Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorkeur bij mensen met meerdere honden
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voorkeur bij mensen met meerdere honden
Je hoort regelmatig dat mensen met meerdere honden, hun ene hond leuker, specialer, liever vinden dat de ander of een betere klik heeft, of dat er een soort rangorde bestaat van de leukste tot de minst leuke hond.
Hebben jullie dat ook? Heb je 1 hond waar je meer mee hebt of die specialer is dan de ander/de anderen? En zo ja, hoezo?
Ikzelf heb dat niet, hoewel ik met Luna wel een hele speciale band heb. Niet omdat ik haar leuker vindt, maar omdat ze mijn eerste eigen hond is, mij ongelofelijk veel heeft geleerd en we veel hebben meegemaakt samen. Met haar kan ik lezen en schrijven.
Maar ik ben stapelgek op Xavi en hij is echt alles wat ik in een RR zoek. Hij is net zo speciaal en lief als Luna en ook met Xavi is er een enorme klik.
Hoe zit dat bij jullie?
Hebben jullie dat ook? Heb je 1 hond waar je meer mee hebt of die specialer is dan de ander/de anderen? En zo ja, hoezo?
Ikzelf heb dat niet, hoewel ik met Luna wel een hele speciale band heb. Niet omdat ik haar leuker vindt, maar omdat ze mijn eerste eigen hond is, mij ongelofelijk veel heeft geleerd en we veel hebben meegemaakt samen. Met haar kan ik lezen en schrijven.
Maar ik ben stapelgek op Xavi en hij is echt alles wat ik in een RR zoek. Hij is net zo speciaal en lief als Luna en ook met Xavi is er een enorme klik.
Hoe zit dat bij jullie?
Re: Voorkeur bij mensen met meerdere honden
Ja ik wel, nou zijn het natuurlijk niet mijn eigen honden maar zo voelt het wel.
Joey vind ik een grappig hondje, heel lief en speels en ik kan heerlijk met hem spelen of trucjes leren.
Maar met Beuk heb ik een veel betere band, hij is ook gek op mij en volgt mij overal.
Als ik een paar dagen weg ben mis ik Beuk ook het meest
Joey vind ik een grappig hondje, heel lief en speels en ik kan heerlijk met hem spelen of trucjes leren.
Maar met Beuk heb ik een veel betere band, hij is ook gek op mij en volgt mij overal.
Als ik een paar dagen weg ben mis ik Beuk ook het meest

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja hoor, ik had dat wel.
Thuis hadden we er 4 en Bowie was voor mij specialer. Niet belangrijker, ze waren/ zijn dat alle 4 voor mij. Maar met Bowie had ik meer. En nu met Pasha en Ushi heb ik dat minder. Die twee liggen aardig gelijk zeg maar
Ik vind het niet slecht als dat zo is. Zolang ze maar wel allemaal gelijk behandeld worden..
Thuis hadden we er 4 en Bowie was voor mij specialer. Niet belangrijker, ze waren/ zijn dat alle 4 voor mij. Maar met Bowie had ik meer. En nu met Pasha en Ushi heb ik dat minder. Die twee liggen aardig gelijk zeg maar

Ik vind het niet slecht als dat zo is. Zolang ze maar wel allemaal gelijk behandeld worden..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Nee eigenlijk niet. Ze zijn beide totaal verschillend en hebben zo allebei hen leuke en minder leuke kanten. Jamie houdt van knuffelen en ligt graag de hele dag bij je op schoot. Kiwi vind het ook wel leuk om te knuffelen maar daar is ze ook zo weer klaar mee. Jamie loopt met de grote ronde altijd los achter mij aan te sjokken, vind dat niet veel aan. Terwijl Kiwi het juist heerlijk vind om los te lopen en door het hoge gras te struinen.
Wandelen en knuffelen vind ik beide leuk, dus dat compenseert elkaar.
Wandelen en knuffelen vind ik beide leuk, dus dat compenseert elkaar.

-
- Zeer actief
Ik heb dat ook niet.
Met Kenzo heb ik een speciale band, inderdaad omdat hij mijn eerste hond is en ik heel veel van hem geleerd heb. Ik heb ook ontzettend veel tijd en energie in hem gestoken en dan krijg je al snel een sterke band. Ik ben ook ontzettend trots op hoe hij zich gedraagt tegenwoordig.
Maar ik ben niet minder gek op Nova, zij is mij net zo dierbaar als Kenzo. Het is gewoon een geweldig duo
Met Kenzo heb ik een speciale band, inderdaad omdat hij mijn eerste hond is en ik heel veel van hem geleerd heb. Ik heb ook ontzettend veel tijd en energie in hem gestoken en dan krijg je al snel een sterke band. Ik ben ook ontzettend trots op hoe hij zich gedraagt tegenwoordig.
Maar ik ben niet minder gek op Nova, zij is mij net zo dierbaar als Kenzo. Het is gewoon een geweldig duo

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ze zijn allebei zo anders en ieder waardeer ik ook op zijn/haar manier.
Dewi is een tuttige luie kroeldoos en met Sam kan ik weer heerlijke sportieve dingen doen, eigenlijk vullen ze elkaar heel mooi aan
Eerder had ik wel een duidelijke voorkeur voor Dewi maar sinds ik heb ontdekt wat er in Sam zit is dat er niet meer en zijn ze voor mij op hun eigen manier even belangrijk.
Dewi is een tuttige luie kroeldoos en met Sam kan ik weer heerlijke sportieve dingen doen, eigenlijk vullen ze elkaar heel mooi aan

Eerder had ik wel een duidelijke voorkeur voor Dewi maar sinds ik heb ontdekt wat er in Sam zit is dat er niet meer en zijn ze voor mij op hun eigen manier even belangrijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds is mijn absolute favoriet, ook al omdat ze gewoon mijn eerste hond was vermoedelijk
Maar die begrijp ik echt door en door.
Fax riep ik ook altijd dat die nooit ging weg gaan, maar goed, dat is er toch van gekomen
Met die had ik ook een hele goeie band, maar dat is een hond die met iederéén een hele goeie band gaat kweken, net omdat hij zo vrolijk en enthousiast is. altijd
Runar begin ik steeds liever en liever te zien. Van een klik is zeker en vast sprake, maar van een complete band toch nog niet echt. ik ga voor hem door het vuur gaan, maar op de moment vnl nog omdat hij een geweldig karakter voor de sport heeft...
hetgeen ik met Ds heb, zal echter geen enkele hond kunnen evenaren denk ik

Fax riep ik ook altijd dat die nooit ging weg gaan, maar goed, dat is er toch van gekomen

Runar begin ik steeds liever en liever te zien. Van een klik is zeker en vast sprake, maar van een complete band toch nog niet echt. ik ga voor hem door het vuur gaan, maar op de moment vnl nog omdat hij een geweldig karakter voor de sport heeft...
hetgeen ik met Ds heb, zal echter geen enkele hond kunnen evenaren denk ik

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
ja, ik heb dat wel
maar ik probeer ze wel allemaal hetzelfde te behandelen, en ze krijgen allemaal hetzelfde. Monky is mijn alles, maar rio staat daar direct onder. Hun zijn allebij zo vervelend dat ik er een sterkere band mee heb. Iza staat 3de zij is gewoon erg leuk. Amy 4de & sara 5de. Bolo staat op de 10de plek want die vind ik echt bloed irritant, en aangezien het mijn hond niet is krijg ik er gewoon geen band mee, maar dat betekent niet dat hij maar iets te kort komt.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Met de honden heb ik dat niet zo, maar met onze vier katten wel heel sterk.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ja ik heb dat zeker met sam.
sam is een heel bijzonder hondje. waarschijnlijk door alles wat we samen meegemaakt hebben. sam is een rothond en een verschrikkelijk manipulatief mannetje maar hij is alles voor mij.
lola is gewoon een lekker hondje. maar toch anders. flink stoeien wil ze niet, fanatiek sporten kan ze niet (rug/poot blessure binnen de kortste tijd) dus allemaal net niet. het kind is me verschrikkelijk lief en ze is een heerlijke knuffelkont, maar sam is en blijf toch iets heel bijzonders.
sam is een heel bijzonder hondje. waarschijnlijk door alles wat we samen meegemaakt hebben. sam is een rothond en een verschrikkelijk manipulatief mannetje maar hij is alles voor mij.
lola is gewoon een lekker hondje. maar toch anders. flink stoeien wil ze niet, fanatiek sporten kan ze niet (rug/poot blessure binnen de kortste tijd) dus allemaal net niet. het kind is me verschrikkelijk lief en ze is een heerlijke knuffelkont, maar sam is en blijf toch iets heel bijzonders.

-
- Zeer actief
Ze zijn me alle 3 even lief en behandel ze allemaal het zelfde, maar heb toch stiekem een zwak voor mn 2 witkopjes, vooral de kleinste.... en waarom, geen idee.. denk het karakter en de aanhankelijkheid ofzo.
-
- Zeer actief
Ik ben stapelgek op alle 4. Alleen is er eentje die qua karakter het beste bij mij past. Vanaf het moment dat hij besefte dat er ook nog mensen op de wereld waren en niet alleen zijn broer en zussen, hadden we een klik. En die klik is er nu nog steeds. Voor anderen is hij niet altijd een leuke hond maar voor mij in het dagelijks leven is hij ideaal. Maar dat maakt de overige 3 niet minder. De meiden vind ik allemaal geweldig en ieder karakter heeft ook een soort van functie hier in huis zoals we vanochtend tegen elkaar zeiden. Joe is onze brombeer, onze regelneef, Tekila de kinderverzorger, Pebbles het kleine gekke zusje die altijd wel wil spelen en Babs de gekke tante die waakt over ons.
Ze krijgen allemaal dezelfde behandeling en voor allemaal ga ik door het vuur. Maar Joe is mijn zwakke punt en dat zal ook niet veranderen.
Ze krijgen allemaal dezelfde behandeling en voor allemaal ga ik door het vuur. Maar Joe is mijn zwakke punt en dat zal ook niet veranderen.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Ik heb dat wel
in ieder geval een beetje Lycan is toch wel mijn favoriet punt 1 omdat hij mijn eerste eigen hond is.
En punt 2 hij is de makkelijkste. ik hou ontzettend veel van alle vier maar lycan is gewoon de makkelijkste luisterd het beste en wij zijn echt samen 1. De rest heeft hun puntjes en ook daarom hou ik van ze hoor. want dat maakt hun juist weer speciaal.
Prada omdat ze gewoon stront en stront eigenwijs is.
Turbo omdat die alles en iedereen wil verscheuren als die mij slecht willen doen. (nietaltijdhandig) aangezien meneer ook wel is denkt dat iemand die mij gedag komt zeggen en een arm om mij heen doet mij wil vermoorden. Dit hebben wij nu wel aardig in de hand maar was echt erg!
Sweet omdat ze Sweet is maar ook die is niet altijd makkelijk en daar heb ik veel werk aan gehad en ben er nog steeds mee bezig maar zij komt wel aardig in de buurt van lycan met der gedrag..

En punt 2 hij is de makkelijkste. ik hou ontzettend veel van alle vier maar lycan is gewoon de makkelijkste luisterd het beste en wij zijn echt samen 1. De rest heeft hun puntjes en ook daarom hou ik van ze hoor. want dat maakt hun juist weer speciaal.
Prada omdat ze gewoon stront en stront eigenwijs is.
Turbo omdat die alles en iedereen wil verscheuren als die mij slecht willen doen. (nietaltijdhandig) aangezien meneer ook wel is denkt dat iemand die mij gedag komt zeggen en een arm om mij heen doet mij wil vermoorden. Dit hebben wij nu wel aardig in de hand maar was echt erg!
Sweet omdat ze Sweet is maar ook die is niet altijd makkelijk en daar heb ik veel werk aan gehad en ben er nog steeds mee bezig maar zij komt wel aardig in de buurt van lycan met der gedrag..
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Toen we twee honden hadden merkte ik geen verschil, misschien juist omdat de onderlinge verschillen zo groot waren en nog zijn. De derde was en is toch wel heel anders.
Ik heb met alle drie een hele goeie band, zijn me alle drie even lief, krijgen net zoveel aandacht, wandelingen, extraatjes enz. maar Samica heeft het karakter wat het best bij me past. Ze heeft humor en dat hebben de andere twee niet of veel minder. Ze houdt echt van een grapje en dolletje en haalt zelf ook streken uit.
Ik heb met alle drie een hele goeie band, zijn me alle drie even lief, krijgen net zoveel aandacht, wandelingen, extraatjes enz. maar Samica heeft het karakter wat het best bij me past. Ze heeft humor en dat hebben de andere twee niet of veel minder. Ze houdt echt van een grapje en dolletje en haalt zelf ook streken uit.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ja ik heb dat hier ook, marie was mijn dame, lieveling en het fijnst mee om te gaan. Denia daarin tegen is het drukst en wild en heet zo haar eigen manieren.
Marie was zeker mijn favo hond. Nu natuurlijk denia en denk dat dat ook wel zal blijven als er een nieuwe hond in het spel komt.
Marie was zeker mijn favo hond. Nu natuurlijk denia en denk dat dat ook wel zal blijven als er een nieuwe hond in het spel komt.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jigzy is mijn ziel en zaligheid. Mijn alles. Ik ben alleen wel veel strenger voor haar terwijl Tyra constant verwend wordt.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik geloof niet dat ik zou kunnen kiezen tussen Billy en Silka. Ze zijn allebei heel speciaal, ieder op hun eigen manier. Billy omdat 'ie al zo lang bij me is, dat ik met hem kan lezen en schrijven, echt een trouwe vriend is. En Silka omdat ze zo ontzettend lief is en nog steeds haar best doet om alles 'goed' te doen en dat ze een blije baas
zo belangrijk vind, dat ze niet meer jaagt, en altijd weer even vrolijk komt als je roept.
Misschien dat als ik meer honden zou hebben, er wel een soort voorkeur zou ontstaan. Je kunt nu eenmaal niet van alle honden evenveel houden, denk ik.

Misschien dat als ik meer honden zou hebben, er wel een soort voorkeur zou ontstaan. Je kunt nu eenmaal niet van alle honden evenveel houden, denk ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Lance is mijn eerste grote springerliefde
maar daarom zijn de andere niet minder in mijn ogen, ik hou van ze allemaal evenveel, en bij de een waardeer ik dit en bij de ander dat, ze hebben allemaal andere karaktertrekjes.

maar daarom zijn de andere niet minder in mijn ogen, ik hou van ze allemaal evenveel, en bij de een waardeer ik dit en bij de ander dat, ze hebben allemaal andere karaktertrekjes.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
toen we alleen remy nog hadden dacht ik dat er nooit een andere hond zou zijn die me zo aan het hart ligt als hij...
nu is Solo erbij en heb ik met beide die super goede band.
waarschijnlijk ook omdat ze allebei zo anders zijn en ik dus in allebei me zelf terug zie...
nu is Solo erbij en heb ik met beide die super goede band.
waarschijnlijk ook omdat ze allebei zo anders zijn en ik dus in allebei me zelf terug zie...
groetjes Tamara
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nika was voor mij wel heel speciaal, maar ze was dan ook mijn eerste eigen hond.
Met Marouck en Biène is het anders, maar het is niet zo dat de een meer voor me betekent dan de ander. Marouck is degene die snel mijn irritatie opwekt door haar enrme grenzeloze hypergedrag en haar gekef, maar waar ik ook vreselijk om moet lachen en die heel knuffelig is. Zij laat me vooral erg voelen zeg maar.
Biène is meer mijn trainingsmaatje, met haar heb ik vooral veel geleerd, óók hoe ik het niet wil.
Biène is zelf een hond van uitersten, aan de ene kant een enorm kort lontje en net wat te scherp, aan de andere kant ook een hond die heel graag bij me is en het heerlijk vindt om tegen me aan te liggen en zachtjes aan mijn arm te knabbelen.
Met Marouck en Biène is het anders, maar het is niet zo dat de een meer voor me betekent dan de ander. Marouck is degene die snel mijn irritatie opwekt door haar enrme grenzeloze hypergedrag en haar gekef, maar waar ik ook vreselijk om moet lachen en die heel knuffelig is. Zij laat me vooral erg voelen zeg maar.
Biène is meer mijn trainingsmaatje, met haar heb ik vooral veel geleerd, óók hoe ik het niet wil.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ja bij mij is dat Spikey. Ik vind hem zo mooi en lief. Maar Laika is de echte knuffel kont. de kusjes gever de slijmjurk.
Ze zijn zo verschillend. Laika is overigens de lieveling van mijn man. Dus eerlijk verdeeld.
Overigens zou ik niet tussen ze kunnen kiezen moest er niet aan denken.
Ze zijn zo verschillend. Laika is overigens de lieveling van mijn man. Dus eerlijk verdeeld.
Overigens zou ik niet tussen ze kunnen kiezen moest er niet aan denken.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Buck is heel speciaal voor mij en Dolly is speciaal voor mijn man. Sybil heeft mijn hart gestolen vanaf dat ik haar voor het eerst zag.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik houd van al mijn honden maar Merle en haar dochter Bindy hebben een streepje voor en dat is door hun karakter. Merle is zo ontzettend lief en Bindy is een heel grappig clowntje alhoewel ze nu wat minder grappig is want ze is schijndrachtig.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ik heb dat wel. Haddock is mijn eerste hondje en al jaren wou ik een mops. Hij brengt mij zoveel liefde en vreugde en is erg speciaal voor mij. Suki is totaal anders als haddock, maar zou ik ook echt niet kwijt willen. Zij is meer mijn hond en haddock meer mijn kindje, beetje vreemd maar oke. Mijn vriend heeft trouwens wat meer met suki dan met haddock. Maar ze krijgen er niet minder aandacht om of wat dan ook, worden gelijk behandeld.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hier 5 stuks, alle 5 weer iets anders waardoor ze bijzonder zijn. Denk soms wel een voorkeur te hebben maar moet dat altijd bijstellen.
Zo b.v. Lot omdat dat een van DE puppen is, maar zo hebben ze alle 5 wel iets bijzonders.
Gewoon een pot nat
Zo b.v. Lot omdat dat een van DE puppen is, maar zo hebben ze alle 5 wel iets bijzonders.
Gewoon een pot nat

- Moos
- Zeer actief
Ik kan met Vera een wat dieper contact krijgen dan met Saar. Vera kiest ook heel duidelijk altijd voor mij, kan de rest van de wereld met biefstukken staan zwaaien, ze zal altijd bij mij blijven. Saar gaat met iedereen mee naar huis die koekies heeft
Dat maakt niet dat ik minder van Saar hou, of dat ik zou kunnen kiezen tussen die twee, alsjeblieft niet zeg
Maar de band met Vera is wel wat specialer. Vera is meer een beetje het Lassie-gevoel
, terwijl ik bij Saar altijd weer heel sterk het gevoel heb dat ik haar moet beschermen tegen die grote boze buitenwereld 

Dat maakt niet dat ik minder van Saar hou, of dat ik zou kunnen kiezen tussen die twee, alsjeblieft niet zeg

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Oh ja, duidelijk voorkeur hier.
Van mijn huidige honden is Perry mijn allessie, ik ken geen leukere hond. Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Mikey is een lastpak, een vals kreng, maar hij heeft een heel bijzondere plek in mijn hart. We staan elkaar altijd half en hij en ik zijn een echt team. Ik ben zijn alles en hij is mijn grote vriend, we hebben een hele diepe band. Cento woont hier, een heerlijke probleemloze, vriendelijke, superintelligente hond maar waar ik eigenlijk niet veel mee heb. Hij heeft ook eigenlijk niemand nodig en is heel zelfstandig. Ik hou van hem omdat we al 7 jaar samen zijn, en veel dingen samen hebben meegemaakt, maar hij staat absoluut het verst van mij af.
Alle 3 krijgen hier dezelfde liefdevolle verzorging, de aandacht wordt niet eerlijk verdeeld, dat dan weer niet, maar dat heeft voornamelijk met mijn werk te maken, niet met de hond.
Sommige honden zijn gewoon heel speciaal. Bill(Mastiff) was er daar één van, mijn soulmate en mijn grootste dierbaarste vriend. Perry is er daar ook 1 van staat samen met Bill op eenzame hoogte wat speciale honden betreft. Mikey volgt daar dicht achteraan.
Wat het is in die honden weet ik niet, want alle 3 die ik net noemden verschillen vreselijk veel van elkaar, in alles. Een Mastiff, een Jack Russell en een Mechelaar
.
Van mijn huidige honden is Perry mijn allessie, ik ken geen leukere hond. Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Mikey is een lastpak, een vals kreng, maar hij heeft een heel bijzondere plek in mijn hart. We staan elkaar altijd half en hij en ik zijn een echt team. Ik ben zijn alles en hij is mijn grote vriend, we hebben een hele diepe band. Cento woont hier, een heerlijke probleemloze, vriendelijke, superintelligente hond maar waar ik eigenlijk niet veel mee heb. Hij heeft ook eigenlijk niemand nodig en is heel zelfstandig. Ik hou van hem omdat we al 7 jaar samen zijn, en veel dingen samen hebben meegemaakt, maar hij staat absoluut het verst van mij af.
Alle 3 krijgen hier dezelfde liefdevolle verzorging, de aandacht wordt niet eerlijk verdeeld, dat dan weer niet, maar dat heeft voornamelijk met mijn werk te maken, niet met de hond.
Sommige honden zijn gewoon heel speciaal. Bill(Mastiff) was er daar één van, mijn soulmate en mijn grootste dierbaarste vriend. Perry is er daar ook 1 van staat samen met Bill op eenzame hoogte wat speciale honden betreft. Mikey volgt daar dicht achteraan.
Wat het is in die honden weet ik niet, want alle 3 die ik net noemden verschillen vreselijk veel van elkaar, in alles. Een Mastiff, een Jack Russell en een Mechelaar

Gr. Aniek

- dagmar88
- Zeer actief
Dat is hier ook, dus hoe het over een jaar gaat zijn heb ik geen idee van.Inge O schreef:ik heb zeker niet met elke hond dezelfde klik - het duurt hier sowieso altijd wel een tijdje voor de échte band er is maar dat vind ik ook normaal.
Charlie is wel mijn oogappeltje; met haar ben ik heel intensief bezig en t is een verwend schoothondje.
Ze ligt altijd bij me, liefst met haar neus in m'n oksel terwijl ik aan haar oortjes lig te frutten.
Pluisje is veel meer hond.
Hij is makkelijk, heeft niet veel meer nodig als een stevige wandeling en wat rondjes, een volle bak voer en een aai.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Denk dat ik van allebei onze honden evenveel hou.
Kan niet zeggen omdat ik met Diego train en Mike met Ivan dat ik dan meer van Diego hou ofzo.
Ze hebben ieder hun leuke dingen en minder leuke dingen.
Kan niet zeggen omdat ik met Diego train en Mike met Ivan dat ik dan meer van Diego hou ofzo.
Ze hebben ieder hun leuke dingen en minder leuke dingen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Allebei zo ontzettend anders. Roef is trouwer & kwetsbaarder. Heb meer het gevoel dat ik voor haar moet zorgen en haar beschermen. Sepp is blij, een dartel, opgewekt. Veel meer mijn "vriendje" waar ik samen lol mee kan maken.
Kan moeilijk tussen de 2 kiezen...zo totaal anders. Een andere keuze kan ik wel maken..stel dat ze allebei voor nakomelingen zouden kunnen zorgen..van wie zou ik dat dan willen. Dan kies ik voor een zoon van Sepp.
Kan moeilijk tussen de 2 kiezen...zo totaal anders. Een andere keuze kan ik wel maken..stel dat ze allebei voor nakomelingen zouden kunnen zorgen..van wie zou ik dat dan willen. Dan kies ik voor een zoon van Sepp.