Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mevrouw, wij hebben een politiehond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Aantal honden: 1

Mevrouw, wij hebben een politiehond...

Ongelezen bericht door linn »

doet u uw hond even aan de lijn.

Zo kwam vanochtend een meisje van een jaar of tien naar me toe in het losloopgebied. Natuurlijk wil ik Macy dan even aanlijnen en was ook erg benieuwd wat er de bocht om zou komen. En jawel een herder met daaraan nog een meisje van een jaar of tien, Ze dook meters de berm in en zegt, ja u moet hem wel even bij u houden anders bijt ie ze, dan gaat het echt niet goed. Nou ja ik heb de meisjes maar gezegt dat het goed is dat ze me waarschuwden. Maar ik vraag me toch echt af waarom je als ouders meisjes van deze leeftijd met zo'n hond op pad laat gaan, misschien was dat politiehond wat overdreven (dat kan ik niet controleren), maar het was toch een niet al te vriendelijke flinke herder.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Mevrouw, wij hebben een politiehond...

Ongelezen bericht door yamie »

nou ja, of het handig, is, weet ik niet, denk het niet, maar feit is wel, dat ze er dus oke mee omgaan, van te voren waarschuwen en zorgen dat er niks kan gebeuren..
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Dat niks kunnen gebeuren vraag ik me dus af, gaat zo'n meisje die hond houden als hij gaat trekken, daarnaast zou ik als volwassene nooit met een hond die andere honden aanvalt in een loosloopgebied gaan lopen. De meisjes neem ik dit niet kwalijk, die deden het echt prima voor hun leeftijd.
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Ze kwamen het in elk geval netjes melden, maar of het echt slim is...

Ik heb wel eens een hond-agressieve engelse staff mijn hond aan zien vliegen. Er stonden drie giebelmeisjes van een jaar of 10 bij te kijken, niet wetende wat voor hond ze (in een losloopgebied) mee op stap hadden genomen :19: .
Afbeelding
Iedere dag feest!
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

En wat als ze je niet van de voren zien aankomen, omdat je uit een zijpad komt bijvoorbeeld?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ZaZa schreef:En wat als ze je niet van de voren zien aankomen, omdat je uit een zijpad komt bijvoorbeeld?

wat ik begrijp uit het verhaal van de ts. liep 1 meisje vooruit om te kijken of er iemand aan kwam, ts had immers de hond nog niet gezien, die moest de bocht nog om komen.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

yamie schreef:
ZaZa schreef:En wat als ze je niet van de voren zien aankomen, omdat je uit een zijpad komt bijvoorbeeld?

wat ik begrijp uit het verhaal van de ts. liep 1 meisje vooruit om te kijken of er iemand aan kwam, ts had immers de hond nog niet gezien, die moest de bocht nog om komen.
En als ik dan van achter aan kom trimmen met mijn hond naast me?
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Zucht, Pappa zal wel met zijn langballen op de bank hebben gelegen en Mama was krulspelden aan het zetten denk ik.Dan sturen we toch gewoon de kiendjes de weg op om zonne grote hond uit te laten ... of is het dat de hond de kiendjes aan het uitlaten is ..
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik vind het heel onverantwoord. Wie zegt dat dat andere meisje die hond kan houden als hij toch besluit persé naar een andere hond te willen? Ik heb daar niet erg veel vertrouwen in eerlijk gezegd. Ik ben er sowieso niet zo'n voorstander van dat jonge kinderen (grote, sterkte) honden uitlaten.
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Toontje schreef:Zucht, Pappa zal wel met zijn langballen op de bank hebben gelegen en Mama was krulspelden aan het zetten denk ik.Dan sturen we toch gewoon de kiendjes de weg op om zonne grote hond uit te laten ... of is het dat de hond de kiendjes aan het uitlaten is ..

:goeie:
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

ZaZa schreef:
Ik mag toch hopen dat jij mij als volwassen even waarschuwt als jij van achter met je hond aankomt terwijl ik me van geen kwaad bewust wandel met mijn aangelijnde hond, dus waarom zou je dat bij een kind niet doen? Want ook volwassenen hebben geen ogen in hun achterhoofd, dus ik ga ook uit van een beetje medewerking van jou eigenlijk....
Doe ik ook als ik fiets gewoon op de weg en er mensen op trotoir ofzo lopen met hun hond in ik kom dus van achteren, ondanks dat ik ook nog de ruimte neem....
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Toontje schreef:Zucht, Pappa zal wel met zijn langballen op de bank hebben gelegen en Mama was krulspelden aan het zetten denk ik.Dan sturen we toch gewoon de kiendjes de weg op om zonne grote hond uit te laten ... of is het dat de hond de kiendjes aan het uitlaten is ..
Yes het is immers Zondag.Kl* ouders.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

gyanty schreef:
ZaZa schreef:
Ik mag toch hopen dat jij mij als volwassen even waarschuwt als jij van achter met je hond aankomt terwijl ik me van geen kwaad bewust wandel met mijn aangelijnde hond, dus waarom zou je dat bij een kind niet doen? Want ook volwassenen hebben geen ogen in hun achterhoofd, dus ik ga ook uit van een beetje medewerking van jou eigenlijk....
Doe ik ook als ik fiets gewoon op de weg en er mensen op trotoir ofzo lopen met hun hond in ik kom dus van achteren, ondanks dat ik ook nog de ruimte neem....
Maar het gros doet dat niet hoor, ben me van de week ook nog weer de rambam geschrokken van een jogger met een duitse staande korthaar aan een 2 meter lange lijn door wie ik nagenoeg van de sokken werd gelopen, geen van 3 honden inclusief ikzelf hadden hem aan horen komen. Was maar weer diep gelukkig met het 100% appel van Mikey, maar ik dacht ook, jezus waarschuw ons dan even. :ugh:

Maar buiten dat die meiden het goed deden ,hoor je als ouders je kinderen dit niet aan te doen.
Gr. Aniek

Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

gyanty schreef:
ZaZa schreef:
Geloof me er zijn mensen die hun hond niet eens terug kunnen/willen roepen als je het ze vraagt. In de ideale wereld zouden honden gewoon aangelijnd zijn waar ze aangelijnd moeten zijn, zouden los lopende honden luisteren en eigenaren hun hond terug roepen als daarom gevraagd wordt. Helaas leven we niet in deze wereld en vind ik het dus ook heel onverantwoordelijk dat kinderen (in elk geval tot 12 jr) alleen met een hond op pad gestuurd worden. Ook al zijn het kleine hondjes! Want het gaat niet alleen om je eigen hondje of je eigen kinderen. Nee, het gaat er om dat er ook a-sociale mensen zijn die een hond hebben die aanvallen, bijten of wat dan ook. Dan moet zo'n kind dat maar alleen op lossen?
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
gyanty
Zeer actief

EvitaP schreef:
gyanty schreef:
ZaZa schreef:
Geloof me er zijn mensen die hun hond niet eens terug kunnen/willen roepen als je het ze vraagt. In de ideale wereld zouden honden gewoon aangelijnd zijn waar ze aangelijnd moeten zijn, zouden los lopende honden luisteren en eigenaren hun hond terug roepen als daarom gevraagd wordt. Helaas leven we niet in deze wereld en vind ik het dus ook heel onverantwoordelijk dat kinderen (in elk geval tot 12 jr) alleen met een hond op pad gestuurd worden. Ook al zijn het kleine hondjes! Want het gaat niet alleen om je eigen hondje of je eigen kinderen. Nee, het gaat er om dat er ook a-sociale mensen zijn die een hond hebben die aanvallen, bijten of wat dan ook. Dan moet zo'n kind dat maar alleen op lossen?
Zulk soort mensen wonen hier niet :pffff:
Afbeelding
silvericathy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): alles wat lief is :)

Ongelezen bericht door silvericathy »

ben benieuwt wat er zou gebreuren mocht de hond gaan trekken, die kinds houden dat echt niet hoor dan.
Ik met 17 jaar en 57 kilo houd Tibo soms nog bijna niet en dat is dan "maar" een Golden Retriever..
maar dat is toch iets heel anders dan een herders hond die zijn natuurlijk stukke sterker :ugh:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

silvericathy schreef:ben benieuwt wat er zou gebreuren mocht de hond gaan trekken, die kinds houden dat echt niet hoor dan.
Ik met 17 jaar en 57 kilo houd Tibo soms nog bijna niet en dat is dan "maar" een Golden Retriever..
maar dat is toch iets heel anders dan een herders hond die zijn natuurlijk stukke sterker :ugh:
Nou dat weet ik niet hoor. Ik kan ook prima door een golden omver getrokken worden eigenlijk.....
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

zo gevaarlijk kan die dan alleszinds niet zijn, of er staat een prima appel op :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

maart schreef:zo gevaarlijk kan die dan alleszinds niet zijn, of er staat een prima appel op :wink:

Dat kan je niet zomaar zo zeggen.
Vroeger liep ik als klein meisje met een agressieve Dobermann op straat.
Deze hond was van een familielid die in die tijd echt geen besef had van het gevaar.
Maar goed, bij dat familielid trok de hond als een bezetene en was pis agressief, maar als ik ermee liep als klein meisje, dan was die hond rustig en liep netjes met me mee.
Ik denk dat het meer een soort van verzorgingsdrang van zo'n hond is, dat ze een kind behandelen als pup ofzo?
Rare gedachte misschien, maar er moet toch een oorzaak voor zijn.
:zweep:
javi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): staffordshire/ norder collie

Ongelezen bericht door javi »

Ik vind toch dat als je jouw hond niet onder controle hebt om wat voor reden dan ook, je niet goed bezig bent en eigenlijk gewoon niet met de hond moet lopen. Voor de hond ook niet leuk.
If you don't risk anything, you risk everything.
Mojuan
Zeer actief

javi schreef:Ik vind toch dat als je jouw hond niet onder controle hebt om wat voor reden dan ook, je niet goed bezig bent en eigenlijk gewoon niet met de hond moet lopen. Voor de hond ook niet leuk.

Nee wat dan?
Maar op het balkon of in de tuin laten en verder niets?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Paulala schreef:
maart schreef:zo gevaarlijk kan die dan alleszinds niet zijn, of er staat een prima appel op :wink:

Dat kan je niet zomaar zo zeggen.
Vroeger liep ik als klein meisje met een agressieve Dobermann op straat.
Deze hond was van een familielid die in die tijd echt geen besef had van het gevaar.
Maar goed, bij dat familielid trok de hond als een bezetene en was pis agressief, maar als ik ermee liep als klein meisje, dan was die hond rustig en liep netjes met me mee.
Ik denk dat het meer een soort van verzorgingsdrang van zo'n hond is, dat ze een kind behandelen als pup ofzo?
Rare gedachte misschien, maar er moet toch een oorzaak voor zijn.

dus niet gevaarlijk :19:
in elke hond schuilt een moordenaar. Zolang die die er naast loopt dat onder controle heeft, maakt me dat niet uit hoor :wink:
javi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): staffordshire/ norder collie

Ongelezen bericht door javi »

Paulala schreef:
javi schreef:Ik vind toch dat als je jouw hond niet onder controle hebt om wat voor reden dan ook, je niet goed bezig bent en eigenlijk gewoon niet met de hond moet lopen. Voor de hond ook niet leuk.

Nee wat dan?
Nee, maar misschien dan wel op cursus met het dier. Moet iedereen dan maar uitkijken omdat iemand zijn/haar dier niet onder controle heeft?
Mijn hond had 8 hechtingen van een andere hond op het strand, allebei liepen ze los. Toen ik vroeg of hij dat vaker deed zei zijn eigenaar ja. Ik heb hem dan gevraagd of hij hem dan niet van plan was om aan te lijnen of een gedragstest te doen en toen zei hij nee. Ik heb hem een civiele procedure aan gedaan en het gewonnen.
If you don't risk anything, you risk everything.
Mojuan
Zeer actief

javi schreef:
Paulala schreef:

Nee wat dan?
Nee, maar misschien dan wel op cursus met het dier. Moet iedereen dan maar uitkijken omdat iemand zijn/haar dier niet onder controle heeft?
Mijn hond had 8 hechtingen van een andere hond op het strand, allebei liepen ze los. Toen ik vroeg of hij dat vaker deed zei zijn eigenaar ja. Ik heb hem dan gevraagd of hij hem dan niet van plan was om aan te lijnen of een gedragstest te doen en toen zei hij nee. Ik heb hem een civiele procedure aan gedaan en het gewonnen.
Gewoon aangelijnd blijven lopen dus :19:

Het ging trouwens over kinderen en het uitlaten van een hond-agressieve hond
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Ik liep vroeger als 8 jarig meisje alleen met de duitse herder van mijn opa en oma. En stiekum had ik hem ook wel eens los, ook al mocht dat niet maarja wie lette erop? :blauwoog: Nu weet ik dat die reu het niet had staan op andere reuen, maar wat als het op de een of andere manier uit was gelopen op een gevecht? Ik had het mezelf nooit vergeven als 8 jarig kind. :19:

Ik snap niet dat ouders zulke jonge kinderen alleen laten lopen met een hond. Of ze die hond nou goed onder controle hebben of niet, er kan altijd wat gebeuren en de meeste kinderen weten niet hoe ze moeten handelen in zo'n situatie, wat ook logisch is natuurlijk.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”