Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Marouck als filmster

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Marouck als filmster

Ongelezen bericht door Inge »

Vanmiddag ben ik met Marouck naar Bergeijk geweest. Betty Buijtels ( http://animalclick.nl/ , http://www.dutchcelldogs.nl/ ) had op het Hollandse Herder forum een oproep gedaan omdat ze op zoek was naar een korthaar en een langhaar Hollander voor een filmpje die ze aan het maken was in opdracht van een Amerikaan. Het filmpje was, als ik het goed heb, vooral bedoeld om wat te laten zien over training, stresssignalen etc. en ze wilde de film maken met allerlei Nederlandse rassen. Een ruwhaar Hollander had ze zelf, dus die was al gevonden. :mrgreen:
Nou ja...ik woon in de buurt en heb een korthaar, dus vooruit dan maar.
Ik had haar vantevoren wel gewaarschuwd dat Marouck nogal druk is en dat haar concentratieboog nogal kort is :roll: maar ze wilde het wel proberen.
Toen ik aankwam (wat een mooi complex trouwens :eek: ) was ze nog bezig, dus Marouck maar vast uit de auto gehaald en even gewacht.
Al snel kwam Betty naar buiten en kwam ze kennis maken. Marouck liet meteen haar knuffelkant zien, maar ook haar hypere kant....Betty kreeg een heuse Marouck-begroeting... oftewel uit stand recht omhoog springen en een lebber door je gezicht geven... Betty kon dus eerst haar bril poetsen. :engel:
We gingen een hal in, waar met wit zeil een "set" gemaakt was. Marouck mocht los om de boel te verkennen en rende dus keihard rondjes door de hal heen, waarna ze ontdekte dat tussen het zeil en de muur een smalle opening was waar ze doorheen kon rennen. :eek: Ehm......tja :mrgreen: , ik had haar gewaarschuwd.
Na een paar minuutjes was Marouck voldoende gewend dus oefening 1...zitten op het zeil. Het kostte even wat overreding voordat Marouck blééf zitten, maar het lukte. Toen afliggen....deed ze ook. :pffff: Toen van zit naar af....Marouck deed het keurig maar toen het te lang duurde ging ze staan.... nou ja, hadden we die ook gelijk. :LOL:
Marouck vond het wel even lang genoeg en rende naar Betty om knuffels uit te delen...daar ging de camera bijna dus. :80:
Of Marouck graag speelde....ehm ja. Prompt kwam er een knorrend varken tevoorschijn. Marouck vond daar echter niets aan. Een balletje was een beter idee, dus Marouck deed haar best om balletjes te vangen (wat niet zo handig ging op het toch wel gladde zeil :O: ). Daarna werd er een grote bal gehaald (ding was groter dan Marouck zelf haha) maar ook daar vond ze weinig aan.
Apporteren, kan ze dat? Ehm...dat zou ze nog moeten kunnen ja, dus probeer maar. Marouck vond dat dus wel weer leuk, een houten apporteerblok ophalen en dat netjes aanbieden.... niet de hele tijd aan mij maar ook aan Betty (weer bijna die camera omver). :ugh:
Tussendoor weer lekker spelen en weer rondjes rennen achter het zeil door :roll: , aan enthousiasme ontbrak het in ieder geval niet. :LOL:
Als laatste het blaffen op commando.... dat vindt Marouck heel leuk (ze blaft nogal graag zeg maar) dus dat was zo gefilmd.
Naderhand nog even flink knuffelen met Betty (die niet geloofde dat Marouck dus bijna 9 jaar oud is gezien de energie hahaha) en toen kregen we nog een bakje koekjes mee en een piepspeeltje in de vorm van een lamp (die ligt nu op de kast want beide dames vonden die iets te interessant).
Binnen een half uurtje was het gepiept en Marouck is nu een internationale filmster. :pffff:

Ze is nog op zoek naar Saarlozen (Flamme heeft al een mail gestuurd) en naar een Markiesje (ik geloof dat ze Anita al gemaild had maar die is al een paar dagen hier niet online geweest dus geen idee of die het gaat doen). En een langhaar Hollander zoekt ze nog in ieder geval.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Marouck als filmster

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wat leuk!! wat zal je trots zijn.
En Marouk, die heeft volgens mij de tijd van haar leven gehad :goeie:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wat leuk! Is er een mogelijkheid dat we hier het filmpje ook kunnen zien?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Inge
Zeer actief
Contacteer:

[Sandra] schreef:Wat leuk! Is er een mogelijkheid dat we hier het filmpje ook kunnen zien?
Geen idee, weet niet eens of ik het zelf zal zien :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik ga morgen mijn hond beroemd maken :lol1:
Flammetje mag morgen haar kunsten laten zien. Heb maar even een waarschuwing gegeven dat je met een Saarloos echt nooit weet wat ze wel of niet doen :D
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

ik had inderdaad het mailtje erg laat gelezen en moest werken afgelopen zondag.
had al een mail terug gehad dat ze deze week ook nog kon.
ga haar dadelijk terug mailen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:Ik ga morgen mijn hond beroemd maken :lol1:
Flammetje mag morgen haar kunsten laten zien. Heb maar even een waarschuwing gegeven dat je met een Saarloos echt nooit weet wat ze wel of niet doen :D
Als de tomtom zegt dat de bestemming bereikt is en je staat bij nummer 19 ipv 31, dan moet je nog rechtdoor over het pad naast het fietspad richting bos rijden, dan ligt het 50 meter verder aan de linkerkant. Mijn tomtom kwam dus niet verder dan nummer 19 :roll:
*Anita* schreef:ik had inderdaad het mailtje erg laat gelezen en moest werken afgelopen zondag.
had al een mail terug gehad dat ze deze week ook nog kon.
ga haar dadelijk terug mailen.

Leuk!
Groetjes Inge
Afbeelding

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Zo maak je nog eens iets mee met je hond ..... lijkt me een leuke ervaring en ben ook benieuwd of je het eindresultaat nog te zien krijgt.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

Nou Harley wordt donderdag filmster
hahahaha als hij teminste niet meteen in de stress schiet.
Afbeelding
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Marouck al 9?? :eek: De tijd vliegt...

Wel gaaf hoor en een heerlijk verhaal om te lezen :F:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik zie het helemaal voor me, die gekke "pup" van 9...... Als ik aan dat gekke ding denk, moet ik altijd al glimlachen
:I:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat leuk! ben wel benieuwd naar het resultaat.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ah een filmster op het forum, Nee wat 3 hahaha. Leuk Inge, ben benieuwd of wij het filmpje uiteindelijk ook kunnen zien :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ja hoor, dat kan :D heb het vanmorgen aan Betty gevraagd en het eindresultaat zal te zien zijn op de site van de Amerikaanse opdrachtgever.

Mijn verslagje van van vanmorgen:

Ik moest om 10.45 uur in Bergeijk zijn. Helaas besloot de tomtom me de verkeerde kant op te sturen dus ik was een kwartier te laat. Daar aangekomen dus snel naar binnen gegaan en kennisgemaakt met Betty.

Eenmaal binnen besloot Flamme dat het vrouwtje niet goed voor d'r had gezorgt (waar ze gelijk in had) en draaide een mooie barfdrol neer op het filmdoek :oeps: . Tijdens het opruimen deed ze meteen een plas erachter aan en was daarna op haar gemak. Logisch, het rook meteen bekend :wink:
Betty en ik hebben even doorgesproken wat de bedoeling was. Het was niet zo moeilijk. De verwachtingen van Betty over de saarloos waren niet zo heel hoog :mrgreen: . Ze verwachtte vooral een redelijk terughoudende hond te zien. Nu is Flamme bij vreemden niet overdreven uitbundig, maar terughoudend ook niet. Betty was dus zeer aangenaam verrast.
In het begin was het even wennen omdat alles gefilmt moest worden op een groot wit plastic doek. Dat maakt natuurlijk een vreemd geluid als je er op loopt dus dat moest wel even geinspecteerd worden.
Flamme hoefde eigenlijk alleen maar haar normale gehoorzaamheidtrucjes te laten zien; zitten, liggen, staan, spelen, stukje lopen. Dat soort werk. Het lastige zat hem erin dat ik niet op de film mocht dus het moest op wat afstand. Verder heeft madame met 2 poten op een stoel gestaan, op de stoel gezeten en brokjes mogen eten van het filmdoek , gespeeld met een plastic kip (die het thuis ongeveer 30 seconden overleefd zou hebben maar die ze nu netjes tussen haar voorpoten liet "slapen" :roll: ). Ook voorzichtig kennisgemaakt met een grote houten kat. Juist dat natuurlijke gedrag, die voorzichtige benadering was leuk.
Alles bij elkaar een welbestede gezellige morgen. Betty was heerlijk rustig in haar benaderingswijze. Echt een tof mens. Dat vond Flamme ook want ze nam zonder enige vorm van verlegenheid brokjes van d'r aan :ok:

Uiteindelijk wordt het een film van 10 minuten. Daarin zitten alle nederlandse rassen verdeeld. Flamme zal dus maar een minuutje ofzo in beeld zijn. Daar sta je dan een uur voor te filmen :D Ik krijg 2 dvd's. 1 met alles wat op de film staat van Flamme en 1 met het eindresultaat. Het eindresultaat zal ook op de site van Ian Dunbar komen staan. Dat is de opdrachtgever.
Flamme is nu moe van alle indrukken. Maar het was wel voor herhaling vatbaar. Ze vond het leuk, en ik ook :D
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Leuk! Marouck en Flamme ben heel benieuwd naar de eindresultaten :E:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef: Uiteindelijk wordt het een film van 10 minuten. Daarin zitten alle nederlandse rassen verdeeld. Flamme zal dus maar een minuutje ofzo in beeld zijn. Daar sta je dan een uur voor te filmen :D Ik krijg 2 dvd's. 1 met alles wat op de film staat van Flamme en 1 met het eindresultaat. Het eindresultaat zal ook op de site van Ian Dunbar komen staan. Dat is de opdrachtgever.
Flamme is nu moe van alle indrukken. Maar het was wel voor herhaling vatbaar. Ze vond het leuk, en ik ook :D
Oh kijk....dat wist ik dus niet eens hahaha
Ben benieuwd of Marouck er niet uitgeknipt wordt, 's ochtends was er namelijk ook al een korthaar geweest (uit Den Haag) :wink: Wij zijn zondag ongeveer ene half uurtje bezig geweest maar Marouck doet natuurlijk alles op standje vlug, vlugger, vlugst :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Erwina schreef:Marouck al 9?? :eek: De tijd vliegt...
Yep, in augustus wordt ze alweer 9 :80:
Groetjes Inge
Afbeelding

flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Inge schreef:
flamme schreef: Uiteindelijk wordt het een film van 10 minuten. Daarin zitten alle nederlandse rassen verdeeld. Flamme zal dus maar een minuutje ofzo in beeld zijn. Daar sta je dan een uur voor te filmen :D Ik krijg 2 dvd's. 1 met alles wat op de film staat van Flamme en 1 met het eindresultaat. Het eindresultaat zal ook op de site van Ian Dunbar komen staan. Dat is de opdrachtgever.
Oh kijk....dat wist ik dus niet eens hahaha
Ben benieuwd of Marouck er niet uitgeknipt wordt, 's ochtends was er namelijk ook al een korthaar geweest (uit Den Haag) :wink: Wij zijn zondag ongeveer ene half uurtje bezig geweest maar Marouck doet natuurlijk alles op standje vlug, vlugger, vlugst :engel:
Flamme deed alles op z'n saarloos. Rustig en voor veel lekkere hapjes :mrgreen: Ik denk dat dat juist het leuke wordt. Dat er zoveel verschillende honden en verschillende typjes qua karakter inkomen. Ik denk dat het verschil in karakter van Marouck en Flamme bijzonder groot is :LOL: Tenminste, qua uitvoeren van commando's enzo. Flamme vond alles best, was relaxed maar moest wel even af en toe kijken wat er allemaal gebeurde. Ze blijft een saarloos natuurlijk.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wat onwijs leuk Inge :D
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:leuk zeg, straks 2 beroemde forumhonden :ok: .
3, Anita gaat ook nog met Harley :E:
Groetjes Inge
Afbeelding

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Leuk, dat Flamme nu ook tot de filmsterren behoort. Jullie zetten hier t.z.t. wel een link neer hé waar het te zien is??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

komt de korthals griffon er ook in?
volgens mij is dat toch ook een Nederlands ras. De heer Korthals is toch met dit ras begonnen?
Wel leuk al die nederlandse rassen. 10 minuten is dan wel erg weinig. kom je op ongeveer 30seconden per ras?
Afbeelding
gevni havanezers
Inge
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:komt de korthals griffon er ook in?
volgens mij is dat toch ook een Nederlands ras. De heer Korthals is toch met dit ras begonnen?
Wel leuk al die nederlandse rassen. 10 minuten is dan wel erg weinig. kom je op ongeveer 30seconden per ras?
Er zijn 9 Nederlandse rassen
Hollandse Herdershond (3 variëteiten: kort-, lang- en ruwhaar)
Nederlandse Schapendoes
Saarlooswolfhond
Hollandse Smoushond
Drentsche Patrijshond
Nederlandse Kooikerhondje
Stabyhoun
Wetterhoun
Markiesje
Groetjes Inge
Afbeelding

blacky
Zeer actief

De Korthals Griffon dankt zijn naam en zijn bestaan aan Eduard Karel Korthals
(1851-1896) , zoon van een rijke Amsterdamse reder

misschien omdat dit in de rasbeschrijving staat dat ik er vanuit gaat dat dit dan ras nr. 10 is?
Afbeelding
gevni havanezers
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

flatcoat schreef:Leuk, dat Flamme nu ook tot de filmsterren behoort. Jullie zetten hier t.z.t. wel een link neer hé waar het te zien is??
Ja tuurlijk :ok:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

blacky schreef:De Korthals Griffon dankt zijn naam en zijn bestaan aan Eduard Karel Korthals

misschien omdat dit in de rasbeschrijving staat dat ik er vanuit gaat dat dit dan ras nr. 10 is?
Heb het niet gevraagd dus weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat er mensen met 3 korthalsjes voor me naar buiten kwamen. De grote en de kleur klopte. Heb ze niet goed bekeken omdat ik de auto moest parkeren de flamme er uit moest halen. Maar het zou dus kunnen dat ze er wel inzitten.
Maar goed dan is het een minuut per ras dus :D Ik denk ook dat dat voldoende is. Het wordt zoald ik heb begrepen een soort compilatie. Dus niet eerst een minuut de HH korthaar , dan een minuut markiesje enz. Maar ik wacht het (niet rustig) af. Vond het erg leuk om mee te doen en te zien dat mijn ras, wat dan toch terughoudend heet te zijn alles deed wat ze moest doen. Vast niet zo snel als andere honden maar rustig en bedachtzaam :mrgreen:
blacky
Zeer actief

flamme schreef:
blacky schreef:De Korthals Griffon dankt zijn naam en zijn bestaan aan Eduard Karel Korthals

Heb het niet gevraagd dus weet het niet zeker, maar het zou kunnen dat er mensen met 3 korthalsjes voor me naar buiten kwamen. De grote en de kleur klopte. Heb ze niet goed bekeken omdat ik de auto moest parkeren de flamme er uit moest halen. Maar het zou dus kunnen dat ze er wel inzitten.
Maar goed dan is het een minuut per ras dus :D Ik denk ook dat dat voldoende is. Het wordt zoald ik heb begrepen een soort compilatie. Dus niet eerst een minuut de HH korthaar , dan een minuut markiesje enz. Maar ik wacht het (niet rustig) af. Vond het erg leuk om mee te doen en te zien dat mijn ras, wat dan toch terughoudend heet te zijn alles deed wat ze moest doen. Vast niet zo snel als andere honden maar rustig en bedachtzaam :mrgreen:
oh leuk. Ben wel benieuwd. Zoveel verschil in rassen voor zo'n klein landje.
Afbeelding
gevni havanezers
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Wat super leuk zeg :D
Ben erg benieuwd!
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
*Anita*
Zeer actief

Ook Harley is geweest.
Hij deed het erg goed voor zijn doen.
Sterker nog hij vond het leuk wat voor hem toch wel bijzonder is. Schiet normaal al in de stress als hij wat zonder Toya moet doen wat vreemd is. Had hem geen eten gegeven waardoor hij erg graag wat deed voor zijn snoepjes :LOL:
Zitten, liggen, staan is gefilmd. Moest op en neer rennen en een speeltje ophalen. Achterste voren zitten en helemaal plat liggen. Zelfs kwispelen op commando lukte hahahaha.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
1 Nederlands ras moest nog gefilmd worden en dan was ze klaar. Begreep dat ze alleen de Hollandse herder langhaar niet had en voor de rest wel alle varianten en rassen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

*Anita* schreef:Begreep dat ze alleen de Hollandse herder langhaar niet had en voor de rest wel alle varianten en rassen.
Inmiddels is op de valreep ook nog een HH langhaar gevonden. Ik had hen een pb gestuurd (wonen in Rosmalen dus relatief in de buurt) maar ze waren op vakantie. Mrgenvroeg gaan zij nog naar Betty.
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”