Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mastiff Barto (miniman) update 2/3/12 pag. 32

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Re: Engelse Mastiff puppies, nieuwe foto's pag. 14

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Mooi mooi mooi...zonder krullen :pffff:

Heeft de thee geholpen of heeft hij er geen last meer van?
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Muk schreef:Nee hoor, hier geniet ik totaal niet van.... :pffff:

Ze zijn veel te leuk deze foto's, hoe kan je zoveel moois nu weerstaan? Ik kan het in ieder geval niet. :I:

Klopt er dat er een pup (rode band) iets anders gekleurd is dan de rest? En hoe is het met de pup met de darmkrampjes?
:D

Ik denk dat je het pupje met het roze bandje bedoelt, de laatste foto's? Dat is nu nog vrij donker en is een apricot. Maar sommige foto's heb ik ook iets op moeten lichten omdat ze vrij donker waren, dus mss komt het daar door. Het zijn wrs 4 fawn en 6 apricot pups, maar helemaal zeker ben ik nog steeds niet. Ze hebben zoveel pigment dat ze nog erg donker zijn. Het zijn net toverballetjes, ze veranderen per dag van kleur :wink:

Ik heb de venkelthee in huis, maar hij piept (gelukkig) niet meer. Mocht ie weer beginnen, ben ik voorbereid :tongue:

edit: vinden jullie inieminie er niet stoer op staan??? :ok:
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

absoluut! hij is wel echt suuperklein in vergelijk met zijn broertjes enz usjes. Ik ben benieuwd hoe groot ie is als ie het nest gaat verlaten!
mon65
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:absoluut! hij is wel echt suuperklein in vergelijk met zijn broertjes enz usjes. Ik ben benieuwd hoe groot ie is als ie het nest gaat verlaten!
Áls ie het nest gaat verlaten... :scratch: ik denk er steeds meer aan om hem zelf te houden. Hij heeft echt mijn hart gestolen die kleine man :I: Hij is trouwens 2 kilo lichter dan de zwaarste reu :D
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

OOHH! wat zijn ze lief :I: :I: :I: :I:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

mon65 schreef:
Muk schreef:Nee hoor, hier geniet ik totaal niet van.... :pffff:

Ze zijn veel te leuk deze foto's, hoe kan je zoveel moois nu weerstaan? Ik kan het in ieder geval niet. :I:

Klopt er dat er een pup (rode band) iets anders gekleurd is dan de rest? En hoe is het met de pup met de darmkrampjes?
:D

Ik denk dat je het pupje met het roze bandje bedoelt, de laatste foto's? Dat is nu nog vrij donker en is een apricot. Maar sommige foto's heb ik ook iets op moeten lichten omdat ze vrij donker waren, dus mss komt het daar door. Het zijn wrs 4 fawn en 6 apricot pups, maar helemaal zeker ben ik nog steeds niet. Ze hebben zoveel pigment dat ze nog erg donker zijn. Het zijn net toverballetjes, ze veranderen per dag van kleur :wink:

Ik heb de venkelthee in huis, maar hij piept (gelukkig) niet meer. Mocht ie weer beginnen, ben ik voorbereid :tongue:

edit: vinden jullie inieminie er niet stoer op staan??? :ok:
Op de 4e foto, maar dat kan heel goed een roze bandje zijn. Hopelijk zijn de darmkrampen voorbij, want zo'n piepende pup hoor je liever niet. Je ziet natuurlijk het liefste dat de pups geen pijn of ongemak hebben.

De kleine uk is zeker stoer en ontzettend leuk. Volgens mij wordt dat best een bijdehandje. :I:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

mon65 schreef:
sbientje schreef:absoluut! hij is wel echt suuperklein in vergelijk met zijn broertjes enz usjes. Ik ben benieuwd hoe groot ie is als ie het nest gaat verlaten!
Áls ie het nest gaat verlaten... :scratch: ik denk er steeds meer aan om hem zelf te houden. Hij heeft echt mijn hart gestolen die kleine man :I: Hij is trouwens 2 kilo lichter dan de zwaarste reu :D
haha okee, ik zal het anders zeggen, hoe ie is als zijn broers en zussen het nest verlaten ;)
mon65
Zeer actief
Contacteer:

Nee dat is idd een rood bandje. Hij is zeker fawn, maar deze foto heb ik lichter moeten maken, dus daar zal het door komen. De fawn pups worden nu muisgrijs.

Afbeelding
Muk

mon65 schreef:Nee dat is idd een rood bandje. Hij is zeker fawn, maar deze foto heb ik lichter moeten maken, dus daar zal het door komen. De fawn pups worden nu muisgrijs.
Dat is ook mooi, ik wist alleen niet dat muisgrijze mastiffs bestonden. Of verandert dat ook nog? Ik ken ze alleen in brindle en zoals Nala. Hmm, ik google net even en ik zie dat Nala fawn is. Val ik direct door de mand met mijn gebrekkige kleurenkennis. :oeps:
mon65
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
mon65 schreef:Nee dat is idd een rood bandje. Hij is zeker fawn, maar deze foto heb ik lichter moeten maken, dus daar zal het door komen. De fawn pups worden nu muisgrijs.
Dat is ook mooi, ik wist alleen niet dat muisgrijze mastiffs bestonden. Of verandert dat ook nog? Ik ken ze alleen in brindle en zoals Nala. Hmm, ik google net even en ik zie dat Nala fawn is. Val ik direct door de mand met mijn gebrekkige kleurenkennis. :oeps:
En dat niet alleen!!! Lezen is ook niet je sterkste kant, want Nala is apricot :LOL: :LOL: :LOL: Perro, de vader van de pups is fawn. :wink:

En nee, muisgrijze mastiffs bestaan niet, maar omdat ze zoveel pigment hebben, zijn ze nu nog heel donker. Dat trekt met een paar weken wel weg en dan worden ze gewoon fawn (blond dus) :tongue:

Afbeelding
Muk

mon65 schreef:
Muk schreef:
En dat niet alleen!!! Lezen is ook niet je sterkste kant, want Nala is apricot :LOL: :LOL: :LOL: Perro, de vader van de pups is fawn. :wink:

En nee, muisgrijze mastiffs bestaan niet, maar omdat ze zoveel pigment hebben, zijn ze nu nog heel donker. Dat trekt met een paar weken wel weg en dan worden ze gewoon fawn (blond dus) :tongue:
Val ik even door de mand zeg! :mrgreen: Maar ik heb een goed excuus, jouw foto's leiden mij teveel af, zodat ik inderdaad tekst oversla. :oeps:
Maltezers
Zeer actief

Re: Engelse Mastiff puppies, oogjes open! foto's pag. 13

Ongelezen bericht door Maltezers »

mon65 schreef:Genieten jullie met me mee?? :I: :I:

Afbeelding
Nee want ik wordt zo hebberig van die toyboy inieminie dat wil je niet weten.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Muk

Re: Engelse Mastiff puppies, oogjes open! foto's pag. 13

Maltezers schreef:
mon65 schreef:Genieten jullie met me mee?? :I: :I:

Afbeelding
Nee want ik wordt zo hebberig van die toyboy inieminie dat wil je niet weten.
Anders ik wel, zeker omdat Inieminie uitgroeit tot een hele mooie Maxi (volwassen honden zijn nog mooier dan pups). :I:
Dus de eerstkomende 10 jaar verwacht ik minstens dagelijks een of meerdere foto's van de kleine uk. :pffff: :mrgreen:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

De foto's zijn op zich al veroverend genoeg, maar de karakterbeschrijving op je website is ook erg mooi! Vond ze altijd al zo mooi, maar dacht dat ze slecht met andere honden konden, lastig in de omgang etc. Helaas denk ik dat 80 kilo een beetje teveel hond is voor mijn 53 kilo :(

Maar de pups zijn prachtig! :I:
Laatst gewijzigd door luna2906 op 13 jun 2011 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
mon65
Zeer actief
Contacteer:

sorry..... ik ben er weer met foto's :mann:

Omdat de pups sinds 2 dagen wat minder groeien, heb ik het vermoeden dat Nala's melkgift wat terugloopt (het zijn natuurlijk wel 10 pups die aan de tap hangen), of Nala vind het niet fijn meer (ze gaat vaker uit de werpkist dan eerst, maar sommige tandjes komen al aardig door). Ik heb de pups dus net voor de eerste keer startermousse (RC) gegeven! Wat een feest is dat zeg! Ik wilde ze eerst van mijn vinger laten likken, zodat ze wisten wat het was, maar de dames en heren doken echt vol op de schoteltjes die ik neer had gezet. Alsof ze nog nooit anders hadden gedaan was in 5 minuten tijd alles op! En natuurlijk zat iedereen van top tot teen vol, inclusief de nog geen uur daarvoor verschoonde werpkist :D Nala is nu bezig de pups helemaal schoon te likken en ik heb de werpkist maar weer verschoond. Mijn wasmachine draait tot al overuren, dus die 2 wasjes extra met de vetbedden kan er ook nog wel bij :tongue: Het festijn zag er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Iniemini krijgt wel een voorkeursbehandeling :I:

Afbeelding

Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Mastiff puppies, ALWEER nieuwe foto's pag. 15!

Ongelezen bericht door shibashira »

:I: wat een genot om naar te kijken. Ze zijn prachtig. En inieminie... tja... :love: Meneer doet in ieder geval goed mee...

Afbeelding

haha, laat zich echt niet wegdrukken
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Muk

Wat vreselijk leuk en wat een heerlijke kliederboel maken ze ervan. Gewoon te schattig! :I:
En die pup met zijn witte vlek op zijn tenen. Verkleurt dat nog of blijft die zo? En komt dat vaker voor dat mastiffs een wit vlekje hebben, want dat wit komt toch niet voor in de kleurslagen bij een mastiff? Of vergis ik mij weer eens?
Het karakter heb ik al gelezen op jouw site en op andere sites van mastiff fokkers en de mastiffclub, maar van de kleuren bij een mastiff heb ik weinig kaas gegeten.
mon65
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Wat vreselijk leuk en wat een heerlijke kliederboel maken ze ervan. Gewoon te schattig! :I:
En die pup met zijn witte vlek op zijn tenen. Verkleurt dat nog of blijft die zo? En komt dat vaker voor dat mastiffs een wit vlekje hebben, want dat wit komt toch niet voor in de kleurslagen bij een mastiff? Of vergis ik mij weer eens?
Het karakter heb ik al gelezen op jouw site en op andere sites van mastiff fokkers en de mastiffclub, maar van de kleuren bij een mastiff heb ik weinig kaas gegeten.
Ze hebben nu allemaal wel ergens wit (tenen, borst) maar als ze straks hun oorspronkelijke kleur hebben, valt dat helemaal weg. Nu valt het extra op omdat ze zoveel pigment hebben en nog zo donker zijn. En nee, wit is niet gewenst!

Afbeelding
Muk

mon65 schreef:
Muk schreef:Wat vreselijk leuk en wat een heerlijke kliederboel maken ze ervan. Gewoon te schattig! :I:
Ze hebben nu allemaal wel ergens wit (tenen, borst) maar als ze straks hun oorspronkelijke kleur hebben, valt dat helemaal weg. Nu valt het extra op omdat ze zoveel pigment hebben en nog zo donker zijn. En nee, wit is niet gewenst!
Ok. Wel jammer, zo'n blijvende witte plek vind ik wel weer grappig.
Heb je ook veel verschil in bouw bij de Mastiff? Beetje rare vraag, maar bij Newfoundlanders heb je verschillende types qua bouw. En ik ben wel benieuwd of je dat ook bij de Mastiff hebt.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

:I: :I:
mon65
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Heb je ook veel verschil in bouw bij de Mastiff? Beetje rare vraag, maar bij Newfoundlanders heb je verschillende types qua bouw. En ik ben wel benieuwd of je dat ook bij de Mastiff hebt.
Zeker weten! Kijk maar op mijn site naar het verschil tussen Nala en Perro bijvoorbeeld. Of naar het verschil tussen Simba en Zazu. Twee totaal verschillende types! Ik krijg bij Nala's nestje de indruk dat de meeste pups de bouw en het hoofd van papa hebben (en daar ben ik helemaal niet rouwig om!!!) :D

Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

:mann:

Dat ukkie :mann:

In mijn 1e nest had ik een pup met een geboorte gewicht van 155 gram, is ook gewoon groot geworden :ok:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

mon65 schreef:
Muk schreef:Heb je ook veel verschil in bouw bij de Mastiff? Beetje rare vraag, maar bij Newfoundlanders heb je verschillende types qua bouw. En ik ben wel benieuwd of je dat ook bij de Mastiff hebt.
Zeker weten! Kijk maar op mijn site naar het verschil tussen Nala en Perro bijvoorbeeld. Of naar het verschil tussen Simba en Zazu. Twee totaal verschillende types! Ik krijg bij Nala's nestje de indruk dat de meeste pups de bouw en het hoofd van papa hebben (en daar ben ik helemaal niet rouwig om!!!) :D
ik vind nala juist zo mooi :D
de blaffers
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door de blaffers »

mon65 schreef:
Muk schreef:

Heerlijk om mee te kunnen genieten van dit nest puppies, jammer dat mijn vriend echt geen Mastiff wil anders had ik het wel geweten hoor.
Maar er is mij verteld dat er ook bonte/ gevlekte Mastiffs zijn, of is dat een fabeltje ?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:I:
AppleCrispLabradors
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever en Franse Bulldog

Ongelezen bericht door AppleCrispLabradors »

Ze zijn echt prachtig!!
En dat kleintje.. :I:
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Contacteer:

de blaffers schreef:Maar er is mij verteld dat er ook bonte/ gevlekte Mastiffs zijn, of is dat een fabeltje ?
Nee dat is geen fabeltje, die bestaan. Piebold heet dat (piebolt kan ook :oeps: ), maar dat is geen toegstane kleur, net als fluffy(langharige) die bestaan ook, maar zijn ook niet toegestaan, hoe schattig ook.

Hier een linkje naar een piebold
http://www.worldmastiffforum.com/post?id=1264765

en een fluffy

Afbeelding
Muk

Die langharige is wel heel erg mooi, die piebold vind ik minder.
Leuk zeg al die varianten die ik niet ken, zo leer ik nog eens wat.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh ienimini.... geweldige foto's weer... ze zijn zo leuk... :I: :I: :I:
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

gewéldig alweer :E:
en ienieminie :I: :I: :I: hij kijkt al zo ontzettend stoer...is miz een zalig manneke...
ik vind ze dus echt prachtig maar met hij 80 kg voor mij gewoon teveel hond...ik blijf noodgedwongen bij mijn 15 kg krullen :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”