Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgen om Diesel...Update: klaar met deze da!
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Zorgen om Diesel...Update: klaar met deze da!
Mijn allergrootste vriend is zichzelf niet.
Ik vind hem wat mager voor zijn doen en hij eet goed. Hij heeft(iets) meer dorst, ondanks dat hij al jaren hetzelfde voer krijgt. KVV, dus daar drinken ze normaal gesproken weinig bij. Zijn ontlasting heeft een andere kleur. Normaal heel donker, nu iets meer oranje en niet zo vast als anders. Daarnaast eet hij meer en fanatieker gras. Ze eten af en toe weleens een sprietje, maar plukt nu mijn halve tuin kaal. Door het gras eten geeft hij af en toe over. Gistermiddag en vannacht lag er een plakaat kots op de mat.
Hij is nu 6,5.....Voor een dog toch wel senior. Vanmiddag even langs de da om te wegen en een afspraak te maken voor een APKtje.
Spannend en naar. Duimen jullie mee dat mijn vent gewoon 10 wordt?!
Ik vind hem wat mager voor zijn doen en hij eet goed. Hij heeft(iets) meer dorst, ondanks dat hij al jaren hetzelfde voer krijgt. KVV, dus daar drinken ze normaal gesproken weinig bij. Zijn ontlasting heeft een andere kleur. Normaal heel donker, nu iets meer oranje en niet zo vast als anders. Daarnaast eet hij meer en fanatieker gras. Ze eten af en toe weleens een sprietje, maar plukt nu mijn halve tuin kaal. Door het gras eten geeft hij af en toe over. Gistermiddag en vannacht lag er een plakaat kots op de mat.
Hij is nu 6,5.....Voor een dog toch wel senior. Vanmiddag even langs de da om te wegen en een afspraak te maken voor een APKtje.
Spannend en naar. Duimen jullie mee dat mijn vent gewoon 10 wordt?!
Laatst gewijzigd door Youp op 09 jun 2011 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
-
Lillith
- Zeer actief
Re: Zorgen om Diesel
Sterkte met Diesel, wij duimen 
-
S@ndr@
- Zeer actief
sterkte vanmiddag, de duimen draaien
en hopelijk valt het mee
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ongrijpbare klachten zijn altijd moeilijk vind ik
sterkte vanmiddag ik duim voor iets onschuldigs
sterkte vanmiddag ik duim voor iets onschuldigs
Fenneke en Baloe

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Hij is verder helemaal niet ziek. Speelt en rent als vanouds, maar toch.

- Youp
- Zeer actief
Zijn urine is niet helemaal goed. Te hoog bilirubine gehalte. Dit heeft hij 2 jaar geleden ook gehad en toen is er na bloedonderzoek niets uitgekomen. Hij had toen ook geen klachten.
Het is nu wel weer hoger als 2 jaar geleden. Hij wil eerst met zijn vrouw overleggen in welke richting we moeten zoeken.
Bloedonderzoek is in ieder geval 2 jaar geleden, dus dat is altijd goed om een keer weer te doen.
Het is nu wel weer hoger als 2 jaar geleden. Hij wil eerst met zijn vrouw overleggen in welke richting we moeten zoeken.
Bloedonderzoek is in ieder geval 2 jaar geleden, dus dat is altijd goed om een keer weer te doen.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Re: Zorgen om Diesel...Update urine
De duimen draaien voor je kerel!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hutsje
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Re: Zorgen om Diesel...Update urine
Hij was 3 kilo kwijt. Van 66 naar 63. Is dat veel voor zo'n grote hond?

- Youp
- Zeer actief
Re: Zorgen om Diesel...Update: klaar met deze da!
Volgens de da kan Diesel kvv niet verteren (na 6,5 jaar!?) en moet hij op de Large Breed brokken die ze uiteraard bij de da verkopen. Als ik dit niet wil dan willen ze een bloedonderzoek doen speciaal voor de vertering a € 200,- euro! Die 200 euro maakt me niks uit, maar er werden meteen allerlei bedragen genoemd. Wat die brokken per maand kosten en wat het vlees per maand kost en de kosten van het onderzoek. Heb ik niet eens om gevraagd.
Hij had vorig jaar een keer een periode jeuk. Kwam ook door het voer.
Zijn ontlasting is weer normaal en hij heeft niet meer gebraakt. Ik hou zijn drinkpatroon in de gaten en ga even wekelijks wegen.
Hij had vorig jaar een keer een periode jeuk. Kwam ook door het voer.
Zijn ontlasting is weer normaal en hij heeft niet meer gebraakt. Ik hou zijn drinkpatroon in de gaten en ga even wekelijks wegen.

-
Kimmie
afscheiding van bilirubine in urine is dat de lever teveel afvalstoffen heeft gemaakt,een van mijn honden is vorig jaar heel ziek geweest en die had een fikse ontsteking in haar lijf waarop de lever reageerde en bij haar zat ook bilirubine in haar urine,lijkt me dus meer dat ze naar de oorzaak zoeken waarom dit in de urine zit,en in ieder geval lever verder nakijken..
en een bloedonderzoek voor 200 euro
,nou dat zal me het onderzoek dan wel zijn...
en een bloedonderzoek voor 200 euro
Laatst gewijzigd door Kimmie op 09 jun 2011 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
nou, ik heb even gegooglded maar ik kon nu niet direct het niet kunnen verteren van vers relateren aan een teveel bilirubine hoor
. ik zou ook weg zijn trouwens. ik weet niet of 3 kilo veel is maar als hij niet minder beweegt en minder eet zou ik dat wel in de gaten houden. was hij niet een beetje gelig?

- Youp
- Zeer actief
Hij blaakt van gezondheid. Loopt elke avond zijn rondje van 3 kwartier.
Dat te hoge biluribine gehalte heeft hij dus al minstens 2 jaar, zonder klachten.
Dat te hoge biluribine gehalte heeft hij dus al minstens 2 jaar, zonder klachten.

-
Kimmie
hebben ze dan nooit een echo van zijn lever oid gemaakt?
een lever kan vergroot zijn of niet 100% werken en daarmee kan een hond best een poosje doen,maar als ook zijn onlasting "geler" wordt en afvallen en hoog bilirubine gehalte in het bloed...tja dan zou ik het persoonlijk toch fijn vinden als er even wat beter gekeken wordt naar de lever...
en mss kan je wat meer gaan voeren en dan kijken of hij wel wil aankomen,ik merk dat mijn honden in zomer periode ook meer kunnen eten als in de winter ( qwa aankomen) ,voer je meer en blijft hij afvallen zou ik dat zeker melden bij een evt SO.
als de maag sneller leeg is in de zomer willen honden ook wel meer maagzuur aanmaken en gaan ze meer grazen..
meer drinken kan zijn dat ze natuurlijk met het warme weer meer hijgen en het warmer hebben...
een lever kan vergroot zijn of niet 100% werken en daarmee kan een hond best een poosje doen,maar als ook zijn onlasting "geler" wordt en afvallen en hoog bilirubine gehalte in het bloed...tja dan zou ik het persoonlijk toch fijn vinden als er even wat beter gekeken wordt naar de lever...
en mss kan je wat meer gaan voeren en dan kijken of hij wel wil aankomen,ik merk dat mijn honden in zomer periode ook meer kunnen eten als in de winter ( qwa aankomen) ,voer je meer en blijft hij afvallen zou ik dat zeker melden bij een evt SO.
als de maag sneller leeg is in de zomer willen honden ook wel meer maagzuur aanmaken en gaan ze meer grazen..
meer drinken kan zijn dat ze natuurlijk met het warme weer meer hijgen en het warmer hebben...
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Zijn z'n nieren wel in in orde? Ik neem aan dat dat nagekeken is?
Het klinkt als verminderde nierfunctie alleen zou hij zich dan niet fit moeten voelen....lijkt me?
Het klinkt als verminderde nierfunctie alleen zou hij zich dan niet fit moeten voelen....lijkt me?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Raar advies van de DA
Welke ben je heen geweest? (mag ook per pb).
Onze DA is ook niet perfect, maar staat wel wat objectiever tegenover vleesvoeding voor honden dus daar zou je altijd heen kunnen voor een second opinion. Hij raadde juist KVV aan voor Nilo die het niet goed leek te doen op brokken.
Onze DA is ook niet perfect, maar staat wel wat objectiever tegenover vleesvoeding voor honden dus daar zou je altijd heen kunnen voor een second opinion. Hij raadde juist KVV aan voor Nilo die het niet goed leek te doen op brokken.
- Youp
- Zeer actief
Zijn nieren zijn goed, zijn leverfuncties ook. Er is nog geen echo van zijn lever gemaakt. Het biluribine in het bloed is ook allemaal ok.
Ik denk zelf dat de misselijkheid en de rare ontlasting een virusje zijn geweest en dat hij wat meer drinkt door het weer. Ik ben misschien ook wat paranoia omdat ik mijn vorige dog met 6 maanden heb moeten laten gaan ivm nierproblemen. Zijn gewicht houd ik natuurlijk wel goed in de gaten.
Kan een hond niet gewoon een hoger biluribine gehalte hebben?
Ik denk zelf dat de misselijkheid en de rare ontlasting een virusje zijn geweest en dat hij wat meer drinkt door het weer. Ik ben misschien ook wat paranoia omdat ik mijn vorige dog met 6 maanden heb moeten laten gaan ivm nierproblemen. Zijn gewicht houd ik natuurlijk wel goed in de gaten.
Kan een hond niet gewoon een hoger biluribine gehalte hebben?

-
Neeltje
Ik val er hier midden in, maar met het vele drinken, is er ook naar suikerziekte gekeken?
- Youp
- Zeer actief
Glucose gehalte was normaal in zijn urine.
Het is ook niet zo dat hij extreem veel drinkt. Ze eten vers en daar drinken ze echt nauwelijks bij. Nu drinkt hij wat meer. Mijn vorige dog met nierproblemen dronk echt buitensporig veel. Die likte het gras en de tegels nog af als dat maar iets vochtig was.
Het is ook niet zo dat hij extreem veel drinkt. Ze eten vers en daar drinken ze echt nauwelijks bij. Nu drinkt hij wat meer. Mijn vorige dog met nierproblemen dronk echt buitensporig veel. Die likte het gras en de tegels nog af als dat maar iets vochtig was.

-
Kimmie
zijn zijn galwegen nagekeken??
hier staat wat over de werking lever/gal en uitscheiding bilirubine:
http://handboek.dynapaper.nl/4/2/4/1/ga ... ubine.html
als zijn galblaas niet optimaal functioneerd kan dat gras eten ook wel verklaren misschien?
hier staat wat over de werking lever/gal en uitscheiding bilirubine:
http://handboek.dynapaper.nl/4/2/4/1/ga ... ubine.html
als zijn galblaas niet optimaal functioneerd kan dat gras eten ook wel verklaren misschien?
- Youp
- Zeer actief
Honden kunnen ook galstenen hebben las ik net.