon
- Zeer actief
Nou, ik ookLillith schreef:Wat goed, ik vond het maar eng gisteravond
Nu maar hopen dat het niet weer gebeurd. Ik moest van de week toch naar de da omdat Dante weer incontinent is van urine (zal wel met blaasgruis te maken hebben
Gr. Marijke

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Misschien heeft hij zich toch wat te druk gemaakt. Ik herinner me een topic van een duitse herder die dat ook had, die dronkemansloop na te veel inspanning. Maar ik kan het zo gauw niet vinden. Gelukkig dat het weer beter gaat met Dante.
Ik zal duimen dat het niet meer terug komt. Sterkte met je mannetje!
Ik zal duimen dat het niet meer terug komt. Sterkte met je mannetje!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Pffff, wat een opluchting hè!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
Gelukkig dat het weer wat beter lijkt te gaan 
- bydevries
- Zeer actief
He jeetje Marijke ik lees het nu pas
Dat is weer erg schrikken. Hij moet niet
van die rare dingen doen hoor. Gaat hij weer wat beter nu ?

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Lees het ook nu pas!
Gelukkig is de stuurloosheid weer over. Voor iets als botulisme of blauwalg zou ik niet zo bang zijn omdat Dante verder niet ziek is (diarree, overgeven).
Ik zou het wel melden bij de da, als je toch gaat voor z'n blaas. (Maar dat doe je vast!
).
Gelukkig is de stuurloosheid weer over. Voor iets als botulisme of blauwalg zou ik niet zo bang zijn omdat Dante verder niet ziek is (diarree, overgeven).
Ik zou het wel melden bij de da, als je toch gaat voor z'n blaas. (Maar dat doe je vast!
- Moon
- Zeer actief
Ik heb dit aan hem laten lezen en hij moet er van blozenInge O schreef:zo, dante, ben je tevreden nu je eens iedereen lekker de stuipen op het lijf hebt gejaagd?
en nu wel normaal blijven doen hè.
Gr. Marijke

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gelukkig gaat het weer de goede kant op.
Houden zo ,Dante !
Houden zo ,Dante !
- Moon
- Zeer actief
Ja, echt Dante weer, die houdt van aparte dingenbydevries schreef:He jeetje Marijke ik lees het nu pasDat is weer erg schrikken. Hij moet niet
Nu niets meer aan de hand. Vanmiddag weer achter de nijnen aan geweest (de sporen dan
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Nee, idd, dat heb ik gisteren ook nog gegoogled. Geen andere verschijnselen die daarbij zouden horen.Rami schreef:Lees het ook nu pas!
Ik zou het wel melden bij de da, als je toch gaat voor z'n blaas. (Maar dat doe je vast!).
Ik zal het er over hebben met de da, maar verwacht er weinig van
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lees het nu pas
Fijn dat hij weer beter is
- Moon
- Zeer actief
Ja, Dante vindt het nodig om af en toe de aandacht op zich te vestigen met heel bijzondere dingenranetje schreef:Lees het nu pas![]()
Ik ben woe. nog naar de da geweest (ivm urine-incontinentie), en het verhaal ook maar verteld. Maar ze kon er 'geen chocola van maken' zoals ik al dacht. Ze had het o.a. ook over zijn epilepsie, maar dat leek me toch stug
Tja, het kan zoveel zijn... Ze vond dat we het nog maar eens aan moesten kijken, en dat was ik al van plan.
Ik heb aangegeven dat ik geen medisch circuit meer met hem in ga. Dingen dus die voor hem belastend zijn. En dat ik hem niet ga beperken, hem laat doen wat hij zelf wil. Ze was het er van harte mee eens (kijkend naar zijn verleden).
Hij bleek een lichte blaasontsteking te hebben, dus een AB-kuur. En verder bleek bij de check-up dat hij staar heeft aan zijn li. oog.
Nou ja, niet zo bijzonder voor een oudere hond.
Ik probeer dus deze 'gekkigheid' maar weer te vergeten, en hoop dat het niet weer gebeurt
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Én net weer een epileptische aanval, toe maar jongens
Gelukkig niet zo'n dramatisch gebeuren als de vorige keer, maar ik vind het wel weer drama genoeg
Gelukkig niet zo'n dramatisch gebeuren als de vorige keer, maar ik vind het wel weer drama genoeg
Gr. Marijke

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Agosjjjjjjj arme man
Dikke knuffel voor Dante
(en voor jou ook)
Hoe gaat Mirto daar eigenlijk mee om?
Dikke knuffel voor Dante
En de groeten van de mannen 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
was het mss een voorloper van een epileptische aanval....Moon schreef:Én net weer een epileptische aanval, toe maar jongens![]()
overigens wat jij beschreef van die dronkenmans loop en later niets meer aan de hand, als ik terug kijk is het daar bij Ace (Alvleesklier kanker) mee begonnen....zijn bloedsuiker daalde dan ook ineens, ook kort na het eten...
- Moon
- Zeer actief
Het gebeurde weer buiten, Mirto liep als een idioot te blaffen en te springen om ons heenReny schreef:Agosjjjjjjj arme man
Dikke knuffel voor Dante(en voor jou ook)
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Ik weet het niet zeker natuurlijk maar hij leek wel normaal 'bij de tijd', terwijl je bij een hypo toch ook verwardheid zou verwachtencrutz schreef:was het mss een voorloper van een epileptische aanval....Moon schreef:Én net weer een epileptische aanval, toe maar jongens![]()
overigens wat jij beschreef van die dronkenmans loop en later niets meer aan de hand, als ik terug kijk is het daar bij Ace (Alvleesklier kanker) mee begonnen....zijn bloedsuiker daalde dan ook ineens, ook kort na het eten...
Nou ja, ik wacht maar af óf het nog een keer voorkomt, dan laat ik bloedonderzoek doen heb ik afgesproken met de da.
Áls het iets met epilepsie van doen zou hebben, zou dat de eerste keer zijn bij alle aanvallen die hij al gehad heeft. En zo veel dagen van te voren? Kan ik me haast niet voorstellen
Gr. Marijke

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
t was maar een suggestie dat het evt met zijn aanval te maken had....Moon schreef:Ik weet het niet zeker natuurlijk maar hij leek wel normaal 'bij de tijd', terwijl je bij een hypo toch ook verwardheid zou verwachtencrutz schreef:was het mss een voorloper van een epileptische aanval....Moon schreef:Én net weer een epileptische aanval, toe maar jongens![]()
overigens wat jij beschreef van die dronkenmans loop en later niets meer aan de hand, als ik terug kijk is het daar bij Ace (Alvleesklier kanker) mee begonnen....zijn bloedsuiker daalde dan ook ineens, ook kort na het eten...(Ik hoop toch dat het geen alvleesklierkanker is
)
Nou ja, ik wacht maar af óf het nog een keer voorkomt, dan laat ik bloedonderzoek doen heb ik afgesproken met de da.
Áls het iets met epilepsie van doen zou hebben, zou dat de eerste keer zijn bij alle aanvallen die hij al gehad heeft. En zo veel dagen van te voren? Kan ik me haast niet voorstellen
en Ace was bij zijn hypo's ook niet verward....(ja, later, kort voor zijn dood), overigens moet je dan echt op dat moment prikken, het was hier steeds een moment opname, een halve dag later zagen ze niets in zijn bloed (ik zeg altijd, Ace had niet gelezen hoe zijn lichaam hoorde te reageren op kanker, want tot enkele dagen voor zijn dood (de uitslag kwam de avond voor zijn dood) was er bij de onderzoeken (hij was wel verdacht van alvleesklier kanker nadat op een gegevenmoment ik hem in zo'n episode snachts om 1 uur bij de DA heb gezet voor een bloedproef en daar een suikerwaarde van 1 uit kwam) die specifiek daarvoor waren niets te vinden.....
- Moon
- Zeer actief
O, maar ik waardeer je meedenken enorm hoorcrutz schreef:t was maar een suggestie dat het evt met zijn aanval te maken had....Moon schreef:Ik weet het niet zeker natuurlijk maar hij leek wel normaal 'bij de tijd', terwijl je bij een hypo toch ook verwardheid zou verwachtencrutz schreef:
was het mss een voorloper van een epileptische aanval....
overigens wat jij beschreef van die dronkenmans loop en later niets meer aan de hand, als ik terug kijk is het daar bij Ace (Alvleesklier kanker) mee begonnen....zijn bloedsuiker daalde dan ook ineens, ook kort na het eten...(Ik hoop toch dat het geen alvleesklierkanker is
)
en Ace was bij zijn hypo's ook niet verward....(ja, later, kort voor zijn dood), overigens moet je dan echt op dat moment prikken, het was hier steeds een moment opname, een halve dag later zagen ze niets in zijn bloed (ik zeg altijd, Ace had niet gelezen hoe zijn lichaam hoorde te reageren op kanker, want tot enkele dagen voor zijn dood (de uitslag kwam de avond voor zijn dood) was er bij de onderzoeken (hij was wel verdacht van alvleesklier kanker nadat op een gegevenmoment ik hem in zo'n episode snachts om 1 uur bij de DA heb gezet voor een bloedproef en daar een suikerwaarde van 1 uit kwam) die specifiek daarvoor waren niets te vinden.....
Ik was ahw een beetje hardop aan het discussiëren met mezelf
Wat een drama was dat hè, met Ace....
Ik hou je verhaal in mijn achterhoofd!
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Die epilepsie aanval was idd weer heel rot, dat went nooitInge O schreef:het is zeker een optie hoor maar soms blijft het gewoon mysterieus : de hond van mijn broer kreeg dat de laatste paar jaar van haar leven af en toe eens maar een oorzaak is nooit gevonden en het is ook niet duidelijk geworden in de daaropvolgende jaren.crutz schreef:t was maar een suggestie dat het evt met zijn aanval te maken had....Moon schreef: Ik weet het niet zeker natuurlijk maar hij leek wel normaal 'bij de tijd', terwijl je bij een hypo toch ook verwardheid zou verwachten(Ik hoop toch dat het geen alvleesklierkanker is
)
hopelijk blijft het bij dante ook beperkt tot dit soort mysterie.
maar die epilepsie-aanval is wel weer heel rot - dante toch.
Maar de angst van vorige keer schoot weer in mijn benen, omdat hij het weer in de buurt van al die slootjes kreeg. Toen zag ik hem in kramptoestand met open bek ruggelings onder water verdwijnen
Gr. Marijke

- Rami
- Zeer actief
Ach, toch weer een aanval, arme Dante, arme jij.
Knapt hij altijd weer snel op na zo'n aanval?
- Moon
- Zeer actief
Meestal was er na een half uurtje/uurtje niets meer aan hem te merken (behalve vorige keer maar toen was hij in het, toen nog, ijskoude water terecht gekomen dus logisch dat hij wat langer nodig had om te herstellen..).Rami schreef:Ach, toch weer een aanval, arme Dante, arme jij.![]()
Vandaag vond ik hem erg 'sloom'. Ben wel gaan wandelen met allebei, maar heb het niet te lang gemaakt want Dante liep als een oud hondje naast me
Gr. Marijke

- Rami
- Zeer actief
Gelukkig dat het nu weer beter gaat. Geef Dante maar een aaitje over zijn mooie jachtknobbel.
Hij zal zelf van zo'n aanval wel niet zo veel merken, denk ik, maar voor jou is het wel heel rot. Je maakt je toch zorgen.
Hij zal zelf van zo'n aanval wel niet zo veel merken, denk ik, maar voor jou is het wel heel rot. Je maakt je toch zorgen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik moet zeggen dat bij mijn teckels ook nooit agressie is opgetreden als de oudste, Kasper, een aanval kreeg.Moon schreef:Het gebeurde weer buiten, Mirto liep als een idioot te blaffen en te springen om ons heenReny schreef:Agosjjjjjjj arme man
Dikke knuffel voor Dante(en voor jou ook)
Hoe gaat Mirto daar eigenlijk mee om?(ik zat in het gras naast Dante). Gelukkig reageert hij niet met agressie, want dat heb ik ook weleens gehoord
Norbert bleef een beetje uit de buurt tot het ergste over was en dan ging hij vast schoonmaken.
Als de Kasper dan uit de aanval was, was hij ook weer helemaal schoon
Jammer dat Dante een aanval heeft gehad.
Misschien is er toch wel een verband met het eerdere verschijnsel?
het is nu eerst afwachten denk ik
Moeilijk hoor!
Sterkte Marijke.
Wachten op iets onduidelijks is niet gemakkelijk.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Bruno trok zich altijd in de verste hoek terug als Falco lag te stuipen.Als die dan ook nog erbij poepte was de afschuw op Bruno's gezicht te lezen.