Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergisch voor honden, hoe voorkom je erge reacties?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Allergisch voor honden, hoe voorkom je erge reacties?

Ongelezen bericht door Tring »

Laat ik maar beginnen met dat ik niet allergisch ben voor honden :cheer: vandaar ook mijn vraag. Ik heb een Chihuahua en hij verhaart echt verschrikkelijk momenteel. Nou heb ik de pech dat mijn vriend allergisch is voor honden en als hij bij mij is, dan heeft hij echt een verstopte neus enzo. Nu verhaart Keeffer (de hond ;)) dus verschrikkelijk en ik blijf aan het stofzuigen. Maar ik dacht dat het ook te maken had met huidschilfers, dus ben ik vanalles aan het afnemen. Wat zijn nou dingen waar je echt aan moet denken om het schoon te houden? Ik heb zelfs de deuren al schoongemaakt en een muur afgenomen (daar zat echt stof op :engel: ).
Ik heb twee benches, 1tje gebruik ik bijna nooit maar er zal wel stof en huidschilfers op liggen.. De andere daar zitten dekentjes in die onder de haren zitten en haren gaan er ook niet gemakkelijk uit met wassen. Ik klop de dekentjes meestal uit, voor mij is dat voldoende. Voor allergische mensen denk ik niet. Is het dan handig om de benches even weg te zetten zodat de haren en huidschilfers niet weer in de lucht komen ofzo? Er ligt ook een harig dekentje op de bank, die klop ik normaal dus ook uit en dan is het goed. Lijkt me beter om die ook gewoon even weg te halen?

Ik heb ook stoeltjes afgenomen en kussentjes op de stoel gestofzuigd. Moet ik daar verder nog wat mee doen of is het dan verder goed? Ik dweil niet vaak maar een extra dweilrondje lijkt me nu geen kwaad kunnen. Ik had ook nog ergens gelezen dat honden wassen goed helpt tegen huidschilfers. Nou heb ik Keeffer laatst in een vijver laten zwemmen, werkt dat ook of gaat het niet om het nat worden maar om de shampoo ofzo?

Ik heb zelf verder nergens last van dus ik weet ook niet wanneer het 'veilig' is voor allergische mensen. Volgens mij zitten er wel allergische mensen met honden hier op het forum, jullie hebben vast tips :cheer: .
xx Marr en Keeff
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Allergisch voor honden, hoe voorkom je erge reacties?

Ongelezen bericht door HillieS »

Hier geen allergie voor honden gelukkig!
Maar over het wassen van de kleedjes...
Ik doe dat zelf 1 keer per 2 weken ongeveer (heb meerdere kleedjes, en wissel die 1 keer per week of vaker).
Ik heb een pantykousje met daarin een tennisbal. Pantykousje dicht geknoopt en bij de 'hondenwas' in.
Veel haren gaan dan naar de bal-met-kousje. Daarna wel even een (kort) programma met een lege wasmachine draaien, anders zitten de eventueel achter gebleven haren op je volgende was :ugh:
En als het weer het toelaat die was lekker in de wind laten drogen.
Verder geen tips...
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

de makkelijke oplossing je vriend haalt bij de huisarts arius tabletjes neemt ze een halfuur voor hij naar jou toe gaat in en klaar. werken 24 uur.
Afbeelding
gevni havanezers
Tring
Zeer actief
Contacteer:

HillieS schreef:Hier geen allergie voor honden gelukkig!
Maar over het wassen van de kleedjes...
Ik doe dat zelf 1 keer per 2 weken ongeveer (heb meerdere kleedjes, en wissel die 1 keer per week of vaker).
Ik heb een pantykousje met daarin een tennisbal. Pantykousje dicht geknoopt en bij de 'hondenwas' in.
Veel haren gaan dan naar de bal-met-kousje. Daarna wel even een (kort) programma met een lege wasmachine draaien, anders zitten de eventueel achter gebleven haren op je volgende was :ugh:
En als het weer het toelaat die was lekker in de wind laten drogen.
Verder geen tips...
Hier gaat alles op de handwas omdat ik geen wasmachine heb :ugh: . Ik zoek nog naar een wasserette in de buurt, maar om daar nou met pantykousjes en tennisballen aan te komen.. :F: Zou het ook op de handwas werken?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:de makkelijke oplossing je vriend haalt bij de huisarts arius tabletjes neemt ze een halfuur voor hij naar jou toe gaat in en klaar. werken 24 uur.
Hij is daarover aan het nadenken, maar dan kan ik nog wel mijn best doen om het leefbaar te houden voor als die dingen zijn uitgewerkt ^^. Rondje google levert mij op dat Arius tabletten tegen hooikoorts zijn, werkt het dan ook tegen hondenallergie?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Tring schreef:
blacky schreef:de makkelijke oplossing je vriend haalt bij de huisarts arius tabletjes neemt ze een halfuur voor hij naar jou toe gaat in en klaar. werken 24 uur.
Hij is daarover aan het nadenken, maar dan kan ik nog wel mijn best doen om het leefbaar te houden voor als die dingen zijn uitgewerkt ^^. Rondje google levert mij op dat Arius tabletten tegen hooikoorts zijn, werkt het dan ook tegen hondenallergie?
Weet je wel zeker dat het hondenallergie is en niet hooikoorts? Heb namelijk zelf hooikoorts en rond deze tijd zit me neus altijd helemaal dicht. Wat ik er tegen doe is gewoon neusspray halen tegen neusverkoudheid en dat je neus in spuiten zodra hij vol gaat zitten. Werkt perfect. Of Loratadine nemen dat werkt tegen allerlei allergieën.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Joenino schreef:
Tring schreef:
Weet je wel zeker dat het hondenallergie is en niet hooikoorts? Heb namelijk zelf hooikoorts en rond deze tijd zit me neus altijd helemaal dicht. Wat ik er tegen doe is gewoon neusspray halen tegen neusverkoudheid en dat je neus in spuiten zodra hij vol gaat zitten. Werkt perfect. Of Loratadine nemen dat werkt tegen allerlei allergieën.
Jup, ik weet het zeker. Hij is er volgens mij op getest, hij kwam er zelf mee. Zodra we naar buiten gaan en zn neus niet in de vacht van een hond stopt, is het weer weg. Als hij bij mij komt, is alles goed. Maar als hij even binnen zit, dan krijgt hij meteen een dichte neus. Neusspray heb ik hem al aangesmeerd, het hielp alleen niet.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn man is allergisch voor honden en katten en laten we die nu net hebben.
goed stofzuigen iedere dag, zeker met vaste vloerbedekking, geen gordijnen nemen maar lamellen, hondenkleedjes regelmatig wassen (2x per week), niet op bed, leren bank nemen. iedere dag goed je huis luchten, matrassen regelmatig stofzuigen en buiten luchten. zo kom je al een heel end.
ellen
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

tollerlover schreef:mijn man is allergisch voor honden en katten en laten we die nu net hebben.
goed stofzuigen iedere dag, zeker met vaste vloerbedekking, geen gordijnen nemen maar lamellen, hondenkleedjes regelmatig wassen (2x per week), niet op bed, leren bank nemen. iedere dag goed je huis luchten, matrassen regelmatig stofzuigen en buiten luchten. zo kom je al een heel end.
ellen
Kan je een matras ook stofzuigen? Wist ik niet :mann: . Dat heb ik echt nog nooit gedaan, maar zal ik eens doen. Wel gauw weer 't bed opmaken voor hij arriveert natuurlijk :mrgreen: . Hoe lucht je je huis dan, dat is toch gewoon raampje open zetten? Ik heb een schuifpui en verder geen ramen. Om nou de voordeur erbij open te zetten, is ook weer zo wat. Alleen schuifpui open is geen probleem, werkt vast ook wel.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn zus is allergisch (zit ook wel op forum hier, heeft de max aan punten gescoord op katten en heeft er 4 en honden heeft ze ook en ook hoog op gescoord en vroeger waren er ook gewoon konijnen in huis, terwijl ze daar ook volle mik op scoorde bij allergietest)

Behalve je huiskamer goed te onderhouden, weet ik nog de volgende tip, is om de slaapkamer super allergievrij te houden. Dat betekend ook geen kleren die je aangehad hebt, in de slaapkamer uit te doen. Dus je 'vieze' kleren al uittrekken voordat je je slaapkamer in gaat en in slaapkamer je nachtkleding aan. Het idee is om allergische mensen dan 's nachts tot rust te laten komen, zodat overdag de allergie hanteerbaarder te maken.

Voor de rest stofzuig ik altijd een uurtje voor vriendin kom die ook allergisch is. En daarna dweil ik dus altijd. Denk ook goed om horen onder de bank! Gordijnen haal ik dan ook een stuifzuiger over en die was ik een paar keer per jaar dan nog. Kleedjes van de beestje was ik ook regelmatig. Weet niet of handwas daarvoor voldoende kan zijn. Verder idd goed doorluchten, de hond niet op schoot nemen. Mijn zus gebruikt overigens ook medicatie, al weet ik niet precies wat. Ik zou gewoon eens met huisarts overleggen. Door gewenning kan het ook zijn dat hij ze in loop der tijd ook weer minder nodig heeft.
Afbeelding
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Kijk hier eens: http://www.allergieshop.nl/contents/nl/d105.html

Een stofzuiger met hepafilter schijnt dan wel beter te zijn. Gewone stofzuigers blazen de huidschilfers in ionzichtbare deeltjes weer uit, deels. Deze niet.
succes!
Tring
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Mijn zus is allergisch (zit ook wel op forum hier, heeft de max aan punten gescoord op katten en heeft er 4 en honden heeft ze ook en ook hoog op gescoord en vroeger waren er ook gewoon konijnen in huis, terwijl ze daar ook volle mik op scoorde bij allergietest)

Behalve je huiskamer goed te onderhouden, weet ik nog de volgende tip, is om de slaapkamer super allergievrij te houden. Dat betekend ook geen kleren die je aangehad hebt, in de slaapkamer uit te doen. Dus je 'vieze' kleren al uittrekken voordat je je slaapkamer in gaat en in slaapkamer je nachtkleding aan. Het idee is om allergische mensen dan 's nachts tot rust te laten komen, zodat overdag de allergie hanteerbaarder te maken.

Voor de rest stofzuig ik altijd een uurtje voor vriendin kom die ook allergisch is. En daarna dweil ik dus altijd. Denk ook goed om horen onder de bank! Gordijnen haal ik dan ook een stuifzuiger over en die was ik een paar keer per jaar dan nog. Kleedjes van de beestje was ik ook regelmatig. Weet niet of handwas daarvoor voldoende kan zijn. Verder idd goed doorluchten, de hond niet op schoot nemen. Mijn zus gebruikt overigens ook medicatie, al weet ik niet precies wat. Ik zou gewoon eens met huisarts overleggen. Door gewenning kan het ook zijn dat hij ze in loop der tijd ook weer minder nodig heeft.
Thanks! :D Ik heb een studio dus geen aparte slaapkamer helaas. Hoe stofzuig je een gordijn? Wordt 't gordijn niet meteen 'opgezogen' of zet je de stofzuiger dan op de minst sterke stand? Onder de bank stofzuig ik ook. Ik heb zo'n makkelijke lichte bank die ik zo aan de kant kan schuiven. Heb er alleen wel van die plakkertjes onder zitten zodat er geen krassen op de vloer komen. Die moet ik niet vergeten te stofzuigen, bedenk ik me net :engel: .
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

koentje schreef:Kijk hier eens: http://www.allergieshop.nl/contents/nl/d105.html

Een stofzuiger met hepafilter schijnt dan wel beter te zijn. Gewone stofzuigers blazen de huidschilfers in ionzichtbare deeltjes weer uit, deels. Deze niet.
succes!
Ik heb die dingen ook gezien, maar geen Miele stofzuiger.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tring schreef:
gyanty schreef:Mijn zus is allergisch (zit ook wel op forum hier, heeft de max aan punten gescoord op katten en heeft er 4 en honden heeft ze ook en ook hoog op gescoord en vroeger waren er ook gewoon konijnen in huis, terwijl ze daar ook volle mik op scoorde bij allergietest)

Thanks! :D Ik heb een studio dus geen aparte slaapkamer helaas. Hoe stofzuig je een gordijn? Wordt 't gordijn niet meteen 'opgezogen' of zet je de stofzuiger dan op de minst sterke stand? Onder de bank stofzuig ik ook. Ik heb zo'n makkelijke lichte bank die ik zo aan de kant kan schuiven. Heb er alleen wel van die plakkertjes onder zitten zodat er geen krassen op de vloer komen. Die moet ik niet vergeten te stofzuigen, bedenk ik me net :engel: .
Heb je geen aparte mond voor de bank? Daar doe ik het mee in ieder geval. Mijn stofzuiger heeft maar 1 stand en dat is hard haha
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

je moet juist niet vlak voor hij komt gaan stofzuigen, juist dan dwarrelt alles rond
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Heb je geen aparte mond voor de bank? Daar doe ik het mee in ieder geval. Mijn stofzuiger heeft maar 1 stand en dat is hard haha
Mijn stofzuiger kan ik op verschillende standen zetten, zodat hij niet altijd even sterk zuigt :cheer: . Ik heb verder geen verschillende 'monden' alleen een kleiner dingetje om volgens mij de normale stofzuigermond mee schoon te maken.
Jeannettebo schreef:je moet juist niet vlak voor hij komt gaan stofzuigen, juist dan dwarrelt alles rond
Thanks voor de tip. Wat is een goede timing om te stofzuigen, 1 uur van tevoren? Of nog iets langer?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik ben allergisch aan langharige honden, vooral de fijne fluffy ondervacht.
Hier in huis 7 honden, geregeld stozuigen, zyrtec nemen en zorgen dat ze niet op blote huid gaan liggen als ze op schoot zitten.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

aerius tabletjes
dat is een histamine remmer en werkt dus tegen allerlei allergieën
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Tring schreef:
gyanty schreef:Heb je geen aparte mond voor de bank? Daar doe ik het mee in ieder geval. Mijn stofzuiger heeft maar 1 stand en dat is hard haha
Mijn stofzuiger kan ik op verschillende standen zetten, zodat hij niet altijd even sterk zuigt :cheer: . Ik heb verder geen verschillende 'monden' alleen een kleiner dingetje om volgens mij de normale stofzuigermond mee schoon te maken.
Jeannettebo schreef:je moet juist niet vlak voor hij komt gaan stofzuigen, juist dan dwarrelt alles rond
Thanks voor de tip. Wat is een goede timing om te stofzuigen, 1 uur van tevoren? Of nog iets langer?
ik zou langer dan, als iemand 's middags komt dan 's ochtends, komt iemand 's ochtends dan zou ik het de avond er voor doen.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Aerius werkt tegen alle allergiën zelf bij netelroos. Binnen een half uur van de jeuk af. (hadden ze hier vroeger vaak)

hier helpt het ook tegen branderige ogen en loop neuzen.
Afbeelding
gevni havanezers
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Wij hadden een vriend en die was ook allergisch en die zei ook tegen ons, nooit vlak voordat ik kom stofzuigen. Doe dat een paar uur eerder en dan na een uurtje ofzo de vloer dweilen omdat kleine stofdeeltjes dan weer zijn neergedaald op de grond en die dweil je dan op.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik heb vanalles schoongemaakt en gestofzuigd en meneer heeft vrijwel geen last gehad :cheer: . Alleen toen ik Keeffer bij z'n gezicht hield had hij even een dichte neus :engel: maar verder heeft het dus echt gewerkt. :cheer: :cheer: :cheer:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Dogs4Walk.nl
Actief
Mijn ras(sen): Teckel x chihuahua
Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dogs4Walk.nl »

Ik heb thuis een Dyson stofzuiger, anti allergie.
De lucht wat uit de dyson komt is 50 maal schoner als de gewone lucht wat in huis hangt heb ik me laten vertellen door de verkoper.

Tevens kan je er zo een handige borstel voor krijgen die ronddraait en de honden haren uit tapijt en vloerkleden haalt
Http://www.Dogs4Walk.nl - Bij elk kakje, hoort een zakje! :)
Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Wat vervelend zo'n vriendje :mrgreen:
Maar liefde overwint alles natuurlijk :love:

Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn nichtje is wel giga allergisch. Zelfs als ze pilletjes in neemt, dan is ze na een avondje visite bij ons echt wel klaar om naar huis te gaan hoor. Snotterig/rode ogen/jeuk. Soms is ze de pilletjes ook wel vergeten, dan is het nog erger! Maarja...wij doen niks speciaals voor haar. We maken schoon/stofzuigen. Maar voor die keer dat ze er is op een verjaardag oid...tjah..dan is t maar zo. Maar zij is wel voor alle dieren allergisch.

Wat voor chihuahua heb je? Kortharig? Is het niet een idee om hem eens goed onder handen te nemen met een furminator? Onze chihuahua verhaart ook mega, en wij doen er niet zo veel aan. Maar met de furminator, heb ik haar soms echt helemaal "uitgeborsteld" dan komt er niks meer van af. En misschien helpt een fris bad ook wel? Lekker schoon houden die hond, zodat er zo min mogelijk haren/schilfers door het huis gaan dwarrelen. Zou een truitje aan doen ook niet helpen? Dan blijven die haren/schilfers mooi in dat truitje hangen.
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Tring schreef:Nou ik heb vanalles schoongemaakt en gestofzuigd en meneer heeft vrijwel geen last gehad :cheer: . Alleen toen ik Keeffer bij z'n gezicht hield had hij even een dichte neus :engel: maar verder heeft het dus echt gewerkt. :cheer: :cheer: :cheer:
:cheer: :cheer: :cheer:
zucht. :blont:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”