Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geslaagd voor EG (en hoe!)

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Geslaagd voor EG (en hoe!)

Ongelezen bericht door pioenroos »

Nadim en ik zijn vanavond gelaagd voor Elementaire gehoorzaamheid. We waren zelfs beste van de klas met 261 punten van maximaal 300 te halen.

Was wel een beetje een rel want 1 persoon was gezakt helaas. Haar hondje deed alles heel netjes maar haalde helaas (net) een onvoldoende op een verplicht onderdeel. Beetje lullig natuurlijk om dan op een half puntje te zakken.

Maar voor haar gevoel had Diem dus niet moeten slagen omdat hij de laatste weken een beetje een potje maakt van het voorkomen. Hij deed het altijd heel netjes maar is zich gaan vervelen en heeft de oefening nu voor zichzelf uitgebreid: Hij neemt een paar rondjes om het veld/andere honden mee voordat hij voorkomt :oeps: Hij komt uiteindelijk keurig voor maar wel nadat hij heel de groep aan het blaffen heeft gekregen. (lachen joh! :gvd: ) Super irritant natuurlijk, dat snap ik. Maar ja, omdat hij uiteindelijk netjes voorkomt krijg je wel een voldoende op dat onderdeel :19:
Die mevrouw werd dus hartstikke kwaad met de bekendmaking van de uitslag. Ik snap dat ze baalde, maar het zijn zo nu eenmaal de regels van het spelletje :U:

Maar goed :cheer: We zijn geslaagd! Ondanks rondjes rennen dwars door het publiek heen :oeps: :engel:
Afbeelding
koentje

Re: Geslaagd voor EG (en hoe!)

Ongelezen bericht door koentje »

gefeliciteerd!! geinig hoor. :flower:
Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inne »

Gefeliciteerd!
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Gefeliciteerd :cheer:

Bij ons zak je echt wel als je hond rondjes gaat rennen bij het voorkomen. Ik spreek uit ervaring :mrgreen:
Sterker nog bij ons zakte er eens iemand die alles netjes deed, alleen bij het voorkomen even ergens moest gaan snuffelen, om vervolgens keurig voor te komen.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Gefeliciteerd!!!!!!!!!! Altijd leuk, wij hebben 3 juli weer examen van de VEG, Ga jij verder??
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Woest schreef:Gefeliciteerd :cheer:

Bij ons zak je echt wel als je hond rondjes gaat rennen bij het voorkomen. Ik spreek uit ervaring :mrgreen:
Sterker nog bij ons zakte er eens iemand die alles netjes deed, alleen bij het voorkomen even ergens moest gaan snuffelen, om vervolgens keurig voor te komen.
:mrgreen:

Bij welk examen was dat? Dit was elementaire gehoorzaamheid. Ik denk dat bij gedrag en gehoorzaamheid hij ook gezakt was bij ons. Dit is de basiscursus. Bij EG mag je voorkomen plaatssturen en apporteren/vasthouden 2x doen. En de tweede keer kwam hij na een klein snuffeluitstapje keurig voor en daarna volgens het boekje aan de voet. Maar idd wel even snuffelen. En dan heeft hij toch nog een 7 1/2 gehaald voor deze oefening :19:
Loopschema deed hij het minst goed. Er lagen allemaal veertjes op het veld van een nachtelijke slachtpartij :mrgreen: Was veul interessanter dan netjes volgen natuurlijk :lol1:
heidie schreef:Gefeliciteerd!!!!!!!!!! Altijd leuk, wij hebben 3 juli weer examen van de VEG, Ga jij verder??
Ik denk het wel. Ik aarzel een beetje omdat ik denk dat Nadim het precies opvolgen van een commando niet zo in zijn bloed heeft. Hij vult de oefening altijd een beetje naar eigen inzicht aan na een paar keer hetzelfde gedaan te hebben :engel: Behendigheid of doggydance lijkt me een stuk beter bij hem passen, dan kan hij meer zijn bewegingsdrang kwijt :wink: Maar GG1 lijkt me ook weer een goede basis voor eventuele verdere cursussen?
Afbeelding
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Dat was bij ons ook bij EG, oftewel de eerste cursus na puppycursus. Maar wij waren op puntentotaal ook al heel zwaar gezakt hoor, we waren 25ste van de 25 deelnemers. Met grote afstand op nummer 24 :mrgreen
Maar wij krijgen overal maar 1 kans voor.

Ik zou VEG gewoon proberen hoor. Zolang je hond en jij er plezier in hebben is het goed toch? En als het niet bevalt kun je altijd nog stoppen. En meestal moet je volgens mij VEG hebben voor behendigheid? Bij ons in ieder geval wel.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”