Is gespleten loopsheid toch te herkennen? Wat houdt gespleten loopsheid in?empyree schreef:Ik begrijp nooit zo goed hoe honden "per ongeluk" gedekt kunnen worden. Hoe moeilijk kan het zijn een loopse teef en een reu een paar weken goed te scheiden? En als je dan de mogelijkheden niet hebt om dat te goed doen, kan je toch wel regelen dat de reu voor die paar weken bij iemand onder gebracht kan worden?![]()
quote]
Wacht maar tot het je ook eens overkomt !
Ik riep dat ook altijd omdat ik dacht dat zoiets pure stommiteit zou zijn. Totdat ik twee teven (zussen) tegelijk loops had en ik er slechts 1 van wilde laten dekken omdat beiden berucht waren vanwege hun enorme nesten (12 of meer pups). Dus allebei ruim 3 weken keurig apart gehouden en toen de loopsheid voorbij was (leek) zijn de dames terug in de groep gegaan. Echter degene die niet is gedekt bleek achteraf een gespleten loopsheid te hebben en is 3 weken na het einde van de loopsheid alsnog gedekt en kreeg dus onverwacht 2 pups toen de geplande pups al 5 weken waren !!!!!-)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gespleten loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gespleten loopsheid
Even een quote uit een ander topic, maar heb er vragen over.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Gespleten loopsheid
Dat je denkt dat ze klaar zijn en dan beginnen ze een paar weken later stiekem opnieuw.
En die tweede loopsheid is over het algemeen de loopsheid waarin de eieren springen.
En die tweede loopsheid is over het algemeen de loopsheid waarin de eieren springen.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Gespleten loopsheid
serieus is dit te herkennen? Zijn er symptomen van. maar zit een paar weken tussen dus, dus dan moet je aan een reu wel weer zien dat het menes is.
Ik vraag even na omdat ik ervanuit ga dat de loopsheid van bluf over is, maar zij toch lijkt hem uit te dagen. Hij snauwt haar nu continue weg *omgekeerde wereld ok* maar in haar hoogtijdagen wilde hij wel, en nu dus niet maar ze daagt wel uit, oortjes in de spits en naar achter gericht, ineens weer staart opzij,maar hij snauwt weg en raakt geirriteerd door haar gedrag nu. in de volle loopsheid was hij niet negatief uiteraard dus vandaar het verschil
Maar zou dit stille loopsheid kunnen betekenen?
Ik vraag even na omdat ik ervanuit ga dat de loopsheid van bluf over is, maar zij toch lijkt hem uit te dagen. Hij snauwt haar nu continue weg *omgekeerde wereld ok* maar in haar hoogtijdagen wilde hij wel, en nu dus niet maar ze daagt wel uit, oortjes in de spits en naar achter gericht, ineens weer staart opzij,maar hij snauwt weg en raakt geirriteerd door haar gedrag nu. in de volle loopsheid was hij niet negatief uiteraard dus vandaar het verschil
Maar zou dit stille loopsheid kunnen betekenen?