Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verzachtends tegen jeuk?
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Verzachtends tegen jeuk?
Luca heeft last van extreme jeuk. Dit komt omdat hij heel erg in de rui is. Hij krapt zijn huid zelfs helemaal open! Echt een heel sneu gezicht.
Nu vroeg ik me af of iemand iets weet wat helpt tegen de jeuk?
Ik borstel hem nu ongeveer elke dag om daar iig verlichting te geven en smeer het stukje huid wat stuk is in met calendula.
Is er niet een een of andere shampoo die de boel wat rustiger maakt ofzo?
Ik borstel hem nu ongeveer elke dag om daar iig verlichting te geven en smeer het stukje huid wat stuk is in met calendula.
-
Sanner
- Zeer actief
Re: Verzachtends tegen jeuk?
Iedere dag borstelen zorgt er alleen maar voor dat hij meer gaat verharen. Daar zou ik dus als eerste mee stoppen. Verder kan ik je niet helpen.
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou hem dan naar een trimmer brengen. Die kunnen hem dan in 1 keer van al die dode haren verlossen.
-
shanty
Wat wel verzachtend is tegen de jeuk is Aloe Vera Shampoo. Werkt hier altijd super goed als ze wat jeukerig zijn door het haar.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Heb ik al naar geinformeerd, maar daar zit een wachtlijst van 2 weken op.. En ik denk dat hij over 2 weken vrijwel alle haar wel weer kwijt isDenise. schreef:Ik zou hem dan naar een trimmer brengen. Die kunnen hem dan in 1 keer van al die dode haren verlossen.
Dit doe ik vooral voor de verlichting bij Luca. Als ik de kam er door gehaald heb is hij daarna een paar uurtjes rustigSanner schreef:Iedere dag borstelen zorgt er alleen maar voor dat hij meer gaat verharen. Daar zou ik dus als eerste mee stoppen. Verder kan ik je niet helpen.
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Er zal toch wel ergens een trimmer zijn waar je terecht kan? Als je echt nergens terecht kan zou ik aan de trimmer/trimster vragen hoe je het aan moet pakken.Machie schreef:Heb ik al naar geinformeerd, maar daar zit een wachtlijst van 2 weken op.. En ik denk dat hij over 2 weken vrijwel alle haar wel weer kwijt isDenise. schreef:Ik zou hem dan naar een trimmer brengen. Die kunnen hem dan in 1 keer van al die dode haren verlossen.![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ontwollen inderdaad, even aangeven dat je haast hebt en waarom.
- dagmar88
- Zeer actief
Als je wil wassen kun je gaan voor allercalm en zelf ben ik erg tevreden over de nep furminator (van karlie?) via zooplus.Machie schreef:Luca heeft last van extreme jeuk. Dit komt omdat hij heel erg in de rui is. Hij krapt zijn huid zelfs helemaal open! Echt een heel sneu gezicht.
Allercalm werkt heel goed bij Charlie wanneer ze jeuk heeft door het verharen of een allergische reactie.
- Enya
- Zeer actief
Lavendelolie werkt goed tegen jeuk op de huid. Ook bij bijvoorbeeld insectenbeten. Je kan dus iets van lavendelshampoo proberen.
-
r derks
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): schotse collie
response formule. www. huisdierendokter.nl
ria
ria